yücel bey selamlar,
lada nivaya taktığım toyota corolla fanını çıkma aldım gaziantep sanayiden 60 ytl, çift sigorta ile panjurla radyatör arasına monte edildi göğüste iki tane boş düğme vardır onlardan birisine tofaş düğmesi kullanılarak (zaten orijinali de onlardan) eklendi. düğme, işçilik ve kablolar sigortalar dahil 30 ytl de masraf aldılar fanla birlikte toplam 90 ytl verdim. aracın kendi orijinal fanı iç tarafta ve yerinde duruyor benim sonradan taktırdığım ön tarafta. taktırmadan önce nemruta tırmanmaya kalktım iki defa durup motoru soğutup su ilave ettim ancak çıkabildim. şu an bizim kampüsün arkasından orman yolundan yaklaşık bazı yerlerde 30-35 derece tırmanarak fan açık hararet kesinlikle 90ı geçmeyerek çıkabiliyorum. ayrıca malzeme ve işçilikte fikir olur diye bazı yaptırdıklarımı yazayım ona göre siz de kıyaslayıp yaptırın. tavan söküldü tavan şişleri düşmüştü onlar sabitlendi, bagaj döşemesi, ön ve arka koltuklar sökülüp altına ziftli izolasyon katmanı ve üstüne de kalın gri renkli iç tarafı pamuk iplik ızgara dış tarafı yuvarlak desenli kabartma döşeme malzemesi ile döşendi önve arka koltukların altına döşenen kısmın kenarları dikişli, orta konsol da suni deri ile kaplandı, orta konsol ve yan basamaklardaki siyah renkli plastik aksam siyah boyayla boyandı malzeme dahil bunlara da 100 ytl verdim. yalnız bagaj döşeme işini malzemeyi kendim satın alıp (aynı döşeme malzemesi ve altına aynı ziftli izolasyon katmanı ile fiyatı 30 ytl ki biraz önce sözünü ettiğim 100 ytl ye bu 30 ytl dahildir) kendim monte ettim zaten çok kolay sadece arka koltuğu tutan iki tane somunu sökün alın dışarıya koltuğu herşey ortada sağlam bir makasla biraz dikkatle işi yaparsınız tabi benzin deposunu sökme derdinizin olmayacağını düşünüyorsanız bir tüp bally ile (1 ytl) izolasyon katmanını kaportaya sabitleyebilirsiniz. böylece aracın temizliğinde müthiş rahatlık oluyor paspasları kaldır al eline iki bez her birini birer kez kullan bagaj dahil tüm taban tertemiz. bir de lada ile araziye çıkmadan önce ufak çapa boyutlarında bir kazma, ufak bir nacak ya da balta, mümkünse sapı iki ya da 3 parçalı olarak sökülebilen bir kürek, iki ton kapasitesinde bir kriko ve altına mutlaka ama mutlaka 25x20x20 ebatlarında bir takoz-kütük yanınızda olursa kolay kolay yolda kalmazsınız diye düşünüyorum. elektrikli vinç olayını henüz bilmediğimden takmadım vinçli bir araç görürsem bakıp duruma göre takabilirim. bir de motor nasıl aracınızda eğer eh idare eder abi derlerse mutlaka yaptırın ben rektefiye ettirdim aldığımda malzeme dahil motora sanırım 700 gibi bir rakam ödedim buna kapakta 0.2 derece eğrilik vardı onun freze işi dahildir. asıl önemlisi bu sizin birinci aracınız olmadığı için tüm bu işleri 5-6 ay gibi bir zaman dilimine yayarak yaptırma imkanına sahipsiniz. ayrıca nivada her zaman eski olarak söylenen bagaj meselesini de ben aldığımda yapılmıştı bagajın tabanı kesilerek tüm bagaj eninde 50 cm derinlik 60 cm derinlikte ek bagaj yapılmış yarısına 25 lt kapasiteli lpg tüpü eklenmiş diğer yarısına da ben 3 takım anahtar, bir sürü yedek vida sonum vs, 5-6 tane farklı pense, bir sürü farklı tornavida, kriko, yangın söndürme tüpü, primus 1 lt benzin yedek deposu, ufak kazma, nacak, savunma amaçlı ve aynı zamanda bijon anahtarına uzatma da olabilen boru ;D , 30 tane kebap şişi ve maşa alabilen antep tipi şişlik, orta boy ızgara, 3 tane piknik sandalyesi, bir sürü ıvır zıvır malzeme ile yedek ayakkabılar yağmurluk gibi şeyleri alabiliyor. bu kadar malzemeyi almaz diyebilirsiniz haklı da olabilirsiniz ama kesinlikle abartı yok hepsi şu an depoda, fazlası vardır ama eksik değildir. allah kolaylık ve insaflı becerikli ustalarla karşılaşma nasip etsiin diyorum. son olarak ustalar tamirat yaparken yanlarında olun ne yaptıklarına bakın çünkü o usta ufacık bir iş gerektiğinde sizin gitiğiniz ve arıza nedeniyle kaldığınız yere gelemeyebilir en azından basit nedenlerle yolda kalmayın.