Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cengo1965 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 130
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 123,788

cengo1965

Kamp II
Mesajlar
273
Tepkime Puanı
84
Yaş
58
Yer
İstanbul
Arkadaslar Merhaba,
Bende bu akıma kapılıp iki sene once Sally Karavan dan Mıtsubishi L200 kamyonetimin uzerine bir karavan yaptırmıstım bir kac etkinligide bununla katılmıstım hatta uzun yollarada cıkmıstım. Maalesef bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olup boyle bir şeye cüret ettim, sizlere kısaca avantajlarını ve dezavantajlarını anlatacağım.
Avantajları:
Kamyonetiniz varsa düşünülebilir bir seçenek karavanı söküp aracı serbestçe kullanabilirsiniz, motokaravandan çok daha ucuza mal olmakta.
Kalabalık değilseniz kısa seyahatleriniz için iç tasarım oldukça yeterli.
Satın aldığınız karavan (kamyonetiniz varsa) bence verdiğiniz paranın neredeyse tam karşılığı, karavan imalatında kullanılan malzemeler fiyat/ihtiyaç skalasında örtüşmekte
Seyir güvenliği yeterli ,80-90 km hız üstüne çıkmamak lazım.
Arac ve karavan dengesi çok iyi kurulmustur, arac yolda gezme yada şaha kalkma yapmıyor.
Karavanı satın alırken satıcı /satıcılar "hiçbir belgeye gerek yok trafik ve karayolları kanunu bu karavanı kamyonet kasasında taşınan yük olarak mütalaa etmektedir" demekte ve içinizi rahatlatmaktaldırlar.
 

Etiketler
Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

Dezavantajları:
Karavanı kamyonetten söküp ayırmak deveye hendek atlatmakla eşdeğer bir işlem.
Bir yere varmak için acele etmeyeceksiniz yavaş yavaş gitmekte fayda var.
En önemli konu ise satıcıların size karavanılırken anlattığı yada sizi bilgilendirdiği konu; karavanı kamyonetin arkasında yani yük olarak taşınması yük olarak mütalaa edilmesi konusu, maalesef ne Trafik Jandarma Ekipleri ne de Trafilk Polis Ekipleri bu konu hakkında olumlu bir mütalaa yapamıyorlar (hos ilk zamanlar tesadüfen bir yada iki çevirmede mütalayı doğru yapan yani lehime yapan ekiplerle karşılaşmıştım ) sanki söz birliği etmişler gibi hepsi Karayolları Trafik Ceza Kanunu Ek2 maddesi gereği ;
Kanun Maddesi 34 Ek-2
Trafik İhlalinin Konusu Araçları motorlu araç tescil ve trafik belgesinde gösterilen maksadın dışında kullanmak ve sürülmesine izin vermek, bu ceza maddesi hem sürücüye hemde taşıt sahibine uygulanıyor hediyesi ise 537 TL + 10 ceza puanı , bonus ise 15 gün trafikten men yani bağlama süresi yanlış anlaşılmasın bu 15 gün aracın yeddieminde geçen süresi, onunda hediyesi günlük 30 TL toplam keyif bedeli ilk yakalanışta 1524 TL ayrıca aracı süre sonunda çözdürmk için üzerindeki karavan söktürülüyor ondan sonra çözme belgesi trafik ekiplerinden alınıyor. Uzun uzun yazmayacağım benim işim geregi olmasına rağmen çok afedersiniz yırtınmama rağmen işleyiş bu, hem trafik ekipleri ile hemde jandarma ile mahkemeliğim yaklaşık 6 aydır sürüyor en son Ankara Emn.Genl Md. lüğünden bilirkişi istedim, ilk rapor bu karavanların üretici tarafından TİP onayı alınmadığı ve dolayısıyla CE belgeleri olmadığı için ne olduğu belirlenemeyen maksatlı ve iznsiz üretilmiş karavan olduğu ayrıca bu tip imal edilmiş hilkatların iddia edildiği gibi kamyonet kasasında taşınan yük olarak değerlendirilemeyeceği karayollarında hiçbir şekilde kullanılamayacağı ifade edildi. Doğal olarak itiraz edip yeni bilirkişi talebinde bulunduk yurt dışından örnekler gösterdik şimdi beklemedeyiz. Ayrıca kravanı satın aldığım firma sahibi çok yardımcı oldu bana, durumu ilettiğimde söylediği tek şey ve yaptığı tek yardım "Allah Allah öyle yapmamaları lazım düzelir inşallah " demek oldu.
 

Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

Kafa karıştırıcı bir durum. Bu topiği okurken benim aklıma gelen tek şey, bunlar pikap üstü yük olarak kabul edilebilir duruma geldiğinde daha büyüğünü açık kasa kamyonet üzerine yaptırdığınızı düşünün. Keyfe bakarmısınız 4 metre uzunluğunda 2 mt yükseklik 2 küsür mt en, al sana 16 metreküp campervan keyfi. Ne dersiniz.
 

Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

Cenk bey,

Bilgilendirme için teşekkürler...
Umarım yasal süreç sonunda yüzünüz güler...
Pikapüstü karavan konusu yazdığınız bilgilerle artık netliğe kavuştu...
Görüldüğü üzere hiçbir güzellik veya olumlu bir hamle ülkemizde asla cezasız kalmıyor... :'(
 

Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

cuneytulu' Alıntı:
Kafa karıştırıcı bir durum. Bu topiği okurken benim aklıma gelen tek şey, bunlar pikap üstü yük olarak kabul edilebilir duruma geldiğinde daha büyüğünü açık kasa kamyonet üzerine yaptırdığınızı düşünün. Keyfe bakarmısınız 4 metre uzunluğunda 2 mt yükseklik 2 küsür mt en, al sana 16 metreküp campervan keyfi. Ne dersiniz.

Ayni fikirdeyim. Sunun ustune koydugunuzu dusunsenize.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-ticari-araclar-kamyonet-kamyon-volkswagen-2008-vw-transporter-cift-kabin-32256370/detay
Yurtdisinda birkac modelini gormustum. Gercekten cok etkileyici oluyor. Ufacik ciftkabin 4x4 jeep kamyonetlerin uzerine tunemeye ne gerek var. Yayla gibi yayilin gitsin. Uzun vadede bu tip bir seye gecebilirim.
 



Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

Cenk burda anahtar kelime tip onay belgesi ve CE belgesi sanıyorum...
 

Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

Aynen dediğin gibi üstad, Tip onay belgesi ve CE işareti, mahkemeye sunulan bilirkişi raporunda benim imalat yaptırdığım ve diğer karavan imalatçıları için kullanılan deyim ise çok üzücü aynen şöyle" Sanayi ve Ticaret Bakanlığının izni alınmadan hiçbir güvenlik ve yol testinden geçmeyen, plan ve projesi olmayan bu hilkatlar merdivenaltı imalatçıları tarafından yapılmakta ayrıca konuyu ve yasal mevzuatı bilmeyen tüketiciler ise bir şekilde aldatılmak suretiyle bu şey'leri satın almaktadırlar " deniyor.Yani artık ben yaptım oldu yok. Karayolları trafik kanununda yük detaylı bir şekilde tarif edilmiş bizim kamyonetin üzerinde taşıdığımız bu karavan belirtilen esaslardaki yük tarifinede uymuyor yani aslında hülle, yapıyoruz yersen... Ancak işin garip tarafı yurtdışından bu tarz bir çok karavan ülkemize geliyor ve serbestçe dolaşıyorlar bu topik altında yazan arkadaşımız Serkan Bey Almanya dan gelip 6 hafta Türkiye de dolaştığını ifade etmiş ne acı ben dolaşamıyorum ağır cezai müeddiyelere çarptılıyorum. Bu olayda tarafıma tek iyi olan şey ise mahkemenin sonunda davayı kaybedersem karavanın imalat bedeli, yediğim cezalar ve mahkeme masraflarını karavanı aldığım firmaya rücu etme imkanımın olması. Bu konu hakkında özelden bir çok soru geldi içlerinde bir karavan imalatçısı ise bunu boyle dile getirmemem gerektiği konusunda beni uyarmış ne diyeyim Nasrettin Hoca damdan düştüğünde doktor istememiş damdan düşen birini getirin demiş...
 

Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

cengo1965' Alıntı:
bir karavan imalatçısı ise bunu boyle dile getirmemem gerektiği konusunda beni uyarmış ne diyeyim

Cenk Bey umarım sonuç lehinize olur. Yanlış bilgilendirilen sizsiniz, para verip kullanamayan sizsiniz, resmi olaylarla uğraşan sizsiniz, iş paylaşıma gelince, işlerine gelmeyince böyle olmamalı deniyor. Bu zihniyetle nereye kadar.Elbet iyileri vardır ama genelde böyle galiba.
 

Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

AB uyum yasaları kapsamında uygulamaya giren yeni trafik yönetmeliği nedeniyle bir çok üretici ve kullanıcı benzer sıkıntıları yaşıyor. Geçiş süreci yaşadığımız şu günlerde mevzuat ve uygulamalar çelişkilerle dolu. Geçiş ve uyum süreci "karavan" konusu için biraz fazla uzadı. Sanıyorum sürecin bu kadar uzun sürmesi ve belirsizliklerin giderilmemiş olmasının en önemli sebebi "karavan" üretici ve kullanıcılarının sayıca olan azlığıdır. Örnek vermek gerekirse aynı mevzuatın otomobil üreticileri için belirsiz noktaları ve çelişkili uygulamaları olsaydı sorun çok daha kısa sürede çözülmüş olurdu diye düşünüyorum.

Elbette gönül ister ki pick-up üstü karavanlar yabancı ülkelerde nasıl üretiliyorsa ve yollarda nasıl sorunsuzca dolaşıyorsa ülkemizde de üretilsin ve kullanılsın. Hatta oradaki vatandaş nasıl kamperini evinin önünde yapıp trafiğe bildirdikten sonra yeni ruhsatı evine postayla ulaştırıllyor ve üstüne vergisi de düşürülüyorsa burada da benzer kolaylıklar sağlansın. Bu açıdan değerlendirildiğinde ülkemizdeki ''kraldan çok kralcı'' uygulamaları anlamakta gerçekten güçlük çekiyorum.

Öyle ya da böyle, birileri, bir şeyleri yanlış biliyor ya da yanlış uyguluyor. Ancak ortada yaşanmış örneği ile somut bir ceza-i yaptırım var. Yargı sürecinin belirsizlikleri gidereceğine ve bundan sonraki uygulamalar için emsal teşkil edeceğine inanıyorum. Yargı sürecinde olan bu konu için "içtihadi yaklaşım" tartışmalarına giremeyiz. Ancak ortada yaşanmış somut bir olay olduğu için de sümen altı edemeyiz. Yargı son kararı verecektir.

Ama anlaşılan birilerinin canı yanacak bu durumda.

Son olarak;

Tip onay ve CE belgeleri bu sorun için kilit konular. Ancak özellikle tip onay belgesi her araç modeli için ayrı ayrı ölçülerde karavan üretilip alınmayı gerektiriyor gibi...

İçinden çıkılması çok zor bir konu.
 

Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

Cenk cok uzuldum. Umarim biran once cozulur bu is. Bu arada telefonunu ozelime gonderir misin? inselinal@gmail.com
 



Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

Cenk yaşadığın sıkıntıdan dolayı üzüldüm. İnşallah öyle ya da böyle herşey lehine gelişir. Bu ara verdiğin bu bilgiler pek çok arkadaşımızın işine yarayacak. Ayrıca mahkeme sonucu da pek çok kişiye emsal olarak karavnacılara ikinci bir faydan olacak.

Cem'e de katılıyorum. Yargı sürecinde olan bir konu üzerinde fazla yorum yapmamak lazım. Hep bereber mahkeme sonucundan çıkan haberi bekliyoruz.
 

Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

cengo1965' Alıntı:
Aynen dediğin gibi üstad, Tip onay belgesi ve CE işareti, mahkemeye sunulan bilirkişi raporunda benim imalat yaptırdığım ve diğer karavan imalatçıları için kullanılan deyim ise çok üzücü aynen şöyle" Sanayi ve Ticaret Bakanlığının izni alınmadan hiçbir güvenlik ve yol testinden geçmeyen, plan ve projesi olmayan bu hilkatlar merdivenaltı imalatçıları tarafından yapılmakta ayrıca konuyu ve yasal mevzuatı bilmeyen tüketiciler ise bir şekilde aldatılmak suretiyle bu şey'leri satın almaktadırlar " deniyor.Yani artık ben yaptım oldu yok. Karayolları trafik kanununda yük detaylı bir şekilde tarif edilmiş bizim kamyonetin üzerinde taşıdığımız bu karavan belirtilen esaslardaki yük tarifinede uymuyor yani aslında hülle, yapıyoruz yersen... Ancak işin garip tarafı yurtdışından bu tarz bir çok karavan ülkemize geliyor ve serbestçe dolaşıyorlar bu topik altında yazan arkadaşımız Serkan Bey Almanya dan gelip 6 hafta Türkiye de dolaştığını ifade etmiş ne acı ben dolaşamıyorum ağır cezai müeddiyelere çarptılıyorum. Bu olayda tarafıma tek iyi olan şey ise mahkemenin sonunda davayı kaybedersem karavanın imalat bedeli, yediğim cezalar ve mahkeme masraflarını karavanı aldığım firmaya rücu etme imkanımın olması. Bu konu hakkında özelden bir çok soru geldi içlerinde bir karavan imalatçısı ise bunu boyle dile getirmemem gerektiği konusunda beni uyarmış ne diyeyim Nasrettin Hoca damdan düştüğünde doktor istememiş damdan düşen birini getirin demiş...

Cenk , bilirkişi raporu üzücü ama gercek..hangi karavanın , çekme yada pikapüstü karavanın çizilmiş onaylı bir projesi var..kanımca boyle bir projeyi buraya koyacak bir üretici yoktur...inşallah yanılıyorumdur..
bizim ruhumuzda var adam sendecilik, yaptım olduculuk..Cemin dediği gibi tip onay belgesi her ürettiğiniz model için ayrı ayrı alınıyor. (daha doğrusu alınmıyor)
 

Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

Ben hala Cenk beye şu "sakın dile getirme uyarısı"nı yapan imalatçı firma kim, onu merak etmekteyim...
 


Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

Arkadaşlar,
Tüm iyi niyetli yaklaşımlarınız ve destek mesajlarınız için teşekkür ederim. Başıma geleni kısaca özetledim yargı süreci işliyor bu konu özel hukuk kapsamında olduğu için her türlü yorum hukuken yapılabilir teknik olarak sakıncası yok, çünki bilgi belgeye olan ihtiyacım doğrultusunda edindiklerimi delil olarak kullanabilecegim mahkeme başkanlığınca belirtildi. Ben bir tane karavan aldım ama üreticiler bir çok model üretip satacaklar ve bundan ekmek yiyecekler daha dikkatli ve titiz olmaları onların lehine adamların işi bu, zannediyorum ki benim başıma gelenleri okuyanlar bu tarz bir karavan projesi düşünenleri caydırabilr, bu yaşananlar imalatçılar için hiçte hoş olmayan durumlara yol açar.
 



Ynt: Pikapüstü Karavan Mağduru cengo1965

Yaşanan olay hakkında yorum elbette yapılabilir. Ama ortada bir mevzuat var ve birileri bunu yanlış yorumluyor. Bunun benzer örneğine, motokaravan tadilat projelerine bazı illerde onay verilip bazılarında verilmemesi olarak rastlıyoruz. Aynı motokaravan ve aynı proje için iki farklı içtihadi yaklaşım varsa ikisinden biri yanlış yorumluyor demektir.
Burada da benzer durum söz konusu. Mevzuatı trafik kontrol birimleri de yanlış yorumluyor olabilir, karavan üreticileri de. Hangisinin doğru olduğuna yargı karar verecek. Olay yargıya intikal etmişse "trafik birimleri bunu yanlış yorumlayıp uyguluyorlar" diyemeyeceğimiz gibi "üreticiler yanlış biliyor" da diyemeyiz. Davanın sonucu konunun açıklığa kavuşmasını sağlayacak ve benzerleri için emsal oluşturacaktır. Kasdetmek istediğim buydu.
Ancak görünen köy itibarı ile bu süreç üreticilerin aleyhine sonuçlanacak gibi. Kilit konu Tip onay belgesi. Camperlerde sorun teşkil etmiyor ama alkovanlı ve semientegre karavanların çıplak şase üzerine imalatı önündeki engel kaldırıldı biliyorsunuz. Hem yapılabilir deniyor, hem de tip onay belgesi olmadan izin verilmeyecek gibi. 750 kg. ve üzeri çekme karavanlar için de durum belirsiz. Bu araçları çarpışma testine mi tabi tutacaklar? Türkiye'de hangi karavan üreticisi tip onay belgesi alabilmek için ürettiği karavanı çarpışma testinde harcayacak kadar zengindir? Nasıl çözüleceğini çok merak ediyorum. Tamam domates kasası çakar gibi karavan yapılmasına, olmayacak araçların trafikte tehlike yaratmasına ben de karşıyım ama bu şekilde "küt" diye sektörün önündeki tüm kapıları kapatmak ne kadar doğru acaba?
Yahu en azından yurdışından getirilecek karavanlar için ÖTV ve gümrük vergilerini kaldırsalar?... Türkiye'den alama, üreticiye yaptırtma, yurtdışından getirteme... Nasıl bir zulümdür bu anlayamadım gitti? Dünyanın başka neresinde var acaba böyle bir uygulama?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,945
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst