Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan thunderkiller Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,646
Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

thunderkiller' Alıntı:
Sistem zaten aracın kendi kendini kurtarması üzerine. Derseniz ki başka bir aracı kurtarma şansı yok, yoldan bir ağacı çekemezsin

Yoo çekebilirsiniz.
Aracı kriko üzerinde kaldırın :smiley: Lastik boşa döner ama ağaç kütüğü de kenara çekilmiş olur. İpi uygun açılardan bağlarsınız tabii.
Araç kriko üzerinde iken denge sorunu olacaktır ama sonra söylemedin demeyin.
;D
 

Etiketler
Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

TezzMertek' Alıntı:
Yoo çekebilirsiniz.
Aracı kriko üzerinde kaldırın :smiley: Lastik boşa döner ama ağaç kütüğü de kenara çekilmiş olur. İpi uygun açılardan bağlarsınız tabii.
Araç kriko üzerinde iken denge sorunu olacaktır ama sonra söylemedin demeyin.
;D

Çok gazlamamak,da lazım sonra kütük alta kaçıverir aracın
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Olmayacak şey Ömer bey.
Arabam yok ama çadır kurmuşluğum var. ;D

Kütüğü direkt arabaya doğru çekmemek gerek. Çevrede varsa başka bir ağaç, kaya veya toprağa çakılacak sağlam bir takoz ile kütüğü yol kenarına yada yamaç aşağı (yolda kütük varsa mantıken bulunduğunuz mevkii de eğimli bir yamaç yolu olması gerek) çekebiliriz.
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

TezzMertek' Alıntı:
Olmayacak şey Ömer bey.
Arabam yok ama çadır kurmuşluğum var. ;D

Kütüğü direkt arabaya doğru çekmemek gerek. Çevrede varsa başka bir ağaç, kaya veya toprağa çakılacak sağlam bir takoz ile kütüğü yol kenarına yada yamaç aşağı (yolda kütük varsa mantıken bulunduğunuz mevkii de eğimli bir yamaç yolu olması gerek) çekebiliriz.

En iyisi kütüğün çevresini dolaşmak risk almadan ;D
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

schweps' Alıntı:
Merhaba,
Güzel çalışma olmuş tebrikler.
Kafama takılan bir kaç şey oldu.
Janta takılan tamburun çapı küçük diyorsunuz, iki tekerde de kullanıldığında sabitlemeyi tek noktaya yaptığınızı (iki ipi aynı miktarda açıp bağladığınızı) varsayarsak, ipler tampon köşelerine takılmıyor mu?ipin mesafesi uzun tutulursa sorun olmuyor. yakın mesafede ise 2 farklı sabit noktada kullanabilirsiniz. ayrıca ipleri tamburun altından ya da üstünden sardırabilirsiniz, alttan sardırısanız zaten tamponun altından geçiyor ipler.

Önde diferansiyel olması sebebiyle, patinaja kalkan teker üzerindeki tambur ipi sarmaya ve aracı çekmeye başlayacaktır. Diğer teker patinaja kalkana kadar ancak attığı tur kadar kendi tamburuna sardığından ip muhtemelen toprağa serilecektir. Yani aynı anda yükü taşıma pek mümkün olmaz gibi geliyor.dediğiniz durum dif. kilidi olursa olur ki sistem kesinlikle dif kilidi ile kullanılmıyor. Bu nedenle iki taraf eşit çekiyor, ipte boşluk olan taraf boşluk gidene kadar sarıyor, diğer teker sabit duruyor ip gerildi ise ve yükü eşit paylaşıyorlar. ancak her iki tekerde sağlam tutunma sağlarsa o durumda ipler boşa çıkıyor serbestçe ve zaten kurtulmuş olduğunuz için ipleri sonra sarıyorsunuz tambura.
Offset jant ile teker izini açtığınızda bile aksa ve özellikle rulmanlara, momentten (eğilme) dolayı ekstra yük geliyorken bu tamburun yaratacağı moment, kullanım sıklığına ve zorlamaya bağlı olarak orta veya uzun vadede sorun yaratacaktır diye düşünüyorum.
 



Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

dopamin' Alıntı:
Diff kilitli araçlara göre tasarlanmış gibi
tek taraflı kullanım için dif kilidi şart ancak çift taraflı kullanım için açık dif olması gerekiyor zaten. benim uygulamam da bu şekilde
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

marlon' Alıntı:
Benim kastım dram sonrasında vinçlerde, hemen bir yönlendirme roleri mevcut. Bu rollerler bize ara yönlendirme makaraları kullanmadan., duruma göre yaklaşık 40 derecelik bir sektörde vinci kullanma imkanı sağlıyor. Tabiki bunda da yönlendirme makarası kullanırsınız ama bu size yaptığınız kurtarma operasyonu içerisinde extra işlem gerektiriri kastım bu idi. Tabiki extra destekle kullanılanilir bunu zaten newtonda sölüyordü..:smiley:)))))))
Aynı yönlendirmeyi direksiyonu çevirerek de yapabilirsiniz, tamburlar ön tekere bağlı olduğu için. arka tekerden uygulandığında da ön tekerlere farklı aparat yaparak yine yönlendirme yapılabilir tabiki.
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Merhaba,
Her koşulda tamburun sadece altından sardırabilirsiniz. Tampona takılmıyor diyorsanız sorun yok.

Diferansiyel kilidi olması halinde zaten iki teker de eş miktarda dönecektir ve büyük ihtimalle takılmayacaktır.
Açık diferansiyelli, önden çekişli araç ile battığınızı düşünelim. Bir teker saplanmış vaziyette ve diğeri avare dönüyor. Kasnakları bağladınız. Avare dönen tekerdeki kasnak ipte bir gergi oluşturmaya başladı ve artık vinç gibi yüke binip aracı çekmeye çalışıyor. Bunu yapabilmesi için tekerin avare dönmeye devam etmesi gerek. Çünkü tekerin ve kasnağın çapları farklı olduğundan bir turlarında eşit miktarda yol alamayacaklardır.Dolayısıyla tambur tekerin yuvarlanma çapında olmadığı sürece her zaman bir teker (örneğin sol) vinç görevi görecek, diğeri ise (örneğin sağ) yuvarlanarak ipi yere serecektir. Ama sol teker fazla yüke bindiğinde ise sağ teker patinaja kalkıp ipi tamburuna geri sarıp vinç görevini üstlenecektir. Bu görev paylaşımı çok hızlı gerçekleştiğinden olsa gerek, durum hissedilmiyor olabilir.

Demek istediğim, aynı anda sadece tek teker vinç görevi üstlenebilir. Bu sistemin çalışmasına mani değildir elbette ama tekerler eşit yüke maruz kalıyor şeklinde bir kabulünüz varsa bunu gözden geçirmeniz için belirtiyorum.



thunderkiller' Alıntı:
ipin mesafesi uzun tutulursa sorun olmuyor. yakın mesafede ise 2 farklı sabit noktada kullanabilirsiniz. ayrıca ipleri tamburun altından ya da üstünden sardırabilirsiniz, alttan sardırısanız zaten tamponun altından geçiyor ipler.

dediğiniz durum dif. kilidi olursa olur ki sistem kesinlikle dif kilidi ile kullanılmıyor. Bu nedenle iki taraf eşit çekiyor, ipte boşluk olan taraf boşluk gidene kadar sarıyor, diğer teker sabit duruyor ip gerildi ise ve yükü eşit paylaşıyorlar. ancak her iki tekerde sağlam tutunma sağlarsa o durumda ipler boşa çıkıyor serbestçe ve zaten kurtulmuş olduğunuz için ipleri sonra sarıyorsunuz tambura.
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

Teker patinajda kaldı aparatı taktınız ( boşa çıkan tekere)sizi sistem çekmeye başladı tekerlerden biri yerde tutundu diyelimki zaten çekilmeye gerek kalmayacak aracınız çıkacaktır yerinden.Sökeceksiniz sistemi.Bu sistem araç icat olduktan sonra askeri vs. hallerde bilinen birşey.Kilitli vs. olmasına gerek yok.Faydalı bir alet bence;hemde hiç yoktan iyidir.:smiley::smiley:
 

Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

olayın farklı bir boyutu ;)

Tekervinc


Tekervinc
 





Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

arkadaşlar elde iki tambur ve tek halat var ve bağlanacak tek bir destek var diyelim ve aracın sağ tekeri patinajda sol hareketsiz her iki tekerede tamburları taktık ve başladık çekmeye halatın boşluğunu tambur aldıktan sonra zaten sağ teker patinaj yapamaz çünki halattan aldığı yükle teker tamamen yerden kesilmiş olsa dahi aracı çekeceği için patinaj bitip sadece aracın ilerlemesi kadar kendi etrafında döneceğini ve halatı tek taraflı olarak saracağını ve diğer tekerin ise aracın yol alma boyu kadar halatı saracağını düşünüyorum ve aletin işe yarayacağına inanıyorum
ve en önemlisi halata zarar vermemek için kesinlikle bir makara ve ek bir halatla sabitlemenin yapılmasınında faydalı olacağını düşünüyorum sonuç olarak araca herhangi bir zararının olacağınada inanmıyorum
halatla köprü geçişinide en kısa zamanda deneyeceğim yavuz bey sıralamayı yapalım ben 1. liğe talibim :'( :'( :'(
 





Ynt: Jant Aparatı ile Tekerlek Vinci

epey süredir cevap yazamamıştım. bilgi amaçlı olarak, sistemi %15-20 eğimli rampada, kumda, çamurda aracın altı komple oturmuşken dahi deneme fırsatım oldu. en az 15-20 defa kullandım, her defasında çok başarılı iş gördü. sadece bir pozisyonda sabitleyecek mesnet yoktu kumda. onda da diğer aracı kumsalın diğer tarafından sokarak yaklaştırdık ve ona sabitliyerek çıkarttık. direksiyonda hissettiğim kadarı ile sistem yürür aksamı, ön takımı hiç zorlamıyor. zaten rölantinin biraz üzerinde bir gaz yetiyor genellikle.

vinç ile maliyet kıyaslaması yapan arkadaşlar vinci sabitlemek için off-road tampona ihtiyacı ve ruhsata işletme masraflarını da hesaba katmalı. Bir de aracın off-road tampona uygun olması önemli tabi.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,440
Mesajlar
1,517,990
Kayıtlı Üye Sayımız
172,096
Kaydolan Son Üyemiz
R.K. o.oğlu

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst