LR Defender 110

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tango Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 392
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 81,717
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: LR Defender 110

valla nadir abi laf aramızda benim 110 u hanım kumam diye lanse ediyor gelen gidene :D :D
 

Etiketler

Ynt: LR Defender 110

TA2BE' Alıntı:
Elimden geldiğince anlatayım:
1-aracın agırlığı 3000+ kg motoru 60 gibi bir beygir. 6 silindir benzinli. 100 km de 40 litre benzin yakar..düz yolda araziye girerseniz bir depoyu 1 saatte içer...
2-sürati max 60 km..bütün yürüyen aksamında sesler gelir..motordan tekerleklere güç transferi için yüzlerce dişli vs. vardır gücün yarısı buralarda harcanır. tekerleklere birşey kalmaz.
3-makinada hiçbir tadilat yapamazsınız.Şazıman değiştiremezsiniz,diff.değiştiremezsiniz .Belki zorla motor değiştirirsiniz işte o kadar.
4-şanzımanı acaiptir .Böyle şey olmaz.Anlatılamaz ..inanılmaz felakettir.Vites değiştirmek için tek el yetmez .abartmıyorum .Vites kolunu iki elinizle tutarak vites değiştirirsiniz.Mike Thyson iseniz sorun değil.
5-Arazide güç zayıflıgı nedeniyle belli hızı üzerine çıkamadığınızdan DEFENDER le kaptırarak cıkacagınız bir tepeyi bu alet çıkmaz.Zemin sağlamsa lastikler tutunursa tork gücüyle çıkar.Ön arka mekanik diiflockları iyi çalışır.Bu diğer arazi araçları için de geçerli.
6-Yerden yüksekliği tek avantajı.diff.leri küçuk ve yüksek olduğundan çamura daha zor batar.Battımı da bırakın gidin.Sizi kimse kurtamaz yaza gelir alırsınız..
şimdilik bu kadar yeter mİ??

sevgilerimle
Madem öyle ben de elimden geldiğince cevap vereyim kendi adıma;
1-404'lerin orjinal atmosferik benzinli motoru aracın kullanım alanına "tork açısından" yeterli görüldüğü için seri üretimde kullanılmıştır.Yoksa ~350:1 gibi bir dişli oranını yaratabilen Alman mühendisler pekala yüksek hacimli bir motor da koyabilirlerdi.Fakat basit fizik bilgisi o motorun bu dişlilerle gereken görevi başarabileceğini zaten ispatlamaktadır.
2- Süratin Unimog'da önemsiz bir konu olduğunu(askeri bir konvoya göre 60km yeterli bir sürattir), amacı doğrultusunda kullanan herkes bilir zaten.Ayrıca merak ettim 347.84:1 gibi bir dişli oranını siz olsanız kaç dişli ile çıkartırdınız?
3-Dünyada eşi benzeri bulunmayan bir şanzımanın değiştirilmesinin nedeni ne olabilir?Transfer kutusu şanzımana akuple edilmiş, tek şanzıman üzerinde hem full-time hem part-time 4WD olarak kullanmaya imkan tanıyan aksamlar taşıyan, Motorun yaptığı bir deviri en ağır dişlilerde 347 kez küçültebilen bir şanzımanın normal şartlar altında kimse tarafından değiştirilmek istenmeyeceğini düşünüyorum.Tabii unimog ile caddelere çıkıp gazlamak gibi fantaziler varsa o farklı bir konu olur.
4-Göreceli bir kavram; siz iki elle dahi becerilemiyor dersiniz, ben ise bakımlı olduğunda bir Toros ile aynı sert yapıya sahiptir derim.
5-Bu güne kadar kaptırıp çıkmak zorunda kaldığımız bir yer olmadı, bu konunun teorik olarak tartışılacak bir noktası yok.
6-Batma konusunun pilotaj ile ilgili olduğunu düşünüyorum, çünkü kolay kolay batırılabilecek bir araç değil Unimog.Elinizde biraz daha uzun süre kalsaydı/veya siz sınırlarını bilseydiniz bunu daha iyi anlayabilirdiniz.
Bu kadarı şimdilik yeterlidir sanırım,
Saygılarımla.
 

Ynt: LR Defender 110

Nadir abinin dediği çok doğru...
Unimog, defender 90, CJ5, niva, FJ40 gibi modeller bizim için ayrı bir duygudur...
Tüm eksiklikleri, sıkıntıları, zorluklarına rağmen bu araçların herbirine farklı sevgim vardır...
Offroad un bizatihi kendisi dışarıdan bakan biri için sıkıntıdan başka bir şey olabilir mi? ;D
Oysa bizler için o çamur o araç arızaları o dertler keyif kaynağımız yaşadığımızı duyumsadığımız anlar değil mi...
Ne kadar döküntü, ne kadar sorunlu olursa olsun bana göre unimog her zaman unimog dır ve efsanedir...
 

Ynt: LR Defender 110

Can kardeşim benim düz mantıkla söylemek istedigimi sen teknik olarak açıkladın bravo..Taiga evet bak ben fj 40 ı unutmuşum onunda hayranıyım..Ya şimdi şüphelendim bu adamlar bu tip araçları bizim gibi insanların ruhunu hissederekmi yaptılar acaba?..
 



Ynt: LR Defender 110

Haa ayrıca kaplumbaga vosvosuda çok severim..Onuda belirtmeden geçemem..Olsa zevkle biner o subap sesini ninni gibi dinlerim..80 ide geçmeye çalışmam etrafı seyrede seyrede giderim..Zevk işte
:D
 

Ynt: LR Defender 110

Transporter' Alıntı:
Haa ayrıca kaplumbaga vosvosuda çok severim..Onuda belirtmeden geçemem..Olsa zevkle biner o subap sesini ninni gibi dinlerim..80 ide geçmeye çalışmam etrafı seyrede seyrede giderim..Zevk işte
:D

67 mustang, direksiz impala diye devam edeceğiz gibi görünür... :D
 

Ynt: LR Defender 110

Aynen..Cuma günü sırf şu arabanın hatırına günü birlik Bodruma karadan gittim..1975 pontiac grand le mans..

bodrum061.jpg
 


Ynt: LR Defender 110

rize ayderde rahmetli dağcı hasan abi vardır istanbul pansiyonun sahibi rizeye ilk unimogu o getirmiş. ayderde şu an o pansiyonu kızı aslı işletiyor. yazın orada ailecek kaldığımız yaklaşık iki hafta boyunca benim unimoglara olan ilgimden bahsedince gözlerinin parladığını gördüm ve babasının unimogunu anlattı uzun uzun sonra da dediği şu oldu, "ben bizim unimogu sesinden tanırım" ama ses derken gürültü anlamında değil ve giderseniz aydere kalın orada ve unimog sohbeti açılınca gözlerindeki parıltıya bakın. kimse "unimog dünyanın ennnnn konforlu arabasıdır kızzzzzzzzzzzzzz" gibi bir sohbet etmedi ki burada. en nihayetinde bu kamyon ya. ben milletin yarım saat yolculuktan sonra kafam şişti dediği lada niva ile ayda 3000 km yol yapıyorum zevkle. ama kalkıp da lada berbat arabadır demiyorum. Kahraman kardeşim yeni üye olduğun ve sanırım çok da konu okumadığın bir forumda kalkıpta bu tür beylik laflara gerek yok diye düşünüyorum. saygılarımla
 



Ynt: LR Defender 110

yeni üye olmuş biri (kahraman bey)için fazla ağır olmadımı mesajlar. ???
 


Ynt: LR Defender 110

aşık olunacak 4x4 sorunlu olmalı, güzel bir bayan gibi kapris yapmalı, yolda bırakmalı yoksa aşk olmaz :smiley:
japonlara o yüzden pek aşık olan yok galiba :smiley: eehehehe
 

Ynt: LR Defender 110

Bu arada konuya geri dönersek:

ucuz LR parçası için mutlaka LRowners magazine alın, büyük kitapçılarda vardır, orada İngiltere deki parça satıcılarının listeleri var, bazı parçalar 3 de 1 e kadar ucuz olabiliyor, kargoyla rahatlıkla getirirsiniz

en bilinen satıcılardan biri de www.paddockspares.com
ben buradan alışveriş yapıyorum tavsiye ederim
 

Ynt: LR Defender 110

ironman' Alıntı:
yeni üye olmuş biri (kahraman bey)için fazla ağır olmadımı mesajlar. ???

Bence Kahraman Bey'de bizle aynı yapıya sahip oldugu için huyumuzu biliyor,mahsus damarımıza basıyor. ;)..dolayısı ile biraz kızıp serzenişte bulunmamız normal... :smiley: :smiley: :smiley:
 



Ynt: LR Defender 110

Sayın arkadaşlar kıymetli kardeşlerim;
Amaç imseyi üzmek veya damarına basmak degil. Bir kardeşimiz unimog hahkkında fikrimi sordu. Ben de KENDİME AİT araçta yaşadıklarımı anlattım. daha anlatacak çok şey vardı da kısa kestim.Hepsi bu. Şimdi bundan kendisine vazife çıkaran birkaç arkadaş alınganlık yapıp bana hücum ediyor.olayı kişiselleştiriyor.Kendisine yapılmış bir hakaret gibi algılıyor.
Şimdi şunu soruyorum:

DİKKAT ! BU FORUMDA MARKASI VE MODELİ NE OLURSA OLSUN HER TÜRLÜ ARAÇ HAKKINDA OLUMSUZ YAZILAR YAZMAK,OLUMSUZ FİKİR BEYAN ETMEK,KİŞİSEL ARACI İÇİN DAHİ OLSA KÜÇÜMSEYİCİ AŞAGILAYICI SÖZ VE DAVRANIŞLARDA BULUNMAK KESİNLİKLE YASAKTIR.CEZASI "KINAMA" DAN BAŞLAR.

Kuralı vardı da bizmi uymadık? Nede olsa "YENİ ÜYE" yiz. Kusurumuz affola...!!!
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,073
Mesajlar
1,528,356
Kayıtlı Üye Sayımız
166,822
Kaydolan Son Üyemiz
burhand

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst