LSD(limited Dlip Differential) Actyon Sports/locker % 100

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan volkanturk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,154

volkanturk

5cm sp lift,4cm body lift.255.70.16 bfg,2 airboost
Mesajlar
85
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar kore de satışta olan modellere müşteri isteğine göre lsd tip differensiyal ürüne eklenebiiyormuş bizler en azından parasını ödeyerek alabilmeliyiz diye düşünüyorum gayet iyi iş çıkarıyormuş..distürbitöre ayrı ayrı maillerlei steğimizi belirtirsek belki bir anlayış gösterip ssangyonglarla yol dışıda kullanmayı sevenleri mutlu kılabilirler..bu arada lsd den çok gönül %100 diff lock ister ama aramalarım neticesinde net bilgilere ulaşamıyorum..
bir ara tankermotors diye bir koreli offroad parçasında %100 kilit vardı(TF-locker)hatta buraya da internet sitesinin linkini atmıştım sanırım global krizden etkilendiler adamlar alt koruma ,süspansiyon lift ,body lift,locker,differensiyal koruma dahil hersey vardı uygulanmış hallerini paylaşabilirim ne yazık ki site kapanmış benzer isteği olan arkadaşlar yok mu?



In standard form, the Ssangyong Actyon Sports does not come with an LSD differential, but Ssangyong says if the customer wants an LSD it will be fitted with no extra cost. However the customer will be adviced to equip the Actyon with an LSD only if he takes the car off road often and it is one of the primary purposes of the customer buying the vehicle. This is because if the Actyon Sports spends most of it’s mileage on paved roads, the LSD usually wears out prematurely – something to do with the grip on paved roads being too much and not allowing enough slip or something, causing wind-up. I think 4X4 guys should understand this better.

Differential limited slip
 

Etiketler
Ynt: LSD(limited Dlip Differential) Actyon Sports/locker % 100

volkanturk' Alıntı:
Arkadaşlar kore de satışta olan modellere müşteri isteğine göre lsd tip differensiyal ürüne eklenebiiyormuş bizler en azından parasını ödeyerek alabilmeliyiz diye düşünüyorum gayet iyi iş çıkarıyormuş..distürbitöre ayrı ayrı maillerlei steğimizi belirtirsek belki bir anlayış gösterip ssangyonglarla yol dışıda kullanmayı sevenleri mutlu kılabilirler..bu arada lsd den çok gönül %100 diff lock ister ama aramalarım neticesinde net bilgilere ulaşamıyorum..
bir ara tankermotors diye bir koreli offroad parçasında %100 kilit vardı(TF-locker)hatta buraya da internet sitesinin linkini atmıştım sanırım global krizden etkilendiler adamlar alt koruma ,süspansiyon lift ,body lift,locker,differensiyal koruma dahil hersey vardı uygulanmış hallerini paylaşabilirim ne yazık ki site kapanmış benzer isteği olan arkadaşlar yok mu?

Merhaba,
Actyon cip ve actyon sport 4*4 otomatiklerinde entegre porya kilit sistemi var. Bu yukarda bahsettiğin işi görüyor mu ?
 

Ynt: LSD(limited Dlip Differential) Actyon Sports/locker % 100

hayır görmüyor.
 

Ynt: LSD(limited Dlip Differential) Actyon Sports/locker % 100

peki bu porya kilit sistemi nedir tam olarak... Ne işe yarar...
 

Ynt: LSD(limited Dlip Differential) Actyon Sports/locker % 100

normalde iki çeker aracın 4 çekere dönüştüren sistem ve bu sistem ön ve arka differensiyaller birbirine kitlenir ve sert zeminde kullanılmaz yani asfaltta 4 çeker kullanmak öncelikle lastikleri eskitir ikincide differensiyalleri virajlarda zorluyacağından bu sistemde zarar görür bizim araçlar AWD yani all wheel drive değil(subaru vs,devamlı dört çeker de değil (land rover defender,lada) part time dört çeker sadece arazide yumuşak kaygan zeminlerde bu porya kilit sistemi kullanılır...4wdH (high)veya 4wdL(low) tırmanma aşırı torq gerektiren durumlar...
tabii ki 4h a aldığımızda devamlı dört çekerler lock konuma geldiğnde ki çekişe denk bir çekiş oluyor..devamlı dört çekerlerde virajları dönme kabiliyeti var bu da orta differensiyalleri olduğu için orta kilitlenince actyon gibi önler arkalar birbirine kitlenmiş oluyor...
benim istediğim kilit ise sadece arka differensiyalde sağ ve solu birbirine kilitlemek yani bir lastik mesela sağ arka patinajda dönüyor actyon bunu fark edip diğer sol arkaya güç gönderemiyor önlerde de çekiş gücü yoksa orada kalmış oluyorsunuz ama arkada lsd veya daha iyisi tam kilit olsaydı virajlar dışında her iki sağ solda eşit torq dağılımı olucak ve aracın arazi kabiliyeti artacak..
Ama üzülmeyin çoğu std jip te differensiyaller zaten actyon da ki gibi yani açık ör:vitara ,jimny,land rover,niva ,jeep..
bazı pick uplar da arkada lsd mevcut bu da artıları..
 



Ynt: LSD(limited Dlip Differential) Actyon Sports/locker % 100

detaylı açıklama için teşekkürler...
 

Ynt: LSD(limited Dlip Differential) Actyon Sports/locker % 100

volkanturk' Alıntı:
normalde iki çeker aracın 4 çekere dönüştüren sistem ve bu sistem ön ve arka differensiyaller birbirine kitlenir ve sert zeminde kullanılmaz

Burada bir yanlış anlama var gibi..
Adı üstünde Porya kilit dediğiniz aks taki kilittir.Ön arka dif leri kilitlemez.Dediğiniz orta dif kiliti dir.
porya kilit araç 4 çeker alındığında ön tekerleri çekiş için dife bağlar.otomatik kendisi manuel olansa tekerden yada araç içerisinden yapılır.
Porya ların kilitli olması kullanımda sakınca doğurmaz.Belki bir miktar yakıtı arttırır.Orta dif. in kilitli olması ön arka çekişi kilitler.Bundada tavsiye olunmasada sorunsuz gidilebilir.
Normal yol kullanımında sıkıntılı olan ön yada arkadaki dif kilitidir.Lastiğin yolu iyi tutuğu zeminde aks ı kırabilirisiniz yada araç dönüşlerde normalden farklı olrak sizi zorlayacaktır.
kolay gelsin.kemal
 

Ynt: LSD(limited Dlip Differential) Actyon Sports/locker % 100

aşadaki metni internette eng/tr çeviri yaptırırsanız 4wd part time sistemlerin cadde de niye kullanılamıyacağını anlarsınız...

Here is why part time 4WD should not be used on pavement:
Different wheel speeds in turns

Only when going straight all four wheels are turning at the same speed rate (or at least about the same rate. I'll add a separate page to explain the exceptions)

As soon as a turn is initiated all four wheels will rotate at different rates since each of them follows a different imaginary circle.

This is what happens during a turn:
The inside wheels will rotate with less rpm than the outside wheels.

The differential on the rear axle guarantees that the rpm delivered via drive shaft from the transfer case are distributed to the left and right wheel as needed. Meaning equal rpm when traveling straight - less rpm to the inside wheel and more rpm to the outside wheel when in a turn.

The differential of the front axle does exactly the same thing.

The axle differentials take care of the need for different wheel rpm.

Interestingly enough during a turn the front axle needs more rpm than the rear axle. Here is why:

The front inside wheel will need more rpm than the rear inside wheel.

The front outside wheel will need more rpm than the rear outside wheel.

This means that the front wheels need more rpm than the rear wheels in a turn

When you add the rpm of front wheels (A+B) you will find that the number is higher than the combined rpm of the rear wheels (C+D).

Unlike full time 4WD - Part time 4WD is not able to accomodate the need for different axle speeds.

Here is why full time can
and part time can't

Here is the damage you will have when you use part time 4WD on hard surfaces

The terms used differ from driveline wind up to axle bind and drive line bind, binding hubs, etc. - they relate to stress created by the use of part time 4 wheel drive on dry pavement. Fact is, that you can not use part time 4WD on dry high traction surfaces. Period. You'll get drive line windup. This has been known since the invention of 4WD more than 100 years ago and center differentials have been employed since then to correct the problem. Here is more about how it occurs.

Unfortunately many owners of part time 4WD vehicles don't know yet.

Then there are some "smart" guys claiming their truck being strong enough to handle driving on dry pavement with part time 4WD and the resulting driveline windup/bind. And it is true, some trucks are stronger than others - they break later than the weaker ones.

If you know about the stresses created by part time 4WD on pavement, you should never expose your truck/car to that kind of abuse.

The extreme tensions and pressures caused by the absence of a center differential (or caused by a center diff that has been locked) will break down the protective properties of all lubricants, eventually leading to expensive component failure.

The image above is the transfer case of my Jeep Grand Cherokee after accidentally driving for about 150 miles in part time 4WD on the freeway. It exploded at about 70 mph.



Here is why you get drive line windup in part time 4WD

and why full time 4WD does not get driveline wind up on pavement

4WD turn


Split transfer case1
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,495
Mesajlar
1,518,822
Kayıtlı Üye Sayımız
172,157
Kaydolan Son Üyemiz
Hkndm

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst