Ynt: Kendi Karavanını Yapanlar; Kia Camper - Ferhat Şirin (fsirin)
Sayın Bartek, bahsettiğiniz güzel ve önemli bir konu. Topraklama doğrusu lokal olarak yapılmalıdır. Yani tüketimin olduğu yerde topraklama yapılmalıdır.
Ben dışardan aldığım hattan gelen toprak hattını araçtaki 220V prizimin toprağına ve buzdolabının toprağına verdim. Benim kullandığım akü şarj cihazı tamamen izoledir. Teknik olarak metal gövdeli elektriksel cihaz kullanılması durumunda toprak hattı araç gövdesine ve araç gövdesi de bir topraklanma plakasına veya çıbuğuna bağlanması doğru olur.
Bahsettiğiniz ikili sigorta görünümündeki, kacak akım rölesi, diferansiyel koruma cihazı gibi adlarla anılan koruma anahtarı elektrik çarpmasına karşı en iyi korumadır. Bu sigortaları birçok elektrikçiden temin edebilirsiniz. Faz ve nötr hattının bağlantısına göre çalışmaz. Faz ile nötr hattı arasından geçen akımın farklı olması durumunda, yani bir toprak kaçağı sırasında atarak, koruma yapar. Kullanacağınız fark akım değeri insanı koruması açısından, 30mA ve daha altında olmalıdır.
Nört hattı asla toprak hattı gibi kullanılamaz. Bu nedenle, Faz ve nötr hatlarının yerlerinin değişmesi herhangi bir sorun oluşturmaz.
Kaçak akım rölesiyle ilgili bir başka forumdan daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
http://forum.donanimhaber.com/m_9650653/tm.htm
Benim ne yaptığımı soracak olursanız, sadece normal bir sigortayla kısa devreye karşı koruma yaptım. Hiçbir zaman da aracımı topraklamak zorunda kalmadım. Zaten elektrik alıp kamplarda öyle uzun süreler de kalmadım.