Jimny için Off road değil on road için yardım..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 1tan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 24
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,545

1tan

Ana Kamp
Mesajlar
59
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul - tuzla
merhaba arkadaşlar.
gezenbilir sitesini internette gezinirken şans eseri buldum. ve sitede dolaştıkça gerçekten çok kaliteli bi site olduğunu farkettim..
sitedeki arkadaşların birbirleri ile yardımlaşıp,fikir alışverişi gerçekten şahane..
ismim birtan ve istanbul tuzlada oturuyorum.
yaklaşık 3 ay önce bende güzel bi jimny sahibi oldum. daihatsu terios ile jimny arasında çok gidip geldim ama tercihimi jimnyden yana kullandım..
ve ilk aldığım günden beri yakıt konusu hariç hiç bi şekilde beni üzmedi. gerçekten kullanması aşırı eğlenceli bi araç. sadece ondan yapabileceği şeyleri beklemek en doğru olan. bende ilk başlarda aracımı hafif off road tarzı kit ile yükseltip,m/t lastik takıp şnorkel ile macera peşinde koşma hayalleri kurdum ancak sonradan bilinmeyen bi nedenle bu kararımdan vaz geçtim. şimdi ki amacım sadece görüntü. yükseltmeyi herkes yapıyo zaten. ben aracımı yere basmak istiyorum. photoshop çalışmalarından da aşırı hoşuma gitti ve kararımı verdim.
sizlerinde fikirleri benim için çok önemli. abartı şekilde olmayacak. yaklaşık 6-7 cm düşürmek istiyorum. yay presletmenin veya bakla kestirmenin ne derece sakıncalı olduğunu biliyorum. ancak iki seçeneğim var. ya 2. el helezon alıp kestirip takıcam,yada namiştayn da coil over yaptırıcam. e-bay de çok araştırdım hiç bi sonuca ulaşamadım. sizlerden öğrenmek istedğim aracın alt takımlarında yürürüne ne gibi farklılıklar olur? elinizde bu şekilde resim varmı? bunu yapabilecek yakınlarda tanıdığınız usta varmı?
sabırla okuduğunuz için teşekkür eder,iyi forumlar dilerim..

aracımın resimleri





 

Etiketler
Ynt: Jimny için Off road değil on road için yardım..

Değerli Jimny'ci dostum.Öncelikle bir Jimny sahibi ve aşığı olarak plakanı da ayrıca beğendiğimi söylemeden edemeyeceğim(ismim Engin).Aracı 7cm alçaltmak dan bahsediyorsun.Böyle bir uygulamayı daha önce hiç görmedim veya duymadım.Ferrariye yükseltme kiti taktırıp araziye girmeye çalışmak gibi bir şey bahsettiğin.

Eğer gerçekleştirirsen Türkiye'de bir ilk olabilir ancak şunları unutmamalısın;

Jimny'nin en büyük özelliği yerden yüksek olması ve buna bağlı, her zaman alternatif bir yol yaratabilmesi, görüş kolaylığı, ve yüksekliği sayasinde kullanılabilen 4x4'ü ve ağır devir 4 çeker sistemi.Jimny yüksekliğini koruyamazsa 4x4 sistemi tamamen çöpe atılmış olur çünkü 4x4 dahi olsanız yüksekliğiniz yoksa diferansiyelin oturduğu ilk yerde kalırsınız ve Jimnyde orta diferansiyel 4x4 de sürekli kitli vaziyette, aracı kuru zeminde de kullanamayacağınız için aracın en önemli 2 özelliği(yüksekliğine bağlı avantajlar ve yol dışı avantajlar) çöpe gitmiş olur.

Tüm araçları lastik gösterir ama Jİmny de bu dahada fazla.Büyük lastik ve yükseltme bu aracı kaslandırıp güçlendirirken, yere yaklaştıma ve paralelinde küçük lastik(o lastik 7 cm kesmeyle hayatta dodiklere sığmaz) aracı tabiri caizse düdük gibi yapıyor.İnan yükseltmekten çok daha zor ve pahalı olacaktır, tabi bu işe kalkışan usta bulabilirsen(hayatında Jimny görmemiş bir GTİ ustasına emanet ederseniz bilemem).Asvalttan bahsetmişsin benim aracımın resmine bir bak .

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=93607.0

Ben bu aracı asvalt için tasarladım.Bir bakan birdaha bakıyor.Ayrıca arazi kabiliyeti de(çok nadir kullanacakta olsam) yarı yarıya arttı.Şehir içinde de herkese tepeden bakan koca tekerli bir zevk makinesine dönüştü.

İsteklerinize elbette herkez saygı duyar ama daha önce böyle bir şey yapılmadığı için işiniz zor.Zevkler ve renkler tartışılmazmış.Araştırmanıza devam ederseniz bir şeyler çıkacaktır.Kolay gelsin.
 

Ynt: Jimny için Off road değil on road için yardım..

Ilginc bir konu takip etmekte fayda var. Birtan bey alcalttiktan sonra Jimny nin motor modifiyesinede gireceksiniz gibi duruyor sanki. Jimny de 1.3 lt DOCH ustten cift egzantrikli 16 valf motor kullaniliyor cabuk devirleniyor ve yurt disinda bu motora turbo uygulayanlar var turboya 0.5 bar ufleterek ve ECU yu tekrar programlayarak 130 HP lere kadar guc elde edilmis 150 hp de olabilir ;D tam bakmam lazim ve egsoz kitleri vs zaten motorun sesini birkac uygulamadan sonra duymanizi isterim. Sizde boyle bir uygulama mi dusunuyorsunuz ileriye yonelik?

Mesela bunun gibi http://www.youtube.com/watch?v=DcCyFMVrG6A
 

Ynt: Jimny için Off road değil on road için yardım..

goley gessin ilgincul ala bir mevzuu hemen tiz zamanda takip edile.Selamlar ahalii
 

Ynt: Jimny için Off road değil on road için yardım..

öncelikle değerli yorumlarınız için çok teşekkürler.. amacım herkesin yaptığından ziyade farklı şeyler yapmak.. yabancı sitelerde görüyorsunuzdur adamlar toyota hiluxları,apacheleri yere oturtuyolar. benim amacım ise sadece tekerle dodik arasındaki mesafeyi düşürebilcek kadar alçaltmak. tek olurmuyum bilmiyorum ama cok zevkli olucağından şüphem yok..
aracımın arazi olması bunları yapmama engel olucağını sanmıyorum..
ilk önce amacım görsel güzellik,daha sonrasında motor modifiyesine girmek. 16v dohc motor zaten bunun icin bi nimet. headers+filtre+katalizör iptali+son susturucu ve ecu yazılımla bi yerlere gelicektir arac bundan da şüphem yok.. Allah hepimizin yardımcısı olsun
 



Ynt: Jimny için Off road değil on road için yardım..

Sn arkadaş kafana takılan birşey olursa sana zaman ve ustalık işinde yardımı dokunabilir bir usta önerebilirim hemde kartalda sana da yakın sayılır.Bu notu da kenara koy.Allah kolaylık versin.(Çünkü bende hala Sanayi ve vs lerle uğraşıyorum ama şimdilik bir ara verdim.)
 

Ynt: Jimny için Off road değil on road için yardım..

teşekkür ederim..
şu kara kışı atlatana kadar bişey yapamıycam zaten.
şimdi bf goodrich lastik alıcam bu haftasonu. kış lastiği gerekli bana. 205 70 15 yerine 215 75 15 koymamın sakıncası varmıdır,yakıtı ne kadar arttırır,gidişini ne kadar etkiler (gitmiyo zaten de ) bunun araştırmasındayım.
 

Ynt: Jimny için Off road değil on road için yardım..

Eski bir suzukici olarak ilginç bir konu,
takibe değer,
kolay gelsin,
selamlar
 

Jimny için Off road değil on road için yardım..

215 /75/ 15 ileride alçaltma düşündüğünüz için pek önermiyorum sürtme yapabilir standart fabrika çıkışı jimny e bu ölçü bf takabilirsiniz sürtme olmayacaktır ama uzun vadede işinizi görmez alçaltma olacağından standart ölçü 205/70/15 kış lastiği daha iyi olcaktır kanısındayım.
 

Ynt: Jimny için Off road değil on road için yardım..

teşekkürler. ancak ben spacer ve bf lastikleri sezonluk kullanıcam. aracı yaz sezonu yere basacağımız zaman güzel offsetli ve max 225 taban asfalt lastikleri ile kullanıcaz. değişik bişey olucak farkındayım ama bakalım bakalım
 



Ynt: Jimny için Off road değil on road için yardım..

lastikleri bence standart ne ise onu kullanmak gerek.Bende 2 tane samurai var birisine 195 taktım.205 i çıkarttım.buda ciz i de olsa bir hız ve tasarruf sağladı.Dönüşlerde de pek bir fark göremedim.Normalde binekte ben fark etmiştim.bu konuyu lastik ile alakalı arkadaşlar daha makul cevaplayabilirler.herkese iyi paylaşımlar.
 

Ynt: Jimny için Off road değil on road için yardım..

Adamın biri ferrarisine LPG takmış ferrarii firması aracı geri almış Sizde dikkat edin Jimny i 7 cm alçaltdıkdan sonra samuraylar sizin jimny nin peşine düşmesin ;D
 

Ynt: Jimny için Off road değil on road için yardım..

Tunjimny' Alıntı:
Adamın biri ferrarisine LPG takmış ferrarii firması aracı geri almış Sizde dikkat edin Jimny i 7 cm alçaltdıkdan sonra samuraylar sizin jimny nin peşine düşmesin ;D

;D ;D ;D
 

Ynt: Jimny için Off road değil on road için yardım..

hehehe samuray jimnynin atası abicim onlara can feda
güzel olucak Allahın izniyle.
 

Ynt: Jimny için Off road değil on road için yardım..

Tunjimny' Alıntı:
Adamın biri ferrarisine LPG takmış ferrarii firması aracı geri almış Sizde dikkat edin Jimny i 7 cm alçaltdıkdan sonra samuraylar sizin jimny nin peşine düşmesin ;D

Tuncay abi sen ne zaman takıyorsun lpg? ;D ;D ;D