Otomatik Arazi Araçları?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fatihgume Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 46
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,894
Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

peki otomatik neden bukadar pahalı özellikle işçilik örneğin partfinder için 6000 lira masraf cıkarmışlar işçilik dahil peki bu fiyata o sanzıman alınamazmı arabanın yarı parası sanzımana gidiyor
 

Etiketler
Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

Otomatik şanzımanlar özellikle yeni nesillerinin yapısı çok karmaşık ve teknoloji ile donatıldığından bir aracın en pahalı parçasıdır. Duruma göre motordan bile pahalıdır.
 

Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

peki otomatik bir araca manuel bir sanjıman takıllırmı diyelimki otomatik elimde patladı yaptırmak yerine 0 düz sanjıman
 

Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

otomatik vitesin dezavantajı sorulmuş , tek dezavantajı teknolojik olduğu için masraf çıkarmasımıdır yani . o zaman eski tip karbüratörlü motorlar avantajdır az masraf çıkarır veya otomatik olmayan kapı camları :smiley: . düz vitesli bir araç tırmanma esnasında stop ettirilip kaymaya başlarsa bu avantajmıdır ? . arazide otomatik AVANTAJDIR kim ne derse desin . hummer h1 yeni nesil unimog ve yeni nesil tamamen araziye yönelik askeri araçlar otomatik vites üretilmezdi . hasan bey 2 çeker düz vites bir aracın 4x4 otomatik vitesli bir araçdan yerine göre daha avantajlı olabileceğini söylemiş cevap veriyorum asfalt harici hiç bir şansı yok :smiley: .
 





Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

Ben otomatik araç masraflıdır beğenmiyorum demedim. Otomatik araçların düzlere göre daha pahalı olmasının nedenini açıklamaya çalıştım.
CJ'min haricinde düz vitesli aracım bile yok ve kullanmamda. 3 aracımda otomatik.
Grand WK ilede çok başarılı off-road yapıyorum.

Bu arada sıkı off-road yapanlar bilir ki, otomatik araçta zor şartlarda stop edebilir. Tıpkı düz şanzımanlar gibi ;)
 

Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

Otomatik şanzımanlı 1.6 Vitara kullanıyorum,düz olanlar arazide ne yapıyorsa aynısını rahatlıkla yapıyorum.Çok zorladığım zamanlar oldu ama bugüne kadar hiç arıza yapmadı.. Şehir içinde sunduğu rahatlık zaten tartışılmaz. Yakıt konusuna gelince LPG de düz olandan 20-30 kuruş fazla yakıyor anlamıyorsunuz bile,kesinlikle tavsiye ederim.
 

Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

Kullandığım araçlaın geneli düz vitesli olduğu için otomatiğe karşı o ilk görüşümü yazmıştım. Sonra otomatik konusunda bin de oturup çeşitli incelemeler yaptım. Şu anda kullandığım kurum aracı 2008 model düz vites WW Carawelle 4 motion bir minibüs, ABS ESP ÇBS DYO sadosan her şey var. Ancak gece yarısı buzlu bir dağ yolunda zirveye bir kaç metre kala lastiklerin dönüşü durdu. Hiç bir şey yapamadım. Yaklaşık 20 metre geri kaydık. Uçurumdan uçmadık bir kar tümseğine takıldık. Fakat bu otomatik sistemler olmasa bir şeyler yapardım düşüncesi ile zaten buraya kadar çıkamazdım düşüncesi arasında kaldım. Allahuekber dağlarını eksi 45 de geçtim kalmadık bir yerde. Ama bu 4 motion minibüs ile bir iki tehlikeli tecrübe yaşadık. Benim dediğimi yapıp kendi dediğini yapmasına ayak uyduramadım. Sonuçta korkarak da olsa kendime bir otomatik vites 2000 model discovery aldım. Vaktim olmadığından daha 200 km kullanamadım. Güç arazi şartlarında denemedim ama asfalt lastıkları ile girdiğim çamurdaki, toprak yoldaki performansını çok beğendim. Üstelik ağır devire filan almadan. ABS özelliği beni de endişelendirdi ve ilk fırsatta devre dışı bırakacak bir yöntem arayacağım. Bazen deneme maksadıyla kullanıyorum sonra WW minibüse binmek zor geliyor. Otomatik vitese çok kolay alışıyormuş meğer insan. Ya insanlık yüzünden rahata çok kolay alıştığımızdan, ya da yaşlandık artık vites değiştirmek bile zor geliyor. Neyse rahat işte. Bu arada benim aracın otomatik vites ve diğer özellikleri sayesinde dif.lock a gerek olmaması, gerekse de kolay uygulanması gibi farklılığı varmış. (TC sistemi) HF ve FM telsizler, Port bagaj, vebasto, vinç gibi aksesuarları taktım uzun ve güç şartlara hazırladım fırsat bulunca da deneyeceğim. Güç koşullarda deneyince de karşılaştıklarımı aktarmaya çalışacağım.
 

Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

yarışlara katılmayacaksan kesinlikle otomatik derim 2 yıldır kullanıyorum girip çıkmadığım yer yok biryere battığımda en az 20 dakika ileri geri yapmışımdır çıkmak için manuel olsaydı debriyaj kesinlikle gittiydi otomatiklerin debriyaj sistemi farklıdır arkadaşlar manuel gibi değildir otomatik aracın debriyajını kolay kolay bitiremessin çok dik biyerde dur kalk otomatikle rahat yaparsın manuelle yarım debriyaj yapa yapa çıkarsın dediğim gibi yarışlara katılmıyacaksan arazidede şehir içindede on numara ormanın içinde otomatik vites araçla ağar ağar rahat gidersin manuelde o ayarı tutturamassın ya gaz vereceksin debriyajı bırakıp yada ayrım debriyaj yapa gideceksin umarım açıklayıcı olmuştur selamalr saygılar
 



Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

aracım otomatik ve hiçbir modifiyesi yok orjinalll varsa iddia eden hertürlü araziye girelim çok anlatan gördüm fakat arazide bıçak açmadı ağzını bu iş konuşmakla olmaz dağlara çıkmak lazım araziye dalmak lazım
 


Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

Kastamonu Şenpazar'd bir kamp yerimiz var. Yaklaşık 14 km toprak yol ve tırmanış gerektiriyor.
Hemen hemen aynı şartlarda her sene farklı araçlar ile gidildi. Bu parkur benim için araç test yeridir.
40cm civarı kada.
Lada niva ile çıktım.
Toyota land cruser ile çıktım
Mitsubishi montero ile çıkamadım. Hatta ford minibüslür beni solladı. Zaten hemen sattım:smiley:
Çeşitli mitsubishi modelleri benim açtığım izden gelebildiler.
15 gün önce bir deneme daha yaptım. Aslında çıkmak gibi bir niyetim yoktu ama o yöne bir arazi aracı ile ailenin gittiğini duyunca deneyeyim dedim. (Marka belirtmek istemiyorum son model otomatik vites 4x4 bir araçtı)Diğer araca zincir takarken yetiştim. Zincir ile biraz takip etti sonra kar yükselince döndü. Ben yine aracım ile aynı yere çıkabildim. Ancak eğer TC sistemi olmasaydı otomatik vites olması da kurtaramayablirdi.
İnsanlr yaşlanınca rahat istiyor sonra da rahata alışıyor galiba. Ben de otomatik vitese alıştım. Bu düz vitesi kullanmayı unuttuğum anlamına gelmiyor tabii. Ama gerçekten rahatmış otomatik vites. Ayrıca otomatik viteste de pilotaj gerekiyor.
 

Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

Konu hayli eski aslında ama birşeyler yazmak istedim .

Hem manuel hem otomatik arazi araçları kullandım bugüne kadar . Halihazırda da her iki tipi kullanıyorum . Bence otomatiğin arazide bir eksiği yok . hatta balata vs olmadığı ve dikkatinizi pilotaja yoğunlaştırdığı için avantajlı bile denebilir . Arazide çok dezavantajlı birşey olsa ABD de offroadda manuel kullanırlardı heralde .Maliyet vs konusunu biliyorum ABD de ucuz ama konu ucuzluk değil deaz avantaj . Otomatik başarısız olsa adam kullanmaz .

Otomatik masraflıymış . Araca göre değişir . Bu işin ustaları iyi bilriler ki düsgün kullanılan bir otomatik şanzıman kolay kolay bozulmaz . Ama Otomatiği kullanmayı bilmezsen , nerede hangi vites kullanılır bilmezsen , durmadan takı tukur vites değiştirirsen , 200 bin km aynı yağ ve filtreyle kullanırsan yada böyle kullanılmış bir otomatik alırsan arıza yapabilir . Bunlar dışında otomatik çok uzun mesela 400-500 bin km hizmet edebilir(belki fazlasıda olur) . Bu kadar km de kaç defa baskı balata değişir ? Masrafı ne olur ? Ama dediğim gibi araç önemli . Misal Cherokee 2000 dolara sıfır şanzıman alıyorsun iş bitiyor ...

Ayrıca Genelde otomatiğin sahipleri tarafından verimli kullanılamadığını da gördüm . Kullandığımız aracı iyi tanımalıyız . Sonuçta otomatik bizim tepikilerimize göre hareket ediyor . Dolayısıyla bu hareket mantığını anlayıp otomatikle koordine olmalıyız . Kara düzen kullanmak hem sistemi zorlar hem pilotajı berbat hale getirebilir .

Zebk ve tercih meselesidir aslında ama iki tip arasında nesnel bir üstünlük kurulabileceğini sanmam .
 

Ynt: Otomatik Arazi Araçları?

Barış bey; eski bir konuyu çok güzel bağlamışsınız :smiley:
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,598
Mesajlar
1,530,219
Kayıtlı Üye Sayımız
166,897
Kaydolan Son Üyemiz
reseaercher

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst