Ynt: Snorkel Ve Derin Su Geçişi için Neler Yapmak Lazım?
Kaz Dağları'nda Şahin Deresi üzerinde bir geçişte keklik edip ağır devir 2. viteste girip suyun ortasında kaldım. Araç stop etti. Durumu kavrayana kadar egzosttan içeri yüklü miktarda su aldı, hava filtresinin emiş kısmı (burun) suyun üzerindeydi ki, vites körüğünden bile fışkırıyordu su. Ya vinçlenip çıkacaktık ya da çalıştırıp yürüyecektim. Motoru sırtıma alma pahasına (o anda pek suya giresim yoktu açıkçası) kontak açıp 1. viteste çıktım.
Külliyen şans. Cihaz 15-20 dk boyunca egzosttan su buharı çıkardı. Motor teklemeden devam etti. Dediğim gibi şans.
Onur'un da belirttiği gibi, eğer akıntı güçlüyse motor gücü ne olursa olsun 1. viteste girilmeli. Suyun debisi aracı yavaşlatıyor çünkü. Bir de çapraz geçilmeli genel kural üzere.
Dönüşte genel kontrolde sadece arka diferansiyelin terleme (havalandırma) sibobundan su aldığını gördük. Gerçi o halde de 400 küsür km yaptı. Şanzuman ve ön diff ballıymış, su almamış.