Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan thunderkiller Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,647
Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

herseye ragmen iyi bir alternatif,vinc demir tampon vs derdinden kurtariyor,
tabiiki cok pratik degil ,camura filan battiginizda nasil baglayacaksiniz ,baglasaniz bile ,ip yere surtunerek gelecek olursa cabucak kopabilir,bir de dik rampalarda kullanmak da cesaret isi,ip koparsa araci kontrol etmekde problem
hic vinc olmamasindan cok cok daha iyi ama ;) ;)
paylasim icin ayrica tesekkurler
 

Etiketler
Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Oldukca faydalı görünüyor.Vincin yanında önemli bir alternatif kurtarıcı olarak kullanılabilir.
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Benimde aklıma takılan sorular var. Yürüyene 6-7 ton baskı yaparsak uzun vadede ne olur ? Kasılma sonucu aks kesme gibi sorunlar yaratabilir mi mesela ?
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Assasin' Alıntı:
Benimde aklıma takılan sorular var. Yürüyene 6-7 ton baskı yaparsak uzun vadede ne olur ? Kasılma sonucu aks kesme gibi sorunlar yaratabilir mi mesela ?


Güzel noktadan yaklaşmışsın deniz tebrikler.Devir fazla olmayacağı için sıkıntı olmayacağını düşünüyorum ben.
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

6-7 ton baskıyı nasıl hesap ediyorsunuz?
hem makara lastikten ufak olduğu için çapla beraber
binen yük azalacaktır.
 



Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

AL1820' Alıntı:
6-7 ton baskıyı nasıl hesap ediyorsunuz?
hem makara lastikten ufak olduğu için çapla beraber
binen yük azalacaktır.
Tek lastikten yani yükün tek köşesinden araç çekildiğinde kafadan araç yükü kadar bi kuvvet olacaktır. onun üstüne araç takılıkaldığı için yükün çekilmesi zorlaşacaktır.Bazı durumlarda eğim devreye girer.Buda zaman zaman 6-7 tona kadar baskı uygular. Malum araçın aksları fazla kuvvet uygulaynca bıle kesilebiliyor.Tek lastikten 6-7 ton kuvvet uygulanırsa aksın kesme ıhtımalı artar.Rot başları hasar görebilir vesaire.Ancak uzun dönemde bakmak lazım ne olur ne biter.
 


Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Videolarda bazı araçlar tek lastik kullanmış. Daha öncede bir arkadaş yazmış , ormandan lastikle beraber kopan aksı toplamak acı bir deneyim olur. Vinç varsa vinç çekerken kullanıldığı zaman binen yük azalacaktır ve vince faydası olacaktır ama bu aleti vinç olarak düşünürsek oluşacak sorunlarıda göze almamız gerekir. Bizim defenderımız var , yani kopacak aksın maliyeti çok düşük olur ama yüksek model araç sahibi arkadaşları üzebilir bu durum. :smiley:
Saygılar
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Farkli bir buluş..sonuçtai kurtarır ama ..uzun vadede başka sıkıntılara sebeb olur..
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Paylaşım için teşekkürler.

Bence fazla yer kaplmadığı için araçta bulundurulabilir. Benimki gibi arkasında vinci olmayan araçlar için çok faydalı olacaktır.

Kartepede geri geri traktörün beni çıkartmakta zorlandığı bir durumu aklıma getiriyorumda yanımda bu olsa traktörcüye 50 kağıt bayılamyıp karizmayıda çizdirmeyecektim. ;)
 



Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

geliştirmeye ve değerlendirmeye açık bir konu gibi görünüyor. ninjalıkta bir prensip vardır ömrün boyunca bir kez başına gelecek olaya bile hazır olmak diye özetlenebilir. bence bu da işte öyle bir an için yanımızda bulundurulmasında fayda olan bir şey. Saygılar.
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Şafttan hareket alabilen bir sistem düşünülemez mi acaba. Biraz beyin jimnastiği yapalım. Selamlar...
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

birkaç derin çamurda da deneme şansım oldu, aracın şase çamura oturmuş halde. sistem en ufak zorlanmadı gerçekten.
Ayrıca sistem 2 teker ile çalışıyor. Normalde dik bir rampada aracın kendi tekerleri ile ilerlerken 2-3 ton yük gelmiyor mu zaten. Aracın aksı buna dayanabiliyorken, teker çapının 3-4 kat azaldığı ve dolayısı ile moment yükününde o oranda azaldığını düşünürsek neden aksa vs. zarar versin. Ve siz aracı dik bir rampada patinajla vs zorlayarak kaldırırken ilerlerken dayanan mekanik, düşük devirde yavaş dinamik güçlerle neden zorlansın.
Kaldıki tekerleğin zemini anlık yakalamaları, tutuş sağlaması bile yardımcı oluyor iken.

Ayrıca seçilen halat kopma yükü doğru ise, aşırı bir yüklenmede yük mekaniğe gelmeden önce bir sigorta gibi koparacaktır. İpin de tekrar bağlanıp kullanılma şansı mevcuttur.

Sistem zaten aracın kendi kendini kurtarması üzerine. Derseniz ki başka bir aracı kurtarma şansı yok, yoldan bir ağacı çekemezsin vinç gibi ya da derin çamur içinde tekere takmak için çamurlara bulaşacaksın vs, tabi ki doğru. Ancak benim gibi tampon, ruhsat vs. uğraşmamak, kendini güvende hissederek ilerlemek isteyenler için ideal. Üstelik birçok noktada vinci açmak tekrar sarmaktan çok daha hızlı olduğundan eminim.
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

thunderkiller' Alıntı:
birkaç derin çamurda da deneme şansım oldu, aracın şase çamura oturmuş halde. sistem en ufak zorlanmadı gerçekten.
Ayrıca sistem 2 teker ile çalışıyor. Normalde dik bir rampada aracın kendi tekerleri ile ilerlerken 2-3 ton yük gelmiyor mu zaten. Aracın aksı buna dayanabiliyorken, teker çapının 3-4 kat azaldığı ve dolayısı ile moment yükününde o oranda azaldığını düşünürsek neden aksa vs. zarar versin. Ve siz aracı dik bir rampada patinajla vs zorlayarak kaldırırken ilerlerken dayanan mekanik, düşük devirde yavaş dinamik güçlerle neden zorlansın.
Kaldıki tekerleğin zemini anlık yakalamaları, tutuş sağlaması bile yardımcı oluyor iken.

Ayrıca seçilen halat kopma yükü doğru ise, aşırı bir yüklenmede yük mekaniğe gelmeden önce bir sigorta gibi koparacaktır. İpin de tekrar bağlanıp kullanılma şansı mevcuttur.

Sistem zaten aracın kendi kendini kurtarması üzerine. Derseniz ki başka bir aracı kurtarma şansı yok, yoldan bir ağacı çekemezsin vinç gibi ya da derin çamur içinde tekere takmak için çamurlara bulaşacaksın vs, tabi ki doğru. Ancak benim gibi tampon, ruhsat vs. uğraşmamak, kendini güvende hissederek ilerlemek isteyenler için ideal. Üstelik birçok noktada vinci açmak tekrar sarmaktan çok daha hızlı olduğundan eminim.
Tek sorun tek teker üzerinden gerçeklerştirilmesi. 2 lastiğede takılırsa amenna.Güzel bir şey olur ama tek lastik üzerinden zarar verebilir.
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Naturalist61' Alıntı:
Şafttan hareket alabilen bir sistem düşünülemez mi acaba. Biraz beyin jimnastiği yapalım. Selamlar...
Aracınız nedir eğer avatardaki araçsa şanzumandan pto ile hareket alıp ister aracın önüne veya arkasına mekenik vinç takabilirsiniz bu konuda yardımcı olabilirim
ancak aracınız başka ise markasını belirtirseniz ayrıca yardımcı olmaya çalışırım saygılarımla
 



Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Hüseyin bey merhaba. Benim araç dodge PW150 1988 dizel. Daha öncede formda bahsetmiştim. Duyumuma göre arazi şanzımanından veya şafttan tahrikli vinç uygulaması oluyormuş ama net bilgim yok. Bu konuda yardımcı olursan sevinirim. Benim araç 2,5 ton civarı normal elekrikli vinçler randımanlı olmayabilir görüşündeyim. Selam ve saygılarımla
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,441
Mesajlar
1,517,991
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst