Otomatik Arazi Araçları?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fatihgume Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 46
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,882

Etiketler
otomatik bir jipmi almalıyım yoksa düz vitesmi arazide otomatiğe göre düz vitesin ne gibi bi avantajı olabilir sonuçta otomatiktede 1. vitese alabiliyoruz
 

Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

valla ne avantajı olabilir bilmiyorum ama ben kilitleri açıp zorlu bir yer geçince bolca balata kokusu duyuyorum
otomatiklerde bu olay yok
sanırım ben çabuk debriyaj balatası bitireceğim
otomatiklerde benden önce fren balatası bitirecekler
 

Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

firen balatası daha ucuz sonuçta baskı balatadan yani
demek istedim otomatik vites kullanan oldumu arazide ne gibi bi sorun çıkardı bunlar bende hiç otomatik kullanmadım arazide ama şimdi otomatik vites bi jip almayı düşünüyorum acaba arazide bir eksiği olurmu?
 




Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

otomatik kullanıyorum.(5,2 v8 zj)çok 4x4 ün çıkamayacağı yerlere çıktım.(nadir abinin değimiyle.)bence arazide de yolda da mükemmel.ancak fren balataları çok çabuk bitiyor.tavsiye ederim.
 


Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

düz viteste debriyajdan sert çekerek (vurdurma yaparak) battığınız yerden çıkmak mümkün olabilir, her ikisi de ağır arazi koşulları sonrası arıza yapabilir ama otomatiğin arızası çok daha fazla masraf çıkarır, otomatik çok daha fazla yakıt tüketir ama şehirde konforludur tabii :smiley: bana sorarsanız arazi öncelikli bir araç için kesinlikle manuel derim
debriyaj balatasını da yarım debriyaj yapmadığınız ve kumda çok fazla dolaşmadığınız sürece yemesi mümkün değildir
 


Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

Ayrıca otomatiklerde ECU (Elektronik kontrol ünitesi) var, yani sorun çıkardı mı araç yürümeyecek, arazide ne kadar az elektronik o kadar az dert demek :smiley:
 



Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

Amerikalı otomatik yapmış...düşünmesi bize mi kaldı :D...
Temiz.... balata kokusuz günler dilerim......
 

Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

Amerikalı benim gezdiğim yerlere arabasını sokmayacağımızı ümit ettiği için otomatik yapmış. Aslında her aracın kapasitesi bellidir. Otomatiğin kullanılması gereken yerler de bellidir. Arazide çok tecrübeniz yoksa kullanılabilir. Çok otomatik kurtardık battığı yerden 85 model lada niva ile. En sonuncusunu çektik ve yayınladık da. Grand cheroke şarampolden çıkamıyordu. Onu kurtardıktan sonra fazla sevinme sende düşsen çıkamazdın dedi sürücüsü. O şarampole gözünün önünde 9 kere girip çıktım. (9.da şarampol bitmişti)
Sonuç olarak eğer riskli yerlere girmeyecekseniz otomatik araç ile gidebilirsiniz. Eğer benle gelecekseniz otomatik sizi kurtarmaz. Otomatik vitesli araçlarda çamura ya da kara saplandığınızda yapcağınız ileri geri salınım ve 1 ile geri vitese 1 sn içinde geçme ve aracı sallama hadisesini gerçekleştiremezsiniz.
Arazide güç, hareket kabiliyeti sizin kontrolünüzde olmalı. 4x4 olmayan düz vitesli araçlar bile bazı durumlarda otomatik 4x4 ten daha iyi kendini kurtarabilir. Tabiatta hiç bir şey 2+2= 4 değildir. neredeyse su kıvamındaki çamuru geçtiğini görüp sevinmemek lazım. Çamura saplandığı için çekilerek çıkarılmaya uğraşılan bir kamyonun arka dingilinin kopup çamurda saplı kaldığını da gördüm. Arazide sadece otomatik vites değil ABS de sakıncalıdır. El freni iyi tutmazsa tekerlekler kendini durdurana kadar virajdan aşağı uçabilirsiniz. İnsan tecrübesi hiç bir makine tarafından algılanıp aynı şekilde uygulanamaz. Çünkü arazide her şey değişkendir. Beyin, refleks, bilgi ve tecrübe en hızlı bilgisayardan daha hızlı çalışır.
Tecribeli 4x4 sürücüleri asla otomatik vitesli araç kullanmazlar
 

Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

Valla bende çok düz vites araba kurtardım arazide ki kilit falanda yok benim aracımda ama ne kilitli lastikli arabalar kurtardım olay bence birazda şöförlük te ve cesarette batıcam yada çıkamam ben burdan diye girince zaten çıkamıyorsun Kaya tırmanışı ve çok extreme şeyler yapılmayacaksa bence otomatik seçilebilir tabi günlük olarakta kullanıcaksanız ! İkinci araç olarak sırf arazide kullanayım istiyosanız ozaman tabi düz almak çokdaha mantıklı ... Otomatik şanzıman masraflı oluyor arızası dertli müdahelesi zor vs. vs. Ama arazide bazı avantajlarıda var trafikteki avantajıysa inanılmaz...

Ben şanzımanın kırılmasını bekliyorum onun için vurduruyorum fren gaz yaptırıyorum sıyırtıyorum vs buda bana avantaj sağlıyor ... Kırılınca düz 6 ileriye çeviricem ,otomatik arac 5 vites olduğu için difransiyel ve diğer dişli değerleri düz e göre daha büyük mesela ben 4Low da 1 inci viteste 20 yapıyorum ama düz e çevirince 10 14 km oloacak arazisi inanılmaz iyileşecek ama orjinal düz olan dişliler farklı olduğu için 20km yapıyor :smiley: otomatik alıp kırmak hem daha keyifli hemde daha az masraflı ...
 

Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

Hasan arkadaşım..Sakın araç ve marka polemiğine girdiğimi zannetmeyin..
Ama siz çok G.Cherokee çıkardık diyip aynı yerden 9 kere de lada ile batmadan geçtik demişsiniz.

Bizler ise gezilerimizde asla senin aracın böyle benimki seninkini döver misali muhabbete hiç girmiyoruz ve girmeyizde..Ben aktif olarak her gezilere katılmaktayım ve edindiğim tecrübelerden bizim yaptığımız off_road ta (küçümsenmeyecek kadar ağır) düz vites ot.vites fark etmiyor...

Aracın yüksekliği+çamur lastiği+kilit kimseyi bi yerde bırakmaz..Alt takılmadığı zaman kilitte varsa herkes heryerden gider...

Otomatik vites düşüncenize istinaden ben gayet başarılı off_road yapıyorum :smiley: Ve tam tersi kurtardığımız araçlarda hep lada...Sürükleye sürükleye tepelere kadar hep çekmişizdir..Ama bu Lada yı küçümsememiz anlamına gelmez..sonuçya biz bir ekibiz ve yardımlaşma hepimizi mutlu ediyor :smiley:

Saygılarımla...
 

Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

Off-road'un amacı zaten takılmadan geçmek filan olamaz. Takılmadan geçmeyi antene giden TRT ekibi, düşmana saldıran asker filan ister...

Off-road esası gereği aracın battığı yerde battığını anlamak, akılcı bir yöntemi disipli biçimde birlikte uygulayarak yola devam edebilme becerisidir. Dİğer türlü manual vitesli bir aracın çamur kanalı içinde ileri geri vurdurulması, sallaya sallaya çıkartılmaya çalışılması v.s. araca zarar vermekten öteye gitmeyen durumdur. Otomatik vites araç tabiki bu tip bir hırpalanma için daha elverişsizdir. Ancak manual araçtada inanılmaz yıpranma bu şekilde oluşur.

Doğrusu battığınız yerde vincinizi çıkartıp bir kaç dostunuz ile güle oynaya aracı kurtarmaktır. Vinç yok ise el vinci, yok ise high-lift kriko, yok ise basit manivelalar v.b. tümüne self recovery araçları denirki zaten amacı da budur.

Camel Trophy v.s. organizasyonlar eğer kalmamak üzerine dayalı olsa idi herhalde en iyi araçları fabrika destekli bu organizasyonlar yapardı. Ne yapmışlar? lastik, karter koruma, vinç... ve aslan gibi gözü kara off-roadcu... işte işin doğası bu...

Antene giden TRT'ci, ormana giden işçi fln olsaydım bende arabamın kalmamasını sağsalim evime varmayı ister gazlar gazlar dururdum.
 



Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

serdar bey konuyu gayet iyi açıklamış.Amacımız ............ yarıştırmak değil spor yapmak. iyi pilot kötü pilot yada iyi araç kötü araç yerine yardımlaşan winçleyen çeken çıkaran (manuel itekleyen :smiley: )bir takım daha keyifli olmazmı...bence olur....
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,598
Mesajlar
1,530,219
Kayıtlı Üye Sayımız
166,897
Kaydolan Son Üyemiz
reseaercher

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst