Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fsirin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 126
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 42,535
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

Ruhsatta isli ne bende ne de diger westfalia sahibi arkadaslarimda hic birsey yok. Iciniz rahat olsun. Rengine bile cift renk muhabbetini yapmiyorlar.
 

Etiketler
Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

aslanahmet' Alıntı:
Ferhat Bey araştırdınızmı hiç? şu yükselir tavanı sacdan bükerek kaportacılar yapamazmı acaba?
nacizane panocular daha yardımcı olur
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

Ferhat Bey , elektrikle ilgili bir şey soracağım.. DC için topraklamayı akü (-) ' ye, o da araç şasesine bağlanıyor. AC de faz nötr girip çıkıyor. Araç şasesi ile ilgisi yok. Ama AC topraklamasını araç şasesinde mi yaptınız? Hiç yapmadınız mı ya da gittiğiniz yerlerde torağa çubuk mu dikiyorsunuz?
Bir de redresöre giren faz belli olması lazım. Bizde prizlerde faz nötr belli olmadığı için nasıl önlem aldınız? Fazı bulup fişi ona göre mi takıyorsunuz ? Ya da redresör kendi içinde mi hallediyor? Marintekte 220V AC çift kutup sigorta gördüm. Ters bağlanınca atıyor sanırım. Öyle bir çözüm olabilir mi?
Saygılar
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

Sayın Bartek, bahsettiğiniz güzel ve önemli bir konu. Topraklama doğrusu lokal olarak yapılmalıdır. Yani tüketimin olduğu yerde topraklama yapılmalıdır.
Ben dışardan aldığım hattan gelen toprak hattını araçtaki 220V prizimin toprağına ve buzdolabının toprağına verdim. Benim kullandığım akü şarj cihazı tamamen izoledir. Teknik olarak metal gövdeli elektriksel cihaz kullanılması durumunda toprak hattı araç gövdesine ve araç gövdesi de bir topraklanma plakasına veya çıbuğuna bağlanması doğru olur.
Bahsettiğiniz ikili sigorta görünümündeki, kacak akım rölesi, diferansiyel koruma cihazı gibi adlarla anılan koruma anahtarı elektrik çarpmasına karşı en iyi korumadır. Bu sigortaları birçok elektrikçiden temin edebilirsiniz. Faz ve nötr hattının bağlantısına göre çalışmaz. Faz ile nötr hattı arasından geçen akımın farklı olması durumunda, yani bir toprak kaçağı sırasında atarak, koruma yapar. Kullanacağınız fark akım değeri insanı koruması açısından, 30mA ve daha altında olmalıdır.
Nört hattı asla toprak hattı gibi kullanılamaz. Bu nedenle, Faz ve nötr hatlarının yerlerinin değişmesi herhangi bir sorun oluşturmaz.
Kaçak akım rölesiyle ilgili bir başka forumdan daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
http://forum.donanimhaber.com/m_9650653/tm.htm
Benim ne yaptığımı soracak olursanız, sadece normal bir sigortayla kısa devreye karşı koruma yaptım. Hiçbir zaman da aracımı topraklamak zorunda kalmadım. Zaten elektrik alıp kamplarda öyle uzun süreler de kalmadım.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

teşekkür ederim. ben marintekte gördüğüm çift kutup sigortayı yanlış anlamışım. merlin gerîn de domeo ürünleri var.
http://www.merlin-gerin.com.tr/mg_tr/ftp/bt/domae/domae_catalogue_tr.pdf

25 amperlik 30 mA kaçak akım sigortası, 10 am mini sigorta, 6 amper mini sigorta benim işimi çözecek o zaman. Bauhausta gördüm . 80 ytlye kutusu dahil ayrı ayrı satılıyor. Ben de direk AC de faz- nötr- toprağı aldığım yere iade ederim o zaman . İzoleli redresör için bir öneriniz var mı? 25 amperlik jel aküye de uygun, 13.8 volt ayarlama imkanı olan redresör almam gerekiyor.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

25A sigorta biraz yüksek değilmi?
Akü şarj cihazı olarak 12V çıkışlı cihazı modifiye ederek 13.5 ila 13.8V arası bir gerilime ayarlayip yaptım. Benim kullandığım 25A çıkışlı bir cihaz. İsterseniz sizin için de yapabilirim. 25A, 16A ve 12.5A tiplerini 12V kullanımınıza göre seçebilirsiniz.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

16 amperlik kaçak akım sigortası kullanmak asıl amacım ama Merlin Gerin'de 25 amperden başlıyor dediler. Sonuçta 10 ve 6 amperlik sigorta kullanacağım için problem olmaz dedim kendi kendime. Makinacı kafasıyla elektrik ancak bu kadar oluyor. :smiley: Redresör için görüşürüz.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

Ferhat bey, bu konuyu buraya yazıyor olmamın sebebı sızın elektrık bılgınızın ıyı olmasıdır,
Bende ıkıncı bır AKÜ kullanmak ıstıyorum ana akuye yuk bınmemesı ıcın ve bır arkadsımın yardımıylan yat elektrık ısıylen ugrasan bır arkadasını aradı oda bıze bır cızım gonderdı, bunu sızlerlen paylasmak ıstedım bırde sızın bu cızım hakkındakı dusuncenız.

Ak sema
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

Salih Bey, arkadaşınızın verdiği çizim, en uygun uygulama modellerlerinden birinin prensip şeması. Bu modelde ayrıntılar belirtilmemiş. Doğrudan diyodu böyle bağlarsanız akünüze uyguladığınız gerilim 0.5-0.7V kadar düşeceğinden akünüzü tam şarj etmede zorlanırsınız. Bu nedenle alternatörün (şarj dinamosu) gerilim algılama devresi ana aküye bağlanmalıdır. Böylelikle konjektör diyottaki gerilim düşümü kadar fazla gerilim üretir ve akünüz şarj olur. Ben de bu tür bir bağlantıyı düşünmüştüm ama bu ucu bulmakta zorlanacağım için vazgeçmiş, araya kontrollü bir röle koymuştum. Ayrıca invertör ile akü bağlantısı arasına 300W için 25A bir sigorta konulmalıdır. Benim şemayı da isterseniz burada yayınlayabilirim.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

Ben kendimce şöyle düzelltim;
Her iki akü + kutup başlarına yakın 25 amperlik sigorta. (Sigorta koymanızın sebebi aracınızı ikinci aküden marş basma olur ise engellemektir. Marşlama esnasında ilk anda 400 amper üzeri, sonrasında 2000 watlık marş motorunuz var ise 166 amper çekersiniz. 25 mm lik kablolar bu akımlara dayanmaz. Yangın bile çıkartabilir)
Diyot yerine 70 amperlik röle ( far rölesi olabilir).
Şarj alternatörü D+ ucundan röleyi tetikleme . ( D+ ucu aracınızdaki akü şarj lambasına giden uçtur, motor devri 900 d/dak'ya yaklaşınca işaret değiştirir ve röleyi tetikleyerek sizin iki akünüzü birleştirir. )


Umarım itirazı olan çıkmaz.

[attachment=1]

Ak sema1
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

Ben de 70A röleyi sürücü paneline koyduğum bir anahtarla kumanda ediyorum.
25mm2 lik kablodan 100 ila 130A arasında akım geçirebilirsiniz. Bu değer kablonun cinsi ve ortam özellikleri ile değişir. Ben 10mm2 kablo kullandım. O da 60-77A kapasitesinde. Otomotiv için kullanılan kabloları tavsiye ederim. Hem akım kapasitesi daha yüksek, hem de izolesi daha dayanıklı.
Birleştirme rölesini +D ucuyla kontrol etmek de iyi bir yöntem. Burada her iki akü de boşken, motor çalışınca alternatöre fazla yüklenecektir. Bu bağlantıya bir üç konumlu anahtar bağlamak daha iyi olabilir. Hani şu 1-0-1 anahtarlardan. 1. konumda röle sürekli çekili olur, 0 konumunda boşta, diğer 1 konumunda ise +D'ye bağlarsanız daha rahat kontrol yapabilirsiniz. Bu sayede aküler boşken, birkaç dakika sonra akım azalınca röleyi çektirebilirsiniz, kampta 220V elektrik alıyorken yaşam akünüzle birlikte ana aküyü de şarj edebilirsiniz.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

bayar28' Alıntı:
Seyar wc nereden temın ettınız, Yenımı aldınız kac lıraya aldınız..
http://www.marintek.com.tr/marintekdeniz/index.php?catId=379&gId=1595&pId=3510
Cevap veren olmus muydu bilmiyorum. Ayrica bu pahali gelebilir. Daha ucuzlari diger teknecilerde de var.
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

Merhaba Ferhat bey bu guzel aydınlatıcı bılgılerınız ıcın tesekkurler bu yazmıs olduklarınızıda kaydetıyorum,

Bır sey belırteyım benım ana akum 100A projeyı yapan arkadas 70A yapmıs bunuda duzeltmeden yayınladıgım ıcın ozur,

Anladıgıma gore benım 100A akume 100A röle kullanmam lagazım deyılmı, Yanlız ben bu arkadasa telefonlan sordum dıot nasıl bır sey elektrıkcı tam anlayamadı dedım onun yerınde röle kullanalımmı dedım olmaz dıot dedı kullanılacak pekı nereden bulurum dedım abı onu cok zor bulamazsın dedı bızde var ben sana gondereyım dedı arkadasımın dukkanına gonderecek ben alacagım fıyatıda 120 tl ımıs benden buyuk bır ıhdımalle yarı parasını veya hıc almazlar, kabloyu sordu kac metre kullanacaksın dıye ben 3 m dedım onum ıcın her halde 25 m dedı sımdık sızın semanızıda elektırkcıye gosterıp uygulamayı soracagım daha aklıma yattı onumde 2 veya 3 ay zamanım var tesekkur edıyorum ılgınıze selamlar..
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

Arada bir yerlerde gaz alarmı lafı geçmiş, 12 V ile mi çalışıyor? Ayrıca hırsızlık için kullanılan bayıltıcı gazlara karşı da bu alarm kullanılıyor mu.Çünkü güneyde 2 yıl önceki gezimde bayıltıcı spreylerle kamyoncular ile hususi araçlarda soygunlar yapıldığını bir benzinciden dinlemiştim...Bilgisi olan varsa paylaşalım ve vatandaşı uyarmış olalım ...
 

Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

Bahausdan yeni aldim. 220 ile calisiyor. Karbonmonoksit ve gaz icin alarm. Spreyle pek calisacagini sanmiyorum.
 



Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)

abucam' Alıntı:
Arada bir yerlerde gaz alarmı lafı geçmiş, 12 V ile mi çalışıyor? Ayrıca hırsızlık için kullanılan bayıltıcı gazlara karşı da bu alarm kullanılıyor mu.Çünkü güneyde 2 yıl önceki gezimde bayıltıcı spreylerle kamyoncular ile hususi araçlarda soygunlar yapıldığını bir benzinciden dinlemiştim...Bilgisi olan varsa paylaşalım ve vatandaşı uyarmış olalım ...
Benim gaz alarmım aslında 220V ve ev kullanımı için yapılmış bir modeldi. Ben onu modifiye edip 12V haline dönüştürdüm. Bayıltıcı gaza duyarlı olup olmadığını bilmiyorum. Kimya bilgisi olan arkadaşlar nasıl bir madde olduğunu söyleyebilirler. Bu gaz alkol türevi bir madde ise, algılaması için daha yüksek miktarda olması gerekecektir. Alkol için ayrı algılayıcılar var. Benimkinin kullandığı patyayıcı gazlar için, sensörün algılama eğrileri aşağıdaki gibi. Grafiğin yatay ekseni gaz yoğunluğu variyor. Gaz yoğunluğuna göre en çok değişenler en kolay algılananlar.
[attachment=1]
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,471
Mesajlar
1,518,447
Kayıtlı Üye Sayımız
172,124
Kaydolan Son Üyemiz
paramana

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst