Rıza beye katılmıyorum diyenleeeeeermarlon' Alıntı:Bu sistem; tekerleğe takılan halat tamburuna dik gelen çekme açılarında verimli olur. Eğer kopacak bir yer varsa bence debriyaj olabilir. Ama kuvvet kolundan dolayı buda zor ihtimal olarak görünmekte..(eğer yalatma yapılmassa). Ancak;çekme açısı, arabanın ön hattından sağa ve sola açı yapmaya başladığında, bu sistem bunu karşılamakta zorlanır diye düşünüyorum...
Saygılarımla
Rıza
Katılıyorum. Aracın sağında veya solunda kalan bir yere sabitlerseniz verim alamazsanız. Zaten adamlar toprak için çapa yapmış bunu gidermek için.Aracın ön tarafında toprağa çakıyorsunuz ona bağlıyorsunuz halatları. Ama dediğiniz gibi açı sağa veya sola kayarsaverim oldukça düşer.marlon' Alıntı:Bu sistem; tekerleğe takılan halat tamburuna dik gelen çekme açılarında verimli olur. Eğer kopacak bir yer varsa bence debriyaj olabilir. Ama kuvvet kolundan dolayı buda zor ihtimal olarak görünmekte..(eğer yalatma yapılmassa). Ancak;çekme açısı, arabanın ön hattından sağa ve sola açı yapmaya başladığında, bu sistem bunu karşılamakta zorlanır diye düşünüyorum...
Saygılarımla
Rıza
hasan bey sizin aracınıza uygun danper yapan firmalarda izmir vede trabzonda hazır PTO var aracınız eğer orjinal şanzumanı ile kullanıyorsanız NP 435 ana şanzumandır ki bu şanzumana uygun PTO hazır var bu pto yu takınca ilave bir şaftla istediğiniz vinç uygulamasını yapabilirsiniz ve çokta faydalı ve güçlü bir vinç sahibi olursunuz eğer çevrenizde damper imalatcısı yoksa size pto konusunda yardımcı olabilirim vinç olarak bulacağınız her hangibir mekanik vinç işinizi görür bazı hurdacılarda (ankara ivedikte ) böyle vinçler var ancak fiat konusunda bilgim yok çekme ve kurtarma işi yapan tanıdığınız varsa vinç konusunda yardımcı olabilirlerNaturalist61' Alıntı:Hüseyin bey merhaba. Benim araç dodge PW150 1988 dizel. Daha öncede formda bahsetmiştim. Duyumuma göre arazi şanzımanından veya şafttan tahrikli vinç uygulaması oluyormuş ama net bilgim yok. Bu konuda yardımcı olursan sevinirim. Benim araç 2,5 ton civarı normal elekrikli vinçler randımanlı olmayabilir görüşündeyim. Selam ve saygılarımla
Katılmıyorum nedeni debriyaja zaten batınca ileri ve geri aşırı yüklenip pati çekerek aracı kurtarmaya çalışıyoruz dolayısı ile debriyaja yarım basıp aşırı kaydırmadan ısıtıp yakarsak hata bizim ama ayağımızı debriyajdan çekip sadece gazla ayarlarsak debriyajı koruruzmuratbilici' Alıntı:Rıza beye katılmıyorum diyenleeeeeer
Üstadım çok teşekkür ederim. Bugünden tezi yok PTO araştırmasına başlıyorum. Şanzımana takılan o parçayı bulayım diğer seçenekler için yardım isterim senden. Selam ve saygılar...DEMİRAL' Alıntı:hasan bey sizin aracınıza uygun danper yapan firmalarda izmir vede trabzonda hazır PTO var aracınız eğer orjinal şanzumanı ile kullanıyorsanız NP 435 ana şanzumandır ki bu şanzumana uygun PTO hazır var bu pto yu takınca ilave bir şaftla istediğiniz vinç uygulamasını yapabilirsiniz ve çokta faydalı ve güçlü bir vinç sahibi olursunuz eğer çevrenizde damper imalatcısı yoksa size pto konusunda yardımcı olabilirim vinç olarak bulacağınız her hangibir mekanik vinç işinizi görür bazı hurdacılarda (ankara ivedikte ) böyle vinçler var ancak fiat konusunda bilgim yok çekme ve kurtarma işi yapan tanıdığınız varsa vinç konusunda yardımcı olabilirler
Aynı zamanda takacağınız PTO ya akuple hidrolik pompa takıp hidrolikle çalışan vinçte takabilirsiniz hidrolik vinç eğer düzgün montaj ve iyi bir vinç bulursanız belki maliyet biraz daha fazla olur ama en verimli ve en kullanışlı seçim olur balıkcı teknelerinde kullanılan ve ırgat tabir edilen ağ çekmekte kullanılan vinçler var bunlara iki yöne harekat veren kumanda valfi ile araca monte ederseniz harika olur valflerin elektrikli olanıda var mekanik yani elle kumandalı olanıda tercih size kalmış takıldığınız bir şey olursa sorabilirsiniz yardımcı olabildiysem ne mutlu bana saygılarımla )