Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan thunderkiller Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,650

Etiketler

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

orjinali

http://www.bushwinch.com.au/aboutthebushwinch.html

illada olur yada isterim diyen için hali hazırdaki araç üzerindeki mevcut jant üzerine bir başka pratik yoldan bir başka jantı bağlantılarıyla geliştirilebilecek aparat marifeti ile olabilir kanısı uyandı bende :smiley:
bu konuyu usta arkadaşlar yapabilir, ilerleyen günlerde daha fazla gündemimizde cevap bulunabilir bir konu olacak diye düşünüyorum.

İşin aslı: vince selam ;) yola devam ;D
 


Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

En güzeli ve sağlamı arazi şanzımanından güç alan mekanik vinç. Eski amerikan arazi araçlarında vardı hatırlıyorum. Araştıralım ve paylaşalım. Selamlar
 



Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Bu sistem; tekerleğe takılan halat tamburuna dik gelen çekme açılarında verimli olur. Eğer kopacak bir yer varsa bence debriyaj olabilir. Ama kuvvet kolundan dolayı buda zor ihtimal olarak görünmekte..(eğer yalatma yapılmassa). Ancak;çekme açısı, arabanın ön hattından sağa ve sola açı yapmaya başladığında, bu sistem bunu karşılamakta zorlanır diye düşünüyorum...
Saygılarımla
Rıza
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

marlon' Alıntı:
Bu sistem; tekerleğe takılan halat tamburuna dik gelen çekme açılarında verimli olur. Eğer kopacak bir yer varsa bence debriyaj olabilir. Ama kuvvet kolundan dolayı buda zor ihtimal olarak görünmekte..(eğer yalatma yapılmassa). Ancak;çekme açısı, arabanın ön hattından sağa ve sola açı yapmaya başladığında, bu sistem bunu karşılamakta zorlanır diye düşünüyorum...
Saygılarımla
Rıza
Rıza beye katılmıyorum diyenleeeeeer
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

marlon' Alıntı:
Bu sistem; tekerleğe takılan halat tamburuna dik gelen çekme açılarında verimli olur. Eğer kopacak bir yer varsa bence debriyaj olabilir. Ama kuvvet kolundan dolayı buda zor ihtimal olarak görünmekte..(eğer yalatma yapılmassa). Ancak;çekme açısı, arabanın ön hattından sağa ve sola açı yapmaya başladığında, bu sistem bunu karşılamakta zorlanır diye düşünüyorum...
Saygılarımla
Rıza
Katılıyorum. Aracın sağında veya solunda kalan bir yere sabitlerseniz verim alamazsanız. Zaten adamlar toprak için çapa yapmış bunu gidermek için.Aracın ön tarafında toprağa çakıyorsunuz ona bağlıyorsunuz halatları. Ama dediğiniz gibi açı sağa veya sola kayarsaverim oldukça düşer.
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

ancak; genede bu işe gönül vermiş insanların hobilerini kısıtlı imkanlar dahilinde yapmasına olanak sağlayan bir ekipman
Rıza
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Naturalist61' Alıntı:
Hüseyin bey merhaba. Benim araç dodge PW150 1988 dizel. Daha öncede formda bahsetmiştim. Duyumuma göre arazi şanzımanından veya şafttan tahrikli vinç uygulaması oluyormuş ama net bilgim yok. Bu konuda yardımcı olursan sevinirim. Benim araç 2,5 ton civarı normal elekrikli vinçler randımanlı olmayabilir görüşündeyim. Selam ve saygılarımla
hasan bey sizin aracınıza uygun danper yapan firmalarda izmir vede trabzonda hazır PTO var aracınız eğer orjinal şanzumanı ile kullanıyorsanız NP 435 ana şanzumandır ki bu şanzumana uygun PTO hazır var bu pto yu takınca ilave bir şaftla istediğiniz vinç uygulamasını yapabilirsiniz ve çokta faydalı ve güçlü bir vinç sahibi olursunuz eğer çevrenizde damper imalatcısı yoksa size pto konusunda yardımcı olabilirim vinç olarak bulacağınız her hangibir mekanik vinç işinizi görür bazı hurdacılarda (ankara ivedikte ) böyle vinçler var ancak fiat konusunda bilgim yok çekme ve kurtarma işi yapan tanıdığınız varsa vinç konusunda yardımcı olabilirler
Aynı zamanda takacağınız PTO ya akuple hidrolik pompa takıp hidrolikle çalışan vinçte takabilirsiniz hidrolik vinç eğer düzgün montaj ve iyi bir vinç bulursanız belki maliyet biraz daha fazla olur ama en verimli ve en kullanışlı seçim olur balıkcı teknelerinde kullanılan ve ırgat tabir edilen ağ çekmekte kullanılan vinçler var bunlara iki yöne harekat veren kumanda valfi ile araca monte ederseniz harika olur valflerin elektrikli olanıda var mekanik yani elle kumandalı olanıda tercih size kalmış takıldığınız bir şey olursa sorabilirsiniz yardımcı olabildiysem ne mutlu bana saygılarımla :smiley:)
 



Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

muratbilici' Alıntı:
Rıza beye katılmıyorum diyenleeeeeer
Katılmıyorum nedeni debriyaja zaten batınca ileri ve geri aşırı yüklenip pati çekerek aracı kurtarmaya çalışıyoruz dolayısı ile debriyaja yarım basıp aşırı kaydırmadan ısıtıp yakarsak hata bizim ama ayağımızı debriyajdan çekip sadece gazla ayarlarsak debriyajı koruruz
yan kurtarmada diyelim ön janta taktık ilave bir makara ile halatın yönünü istediğimiz yada uygun olan yöne çevirdiğimizdede kurtarma işi devam eder ve istediğimiz yöne aracı yönlendire biliriz dolayısı ile uygun malzeme uygun halat uygun teknik ve olumlu sonuç alacağımızı düşünüyorum
ayrıca genelde zaten birkaç araçla ekip gezdiğimizden kurtarma işlemini eldeki diğer araçtan yararlanarak kurtarmaya çalıştığımızda mutlaka daha düzgün çekme açısı elde edeceğimizden sonucun gayet iyi olacağını düşünüyorum ama genede herkezin fikrine saygım sonsuz batmadan kırmadan bozmadan bol çamurlu günler dilerim :smiley:)
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Benim kastım dram sonrasında vinçlerde, hemen bir yönlendirme roleri mevcut. Bu rollerler bize ara yönlendirme makaraları kullanmadan., duruma göre yaklaşık 40 derecelik bir sektörde vinci kullanma imkanı sağlıyor. Tabiki bunda da yönlendirme makarası kullanırsınız ama bu size yaptığınız kurtarma operasyonu içerisinde extra işlem gerektiriri kastım bu idi. Tabiki extra destekle kullanılanilir bunu zaten newtonda sölüyordü..:smiley:)))))))

Saygılarımla
Rıza
 


Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

DEMİRAL' Alıntı:
hasan bey sizin aracınıza uygun danper yapan firmalarda izmir vede trabzonda hazır PTO var aracınız eğer orjinal şanzumanı ile kullanıyorsanız NP 435 ana şanzumandır ki bu şanzumana uygun PTO hazır var bu pto yu takınca ilave bir şaftla istediğiniz vinç uygulamasını yapabilirsiniz ve çokta faydalı ve güçlü bir vinç sahibi olursunuz eğer çevrenizde damper imalatcısı yoksa size pto konusunda yardımcı olabilirim vinç olarak bulacağınız her hangibir mekanik vinç işinizi görür bazı hurdacılarda (ankara ivedikte ) böyle vinçler var ancak fiat konusunda bilgim yok çekme ve kurtarma işi yapan tanıdığınız varsa vinç konusunda yardımcı olabilirler
Aynı zamanda takacağınız PTO ya akuple hidrolik pompa takıp hidrolikle çalışan vinçte takabilirsiniz hidrolik vinç eğer düzgün montaj ve iyi bir vinç bulursanız belki maliyet biraz daha fazla olur ama en verimli ve en kullanışlı seçim olur balıkcı teknelerinde kullanılan ve ırgat tabir edilen ağ çekmekte kullanılan vinçler var bunlara iki yöne harekat veren kumanda valfi ile araca monte ederseniz harika olur valflerin elektrikli olanıda var mekanik yani elle kumandalı olanıda tercih size kalmış takıldığınız bir şey olursa sorabilirsiniz yardımcı olabildiysem ne mutlu bana saygılarımla :smiley:)
Üstadım çok teşekkür ederim. Bugünden tezi yok PTO araştırmasına başlıyorum. Şanzımana takılan o parçayı bulayım diğer seçenekler için yardım isterim senden. Selam ve saygılar...
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Merhaba,
Güzel çalışma olmuş tebrikler.
Kafama takılan bir kaç şey oldu.
Janta takılan tamburun çapı küçük diyorsunuz, iki tekerde de kullanıldığında sabitlemeyi tek noktaya yaptığınızı (iki ipi aynı miktarda açıp bağladığınızı) varsayarsak, ipler tampon köşelerine takılmıyor mu?
Önde diferansiyel olması sebebiyle, patinaja kalkan teker üzerindeki tambur ipi sarmaya ve aracı çekmeye başlayacaktır. Diğer teker patinaja kalkana kadar ancak attığı tur kadar kendi tamburuna sardığından ip muhtemelen toprağa serilecektir. Yani aynı anda yükü taşıma pek mümkün olmaz gibi geliyor.
Offset jant ile teker izini açtığınızda bile aksa ve özellikle rulmanlara, momentten (eğilme) dolayı ekstra yük geliyorken bu tamburun yaratacağı moment, kullanım sıklığına ve zorlamaya bağlı olarak orta veya uzun vadede sorun yaratacaktır diye düşünüyorum.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,441
Mesajlar
1,517,991
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst