CDM-SUBARU
Zirve
- Mesajlar
- 2,337
- Tepkime Puanı
- 0
Ynt: Kar Sürüş Rehberi
Sevgili Mirkam.Emin olun öyle değil.
Bakın sevgili Mirkam;
Buzda lastiğe tutuş kabiliyeti sağlıyan şey, belli bir alanda farklı tutuş alanı oluşturan ve bu kısmı atıyorum saymadım çünkü 20 cm karelik bir alanda 60-70 edet olan lamellerdir.
Bahsi geçen sizin kullanmış olduğunuz lastikte gerek malzeme yapısı (+7 ila -30 derece arasıda çalışma şartı) gerekse sırt yapısındaki lamelllerin olmaması gayet doğaldır.
Çünkü tam akisine lamel olsa idi bu lastikte, özellikle ıslak zemiinde bazı disiplinlerde sıkıntı yaşardı.
Haa siz bi şekilde çıkmış olabilirsiniz o rampayı, olabilir.
Ama size garanti ediyorum,bunu lastiğe bağlamayın heleki buz zemin için.
Ve heleki bahsi geçen lastiğin kılcal su tahliye kanallarının dizilişine baktığınızda,farklı tutunma açıları oluşması çok ama çok zordur,çünkü o kılcal kanallar,gerek nerede yoğunlatığı ve gerekse tek yönlü olduğundan buz zemin için hiçte uygun değil.Malzeme yapısına girmiyicem bile,çünkü bu tip soğuk ortamlarda malzeme çalışma şartlarını tam olarak yerine getirmesi mümkün değil.Zaten çalışıyorsa buzda,bu sefer asli görevi olan su tahliyesini sağlıklı yapamaz ve aracın yol çizgisini tutturmasında sıkıntı doğar.
Daha fazla baş ağrıtmadan şöyle söyliyim kısaca;
Bahsi geçen lastik,sulu zemin için tasarlanan,ama kış koşulları düşünülerek tasarlanmıyan bir lastik modelidir.
mirkan' Alıntı:kesinlikle katılmıyorum size yanlış biliyorsunuz !!! performans yağmur lastikleri yapısı gereyi yumuşak ve ince tahliye kanallarına sahip olması nedeni ile kar sürüşlerinde standart 4 mevsim , yüksek performans ve kar standart kar lastiklerine göre çok daha avantajlıdır ... bundan önce diğer 3 binek otomobilimdede goodyear hydra grip yağmur+performans lastikleri kullandım . en son buzda , tüm önden ve arkadan çekişli araçların kaldığı rampalarda hiçbir yol kontrol sistemi olmayan bmw 525ia otomatik vites aracımız ile sorunsuz tırmanabildik araç kayma ve patinaj eğilimi bile göstermedi .
Sevgili Mirkam.Emin olun öyle değil.
Bakın sevgili Mirkam;
Buzda lastiğe tutuş kabiliyeti sağlıyan şey, belli bir alanda farklı tutuş alanı oluşturan ve bu kısmı atıyorum saymadım çünkü 20 cm karelik bir alanda 60-70 edet olan lamellerdir.
Bahsi geçen sizin kullanmış olduğunuz lastikte gerek malzeme yapısı (+7 ila -30 derece arasıda çalışma şartı) gerekse sırt yapısındaki lamelllerin olmaması gayet doğaldır.
Çünkü tam akisine lamel olsa idi bu lastikte, özellikle ıslak zemiinde bazı disiplinlerde sıkıntı yaşardı.
Haa siz bi şekilde çıkmış olabilirsiniz o rampayı, olabilir.
Ama size garanti ediyorum,bunu lastiğe bağlamayın heleki buz zemin için.
Ve heleki bahsi geçen lastiğin kılcal su tahliye kanallarının dizilişine baktığınızda,farklı tutunma açıları oluşması çok ama çok zordur,çünkü o kılcal kanallar,gerek nerede yoğunlatığı ve gerekse tek yönlü olduğundan buz zemin için hiçte uygun değil.Malzeme yapısına girmiyicem bile,çünkü bu tip soğuk ortamlarda malzeme çalışma şartlarını tam olarak yerine getirmesi mümkün değil.Zaten çalışıyorsa buzda,bu sefer asli görevi olan su tahliyesini sağlıklı yapamaz ve aracın yol çizgisini tutturmasında sıkıntı doğar.
Daha fazla baş ağrıtmadan şöyle söyliyim kısaca;
Bahsi geçen lastik,sulu zemin için tasarlanan,ama kış koşulları düşünülerek tasarlanmıyan bir lastik modelidir.