Motor kaputuna 3 tane havalandirma borusu geliyor.
On dif,ana sanziman ve arazi.
Yag degisminde havalandirmalara yag tapasi acilmadan hava verdim.
Hava sIkIsIyirdu. Yag tapalari sokuldukten sonra hava verdim. Hava rahatca tahliye olabiliyordu.
En iyisi arazi sanzimanina giden havalandirmadan tekrar hava vereyim. Eger rahat ber hava gidisi varsa sanzimanda bir yerde acik vardir. Oda yoksa vites kollarindan su almis demektir.
Cok tesekkurler
Motor kaputuna 3 tane havalandirma borusu geliyor.
On dif,ana sanziman ve arazi.
Yag degisminde havalandirmalara yag tapasi acilmadan hava verdim.
Hava sIkIsIyirdu. Yag tapalari sokuldukten sonra hava verdim. Hava rahatca tahliye olabiliyordu.
En iyisi arazi sanzimanina giden havalandirmadan tekrar hava vereyim. Eger rahat ber hava gidisi varsa sanzimanda bir yerde acik vardir. Oda yoksa vites kollarindan su almis demektir.
Cok tesekkurler
Neden su aldığı anlaşıldı senin aksamların ;D, tapalar kapalıyken hava basılmaz, keçeleri, contaları bozarsın, sonra suda alır yağda kaçırır, hortumun bağlansını gevşet sonra hava bas, hortum açık mı kapalımı belli olur, bence keçe etraflarını kontrol et muhtemelen onlar kaçırıyor.
Neden su aldığı anlaşıldı senin aksamların ;D, tapalar kapalıyken hava basılmaz, keçeleri, contaları bozarsın, sonra suda alır yağda kaçırır, hortumun bağlansını gevşet sonra hava bas, hortum açık mı kapalımı belli olur, bence keçe etraflarını kontrol et muhtemelen onlar kaçırıyor.
Suya girdikten sonraki yağ değişiminde tapayı açmadan hava verdim. hava sıkışınca boruda kaçak olmadığını anladım. ve bu sırada keçelerde sorun olsaydı veya hava verdiğimde birden sıkışan hava boşalsaydı keçelerde sıkıntı oldğunu veya basınçlı havadan kaynaklanan sorun yaşandığını anlardım. Fakat tapayı açmadan hava sıkışıyor ve tapayı açtıktan sonra hava rahatça dif ten dışarı çıkıyordu. Anlattıklarıma göre arazinin su almaması gerek fakat aldı. Anlamadım bu işi En iyisi bu kadar suya girmemek. ektra 60 lira yağ parası ve bir far ampülüne sebeb oluyor. Ama gel görki seni durduran olmayınca giriyorsun suya.
Senin gönderdiğin linklerden birinde air intake trumpet hakkında bir yazı vardı, v8 in performanslarının çok basit işlemlerle nasıl 50 beygir kadar arttırılabileceğini anlatıyordu. Aşağıda trumpetlerin normal pozisyonu görülüyor. plenum chamber denilen trumpetlerin üzerini örtüp hava alışını sağlayan kapak ile trumpetlerin arasındaki mesafeye dikkatli bakarsanız çok dar olduğu görülüyor.
Trupmpetlerin boyu hesaplanırken düşük devirde maksimum tork u üretmek düşünülmüş, yani trumpetler nekadar uzarsa tork okadar artıyor fakat diğer yandan uzadıkça motorun çevireceği devir ve motor gücü azalıyor.
Yazıyı yazan Tuningci amcam, oturmuş bu trumpetlerin boylarıyla oynamış, kısalttıkça beygir gücünde muazzam artışlar elde ederken motor devrinin 8000 leri çok rahat aştığını görmüş.
Ölçümler sonucunda eğer motor spor otomobilde kullanılacaksa trumpetleri mininimum boya indirerek kullanmanın avantaj olduğu aşikar ama arazi aracı söz konsu olduğunda tork da gerekli, motorun normal tork değerini kaybetmeden nekadar kısaltabileceğini ölçmüş. Üstelik bu denemeyi yapan onlarca rover v8 uzmanının yazdıklarını okuduğumda hepsinin aynı sonuca vardığını gördüm.
Sonuç şu ; Eğer trumpetleri 1,5 cm kısaltırsan tork değeri değişmiyor, ama güçte inanılmaz bir artış oluyor, motorun çevirdiği devirde 7000 lerin oldukça üzerine çıkıyor. Bundan emin olduktan sonra Trumpet leri söktük ve diplerinden 1,5 cm kısalttık.
abi bende araştırdım ve motora el atıcak olursam ilk iş yapıcam hatta bazı yerlerde 3.5 motoru 3.9 ve dahada üstüne yükseltildiğini okudum ikisi birlikte yapıldığında süper bir makine ortaya çıkıyormuş
3.5 , basit işlemlerle değil 3.9 , 4.6 dan bile performanslı hale gelebiliyor, öndeki kasnakların her parçaya ayrı gitmeside büyük avantaj, kayış veya gergi koptuğunda herşey devre dışı kalmıyor, sadece yedek taşıyacağın kayış sayısı artıyor ;D
Gergi bilyalı ve hissettirmeden arıza yapabiliyor başıma geldi, yedek kayışım vardı ama işe yaramadı ayrı olması güzel birşey.
İkinci ve dışarıdan görünmeyen değişiklik manifoldların giriş ve çıkışı minimum bloke edecek şekilde conta çeperine kadar konikleştirilmesi.
bukadar basit bir işlemin bukadar etkili olabildiğini hiç düşünmemiştim, ama uzmanların yaptığı ölçümler bunu doğrulamış, bizede uygulamak kaldı, sonuçları marşa bastığımızda göreceğiz, aynı değişiklikleri disconun 3.9 unada yapacağım.
Altuğ sana teşekkürler sen o linki göndermesen araştımayacaktım, o noktadan sonra didik didik araştırdım, hepsi denenmiş ve onaylanmış çok basit işlemler.