Çok emek verdiniz. Anılarınız bu ülkeleri gezecekler için detaylı bir kaynak oldu. Sırbistan´daki otoban ücretleri için araçlar şöyle sınıfladırılıyor. Araçlarda, ön aksın olduğu yerdeki yüksekliği 1,30 metrenin altında olanlar 1. sınıf, 1,30 metrenin altında ama römork taşıyanlar 2. sınıf, 1,30 metrenin üstünde olanlar üçüncü sınıf araç sayılıyor.
Çok emek verdiniz. Anılarınız bu ülkeleri gezecekler için detaylı bir kaynak oldu. Sırbistan´daki otaban ücretleri için araçlar şöyle sınıfladırılıyor. Araçlarda, ön aksın olduğu yerdeki yüksekliği 1,30 metrenin altında olanlar 1. sınıf, 1,30 metrenin altında ama römork taşıyanlar 2. sınıf, 1,30 metrenin üstünde olanlar üçüncü sınıf araç sayılıyor.
Bir daha ki sefere Küheylanla gitmezsen komple yırttın demektir,ben Romanya da yaşarken ehliyeti kaptırdım bir gün uğraştım alamadım,sonra da Türkiye döndüm şimdi merak ediyorum Romanya ya girersem bana kesilen cezayı misli misli alırlarmı.
Bir daha ki sefere Küheylanla gitmezsen komple yırttın demektir,ben Romanya da yaşarken ehliyeti kaptırdım bir gün uğraştım alamadım,sonra da Türkiye döndüm şimdi merak ediyorum Romanya ya girersem bana kesilen cezayı misli misli alırlarmı.
Bu uzun gezinin en kısa ülke geçişini, Hırvatistan'da yaptık. 11.093Km'de Macaristan'ın Udvar adlı son yerleşiminden Hırvatistan'a girdik. Artık şengen bölgesi dışına çıktık. Hırvatistan'da kısa bir yolumuz var. Kestirmeden Batina'ya gidiyoruz. Bu arada güzel köylerden geçtik.
Sanırım en kısa yol olarak gördüğünüzden ya da gümrük kapısının orada oluşundan kaynaklandı bu kısa geçiş; başka bir nedeni var mıydı?
*
fsirin' Alıntı:
Hırvatistan'da sadece 14Km yol alıp 11117. kilometrede Hırvatistan çıkış kapısına ulaştık. Sonradan Hırvatistan'da daha fazla yol alıp Osijek'den geçip daha güneyden Sırbistan'a girmediğimize de pişman olduk. Osijek güzel bir şehir, kalesi de var.
Vrbas'da biz kırmızı ışıkta durunca, evinden geri geriye çıkmakta olan bir yaşlı adam, aracıyla bize sağ arka tekerleğimiz hizasından çarptı. Onun stop lambası kırıldı ve kaportası ezildi, bizim ise sadece kaportamız hasar gördü. Adamın bir gözü de görmüyordu. Herhalde onun için çaptı sanırım. Kırmızı ışık yanmasaydı çarpışma olmayacaktı. Herhalde bizim duracağımızı hesap edemedi göremeyince de çarptı. Ben çarptığı yeri gösterince, adam kırılan stop lambası için hayıflanıyordu. Yapacak bir şey yok, hasarımız yola devam etmemize engel değil. Bu durumu sineye çekip tekrar yola koyulduk. İşte burada artık canımız iyice sıkıldı. Neden Hırvatistan'da daha fazla yol almadık diye de kendimize kızdık ve Sırbistan'a bu kadar kuzeyinden girdiğimiz için pişman de olduk. Neyse artık nazarlık olsun, ne yapalım!.
Ortadoğu, Balkanlar ...gibi coğrafyalarda, öyle çok kilise cami, öyle çok cami kilise yapıldı ki...
*
fsirin' Alıntı:
Belgrad'ta kaleden manzaraya bakınca insan kendisini İstanbul'da Topkapı Sarayından boğazı izliyor gibi hissediyor. Sol tarafımızda aynı haliç'in olduğu konumda Sava nehri geliyor. Kalenin bulunduğu yer de Tuna nehrine uzanan bir burunda yer alıyor.
Park yerine geldiğimizde park saatine göre 7 dakika geciktik. İnsaf yahu hemen ceza kesmişler. 1870 dinar yani 18€ gibi bir ceza var. Nereye ödenir nasıl yapılır bilmiyoruz. Bugün almamız gereken çok yolumuz var. Bununla uğraşamayacağız yapabileceğimiz bir şey yok. Devam ediyoruz.
Bir daha ki sefere Küheylanla gitmezsen komple yırttın demektir,ben Romanya da yaşarken ehliyeti kaptırdım bir gün uğraştım alamadım,sonra da Türkiye döndüm şimdi merak ediyorum Romanya ya girersem bana kesilen cezayı misli misli alırlarmı.
Macaristan'da Mohaç hemen Hırvatistan sınırında. En kısa yoldan Hırvatistan'a girdim. Kestirme yol diye de en kısa yoldan Sırbistan'a geçtim. Gezi sonrasında yaptığım incelemeye göre; güneye devam edip Osijek gezisi ve tuna kenarından Novi Sad'a ulaşmanın aslında daha iyi bir rota olacağını düşünüyorum.
Olmaz mı.
En iyisi navigasyonu yanına almak.
Ama gezilerde aracın yerini bulmakta hiç sorun olmadı. Genellikle yürüyerek gezildiği için kolaylıkla geri bulunuyor.
gezmen' Alıntı:
*Bu denli kısa bir sürede, bunca Belgrad fotoğrafı!...
Keşke kilise yapılsaydı da ayakta kalsalardı. Belgrad'da o kadar eserden sadece bir cami, bir çeşme, bir Türbe ve bir hamam kalmış sadece. Bir de kalemeydanda bazı yerlerin Türkçe isimleri. :'(
Bir daha balkanlar gezisi yaparsam özellikle eski Türk eserlerini araştırmaya çalışacağım. Bakalım kısmet. :
gezmen' Alıntı:
*SAM_6353'de Kia'nın farları açık; sürekli böyle mi yoksa ülkeye göre mi?
Bulgaristan dışında hepsinde farların açık olması zorunluydu. Macaristan'da şehirlerarasında zorunlu.
Ülkeye girişte sınır levhasında hız sınırı değerleri ve far durumu belirtilmiş oluyor.
Ülkelerin bulunduğu kıtaların biraz gözden geçirilmesi gerekiyor sanırım.
Rusya, Ermenistan, Gürcistan, Azerbaycan ve Kıbrıs avrupada, Türkiye ise Asya'da yer alıyor.
Verdikleri kod ile ne yapsam olmadı ekrandan görüntüyü aldım. ;D
Rusya'ya ucundan azıcık ziyaret yaptık ama tamamını işaretledi. :
2008 gezisini de ekledim.