Kar Sürüş Rehberi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan YOL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 124
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 40,220
Ynt: Kar Sürüş Rehberi

mirkan' Alıntı:
kesinlikle katılmıyorum size yanlış biliyorsunuz !!! performans yağmur lastikleri yapısı gereyi yumuşak ve ince tahliye kanallarına sahip olması nedeni ile kar sürüşlerinde standart 4 mevsim , yüksek performans ve kar standart kar lastiklerine göre çok daha avantajlıdır ... bundan önce diğer 3 binek otomobilimdede goodyear hydra grip yağmur+performans lastikleri kullandım . en son buzda , tüm önden ve arkadan çekişli araçların kaldığı rampalarda hiçbir yol kontrol sistemi olmayan bmw 525ia otomatik vites aracımız ile sorunsuz tırmanabildik araç kayma ve patinaj eğilimi bile göstermedi .

Sevgili Mirkam.Emin olun öyle değil.
Bakın sevgili Mirkam;
Buzda lastiğe tutuş kabiliyeti sağlıyan şey, belli bir alanda farklı tutuş alanı oluşturan ve bu kısmı atıyorum saymadım çünkü 20 cm karelik bir alanda 60-70 edet olan lamellerdir.
Bahsi geçen sizin kullanmış olduğunuz lastikte gerek malzeme yapısı (+7 ila -30 derece arasıda çalışma şartı) gerekse sırt yapısındaki lamelllerin olmaması gayet doğaldır.
Çünkü tam akisine lamel olsa idi bu lastikte, özellikle ıslak zemiinde bazı disiplinlerde sıkıntı yaşardı.
Haa siz bi şekilde çıkmış olabilirsiniz o rampayı, olabilir.
Ama size garanti ediyorum,bunu lastiğe bağlamayın heleki buz zemin için.
Ve heleki bahsi geçen lastiğin kılcal su tahliye kanallarının dizilişine baktığınızda,farklı tutunma açıları oluşması çok ama çok zordur,çünkü o kılcal kanallar,gerek nerede yoğunlatığı ve gerekse tek yönlü olduğundan buz zemin için hiçte uygun değil.Malzeme yapısına girmiyicem bile,çünkü bu tip soğuk ortamlarda malzeme çalışma şartlarını tam olarak yerine getirmesi mümkün değil.Zaten çalışıyorsa buzda,bu sefer asli görevi olan su tahliyesini sağlıklı yapamaz ve aracın yol çizgisini tutturmasında sıkıntı doğar.

Daha fazla baş ağrıtmadan şöyle söyliyim kısaca;
Bahsi geçen lastik,sulu zemin için tasarlanan,ama kış koşulları düşünülerek tasarlanmıyan bir lastik modelidir.
 

Etiketler
Ynt: Kar Sürü? Rehberi

Benim icin karda lastigin hangi marka ve hangi model oldugu onemli degil.
Takarim mahmuzlu zinciri kafam rahat olur.
Birde kar 3-4 cm ise tadindan yenilmez :smiley:
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

vosdost' Alıntı:
Benim icin karda lastigin hangi marka ve hangi model oldugu onemli degil.
Takarim mahmuzlu zinciri kafam rahat olur.
Birde kar 3-4 cm ise tadindan yenilmez :smiley:
3-4 cm mi ne yapayıp okadar karı yeni yağacak şöyle 30-40cm zincirsiz gideceksin tanından yenmez :smiley:))
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

CDM-SUBARU' Alıntı:
Sevgili Mirkam.Emin olun öyle değil.
Bakın sevgili Mirkam;
Buzda lastiğe tutuş kabiliyeti sağlıyan şey, belli bir alanda farklı tutuş alanı oluşturan ve bu kısmı atıyorum saymadım çünkü 20 cm karelik bir alanda 60-70 edet olan lamellerdir.
Bahsi geçen sizin kullanmış olduğunuz lastikte gerek malzeme yapısı (+7 ila -30 derece arasıda çalışma şartı) gerekse sırt yapısındaki lamelllerin olmaması gayet doğaldır.
Çünkü tam akisine lamel olsa idi bu lastikte, özellikle ıslak zemiinde bazı disiplinlerde sıkıntı yaşardı.
Haa siz bi şekilde çıkmış olabilirsiniz o rampayı, olabilir.
Ama size garanti ediyorum,bunu lastiğe bağlamayın heleki buz zemin için.
Ve heleki bahsi geçen lastiğin kılcal su tahliye kanallarının dizilişine baktığınızda,farklı tutunma açıları oluşması çok ama çok zordur,çünkü o kılcal kanallar,gerek nerede yoğunlatığı ve gerekse tek yönlü olduğundan buz zemin için hiçte uygun değil.Malzeme yapısına girmiyicem bile,çünkü bu tip soğuk ortamlarda malzeme çalışma şartlarını tam olarak yerine getirmesi mümkün değil.Zaten çalışıyorsa buzda,bu sefer asli görevi olan su tahliyesini sağlıklı yapamaz ve aracın yol çizgisini tutturmasında sıkıntı doğar.

Daha fazla baş ağrıtmadan şöyle söyliyim kısaca;
Bahsi geçen lastik,sulu zemin için tasarlanan,ama kış koşulları düşünülerek tasarlanmıyan bir lastik modelidir.



anlamadığım bu lastikle tecrübeniz olmadan nasıl yorum getirebiliyorsunuz , bu lastik genellikle soğuk sert iklimler için tasarlanmıştır , polonya , rusya , almanya vs. vs. bu gibi soğuk iklimli ülkelerde gece ne olur biliyormusunuz ? . gizli buzlanma ...

goodyear hydra gripi kullanmanızı tavisye ederim ...
 

Ynt: Kar Sürü? Rehberi

Kar temizleme araclari yollari temizledimi alta kalan buzlasmis kar kaliyor.
Mecbur zincir takmak zorunda kaliyorsunuz.iste 3-4 cm kar durumu bu noktada gecerli. 30-40 cm karda mutlaka zincir takarim.
 



Ynt: Kar Sürüş Rehberi

vosdost' Alıntı:
Kar temizleme araclari yollari temizledimi alta kalan buzlasmis kar kaliyor.
Mecbur zincir takmak zorunda kaliyorsunuz.iste 3-4 cm kar durumu bu noktada gecerli. 30-40 cm karda mutlaka zincir takarim.
Yeni yağmış 30-40 hatta 50 cm karda zincirsiz gitmek nekadar keyiflidir bilsen :smiley:
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

30-40 cm ezilmemiş kar olsun MT lastiklerle sıkıntısız gidebiliyorum.kıtır buzda da fena değil. ama kar ezilmiş ve ezilen yer düzleşip donmuşsa MT lastiğin yol tutuşu sıfır. berbat oluyor.
 


Ynt: Kar Sürüş Rehberi

mirkan' Alıntı:
anlamadığım bu lastikle tecrübeniz olmadan nasıl yorum getirebiliyorsunuz , bu lastik genellikle soğuk sert iklimler için tasarlanmıştır , polonya , rusya , almanya vs. vs. bu gibi soğuk iklimli ülkelerde gece ne olur biliyormusunuz ? . gizli buzlanma ...

goodyear hydra gripi kullanmanızı tavisye ederim ...

1-Tam 19 yıllık mesleğim.(aynı zamanda hobim)
2-Bazı markalara,İst anadolu yakasında,malzeme-işçilik ile ilgili expertiz yardımında bulunurum.
3- http://www.amazon.com/Science-Technology-Rubber-James-Mark/dp/0124725252 bunu okuduğunuzda,ne demek istediğimi anlarsınız.

Bu yukardaki 3 madde,yorumun açıklaması.

Buraya baktığınız zaman ise, bahsi geçen lastiğin sizin bahsettiğiniz amaçlar için üretilmediğini görürsünüz zaten http://eu.goodyear.com/tr_tr/tires/summerperformance/ (hiç bir yaz-performans lastiği kış koşullarında,kış lastiği gibi tutuş özellikleri sergilemez.)

Finlandiya,Almanya,Avusturya da yapılan karşılaştırmalı kış lastiği testlerine katılma şansı bulan birisi olarak,gizli buz bilgisi paylaşımı için ayrıca teşekkürler.Hatırlamış oldum.
Tavsiye içinde teşekkürler. :smiley:
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Teş.CDM-SUBARU lastik etkeni çok önemli şehir içinde herhangi bir şekilde yolda kalma işini aşabilirsiniz ...velakin kimsenin olmadığı bir dağ başında balık veya kara avında yolda kalırsanız sanırım işiniz oldukça zor olsa gererk..
kışları çok dağ başlarında gezdim ama hayatımda bir keresinde zor çıktığım bir asvalt yoldan zincir takarak çıktım..Arkamdan gelen başka bir araç o lapa lapa yağan karda yaaa arkadaşım fazla zincirin varmı diye sormuştu..onun için bazen düşünüyorum acaba kışın yanımda fazla zincir mi taşısam :smiley:
 



Ynt: Kar Sürüş Rehberi

terrano' Alıntı:
30-40 cm ezilmemiş kar olsun MT lastiklerle sıkıntısız gidebiliyorum.kıtır buzda da fena değil. ama kar ezilmiş ve ezilen yer düzleşip donmuşsa MT lastiğin yol tutuşu sıfır. berbat oluyor.

Yapın muhakkak diye söylemiyorum.
Birde bahsettiğiniz koşullarda kış lastiği kullansanız baya baya farklı oluyor. :smiley:
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

katenerci' Alıntı:
Teş.CDM-SUBARU lastik etkeni çok önemli şehir içinde herhangi bir şekilde yolda kalma işini aşabilirsiniz ...velakin kimsenin olmadığı bir dağ başında balık veya kara avında yolda kalırsanız sanırım işiniz oldukça zor olsa gererk..
kışları çok dağ başlarında gezdim ama hayatımda bir keresinde zor çıktığım bir asvalt yoldan zincir takarak çıktım..Arkamdan gelen başka bir araç o lapa lapa yağan karda yaaa arkadaşım fazla zincirin varmı diye sormuştu..onun için bazen düşünüyorum acaba kışın yanımda fazla zincir mi taşısam :smiley:

Fazla zincir göz çıkarmaz :D
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

Birde benim kafama takılan birşey daha var
bu sigortacılar sigorta keserken biraz fazla verirseniz size yol yardımıda verelim diyerek ikazda bulunuyor ben fark verip öyle yaptım...
acaba ben dağ başında kaldığım zaman bana nasıl bir yol yardımı verecek onu da çok merak ediyorum ...çünki
o girdiğimiz yere ne çekici ne kurtarıcı girer hal böyle olunca nasıl bir yardım sunuluyor acaba beni oradan indirmesi için kestiği sigorta parasının 10 katını harcaması lazım .....hiç başına gelen oldumu :smiley:
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

CDM-SUBARU' Alıntı:
1-Tam 19 yıllık mesleğim.(aynı zamanda hobim)
2-Bazı markalara,İst anadolu yakasında,malzeme-işçilik ile ilgili expertiz yardımında bulunurum.
3- http://www.amazon.com/Science-Technology-Rubber-James-Mark/dp/0124725252 bunu okuduğunuzda,ne demek istediğimi anlarsınız.

Bu yukardaki 3 madde,yorumun açıklaması.

Buraya baktığınız zaman ise, bahsi geçen lastiğin sizin bahsettiğiniz amaçlar için üretilmediğini görürsünüz zaten http://eu.goodyear.com/tr_tr/tires/summerperformance/ (hiç bir yaz-performans lastiği kış koşullarında,kış lastiği gibi tutuş özellikleri sergilemez.)

Finlandiya,Almanya,Avusturya da yapılan karşılaştırmalı kış lastiği testlerine katılma şansı bulan birisi olarak,gizli buz bilgisi paylaşımı için ayrıca teşekkürler.Hatırlamış oldum.
Tavsiye içinde teşekkürler. :smiley:

tuttun yağmur+performans lastiğinide yaz+performans lastiği yaptınya helal olsun :D ...
verdiğiniz goodyearın sitesine bir çok defa girdim + bu lastiği her defasında yağmur lastiği olarak gördüm ...
bu lastikden 4 takım kullandım bmwden hyundai minibüse kadar ... 15 yıllık goodyear bayisi amcam dahi bu lastiklerden vazgeçmiyor ...

emin olmadığım bilmediğim tecrübe etmediğim şey hakkında konuşmam konuşanıda sevmem ... kullanacaksın tecrübe edeceksin sonrasında yorum yapacaksın ...

hangi markalara hangi konuda expertiz hizmeti sunuyorsunuz anlamadım ?
19 yıllık mesleğiniz experlikmi ?
 

Ynt: Kar Sürüş Rehberi

germeseniz de tatlı tatlı okusak, sindirsek bu bilgileri.......
 



Ynt: Kar Sürüş Rehberi

cheg' Alıntı:
germeseniz de tatlı tatlı okusak, sindirsek bu bilgileri.......

gerçekten özür dilerim amacım ortamı germek veya tartışma ortamı yaratmak değil ... emin olduğum birşeyi anlatmak istiyorum arkadaşım yaz lastiği olduğunu iddia ediyor burda gerginliğe düşüyoruz ...
o arkadaşımıda asla kırmak istemem ksurum varsa affola ...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,091
Mesajlar
1,528,611
Kayıtlı Üye Sayımız
166,831
Kaydolan Son Üyemiz
RoseSpreader

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst