Makaslı Arazi Aracı Avantaj mıdır?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan GYRY Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,461

GYRY

Kamp II
Mesajlar
207
Tepkime Puanı
5
Yer
istanbul
merhaba, makaslı arazi arçları size göre avantalımıdır?Artık yeni nesil ç ;Doğunda helezon yaylar var.Ancak XJ gibi bazı modellerde makas sistemi kullanılmış.
Teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Makaslı Arazi Aracı Avantaj mıdır?

Yaprak yaylı sistemler sağlamlık, düşük maliyet ve yüksek taşıma kapasitesi gibi avantajlar sunmakla olmakla birlikte kapladığı alan nedeniyle arazide engele takılma gibi sorunlarla karşılaşabilirisiniz.
Helezonlu sistemler ise sağladıkları esneklik, daha az alan işgale etmesi, hem de daha konforlu olması nedeniyle arazi performansı açısından daha uygundur diye biliyorum.
 

Ynt: Makaslı Arazi Aracı Avantaj mıdır?

Öyle bir avantaj-dezavantaj diye bişey yoktur....makaslı pek çok araç aşırı modifikasyonlarda değişime uğrayıp yaylı süspansiyon sistemine geçmiştir vs vs vs....konu hangi araç hangi amaç hangi bütçe hangi beklenti gibi açılarak tartışılacak bir konudur...
hangisi iyidir diye bir olay karmaşık bir olaydır vesselam.....
 

Ynt: Makaslı Arazi Aracı Avantaj mıdır?

4x4 arazi araçlarında xj makaslı ve pajero helezon yay var.Bunları baz alabilirmisiniz peki? Makaslı ve helezon yaylı sistemlerin birbirlerine göre arazi ve yol performansında mutlaka artıları ve eksileri olmalıdır diye düşünüyorum.
 

Ynt: Makaslı Arazi Aracı Avantaj mıdır?

XJ ön helezon sabit aks, arka makas ve sabit aks
pajero ön bağımsız süspansiyon, arka helezon ve sabit aks
bence eşleştirme açısından doğru modeller değil.

kullanıcısı değilim ama XJ için kullanan bir arkadaşım arazide ne kadar iyiyse asfaltta o kadar zıp zıp diyor.
ama Tahoe'da arka makaslı ve uzun yol yaptık tıss tıss gidiyor bu kadar konfor olur, insanın inesi gelmiyor
sanırım biraz da aracın boyutları ve ağırlığı ile alakalı.
 




Ynt: Makaslı Arazi Aracı Avantaj mıdır?

Makasli araba arazide yan egimlerde sorunlu asfatda o kadar sorun çikmaz. Sadece arazide
Ama en önemlisi kullanicisina göre bu kavram degişir.
 

Ynt: Makaslı Arazi Aracı Avantaj mıdır?

tekrar edeyim aracına göre uygulamaya göre değişken cevapları vardır...net bir cevap verilemez bu soruya...
pajero bağımsız süspansiyonu olan bir araçtır, zaten hard offroad da falan tercih edilmez...
xj sabit aks sistemine sahip bir araçtır, ama arkada makas vardır....

extreme yada hard yada kaya tırmanışı vb vb gibi offroad araçlarında helezon sistemleri geliştirilerek uygulanmıştır...soru buysa cevap bu...extrem araçların çok büyük çoğunluğu yay sistemi kullanıyor, çünkü akselerasyon dediğimiz tekerleklerin biribirinden bağımsız yükselmesi veya alçalması bu sistemde çok daha fazladır...
 


Ynt: Makaslı Arazi Aracı Avantaj mıdır?

Merhaba hasbel kader paşeroların ağır off roada gelmediğini yazdığınız okudum ben pajero kullanıcısı değilim ancak ant off grubu olarak bu sene beyşehir offroad klubünü ziyarete gittik bizim grup toyota ağırlıklı ancak o bölge off roadçuları pajerocu.Adamların yerden 4 teker kestiğine hatta bizim gruptakilerin Toyotalara davranamayacağı kadar sert şekilde engellere saldırdıklarını gördüm .saldırdıkları dememin sebebini görmek için özellikle Orhan Atik facebookuna bakmanızı öneririm .bence baş pajerocu odur ve bu konuda tam bilgi alınacak adam.
 



Ynt: Makaslı Arazi Aracı Avantaj mıdır?

TUĞSAN' Alıntı:
Merhaba hasbel kader paşeroların ağır off roada gelmediğini yazdığınız okudum ben pajero kullanıcısı değilim ancak ant off grubu olarak bu sene beyşehir offroad klubünü ziyarete gittik bizim grup toyota ağırlıklı ancak o bölge off roadçuları pajerocu.Adamların yerden 4 teker kestiğine hatta bizim gruptakilerin Toyotalara davranamayacağı kadar sert şekilde engellere saldırdıklarını gördüm .saldırdıkları dememin sebebini görmek için özellikle Orhan Atik facebookuna bakmanızı öneririm .bence baş pajerocu odur ve bu konuda tam bilgi alınacak adam.

bu konu polemiğe gider, daha önce de gitmiştir...birilerinin bu araçları kullanması farklı şey, benim yazdıklarım başka şey...bu konuyla ilgili epey yazıyı daha önceleri yazdım...
biraz şöyle extreme off-road videolarına falan bi göz atın ne kullanıyorlar ne yapıyorlar...
 

Ynt: Makaslı Arazi Aracı Avantaj mıdır?

izlediğiniz videolardaki araçlar komple değişikliğe uğramış hatta sıfırdandan yapılandırılmış araçlardır.Türkiyede zaten bu şartlara uygun 1 yada 2 araç vardır.bu araçların maliyetleri ile 3 yada 4 araç almak mümkündür.tabiki hard off roadtan kastiniz özel olarak arabaları kırmak için planlanmış parkurlar ise haklısınız .ancak benim hard off roadtan anladığım camel tropy tarzında gerçek doğa şartlarında 1 noktadan 1 noktaya varmayı amaçlayan off road yarışlarıdır.bu tür yarışlar içinde gereken modifikasyonlar yapıldımı pajero bu işin üstesinden gelecek bir araçtır.
 

Ynt: Makaslı Arazi Aracı Avantaj mıdır?

TUĞSAN' Alıntı:
izlediğiniz videolardaki araçlar komple değişikliğe uğramış hatta sıfırdandan yapılandırılmış araçlardır.Türkiyede zaten bu şartlara uygun 1 yada 2 araç vardır.bu araçların maliyetleri ile 3 yada 4 araç almak mümkündür.tabiki hard off roadtan kastiniz özel olarak arabaları kırmak için planlanmış parkurlar ise haklısınız .ancak benim hard off roadtan anladığım camel tropy tarzında gerçek doğa şartlarında 1 noktadan 1 noktaya varmayı amaçlayan off road yarışlarıdır.bu tür yarışlar içinde gereken modifikasyonlar yapıldımı pajero bu işin üstesinden gelecek bir araçtır.
neyi nerden görmek istediğniz önemli...
ben de bunu söylüyorum bu değişime uğrayan markalara baktığınızda size bildik gelen hangisi? neden bu adamlar o namıdeğer pajeroyu kullanmıyor ...JEEP e para harcayan adam pajeroya gelince mi pinti oluyor...

offroad dediğimiz sizin le benim dediğim arasında bile inanılmaz farklılıklar olabiliyor...siz büyük araçların gerektiği uzun geziler tarzındaki camel trpoy gibi organizasynları seversiniz ve bu sizin için ofroad dır, benim için off-road farklı şeyleri ifade eder...
sonuç olarak off-road dedğimiz sporun da kendi içinde farklı bölümleri mevcuttur...
50cm kar ve altındaki 30 cm çamurda pajeronun pek şansı yoktur...çünkü yükseltemediğimiz için şase yere oturmaya mahkumdur...
pajeronun ve bağımsız süspansiyonlu araçların tek problemi bu denebilir...bu defektleri olmasa zaten pajero 3k 3,5 motor müthiş bir araç olurdu...ama ne yazıkki değil...

aşırı bozuk arazide kısa ve sert parkurlar için yazdım...

arazi aracı sabit aks sistemine sahip olmalıdır...
arazi aracı kolay yükseltilebilir olmalıdır..
mümkünse otomatik vites olmalıdır..
yedek parça sıkıntısı olmamalıdır..

bunlar bu işle kırıcı kaya tırmanışı, artikülasyon gerektiren parkurlar, derin çamur geçişleri vs vs gibi extreme koşullarda hazırlanan araçlar için olmazsa olmazlardır...pajero da bu listenin zaten olmazıdır...
bu konuyu da polemiğe dönüştüreceksiniz demiştim...değil mi!!!
 

Ynt: Makaslı Arazi Aracı Avantaj mıdır?

konulara yaklasimlar ve cevaplar cok farkli bazen kafa cok karistiriyor ama sonuc en iyisini bulana kadar arastirmaya devam etmek
 

Ynt: Makaslı Arazi Aracı Avantaj mıdır?

kevin' Alıntı:
konulara yaklasimlar ve cevaplar cok farkli bazen kafa cok karistiriyor ama sonuc en iyisini bulana kadar arastirmaya devam etmek


kafa karışacak birşey yok...
amaca göre araç...
ne yapacağınız la ne kullanacağınız örtüşmeli demek istedim...
sadece pikniğe gidecekseniz unimog a ne gerek var...
çok dik tırmanış varsa ladayla olmaz gibi...

bazen de amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok, sebeb sonuç ortadayken süpriz oynamaya çalışmak sadece zaman ve para kaybından öteye gitmiyor...


mesela;
bu muhabbetlere ilk başladığımda cj istiyordum... bi baktım yok disk, yok dana 44, yok t176, vs vs vs...bu ne dedim ya...
gittim vitara aldım, 1,6 motor, az yakar, bilindik bir araba vs vs gibi nedenlerle...
ama benim grubum extreme şartlarda gezi yapıyor, aracı yükseltemiyorsun, yerde 50 cm ve fazlasında kar var, şase oturuyor haydeee çek babam çek....
gittim zj aldım, bu seferde senin araba güçlü önden sen git, milleti bekle, gene çek babam çek...(şimdi de çeken olduk)...
5.2 araba 1,6 vitarayla aynı yakıtı yaktı aynı arazide...(biri lpg--- biri benzin)
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,917
Mesajlar
1,531,678
Kayıtlı Üye Sayımız
166,945
Kaydolan Son Üyemiz
mehmetmet

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst