Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan rnk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,914

rnk

Ana Kamp
Mesajlar
63
Tepkime Puanı
0
arkadaşlar selamlar.bmw firması araçlarını sürücü odaklı olarak tanımlıyor . ben de üşenmedim ve girdim bmw foruma ;D oradaki arkadaşlardan edindiğim izlenim şu bmw nini sürüş keyfini 2 temel esasa dayandırıyorlar önem sırasına göre 1.araçların arkadan itişli olması ki (audi cilerle bu yüzden fena tartışıyorlar) 2.güçlü motorları.
yani benim temel olarak gördüğüm bunlar.

sizler ne düşünüyorsunuz bu konuda? subaru forester sürüş dinamiklerini diğer araçlarla mukayese ettiğiniz zaman.deneyimleri ve bilgileri olan arkadaşlar tecrubelerini görüşlerini paylaşırlarsa seviniriz.

ben bmw ya da audi kullanamadığım için kıyaslama yapamıyorum.ancak bmw kullanmış olanlar :abi bmw başka 10 yaşındaki bmw'm 2010 falan marka aracıma beş basıyodu falan diyorlar.
ancak bundan önce kullandığım iki araçla kıyas kabul etmez özellikle uzun yolda harika donanım haberdede vatandaşın biri bundan önce kullandığı 8-10 araçtan : iyi olduğunu falan bahsetmişti (arkadaş sanırım galerici) her ne ise çok uzattım.söz siz de

iyi akşamlar
 

Etiketler
Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

Birçok marka ve model araç kullandım, Jeep ve Range Rover haricinde benzinliler haricinde en çok zevk aldığım araç XT 2003. Bunda Turbonun ve devamlı 4x4 olmasının çok büyük etkisi var. Devamlı 4x4 kullandıktan sonra akıllı 4x4'lerin esasta çok da işe yaramadığını düşünür oldum. Virajları alışı gerçekten çok fark ediyor.
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

gezengen

Jeep ve Range Rover haricinde (benzinliler haricinde) derken tam olarak neyi kastediyorsun.
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

Jeep 5.9 ve RR 4.0 kullanmıştım, onlardaki motor sesi, torku ve gücü Forester'da yok. Ayrıca yerden yükseklik ve araziye uyum/konfor olarak da daha iyiler. Zaten farklı kulvardalar. Yine de sürüş özellikleri ve verdiği zevk olarak Forester benim kullandığım araçlar arasında 3. sırada geliyor.
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

teşekkurler gezengen.
 



Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

teşekkurler
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

başlığı öldürmeyelim arkadaşlar.buradaki yorumlarınıza göre araç seçimi yapacak insanlar var.hem subaru hem forester az tanınıyor.insanlar bilmediklerinden dolayı çekinceleri oluyor.honda,nissan xtrail.qasqha,mitsubishi,kia,hyundai,koleos,rav4 vb modeller daha çok biliniyor.

yorumları olan arkadaşlar paylaşırlarsa iyi olacağı kanaatindeyim.hemde derli toplu bir bilgi olmuş olur

teşekkurler
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

2002 ve 2006 STI'larim oldu , Forester'im olmadi ama arkadasimin 2.5 lt'lik 230 bg 'lik olani kullandim g-tech ile 0-100 6.8 sn gordum oldukca iyi ama otomatik sanzimani cok demode hissis. Gazi kokluyorsun sanki birkac saniye dusunuyor ne yapicam diye. Sanki 20 yillik amerikan sanzimani gibi. Yeni nesil sanzimanlar cok daha kademesiz ve aninda tepki veriyor.
4 ceker sistemleri yolda cok iyi. Ancak karda kar lastikli bir X3 ve kar lastikli STI'mi denedim. Sanki Stı 2 ceker de X3 4 ceker gibi geldi bana. Tamam gidiyor ama yolu kavramak hissetmek X3'de bi baska guzel.
Bir cok da BMW'm oldu. Oyle aman aman araclar degiller. Sonucta kitabinda yazan gucukadar guclu araclar. BMW'ler arkadan cekis olmasi sebei ile muadil araclardan hem agir hem guc kaybi var. Bu sebeple daha bile yavaslar. Mesela 2000 model E46 kasa 3.20 ile bi 2 lt'lik opel vectra'yi filan yan yana koyun BMW geride kalir. Tabi BMW'nin M power araclari yaris icin uretilmistir. Onlari kendi muadilleri ile kiyaslamak lazimdir.
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

şimdi sürüş dinamikleri ve sürüş keyfi olarak ele alırsak konuyu söyle bir kıyaslama yapmak isterim....

bir tarafta forester'ımız olsun diğer taraftada bmw 3 serisinden bi araç....
ikisinide dümdüz bir asfaltta gazlarken dreksiyonunu sürekli sağa sola kırarak araca slalom yaptıralım...

bmw bu iş için neredeyse biçilmiş kaftandır, çok iyi yol tutar ve yoluna çok güzel bir kararlılıkla devam edecektir....

forester bir arazi aracı ancak boxer motorun sağladığı düşük ağırlık merkezi ve aracın yapısından kaynaklanan simetrik ağırlık dağılımından dolayı sanki normal bir binek araçmış gibi, hatta çoğu binek araçtan daha iyi bir yoltutuş ve kararlılıkla yoluna devam eder... forester la aynı cüssede veya benzer bir araçta genelde 3. veya 4. dönüşten itibaren sürücü kontrolünü yitirmeye başlar, araç sağa sola oldukça fazla savrulur, ancak forester için böyle bir durum sözkonusu değildir.... tabi bmw'ye oranla tabikide sağa sola fazla yatacaktır ama sağa sola yatması yolu tutmaması anlamına gelmez.... forester'ı bilinçli kullanıldığında en keskin virajlarda bile zor kaydırırsınız....

işte aradaki farkta burada ortaya çıkıyor....

bmw yanlızca yolda gitmesi için tasarlanmış bir araçtır, sadece kuru ve düz yolda iş görür ve keyif verir.... ancak bir forester düz asfalt bir yolda bir bmw'nin yerini tutmakla beraber araziyede çıkar, karlı buzlu yağmurlu havalarda yoluna devamda eder....
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

sti ile x3'ü karda kıyaslamak yanlış olur.... şöyleki x3 muhtemelen otomatik bir araçtı, bu araçta bütün çekiş sistemleri elektornik olarak denetlenir ve kontrol edilir, ancak sti'ın kullanımı tamamen sürücüye kalmıştır
 



Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

ben biraz önce 2008 model 2,0 yeni kasa forester ile 2007 model rav 4 denedim, fiyat olarak muadil araçlar
donanım olarak rav 4 çok daha iyi, dual klima, anahtarsız çalıştırma, vs....
sürüş dinamiği açısından forester farklı
rav 4 ses daha fazla alıyor içeriye, vites geçişleri daha belirgin ve sert, yol tutuşu daha kötü
forester ise bu açılardan daha iyi
ah biraz da konforu olsa,,
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

1998 atmosferik, 2000 turbo S, 2004 XT standart, 2004 XT prodrive 235PS ayrıca Grand Vitara V6 , Land Rover 1999 diesel, Range Rover 4.6 HSE sahibi oldum.. Bir Forester'ın yapması gereken dağ bayır, dolaşmak değildir. Bu konuda kendi tecrübelerimden edindiğim kadarı ile, Land Rover araziye girdiği anda kimliği değişiyor. Yolda can sıkıcı olan araç kendi yurduna girmiş ve dünyanın en eğlenceli aracı haline geliyor.

Grand Vitara kişisel olarak nerede daha başarılı hiçbir zaman anlayamadım. Tatmin edici bir yol aracı elbette değil idi. Ancak arazide de iş bitirici olduğunu söyleyemem.

Range için söylenecek çok şey yok aslında, amiral gemisi tam alamı ile. Konfor aracı tam anlamı ile.. Yalnız ben bu aracı eksi 30 derecede de kullanmak zorunda idim.. Öylesine kaprisli bir araba ki, ya yastıklar çalışmaz, ya akla gelmez bir başka sebep oluşur.

Ammaa 2001 de ilk olarak tanıştığım Forester, bana hep yakın bir arkadaş oldu. Elbette benim gezi karekterim offroad olmadı hiçbir zaman. Yine de zaman oldu dereden geçerken, karla kaplı bir tepeye çıkmak için de zorluk çıkartmamıştır, yolda virajda fren yapmama da gerek kalmadan dönebilmiştir. Bence bir Madmax zihniyetiniz var ise elbette mutlu eder forester.. Oturma yüksekliğiniz yola hakimiyetinizi nispeten kolaylaştırsa da aslında sportif bir oturuşa hiçbir zaman ulaşamazsınız.. Forester bizden yol ve bozuk yol ve arazi yol birleşimi alanı, sıkı ve sert kumlu kumsalda eğlenebilme şansı tanır. Bir başka açıdan hayata bakmak için değişken keyifleri yaşamak isterseniz elbette Forester,kesinlikle Forester. Çok güçlü bir motora sahip Forester kullanmak için ise çook çok sakin olmayı elden bırakmamak gerektiğini öğretti bu araba bana. 200 beygir ve üstü bir arabanın 4x4 olmamasını hayal dahi etmeyin derim. Yaşadığımız ülkede yollar dengesiz yamalar ile düzeltilmiştir biliyorsunuz. Aracın bir lastiği diğerleri ile aynı yüzeye asla basarak hareket edemez. Böyle bir yolu ya Aydın otobanında ya da nato yolu olarak adlandırılan birkaç yerde bulabileceğimize göre, şansımızı neden zorlarız 4x4 araç kullanmayız anlayamam. Hayatınızın kaç lt. Kaç kuruş ettiğini kimseye hesaplatmayın. Aslında 200 beygir sınırını koymakla hata da yapıyorum. Yıllar önce japonyada üretilen 4x4 Alto görmüştüm 100 beygire yakın..bu neden idi, güç eşit dağıtılmadıkça risk artıyor. İki çekerli bir aracın yol tutuş kabiliyeti tartışmasız risk taşır eğer bu risk yok ise neden yolda aracı tutmak için sistemler geliśtiriliyor ki..

Bir Forester kullanmadığınız sürece birçok tanımı size izah edemez kimse. Pratik, pazara çarşıya gitmek için de, otobanda sol şeritte güvenle 135 km(?!?!?!) yapmak için de, hafta sonu küçük bir serüven yaşamak için de , keşke bulabilseniz buzda kayarak kullanabilmek için de, her karlı gün istediğiniz yere gitmek için de Forester kapınızda olmalı derim. Son derece hesaplanmış bir araç ile karşı karşıyasınız. Mühendislik üst düzeydedir. Mütevazi modelleri ile insanı kışkırtır.. Ondan umulanın daha fazlasını yapabilir. Şehir yaşamına uyumlu ama fırsat bulduğunda haylazlık yapmak için müthiştir.. Cam kenarında çıtası olmaması amerikanların hatırasını hissettirir, sunroofunun büyüklüğü safaride fotoğraf çekmek için enteresan bir çözümdür. Bagaja çocuk oyun alanı muamelesi de yapailirsiniz.ön koltuk kolçakları bir Range Rover konforunu hatırlatır.. Her modelde sportif bir ön konsol detayı bulunabilir. Bir turboya sahip iseniz ayağınızın gaza basılıp çekilmesi ve ardından basılması ile hissedeceğiniz ivmeden alacağınız zevki spor bir ses ile birleştirdiğinizde mutlu olacaksınız.

Bir Forester için methiye yazmak değil derdim..ama herkes böyle bir zevki tatmalı..
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

Aramıza hoşgeldiniz. Güzel ve detaylı bir yazı olmuş, teşekkürler
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

Subaru'nun sevdigim yani aracta elektronik olmasina ragmen sanki hic yokmus gibi hissediyorsun. Yani gaz pedali ile lastik arasinda nerede ise hicbir sey yok gibi. Anlamsiz yanan sonen araci kisitlayan gazi kesen lastikleri frenleyen zimbirtilari yok. Tabiki abs'si var ama devreye kolay kolay girmeyen acaip bi arac.Sanki hic bozulmayacak mis gibi hissediyorsun.
 

Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

Gerçekten de forester hem asvaltta hemde hafif dağ gezintilerinde ve doğa şartlarında kendi katagorisinde çok iyi denge ve sürüş kabiliyeti sunabilen en özel araçlardan biri.
 



Ynt: Subaru vs Diğer Araçlar Sürüş Dinamikleri / Keyfi

Forester-M3 karşılaştırmaları bence çok gereksiz. Forester bir off-road aracı da değildir. Yüksek kabiliyetli bir all-road aracı bence.. Saint Forester a duygu yüklü yazısı için teşekkürler.