Otomobil Ruhsatlı T4'ü Camper A Çevirdikten Sonra

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan denizhoca Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,509
Hangi başlıkta olduğunu hatırlamıyorum ama bazıları trafikte çevrilip kontrolde ceza yemişlerdi bunu hatırladım, benimki de kamyonet diye geçiyor, avantajları belli ama yasal olarak evye duş ve yatak.olayı hem ötv hem trafik cezası olarak ödemenin katlandığını biliyorum. Trafikte polis pek arkaya bakmıyor ama şehir dışı jandarma bölgelerinde komple benim araca baktıkları çok olduysa da onda da amaç şimdiye kadar hep güvenlik oldu yoksa ruhsata bakıp da karavanmıyım kaç koltukluymuş sorgusu yaşamadım(Allahtan)..
Kesinlikle ve kesinlikle otomobil avantajını kaybetmemesi amacım.
 

Etiketler
Hangi başlıkta olduğunu hatırlamıyorum ama bazıları trafikte çevrilip kontrolde ceza yemişlerdi bunu hatırladım, benimki de kamyonet diye geçiyor, avantajları belli ama yasal olarak evye duş ve yatak.olayı hem ötv hem trafik cezası olarak ödemenin katlandığını biliyorum. Trafikte polis pek arkaya bakmıyor ama şehir dışı jandarma bölgelerinde komple benim araca baktıkları çok olduysa da onda da amaç şimdiye kadar hep güvenlik oldu yoksa ruhsata bakıp da karavanmıyım kaç koltukluymuş sorgusu yaşamadım(Allahtan)..

Bahsettiğiniz ceza yiyenler muhtemelen 2+1 kamyonet sınıfında olan araçlar. Onlarda yük taşımak için ayrılmış bölümde sabit mobilya elbette sıkıntı yaratır. Konuda bahsedilen 8+1 otomobil ve 5+1 panelvanlar. Karavan ruhsatı almanın şartları belli. Sabit ocak, koltuk sayısı kadar yatak. Ocak portatif olduktan sonra kimse bu araç karavan, ruhsata uyumsuz diyemez. Bu araç karavan diyene hadi derim yatır burada 6 kişiyi veya 9 kişiyi.

Siz aracın içinde yatak yapmışsınız da diyemezler. Bugün piyasadaki binlerce Vip ve Uber çıkması araçların tamamında arka koltuk yatıp 3 kişilik yatak oluyor. O zaman onların hepsi de karavan.

Bu tarz araçlarla onlarca defa çevirmeye girdim, hatta bir jandarma astsubay "o süper olmuş, bende böyle bişey yapıcam" demişti :smiley:
 


10 aydir ruhsatinda 7 kisilik yazan yuksek tavan t4 ile 12.000 km yol yaptım. 1 kez muayene, 4 kez de cevirmeye girdim. Ne ceza yedim, ne muayenede sorun yaşadım.

Arkada yatak olan çekyatlı koltuğum var ve hep yatak durumunda, çarşafı yastıkları pikesi... Mutfak olarak sabit lavabo ve nurgaz kamp ocağım var.

Ruhsatı karavana çevirirseniz, büyük taklalar atmadan ancak 1+1 karavan ruhsatınız olur ve araçta 3kişi seyahat edemezsiniz. Trafik sigortanız 3.000 tl civarı ve muayeneniz yılda 1 olur. Şehir merkezine girmeyen kamyonet kısmını tam anlayamadım.

Yani t4 de duş ve wc olmayacağına göre, ruhsatı karavan yapmanızın size zararı olur, faydası olmaz..
 

Selamlar , benim de mevcut berlingo'mu satıp bir motokaravan ya da bir van alıp içini düzenleme düşüncem var , (özellikle bu yaz kıytırık apart ve pansiyonlara dünya para ödedikten sonra)
ancak benim de kafamda deli sorular ; forumları okuyorum , malum sitede satıştaki motokaravanları inceliyorum ,örneğin yıllık mtv konusu ; hemen herkesin (aynı marka model araç) ödediği mtv farklı , yine aynı şekilde zorunlu trafik sigortları da farklı , motokaravanların mtv leri de trfk sigortaları da yılda 1-2 ay tatile çıkıp (o da çıkabilme ihtimali varsa) yılın 10 ayı kapıda yatacak araca bunca mtv sigorta parası ödemek bir nevi soyulmaktan farksız diye düşünüyorum.
Diğer yandan saçmalık olarak gördüğüm ve zihnimi bulandıran başka şeyler de var , örneğin bir arkadaşımız araç kaç kişilikse o kadar yatak olmalı demiş ,oysa bir başka kendi 2+1 panelvan ruhsatlı aracını karavan yapıp ruhsatlandırma aşamasını anlatan bir başka arkadaşımız projesinde aracı 1+1 olarak ruhsatlandırmak isteyip öndeki ikili koltuğu sökmüş ve tekli koltuk yerleştirmiş ancak yok 1+1 olmaz illa 2+1 olacak demişler , ee adam şimdi gerekmediği halde 1 koltuk fazladan taşıyacak yetmedi bir de arkaya 1 kişilik yatak daha ekleyecek, karavan dediğin zaten kaç m2 lik yer? bir üçüncüsü dönüştürülen karavandaki sızdırmazlık testi olayı ; yahu araç benim , sızdırırsa benim aracım benim eşyam zarar görecek devlete ne bundan? herşeyimizi 4 4lük düşünüyor sağolsun devletimiz. kolaylık yerine olabildiğince zorluk vs vs vs.

bilmiyorum özellikle forumdaki bu ve benzer konulardaki paylaşımları gördükçe gözüm korktu . bu gidişle sanırım bir motokaravan sahibi olamayacağım .

Konu başlığına gelirsem , bir arkadaş şey demiş , hani sanki motokaravanı otomobil olarak kullanırsan devlete kazık atmış olursun , yok kanunlar şöyle böyle . be kardeşim devletin bize attığı onca kazık konusunda da iki kelam etsene.
İmkan varsa otomobil ruhsatından olma kardeş. kolay gelsin.
 



Konu başlığına gelirsem , bir arkadaş şey demiş , hani sanki motokaravanı otomobil olarak kullanırsan devlete kazık atmış olursun , yok kanunlar şöyle böyle . be kardeşim devletin bize attığı onca kazık konusunda da iki kelam etsene.
İmkan varsa otomobil ruhsatından olma kardeş. kolay gelsin.
Teşekkür ederim.
Projede biraz değişiklik daha doğrusu erteleme yaptım diyebilirim. Yeni bir başlık altında yeni düşüncemi görüş ve önerilerinize açacağım.
 

Selamlar , benim de mevcut berlingo'mu satıp bir motokaravan ya da bir van alıp içini düzenleme düşüncem var , (özellikle bu yaz kıytırık apart ve pansiyonlara dünya para ödedikten sonra)
ancak benim de kafamda deli sorular ; forumları okuyorum , malum sitede satıştaki motokaravanları inceliyorum ,örneğin yıllık mtv konusu ; hemen herkesin (aynı marka model araç) ödediği mtv farklı , yine aynı şekilde zorunlu trafik sigortları da farklı , motokaravanların mtv leri de trfk sigortaları da yılda 1-2 ay tatile çıkıp (o da çıkabilme ihtimali varsa) yılın 10 ayı kapıda yatacak araca bunca mtv sigorta parası ödemek bir nevi soyulmaktan farksız diye düşünüyorum.
Diğer yandan saçmalık olarak gördüğüm ve zihnimi bulandıran başka şeyler de var , örneğin bir arkadaşımız araç kaç kişilikse o kadar yatak olmalı demiş ,oysa bir başka kendi 2+1 panelvan ruhsatlı aracını karavan yapıp ruhsatlandırma aşamasını anlatan bir başka arkadaşımız projesinde aracı 1+1 olarak ruhsatlandırmak isteyip öndeki ikili koltuğu sökmüş ve tekli koltuk yerleştirmiş ancak yok 1+1 olmaz illa 2+1 olacak demişler , ee adam şimdi gerekmediği halde 1 koltuk fazladan taşıyacak yetmedi bir de arkaya 1 kişilik yatak daha ekleyecek, karavan dediğin zaten kaç m2 lik yer? bir üçüncüsü dönüştürülen karavandaki sızdırmazlık testi olayı ; yahu araç benim , sızdırırsa benim aracım benim eşyam zarar görecek devlete ne bundan? herşeyimizi 4 4lük düşünüyor sağolsun devletimiz. kolaylık yerine olabildiğince zorluk vs vs vs.

bilmiyorum özellikle forumdaki bu ve benzer konulardaki paylaşımları gördükçe gözüm korktu . bu gidişle sanırım bir motokaravan sahibi olamayacağım .

Konu başlığına gelirsem , bir arkadaş şey demiş , hani sanki motokaravanı otomobil olarak kullanırsan devlete kazık atmış olursun , yok kanunlar şöyle böyle . be kardeşim devletin bize attığı onca kazık konusunda da iki kelam etsene.
İmkan varsa otomobil ruhsatından olma kardeş. kolay gelsin.

Hayallerinizden vazgeçmeyin. Belki biraz şekillendirebilirsiniz.

Benzer yollardan geçmişiz. Ben de Doblo'mu satıp Renault Trafic aldım. 5+1 panelvan ruhsatlı. Köprü geçişi haricinde beni bunaltan bir durumu yok. Uzun şase aracımı hergün kullanıyorum. Kadıköydeki işime gidiyorum, ailemle alışverişe gidiyorum. Yeri geliyor aile büyüklerini de alıp 6 kişi geziyoruz. Arka koltuğun yatırılıp yatak olduğu bir sistem yaptım. Koltuk hep aracin içinde.CE belgeli ve emniyet kemerli, yani güvenli ve resmî. Izolasyonu yaptım, yasam aküsü koydum haftaya da webasto taktiracagim. Ocagim portatif Nurgaz, su depom 30 litre bidon. Tuvaletim portatif. Yan tarafa da off road tarzi tente taktirdim. Her şeyim resmi ve kanuni. Ne yardan geçiyorum ne serden.

Biraz konfordan ödün veriyorum belki ama hem iki aracın masrafından kaçınıyorum hem de karavan ruhsatının getirdigin sigorta maliyetinden. Motokaravan ve panelvan mtv'si aynı kimse de bana devleti dolandırıyorsun diyemez.
 
Son düzenleme:

Hayallerinizden vazgeçmeyin. Belki biraz şekillendirebilirsiniz.

Benzer yollardan geçmişiz. Ben de Doblo'mu satıp Renault Trafic aldım. 5+1 panelvan ruhsatlı. Köprü geçişi haricinde beni bunaltan bir durumu yok. Uzun şase aracımı hergün kullanıyorum. Kadıköydeki işime gidiyorum, ailemle alışverişe gidiyorum. Yeri geliyor aile büyüklerini de alıp 6 kişi geziyoruz. Arka koltuğun yatırılıp yatak olduğu bir sistem yaptım. Koltuk hep aracin içinde.CE belgeli ve emniyet kemerli, yani güvenli ve resmî. Izolasyonu yaptım, yasam aküsü koydum haftaya da webasto taktiracagim. Ocagim portatif Nurgaz, su depom 30 litre bidon. Tuvaletim portatif. Yan tarafa da off road tarzi tente taktirdim. Her şeyim resmi ve kanuni. Ne yardan geçiyorum ne serden.

Biraz konfordan ödün veriyorum belki ama hem iki aracın masrafından kaçınıyorum hem de karavan ruhsatının getirdigin sigorta maliyetinden. Motokaravan ve panelvan mtv'si aynı kimse de bana devleti dolandırıyorsun diyemez.

benim de isteğim tatilde de günlük olarakta kullanabileceğim bir araç , prosedürü hala çözeblmiş değilim ama her muayenede onu bunu sökmek yada takmak istremiyorum, yatağa gelince ben evde çekyatta bile rahat edemem kaldıki tatilde yatak yerine koltukta yatacaksam işim kel, karavan ile panelvanın mtv aynı ise iyi ama sigorta ne ödüyorsun?
 

benim de isteğim tatilde de günlük olarakta kullanabileceğim bir araç , prosedürü hala çözeblmiş değilim ama her muayenede onu bunu sökmek yada takmak istremiyorum, yatağa gelince ben evde çekyatta bile rahat edemem kaldıki tatilde yatak yerine koltukta yatacaksam işim kel, karavan ile panelvanın mtv aynı ise iyi ama sigorta ne ödüyorsun?

Ruhsat değişikliği olmadigi için prosedürlük bir durum yok. Muayenede sorun olabilecek sadece sürücü koktugunun arkasindaki dolap var, 2 vida ile sökülüyor. Arka koltuğun arkasındaki mobilya dolap vs muayenede sorun olmaz. Koltuk öne katlanıp tamamen düz zemin üzerinde 8 cm sert sünger var. Eşimin beli rahatsız, 10 günlük turlarda bile sıkıntı yaşamadı. Yatak ebadı 160x190 cm. Evdeki yatagimizdan daha geniş

Sigortam panelvan sigortası. Sizin Berlingo ile aynı sınıf. 900 tl ödedim bu sene.
 

Ruhsat değişikliği olmadigi için prosedürlük bir durum yok. Muayenede sorun olabilecek sadece sürücü koktugunun arkasindaki dolap var, 2 vida ile sökülüyor. Arka koltuğun arkasındaki mobilya dolap vs muayenede sorun olmaz. Koltuk öne katlanıp tamamen düz zemin üzerinde 8 cm sert sünger var. Eşimin beli rahatsız, 10 günlük turlarda bile sıkıntı yaşamadı. Yatak ebadı 160x190 cm. Evdeki yatagimizdan daha geniş

Sigortam panelvan sigortası. Sizin Berlingo ile aynı sınıf. 900 tl ödedim bu sene.

teşekkürler dostum kafamdaki bazı soruları gidermiş oldun. yengeye geçmiş olsun , aynı dert bende de var. uygun 2+1 filan bir panelvan bulmalı o halde. kısmet, bakalım.. tekrar teşekkürler.
 



teşekkürler dostum kafamdaki bazı soruları gidermiş oldun. yengeye geçmiş olsun , aynı dert bende de var. uygun 2+1 filan bir panelvan bulmalı o halde. kısmet, bakalım.. tekrar teşekkürler.
Teşekkür ederim. Dönüşüm yapılmayacaksa tavsiyem 2+1 kamyonet değil 5+1 panelvandir. 2+1de hız limiti düşük, cam pencere yok, arkadaki mobilyalar sıkıntı yaratmaya daha müsait vs vs.
 

Teşekkür ederim. Dönüşüm yapılmayacaksa tavsiyem 2+1 kamyonet değil 5+1 panelvandir. 2+1de hız limiti düşük, cam pencere yok, arkadaki mobilyalar sıkıntı yaratmaya daha müsait vs vs.


her geçen dakika birşeyler daha öğreniyorum, bunlar içinde ayrıca teşekkürler. çok sordum farkındayım ancak sormadan da edemiyor insan haliyle ,5+1 ve 2+1 hız limitleri ne peki? bu konularda çok geri kaldığımı da iyice kabullendim bu arada.)
 

her geçen dakika birşeyler daha öğreniyorum, bunlar içinde ayrıca teşekkürler. çok sordum farkındayım ancak sormadan da edemiyor insan haliyle ,5+1 ve 2+1 hız limitleri ne peki? bu konularda çok geri kaldığımı da iyice kabullendim bu arada.)

Rica ederim. Sırasıyla şehiriçi, şehirdışı, bölünmüş yol ve otoban olarak;

2+1 kamyonet için 50/80/85/95
5+1 panelvan için 50/85/100/110
 


Hayallerinizden vazgeçmeyin. Belki biraz şekillendirebilirsiniz.

...... Arka koltuğun yatırılıp yatak olduğu bir sistem yaptım. Koltuk hep aracin içinde.CE belgeli ve emniyet kemerli, yani güvenli ve resmî.......

çıkma araç koltuk satanlarda yatak olan koltuklar düz hale gelmiyordu.Sırtlık kısmı ,oturma kısmına göre havada kalıyordu.Yani dengeleme için ayrıca sünger ,katlanır açılır yatak altılı vs yaptırmak gerekiyordu.
Siz,güvenli ve resmi olacak şekilde yatar koltuk işini nasıl ve nerede hallettiniz ,konu ile ilgili bilgi verebilirmisiniz.
 



Rica ederim. Sırasıyla şehiriçi, şehirdışı, bölünmüş yol ve otoban olarak;

2+1 kamyonet için 50/80/85/95
5+1 panelvan için 50/85/100/110

Boyraz Üstadım ,
Kamyonet (N1), N1G)50-80-85-95
(Ek satır:RG-21/3/2012-28240) 50-85-100-110
Panelvan (N1)

Karayolları hız limitlerinin bizi ilgilendiren kısmını kopyaladım. Benim aracım 2006 moden yüksek tavan T5 . Aracı 2009 yılında aldığımda yan cam açılarak arkaya 3 kişilik koltuk ilave edilmiş ve 5+1 olarak ruhsata işlenmiş idi. Ben de bir süre sonra çeki demiri taktırırken eşimin bel sağlığını düşünerek çıkma ''tek'' koltuk edinip gerekli projelendirme ve muayenenin ardından ruhsatı 4+1 olarak yeniledim. Bunları yazarken ruhsat yanımda olmadığı için ezberime müracaat ederek yazıyorum ki '' yan camları açık kamyonet'' ibaresi var. Şimdi ben hangi hız limitine uyacağım. Koltuk sayısı 5+1 iken de aynı ibare vardı. Radara girdiğimde polis ile direkt iletişimim olsa bir nebze ikna etme şansımız olabilirdi. Malûm şimdi posta ile gönderiyorlar. İletişim söz konusu olmadığına göre bizim limitler neye göre saptanıyor ? Cevabınız için şimdiden teşekkürler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,220
Kayıtlı Üye Sayımız
166,534
Kaydolan Son Üyemiz
1997 ZJ

SON KONULAR



Geri
Üst