Esasında makasıda yumuşatmak mümkün, önde tek dilli makas kullanan bir dostum var, Jeep pamuk gibi... kavis verdirilerek yükseklikde ayarlanabiliyor.. dingilleri makasların altına alarak araçlar 1 karış yükselebiliyor(SOA)...Ama helezon bir başka tabii.. Bakım istemiyor, aşınmıyor, daha ucuz, makasa göre çok ama çok hafif ve şasenin altında az yer kaplıyorlar. Yani arkada helezon var ise uzaklaşma açısını iyileştirmek için araç kesilebiliyor (Oktay Bey'in Range_?) .. Dezavantajıda Yavuz Bey'in dediği gibi dingil ağırlığı ve dingilin dönme hareketini taşıyamaması bu sebepten bir iki tane daha kolbacak ekleniyor panhard rod deniyor galba... Yuksek torque'lu araçların arkasında özellikle Amerika'lılar makas kullanmayı tercih ediyorlar.. torque'un şaseye iletimi daha kolay ve sistem basit diye... aşağıdaki gibi hesabı var bu işin ama.... anlayanbilir..
BIDE MOGLARIN HEPSI HELEZONLU GALBA
bir bildikleri vardır..
Selamlar..

BIDE MOGLARIN HEPSI HELEZONLU GALBA
Selamlar..

