Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Mossin Nagant Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,747
Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

ustan gerçekten gerizekalı bence.
yılların mühendisliğini iki kalemde çözmüş.
aracınız ne bilmiyorum ama 6-7 bin devir ceviren ve 250 hp den fazla turbo beslemeli bir aracınız varsa bu konuları çok önemsiyip araştırıyorsunuz.

toerik olarak 5-40 ile 10-40 ın parlama noktaları aynı olsa bile donma noktaları farklı.
bu sebepten akışkanlık dirençleri ve incelikleride farklı.
sizin pistonlarınızda 10viskozite direncine sahip bir yağ dolaşıp 0.25 (örnek) sürtünme direnci oluşturuyorsa, bu 5 viskozite direncine sahip yağ dolaşırken 0.20 sürtünme direnci oluşturur.

bu çok basit mantık öğrendikten sonra.
ha hangi sanayi bunu bilir? zor....
3-5 performans garaj var bu bilgiye sahip olan.

hocam bence siz birkaç mesaj yukarıdaki yazıyı okumamışsınız.
neyse tartışmanın anlamı da yok ki, türkçesi olsa da okusak ne yapalım yok.
petrol ofisindeki yüksek yağ mühendisi arkadaşlara duyrulur, mesaide boş vakit buldukça yazsınlar.
yazmadıkları sürece biz yazanı buluruz biryerlerden ama türkçe olmaz, o yüzden bilgileri paylaşamıyoruz böyle gereğince...
bu arada o da bunları okumaz, belki yanlış bilir, ama ustama yine de bu tarz laf söyletmem, ayıptır :D
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

http://www.mobil.com/Mexico-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_Super_Alto_Kilometraje_20W-50.aspx

bu linkini verdiğiniz yağ genelde ağır hizmet araçları tarafından kullanılır. veya yüksek km li kamyon, otobüs gibi araçlar için.
motor içindeki aşınma çok olduğu için bu kalın yağ aşınmaları mümkün olduğu kadar tölere etmeye çalışır.
zaten açıklamalarda da yazmış düşük yağ tüketimi diye.
yani aracınız yağ eksiltiyorsa bunu kullanın aslında.
normal bir araca 20-50 koyarsanız yakıt artar,performans azalır. tek artısı motor sesi biraz azalır. :D

başka bir durumda, aracınız motor kırdı. siz after market performans parçaları ile motoru toplattırdınız.
haliyle töleranslar fazla.
bunun için 20-50 veya 10-60 kullanabilirsiniz.
bu tarz toplanan performans araçlarında motul 20w-60 lemans 300v kullanıyorlar genelde.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

hocam teorik bilgi ile kullanma klavuzu bilgisi arasında fark vardır.
kullanma klavuzuna okuyanın anlaması gereken kadarı yazılır. askere gittiniz bi bilmem ordaki ışığı kullandıktan sonra söndürme talimatları gibi. komik derecede sığ bir bilgidir ama kısa, öz ve doğrudur.
kafa karıştırmamak için.
okuyan ya yüksek bilmemne mühendisi değildir, ya da basit bir konudan bahsediliyor bile olsa zaten 10 sayfa yazı okuyacak vakti sabrı enerjisi yoktur. insanların çoğunda bunlar bulunmaz, o yüzden işi 10 satırlık bir tablo ile hallederler. işte eksi bilmemkaç dereceye kadar bu koruyor diye. konunun bu kadar olduğuna inandınız mı? öyleyse hep sığ şeyler okuyorsunuz. o 10 satırlık tablo arkasında bilmemkaç yüz sayfalık bilgi de olabililir hatta koca bir meslek ve uzmanlık dalı da olabilir, ama onları anlatmanın yeri kullanma klavuzu, ürün broşürü falan değildir.

Bu arada ben o linkten değil A.E. Haas isimli adamın yazısından bahsediyordum, o yazı kullanma klavuzu tarzında yazılmış bir iki satır karalanmış bir linkten ibaret, yukarıda yazdıklarıma ait bir düzeltmeden bahsediyor sadece, asıl konudan değil. bu dediğim 10 sayfalık yazı bile aslında işin uzmanına hitab etmeyen 10 sayfalık bir makaleden ibaret, herkesin anlalacağı tarzda yazılmış, ama gel gelelim türkçe yazmamışlar.

aslına bakarsanız ben hala daha neyi tartıştığımızı anlamıyorum.
motor çalışmaya başlayınca ısınır, yağ da onunla beraber ısınır. bu gerçekten istediğiniz çıkarımı yapabilirsiniz, çalışma sıcaklığında tüm 40 numara yağlar aynı kalınlıktadır ister 10W-40, ister 0W-40 olsun fark etmez sonucundan başka birşey çıkıyorsa, ben o sonuca nasıl vardığınızı pek anlayamadım.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

şimdi sen orda A.E HAAS a inanıyorsunda benim ismim A.E.HAAS olmadığı için bana inanmıyormusun :D
bakın bu yağ konusunda ben daha 3-5 sayfa yazarım :smiley: ciddiyim. :smiley:
sadece kabadan anlatmaya çalışıyorum.
eneos ve motuldan yağ test değerlerini talep etmiştim mail ile. bulursam yüklerim buraya.
üretim ve sınıfladırma / karşılama değerlerine göre konuşmak en mantıklısı.

kaldıki bu bahsettiğimiz konuyu ben çok denedim. yani sadece okuma-araştırma değil kendimde tecrübe ettim.
10-40 yağın 42 derece hava sıcaklığında 1.4 barda arabaya avans vurdurduğunu, avans carpanını düşürdüğünü yok artık diyerek fark ettik.
sonra 0-50, veya 10-60 :smiley:

tabi burda yağın sentetik veya mineralli olmasınında etkisi büyük.
mümkünse tam/full sentetik olsun yağınız.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

sakyuz' Alıntı:
aslına bakarsanız ben hala daha neyi tartıştığımızı anlamıyorum.
motor çalışmaya başlayınca ısınır, yağ da onunla beraber ısınır. bu gerçekten istediğiniz çıkarımı yapabilirsiniz, çalışma sıcaklığında tüm 40 numara yağlar aynı kalınlıktadır ister 10W-40, ister 0W-40 olsun fark etmez sonucundan başka birşey çıkıyorsa, ben o sonuca nasıl vardığınızı pek anlayamadım.

bunu yağ üreticilerinin üretim dökümanlarından anlayabilirsiniz.
yoğunlukları farklı iki malzeme aynı sısıda ısıtılsa bile yoğunlukları yine farklıdır.
molekülel yapıları farklı.
zaten en baştan beri anlaşamadığımız nokta bu.
 



Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

abi sen o yazıyı yaz, onu da okur, hangisi daha inandırıcı gelirse ona inanırız, ne de olsa bu yazılardan çok var internette, birtanesi de size ait olsun.

10-40 yağın 42 derece hava sıcaklığında 1.4 barda arabaya avans vurdurduğunu, avans carpanını düşürdüğünü yok artık diyerek fark ettik.
sonra 0-50, veya 10-60 :smiley:

bak birşey daha söyliyeyim, yine bu muhabbette tartışılan hiçbirşeyle çelişmeyen bir iddia daha ortaya attınız, tamam o da doğrudur, bence bir sakıncası yok yani. zaten zannedersem haas beyimizin yazısı olmasa da bilmem kaç mesaj yukarıdaki mobil broşürü de aynı şeyden bahsediyor. bunları toplayın bir yazı da siz yazın, emeğinizin sonucu sizde kalmasın, biz de öğrenelim.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

yoğunlukları farklı iki malzeme aynı sısıda ısıtılsa bile yoğunlukları yine farklıdır.
molekülel yapıları farklı.

iyi de yoğunluklarını niye umursayalım, yağ bu. yağ filmi doğru kalınlıktaysa, doğru akışkanlıktaysa, varsın öteki daha yoğun olsun neyi değiştirecek, yağ basıncını mı. o da değişiversin, vardır arabanın biraz toleransı. yağı yapan da onu hesaplamıştır zaten, onca emek araştırma bilmemne sonucunda kutunun üzerine alt tarafı iki rakkam ve birkaç standartda uyugunluk yazısından başka birşey koymuyorlar ne de olsa, yani detayları hallettiklerini varsayabiliriz bence. hadi bunlar kafa karıştırdı diyelim, herkesin anlayabileceği tarzda yazılmış kullanma klavuzuna bakın orda ne yazıyor? ister 0W-40 ister 5W-40 ister 10W-40 koy hepsi düşük sıcaklık koruması hariç aynı hesaba gelir yazmıyor mu? aynen öyle yazıyor, okuyana.

hal böyleyken bence gidip 10W-60 koymadığınız sürece de yağ basıncının da zerre kadar değişmeyeceğini varsayabilirsiz bence. zaten bütün bu muhabbetin özü de bundan ibaret, normal çalışma sıcaklığında sadece ikinci rakkam önemli, gerisi de aynen bizim şu an yapmakta olduğumuz gibi bu konuda yazan çizenlerin ve ömrünün yarısını motora 20W-50 koyup diğer tüm yağların fazla ince olduğunu varsayarak geçirdikten sonra günün birinde en yaygın yağ tipinin durup dururken 10W-40 a döndüğünü gören ustaların yaydığı hurafelerden ibaret. O değişimi gördükleri gün ezberlerini bozmuşlar mı? Tabi ki hayır, hepsini hasır altı etmişlerdir sadece. Size söyliyeyim 10 sene sonra 0W-40 yeterince ucuz olduğu ve 10W-40 üretilmemeye başlandığı gün, tekrar hasır altı edecekler tüm söylediklerini.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

Ben sizin ne söylemeye çalıştığınızı pekala çözdüm aslında ama söylemeye çalıştığınız şeyi nasıl söyleyeceğinizi bilmiyorsunuz, sorun değil yardım ederim.

Tuning vs benzeri bir dükkanda çalışıyorsunuz vs test cihazınıza bağladığınız spor araçların birinde 6000 devirden sonra vuruntu vs ölçtütünüz değil mi 10W-40 ile? Eh evet, süpriz olmamıştır, orası çoğu araçta kırmızı çizgi çünkü. Neden öyle? Normal kalınlıktaki yağ filmi yırtılıyor bir, su pompası (devirdaim) o civarda biyerde bir noktada pompalamayı kesiyor iki (bu ikinciyi o cihazla ölçemezsiniz ama hararet sebebi olur). Kalın yağ koydunuz ilk problem çözüldü, ikinci problem çözülmeyecek, ama hiç kimse arabayı 2-3 dk boyunca sabit 7000 devirde kullanmayacağı için pratikte pek birşey ifade etmiyor. Koyarsınız 10W-60'ı olur biter. Bu da normal şartlarda gereğinden fazla aşınmaya sebep olur ama o türden anormal şartları kurtarmanın başka yolu yok.

Anlaşılmadığınızı sanıyorsunuz da yanılıyorsunuz yani, pekala anlaşılıyorsunuz da, karşınızdakinin ne söylediğine pek bakmıyorsunuz, o yüzden araya asıl konu ile ilgili olmayan ve çelişmeyen ifadeler koyup duruyorsunız. Belki bu durum olayı anlama yönteminizden kaynaklanıyor, neyin neden olduğunu okumadan sadece tecrübe ederek öğrenince öyle olması gayet doğal.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

inanın konunun neden bu kadar uzadığını anlamadım.
olay çok net ve basit aslında.
yağ üreticilerinin üretim dökümanlarına bakarsanız çok daha iyi olur.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

An oil's viscosity is just how thick it is. Viscosity is measured by an oil's "weight" Way back when all cars used 30 wt (weight) oil. This is a single grade oil: its actual viscosity varies with temperature. A single grade oil gets thinner when hot and thicker when cold. Multigrade oils have labels like "10w-40" or "20w-50". Their thickness changes with temperature also, but they change the opposite way from single grade oils. A 10w-40 motor oil behaves like a 10 wt oil when cold and behaves like a 40 wt oil when hot.
Generally a thicker oil will withstand more abuse, however thick oils can take longer to reach engine parts when the engine is started. In cold climates a thinner oil (lower "wt" number) is often used to compensate for this. Engine startup is when most engine wear occurs: it runs for a second or so without oil pressure every time you start it.
Using a Thicker (Higher viscosity) Oil

Manufacturers are using thinner and thinner oils in cars. (5w-30 wt is recommended for many new cars.) This is primarily for fuel efficiency. In Florida it's usually OK to use a thicker oil than this, but I'm not sure it really helps things. In some newer cars it could cause problems! (see the "Saturn" warning below). I haven't seen any of the new vehicles burn up engines from these thinner oils. I have seen higher mileage engines consume more oil of the lower viscosity types: if your engine uses more than 1 qt every 1000 miles you might use a higher viscosity than recommended by the manufacturer.


http://www.econofix.com/oiltypes.html
 



Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

Bu arada ben tuning dükkanında falan çalışmıyorum. Kamu görevlisiyim. Bu konularda sanayideki okuma yazma bilmeyen adamları dinleyeceğime okuyup araştırıp imkan varsa test edip öğreniyorum.
Bahsettiğimiz konunun ingilizcesini yazarsanız bir dünya dökünan görürsünüz bu konu hakkında.
Zira adamlar üretici firmalar bunun için yırtınıyor zaten.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

>> Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı >>

başlık bu ama içinde başka bişiler yazıyoo.. ;D

konu adeta lastik kauçuk kıvamında uzadıkçada uzuyo.. ::smiley:

nedenmi..?

günün birinde adamın biri..> Suzuki Grand Vitara Xl7 arac alsa bana faydası olur diyem acıp bu konuyu okusa ??

noolçak..?

yag bilim adamı.. ;D derim.. ::smiley:

sadece '' Suzuki Grand Vitara Xl7 '' şöförü olarak kalmak istiyene uygun bi konu degil sankim.. ::smiley:
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

günün birinde adamın biri..> Suzuki Grand Vitara Xl7 arac alsa bana faydası olur diyem acıp bu konuyu okusa ??

noolçak..?

yag bilim adamı.. ;D derim.. ::smiley:

Yok o adam bence sadece tuningçi olur bu konuyu okuyarak, ama okumadan da olabllirdi zaten, o yüzden uzatmayalım, herhangi bir işe yaramıyor pratikte.
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

Size göre yaramıyor olabilir,
Yazı genelini okuyan yağlar hakkında güzel bilgiler öğreniir,biraz da ingilizcesi varsa linklerden daha çok bilgiye ulaşır.
Öğrenir
 

Ynt: Suzuki Grand Vitara Xl7 Ses Yalıtımı

Yaramıyor abi, boşuna tartışıyoruz, bunca mesajdan sonra boşuna tartıştığımızı anlamışsınızdır umarım, yani 100 tane mesaj yazıp, çelişen tek cümle yazmayıp, hala da tartışabilmek bize özgü birşey. Tebrik edebiliriz kendimizi.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,509
Mesajlar
1,519,025
Kayıtlı Üye Sayımız
172,165
Kaydolan Son Üyemiz
gül93

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst