PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan JOSHUA9 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,976
Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

Peki eski LR Tdi motorlarında (Td5, 300Tdi, 200Tdi) bu extreme off-road şartlarına uyum için yağlama sistemi nasıl? Transitteki Puma'ya mı benziyor yoksa modifiye edilmiş Defender Puma'sına mı?
 

Etiketler
Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

nkurtkaya' Alıntı:
Peki eski LR Tdi motorlarında (Td5, 300Tdi, 200Tdi) bu extreme off-road şartlarına uyum için yağlama sistemi nasıl? Transitteki Puma'ya mı benziyor yoksa modifiye edilmiş Defender Puma'sına mı?
Buna da siz bakiniz Nejat Beycigimmmm ;D
Ama bu motorlarin kamyonet motoru olmadigindan zaten bu amacla uretildigini varsayiyorum...
 

Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

Yani demekki ; yağ pompası, karter, conta, ve ekzantrik modiyesi ile ancak , puma engine olabilir. Dediniz sanırım.
 


Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

Lr orijinli makinalar zaten bu amacla tasarlanmis.
Hatta td5 neredeyse firmayi iflas ettirdi
Ama zaten son modellere konulan puma ile,
Bizim sanayide konulan puma ayni degil
Olmamali...

Zira emisyon degerleri sebebiyle common
Rail pumalar geldi ve tabi offroad yaglama
Vs modifiyeler yapildi.
Zaten direkt koyamaz defender'a, koysa ilk
Musteri testinden doner...
 



Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

Eee peki arkadaşlar "commonrail Puma" motorunu nereden bulacaz??
 

Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

yeni model 2006 sonrası sanırım hepsi common rail. Yanlız kendi tesisatıyla çalışıyor motorlar.o sorun nasıl aşılır orası meçhul.
 

Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

Railli makina zor.
Çok yüksek basınç ile çalışan yakıt besleme sistemi sebebiyle, kaçınılmaz olarak sensör kullanımı oluyor.
Bu verilerin işlenmesi de bir ECU tarafından yapılmalı.

Hal böyle olunca, arabanın heryerine kablo çekmek lazım. ECU'lu bir değişime ben girmeyi tercih etmezdim.
En azından basit bir ECU'de değil.

He muadili TD5 daha bir mantıklı olurdu. Hemen hemen aynı değerlere sahip makinalar.

Ancak tabi araç ecu'lu olunca, beygirler Chip uygulaması ile havada uçabilir.
Yani yeterli para ile, 180 Beygir Dizel bir Defender Td5 ....çok yormadan mümkün...
 

Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

2 senedir 130 luk motoru defenderda hakkını vererek kulanıyorum, hatta su bile çektirdim. Bakımı zamanında yaptığınız sürece kullanıcısını üzmeyecek bir motor. Maaşallahı var
 

Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

sword7' Alıntı:
2 senedir 130 luk motoru defenderda hakkını vererek kulanıyorum, hatta su bile çektirdim. Bakımı zamanında yaptığınız sürece kullanıcısını üzmeyecek bir motor. Maaşallahı var
Ona şüphe yok, ancak commonrail sistemli transitle diğeri arasında uçurum var.
 



Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

yavuz-çelikel' Alıntı:
Ona şüphe yok, ancak commonrail sistemli transitle diğeri arasında uçurum var.
Karşılaştırma şansı buldun mu eki yavuz abi, fark illaki vardırda uçurum olduğunu düşünmüyorum yaw :
 

Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

120 lik mekanik transit benim var, 120 likcommonrail bir arkadaşın aracını kullandım.Şahinle , subaru arasındaki kadar var diyeyim.
 

Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

Takip edilmesi gereken bir konu.
 

Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

yavuz-çelikel' Alıntı:
120 lik mekanik transit benim var, 120 likcommonrail bir arkadaşın aracını kullandım.Şahinle , subaru arasındaki kadar var diyeyim.

Manifoldlu şahin mi ;D Vay be...
 

Ynt: PUMA MOTOR / DEFENDER 130ps

50.000 Euro ile 25-30 Bin TL arasında olan fark kadar olabilir.
Tabi bir de 6 ileri şanzıman farkı da var ki... bayağı makinayı coşturur.

ECU'lu Puma'ya chip uygulaması yapılırsa da zaten spagetti gibi aksları doğrar

Şahsi görüşüm sonradan koyma makinada tesisatın az olması gerektiği.
Fabrika çıkışlı eCu'lu arabaya birşey demem ama sonradan koyma konusunda
zorluklar fazla, uygulamada yapılacak hataların geri dönüşü yok.

Turbosuz, atmosferik, minimum tesisatlı bir makina olsa mesela... Japon mapon demem