Caner bey, şalter kullanmaktaki amacım aracı sık aralıklarla kullanmadığım için aküyü dolu tutmak. Radyonun istasyon hafızası bile uzun vadede aküyü zayıflatabiliyor. Emniyet amaçlı bir şalter değil çünkü tesisatımdan kuşkum yok. Tüm kabloları elden geçirip kurumuş, sıyrılmış, ekli kablo bırakmadım. Üstelik tutuşmayan türde kablo kullandım, çıplak alevle bile yanmıyor, sadece eriyor.
Tüm araçların elektrik devrelerinde üç tür akım seçeneği vardır. Her zaman devrede (hot at all times), Kontak açıldığında devrede (hot at on), Motor çalışırken devrede (hot in run). Jeep'lerde her zaman devrede olan cihaz oranı neredeyse %70 ve aracı kullanmadığınız zaman her yerde akım olmasının da mantığı yok. Araç içine koyacağınız bir şalter en az 3 metre minimum 35mm2 kesitli kablo demektir. Elektrikçi olmadığım için direnç nedeniyle kaybı hesaplayamam ama hem marş için, hem de akünün yeniden dolması için pek verimli olmayacağını söyleyebilirim.