Piyasadaki ve Kamudaki Satılık 4x4 ler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mogzilla Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 421
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 214,779

Etiketler

bu forumdan önce çok kısıtlı bilgiye sahipken sizlerin sayesinde resmen atlama yaptım daha detaylı araştırabiliyorum en azından hazırlayan ve görüş bildiren herkese teşekkürler
 

ophtha' Alıntı:
2. araç olarak bu aracıda önerebilirim. Modifikasyon için fazla ugraşmanıza gerek kalmaz . 6 aylık vergisi 80 ytl cıvarı. Bir binek araçla asfaltta rahat, bu araçlada arazide masrafsız ve de oldukça başarılı olursunuz. Tek araç olarak düşünürseniz mantıklı gelmeyebilir.
http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=2922187

Araç çok güzel görünüyor.
ophtha' Alıntı:
Arazi aracı ile biraz mesafeli yerlere gitmek yorucu. pahalı ve güvensiz. Benim söyledigim bütün arazi araçları için geçerli. Bu nedenle normal yolda mutlak binek otomobil kullanmalı bence. Ama araziye gelince en mantıklısı sadece arazide kullanacagınız bir alet almak. Rahat modifiye edersiniz. boyası çizildi diye üzülmezsiniz, eger şu engeli gecerken araca bir şey olursa ertesi gün ben ne yapacagım diye düşünmezsiniz ve de acil durumlarda ikinci bir aracınız olmuş olur.

Optha maalesef bu konuda sana katılamayacağım sebebini şöyle açıklayayım ,

Daha önce sadece arazi için kullandığım bir 4.2 cj7 im vardı bir adette focus, ikisinin toplam vergisi su anda verdigim disco v8 vergisinden fazlaydı , Cj7 sadece arazide diğerinide sadece uzun yolculuklarımda kullanıyordum .

Focus düz yolda gerçekten çok rahattı , taaki elbistan -maraş arasında 35-30 cm karda 4 gün mahsur kalana kadar , o 4 gün boyunca içimden focusu yakmak geçti, o 4 gün sonunda 10 günlük bayram tatiline denk geldiği için işlerim aksadı ve bir çok ticari problem yaşadık, fazladan 2 ay çalışmak zorunda kaldım.

Tam bunun stresini atmak üzereyken , Domaniçten inegöle inen dağ yolunu bilenler bilir orada karlı ve buzlu yolda zincire rağmen her köşe başında yoldan çıkan aracı çıkartabilmek için traktörcülerle ahbap oldum, Bu olaydan 10 gün sonra Anamurdan ermeneğe çıkan asfalt dağ yolunda çok yavaş gitmeme rağmen buzda kayarak yoldan çıktım bir hendeğin içine yuvarlandım şans eseri yaralanmadım , 4.5 saat sonra beni bir unimog buldu ve kurtardı , ve hemen arkasından ankaraya dönmeye çalışırken sertavul geçidinde 20-30 cm donmuş kar yüzünden mahsur kaldım daha devamı var ama lafı uzatmayayım.

Ankaraya dönünce hem düz yolda hemde arazide gidebilecek bir araç arayışına girdim , alternatiflerin az bulunması ve fiyatlarının yüksek olması sebebiyle Landrover Discovery o an için en uygun seçenek olarak göründü, önce tercihim dizel olacaktı fakat - 20 derecenin altında donma sorunu yüzünden, mpi lerinde motor problemleri ve güçsüz motoru yüzünden v8 de karar kılındı.

Şimdi sürekli olrak Disco v8 kullanıyorum yazın ve şehir içinde bile , her nereye gidersem gideyim güvendiğim bir yol arkadaşım var, her yıl yenilediğimiz focusu bu sene yenilemeden eskisinide elden çıkarttık, hiçde pişman değilim Disconun serviside kaskosuda vergiside neredeyse aynı , servis demişken servise degil aksesuralara para harcıyorum artık. Yakıt sorununuda lpg ile çözdük neredeyse focusun benzinli haliyle aynı (fiyat olarak) miktarda lpg harcıyor.

Trafikmi sıkıştı tırman refüje karşı şeritten kendine yeni bir rota çiz, yağmurdan alt geçitlermi doldu aldırma onlarca kalmış araca dal içine , yollardaki çukurlar dişimin kovuğunu dolduramaz ( fokusun jantlarını düzelttirmekten anam ağlardı) , 35-40 cm kar ne gam, gazla gitsin, heyelandan yolmu kapanmış boşveer diğerleri düşünsün.

Çok uzattım özür diliyorum , ama disco gerçekten her yolun arabası, arazide yüzünü kara çıkarmaz, yolda zaten 100 km sınırı var onuda 1900 devirde yapıyorum, soğuk kış günlerinde sıcacık , cehennem sıcağında kliması püfür püfür , ailemin içinde güvende olduğunu biliyorum daha ne olsun.

Bütün gün arazide debelenip , kaputu bile açmadan sabah 700-800 km yola çıkıyorum bunu başka bir araçla yapabilirmisiniz?

Tek araç kullancaksanız kesinlikle iki alternatifiniz var toyota LC VX80 veya Landrover Discovery. Diğer alternatifler ya arazide iyi yolda yorucu yada yolda iyi arazide dökülüyor veyahutta ailenle uzun yola çıkacak kadar bagaj hacmi yok.

Selamlar
 

Yukaridekilere eklemeyi unutmuşum bu dediklerimi standart disco ilede biraz zor yapabilirsiniz belki, Öncelikle şunu belirteyim landorverlerin hepsi için geçerli , mutlaka difransiyel kilidi en azından arka aksa, ve alt muhafazalar şart, biraz daha ileri gidip vinç ve vinç tamponuyla birde snorkel ekledinizmi binek araba konforunda bir tankınız olur.

Düz yolda kullancaksanız BFG AT , çamurlarıda yarayım geçeyim derseniz bir takımda çamur lastiği şart.

Selamlar
 



discovery-V8' Alıntı:
Trafikmi sıkıştı tırman refüje karşı şeritten kendine yeni bir rota çiz, yağmurdan alt geçitlermi doldu aldırma onlarca kalmış araca dal içine , yollardaki çukurlar dişimin kovuğunu dolduramaz ( fokusun jantlarını düzelttirmekten anam ağlardı) , 35-40 cm kar ne gam, gazla gitsin, heyelandan yolmu kapanmış boşveer diğerleri düşünsün.

disco gerçekten her yolun arabası, arazide yüzünü kara çıkarmaz, yolda zaten 100 km sınırı var onuda 1900 devirde yapıyorum, soğuk kış günlerinde sıcacık , cehennem sıcağında kliması püfür püfür , ailemin içinde güvende olduğunu biliyorum daha ne olsun.

Yavuz abi en çokta bu söylediklerinden dolayı disco istiyorum...
 

Yavuz bey tam da bu sebeple ben de iki işlevi de görebilecek tek bir araç istiyorum..sizin gibi felaket bir yolculuk başıma gelmedi ama sonuçta yolda kararınca konforlu yol dışında (gerçi memlekette yolda giderken de her an off road koşullarıyla karşılaşılabiliyor) kolay kolay pes etmeyecek, güvenli bir kasa ve şasiye sahip bir araç..toyota modelini bilmiyorum ama disco gerçekten uygun ben bir ihtimal olarak ta galloper 3 kapıyı düşünüyorum..bana sağlam ve oturaklı bir araç gibi geldi..bagajı da şimdi kullandığım aracın neredeyse iki katı ve dizel..bir de mesela sapanca bölgesine kampa giderken keşke asfalttan sonra hilux'e geçebilsek derdik..araç arazide çok başarılıydı ama oraya varana kadar tam işkence..ama uygun yerim olsa yine de sevgili optha'nın kastettiği gibi delicesine modifiye edilmiş bir hard off road aracına sahip olmak isterdim..
 

2000Model TD5 --> 480 YTL vergi 6 Aylık. Km'de 280 kuruş sarfiyat..
Hergün 70 km yapıyorum.. Araziden çıkıp, yıkatmdan işe gidiyorum ve ertesi haftasonu Uludağda -20 derecede kullanıyorum.
gerçekten bir land rover'ın yapamaycağı şey yok...

2 hafta arabada soğutma suyu olmadan 2 kez kartalkaya'ya 1 kezde lopeze gitmiştim... Sonra yıkarken anladım susuz kaldığını..



Babam, senin tempona sıfır araba dayanamaz parçalanırdı der hep...LR ile aktivite peşinde hiç kesintisiz koşabilirsiniz.
 

wterra' Alıntı:
Yavuz bey tam da bu sebeple ben de iki işlevi de görebilecek tek bir araç istiyorum..sizin gibi felaket bir yolculuk başıma gelmedi ama sonuçta yolda kararınca konforlu yol dışında (gerçi memlekette yolda giderken de her an off road koşullarıyla karşılaşılabiliyor) kolay kolay pes etmeyecek, güvenli bir kasa ve şasiye sahip bir araç..toyota modelini bilmiyorum ama disco gerçekten uygun ben bir ihtimal olarak ta galloper 3 kapıyı düşünüyorum..bana sağlam ve oturaklı bir araç gibi geldi..bagajı da şimdi kullandığım aracın neredeyse iki katı ve dizel..bir de mesela sapanca bölgesine kampa giderken keşke asfalttan sonra hilux'e geçebilsek derdik..araç arazide çok başarılıydı ama oraya varana kadar tam işkence..ama uygun yerim olsa yine de sevgili optha'nın kastettiği gibi delicesine modifiye edilmiş bir hard off road aracına sahip olmak isterdim..

Galloper veya Mitsubishi yi hiç kullanmadım (daha doğrusu kullandım ama benim olmadı) ama Dakar ı yıllardır kazanan bir aracın genlerini taşıyor, onuda göz ardı etmemek lazım.

Esas sorun aracın giderken değil arıza yaptığında nasıl ve nekadara halledilebileceği ki bu konuda Nadir abi ve Can zaten gerekenleri yazmışlar.

Selamlar
 

Skarabacak' Alıntı:
2000Model TD5 --> 480 YTL vergi 6 Aylık. Km'de 280 kuruş sarfiyat..
Hergün 70 km yapıyorum.. Araziden çıkıp, yıkatmdan işe gidiyorum ve ertesi haftasonu Uludağda -20 derecede kullanıyorum.
gerçekten bir land rover'ın yapamaycağı şey yok...

2 hafta arabada soğutma suyu olmadan 2 kez kartalkaya'ya 1 kezde lopeze gitmiştim... Sonra yıkarken anladım susuz kaldığını..



Babam, senin tempona sıfır araba dayanamaz parçalanırdı der hep...LR ile aktivite peşinde hiç kesintisiz koşabilirsiniz.


Seninki bambaşka bişey Serdarcım zaten , Bende olsa ben araziye sokmazdım ama Uğur hocanın disco II ye her bindiğimde bir tane alıp uzun yolda bunumu kullansak diye bişey dürtüyor.

Selamlar
 



discovery-V8' Alıntı:
Tek araç kullancaksanız kesinlikle iki alternatifiniz var toyota LC VX80 veya Landrover Discovery. Diğer alternatifler ya arazide iyi yolda yorucu yada yolda iyi arazide dökülüyor veyahutta ailenle uzun yola çıkacak kadar bagaj hacmi yok.

Bu biraz eksik olmuş Nissan Patrol , Mitsubishi Pajero veya Monteroda burada olmalıydı.

Selamlar
 

bu bir ay içinde araç işini neticelendireceğim..td5 bana şu anda maddi olarak çok gelir ama v8 ciddi ciddi ilgi alanıma girdi..açıkçası ben hep land roveri sık arıza çıkaran parçası çok pahalı sonu hüsranla bitecek bir macera olarak görürdüm..bunda işyerinden bir arkadaşın 2003 model 2.5 freelander' ini bitmeyen problemler yüzünden satmasının da etkisi var tabi ama disco 1 başka gerçekten..
 

wterra' Alıntı:
bu bir ay içinde araç işini neticelendireceğim..td5 bana şu anda maddi olarak çok gelir ama v8 ciddi ciddi ilgi alanıma girdi..açıkçası ben hep land roveri sık arıza çıkaran parçası çok pahalı sonu hüsranla bitecek bir macera olarak görürdüm..bunda işyerinden bir arkadaşın 2003 model 2.5 freelander' ini bitmeyen problemler yüzünden satmasının da etkisi var tabi ama disco 1 başka gerçekten..

Amman diyim Freelander deme tüylerim diken diken oluyor, yada başına landrover değil BMW ekle , başlı başına sorun yumağı ben alıpta mutlu olanı görmedim, yeni modeller belki daha problemsizdir ama eskileri hüsran.

Daha önce yazmıştım; Arazi aracı kriterleri şunlardır

1- Tam şasi
2- Sabit Aks
3- Hi-Low Ayırıcılı Orta Difransiyel.
4- Orta Difransiyel kilidi.
5- Her şartta çalışabilen mümkün olduğunca basit motor.
6- Mümkün olduğunca basit ve sağlam yürüyen aksam.
7- Hayati organlarda mümkün olduğunca az elektronik.
8- Hasar görmesi muhtemel yerlerin birden fazla parçalı ucuz plastik ten veya çelikten olması.

Freelandenderde bunların hangisi var? e şıkkı hiçbiri ;D

Bu şartlardan sadece tam şasi şartınını yerine getirmeyen ama saf kan arazi aracı olan bir tek lada var oda istisna.

Selamlar
 

doğru o ismi lazım değil araca landrover dememek lazım..gerçekten de elektronik yumağı yeni nesil araçlar..bu arada sizin aracı da satıyorsunuz sanırım günlük olağan turumda gördüm yine sebebi nedir acaba başka bir land mı?
 

Freelander bir tanıdığımda vardı...Bir gün sohbette bize şöyle dedi; '' Kışın eski arabamla (renault) çıktığım rampayı bununla çıkamıyorum, en ufak bir şeyde kayıyor yada patinaj yapıyor. Bunun adı Jeep ama kendisi hiçte öyle değil.''
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,596
Mesajlar
1,530,198
Kayıtlı Üye Sayımız
166,895
Kaydolan Son Üyemiz
Kocatepe

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst