Nissan Patrol

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan zubi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 126
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,885

patrol offroad

  • ARB

    Kullanılan: 17 65.4%
  • İRON MAN

    Kullanılan: 4 15.4%
  • SNAKE RACİNG

    Kullanılan: 2 7.7%
  • PİAA

    Kullanılan: 2 7.7%
  • OMP

    Kullanılan: 1 3.8%

  • Kullanılan toplam oy
    26

Etiketler
Ynt: Nissan Patrol

2.8 dizel motorları nasıldır?
Birde orjinalinde diff kilitleri sadece arkada mı mevcut?
Kullanımı nasıldır 1988 model öncesinin?
 


Ynt: Nissan Patrol

Arkadaşlar ,

uzun şasi patrolümde beyin sorunu yaşıyorum nereden bulabilirm..yardımcı olabilirmsiniz..?

1994 MODEL GR SLX OTOMATİK 4200 CC UZUN ŞASİ

PARÇA NUMARASI : MECM-P740 HITACHI MARKA

RESİM EKTE..

TEZCAN DEMİRTAŞ : 05337461606 tezcan@uludagoffroad.com

HPIM88771.jpg
 











Ynt: Nissan Patrol

sevgili zubi patrolun hayırlı olsun bende böyle bir araç yapıcam mail adresin yada tel verirmisin
 

Ynt: Nissan Patrol

4000 cc V6, 1986 model kısa saşe Patrol tavsiye eder misiniz? kilitli diferansiyel bu araçlarda standart mıdır?
bilgisi olan abilerim/kardeşlerim var ise bu araç konusunda ki bilgilerini paylaşırsanız sevinirim.
 


Ynt: Nissan Patrol

almak istediğim aracın kendi fotoğrafıdır, tarafımdan Malatya Beydağı' nın zirveye yakın yerinde çekilmiştir.
Araç ile ilgili fazla teknik bilgiye sahip olmasam da, sürüş özellikleri hoşuma gitti. Uygun fiyatıyla da ilk arazi aracım olması olası bu araç ile ilgili bilgilerinizi benden sakınmayacağınızı biliyorum. :smiley:
Aracın bir hayli işi var, zaten yapılısını almayı istemiyorum. Nasip olduğu ölçüde kendim uğraşmak istiyorum.
 

Ynt: Nissan Patrol

merhaba.aracın v motor olduğunu zannetmiyorum.
4000cc benzinli p40 motor olarak geçer.arka diferansiyeli %90 LSD dir.kuvvetli bir araçdır.yakıt sarfiyatı yüksektir.modifiyeye açıktır.bagaj,yükseltme,şnorkel,diferansiyel kilitleri vb...
 



Ynt: Nissan Patrol

Tam bir sayfa cevap yazmıştım ki hepsi uçtu gitti. Yeniden yazayım bari :(

Resimde görülen araç Patrol 160. Pazar adı ile Patrol MQ Kısa şase. (SWB).
Aracın motor kodu P40 (3956cc)
Düz 6 silindir
Gücü 3000 devir dk da 147 bg
Torku 2000 devir dk da 30 kgm
Aracın boş ağırlığı yaklaşık 1900 kg

Bu motor 1960 lardan 1990 lara kadar Nissan yelpazesinde kullanılan bir motor olup basit ağır ve çok sağlam bir motordur. Hafif İtfaiye kamyonları ile ağır forkliftlerde hale görev yapmaktadır. Sürüş karakteri ise düşük devirde maksimum güç ve dayanım olduğu için çabuk vites değiştirmenizi ister. Yani dizele çok yakındır. Motorun hassas noktası Subaplardır. Bu motorlarda her 20bin km de bir subap ayarını kontrol etmelisiniz. Aksi takdirde subaplar sıkma yapar ve uzun süreli kullanımda subaplar yanar. Aracın subap sıkmaya başladığını egzoz sesini rolantide dinleyerek anlayabilirsiniz. (yakında bunun bir videosunu da koyacağım). Küçük pat pat sesleri subabın sıktığını işaret eder. Eski sahibine sabahları nasıl çalıştığını sorun, kolay çalışmayan bir araç ta yanmış subaba işaret edebilir. (düşük kompresyonda mümkün).

Subap ayarları sıcak 0.38 soğuk 0.40 olmalıdır. Sıcak 0.40 LPG için sorunsuz çalışır.

Diğer yandan Nissan Patrol için SD33 ile birlikte bu motorlar en sorunsuz ve dayanıklı motorlardır. İki araçta aynı şanzımanı ve yürürü kullandığı için (kısa şaside) araca çok kolaylıkla SD33 dizel motor atılabilri. Yakıt tüketimi ise Fabrika verisi ortalama 17 litre / 100 km olsada LPG ile şehir içi 20 litre /100 km şehir dışı ise 16 litre /100 km benim tecrübem. Bu rakamlar 4 litre bir motor için oldukça uygun. Defender lar ile birlikte gittiğimiz gezilerde aynı pompadan doldurarak yaptığımız ölçümlerde de 2.5 litre Land Roverlardan daha az yaktığını görmüş olduk. Tabi küçük motor ve ağır kasa sürekli tam gaz kullanımı gerektirdiğinden sonuç bana şaşırtıcı gelmemişti. Bu arada c200 tip arka diferansiyelde Türkiye dekiler de LSD yok galiba. (ben görmedim :smiley: )

Aracın sade ve basit yapısı yükseltme vb modifiye ye çok uygun. Yükseltme kiti, kilitli diferansiyel gibi orijinal aksesuarları da mevcut. Elektronik ateşlemeye çevirebilir hatta enjeksiyon uygulaması ile sıralı LPG de takabilirsiniz.

Alırken en dikkat edilmesi gereken nokta ise pas ve çürükler. Ağır çürükleri olan bir araç alınmamalıdır.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,944
Mesajlar
1,526,270
Kayıtlı Üye Sayımız
166,714
Kaydolan Son Üyemiz
rsl54

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst