Tesisat Yenileme Çalışmaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Buggy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 43
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,264
Ynt: Tesisat Yenileme Çalışmaları

güzel çalışma , özellikle bu araçlarda kendi işini kendi yapmak insana haz verir , tebrik
 

Etiketler

Ynt: Tesisat Yenileme Çalışmaları

az çok eli anahtar tutmayan insanlar bu arabalara binemez zaten. şarter her araçta olması gereken bişey keşke içeriye koysaydın kaput acıp kapatmazdın
 

Ynt: Tesisat Yenileme Çalışmaları

caner_tee' Alıntı:
az çok eli anahtar tutmayan insanlar bu arabalara binemez zaten. şarter her araçta olması gereken bişey keşke içeriye koysaydın kaput acıp kapatmazdın

İlginize teşekkürler Caner bey. Kablo ne kadar uzun olursa direnç o kadar artar. Devre kesme şalterinin konulabileceği en uygun yer akünün kutup başıdır. O zaman elimde yoktu, yeni sipariş verdim, geldiğinde takacağım.

 

Ekli dosyalar

  • Battery Cut-off.JPG
    Battery Cut-off.JPG
    30.8 KB · Görüntüleme: 319




Ynt: Tesisat Yenileme Çalışmaları

kedi demişken aklıma geldi. askerligimi ardahanda kademede yaptım cok soguk biyerdi. bi gün land ambulans geldi. kedi soguktan motor ıcıne gırmiş askerde kaputu kaldırmamıs basmıs marşa. tabi degişik bi ses geldi dedi:smiley: kedı parçalanmış tabi kayısıda kpoarmıs kopuk kayısla bı dunya yola gıtmıs gelmıs kademeye geldı hararet ınmıyor dedı bana aç kapu dedim:smiley: açmaz olaydı igrenç bi sahne :smiley: okayısı ben taktım ama 2 gün yemek yiyememiştim:smiley: kaput açmakta cok fayda vardıryagına suyna bakarsın falan. bende titizim sizin gibi hergün akşam arabanın kutup basını cekıyorum şarter koymadım öle kutup bası cıkartıyorum. tabi lpgde öyle ama herarabada olması gereken bişey sonuçta eskı arabalar tesısat heryerden patlak verebilir.
 

Ynt: Tesisat Yenileme Çalışmaları

seyit' Alıntı:
Arıları unutma!!! :D :D

Aman Seyit Bey, arılar daha kaput içini keşfetmediler, uyandırmayın. Şase demirlerinin içi onlara daha cazip geliyor. Zaten çözemediğim bir yerleşim düzenleri var. Şase demirindeki neredeyse her delik ayrı bir koloniye ait. Yerleşip toprak yuvalarını yaptıktan sonra delik ağzına diğer koloni arıları için nöbetçi bırakıyorlar. Kontrol ettiğimde her delikten bir arı bana bakıyor. Neyseki bir firmadan her çapta plastik tapa buldum. Yuvarlak delikler artık yuva olamayacak, sıra oval olanlara çare bulmaya geldi.

Hergün kullanılmayan araçların kaderi bu galiba.
 

Ynt: Tesisat Yenileme Çalışmaları

caner_tee' Alıntı:
bende titizim sizin gibi hergün akşam arabanın kutup basını cekıyorum şarter koymadım öle kutup bası cıkartıyorum. tabi lpgde öyle ama herarabada olması gereken bişey sonuçta eskı arabalar tesısat heryerden patlak verebilir.

Caner bey, şalter kullanmaktaki amacım aracı sık aralıklarla kullanmadığım için aküyü dolu tutmak. Radyonun istasyon hafızası bile uzun vadede aküyü zayıflatabiliyor. Emniyet amaçlı bir şalter değil çünkü tesisatımdan kuşkum yok. Tüm kabloları elden geçirip kurumuş, sıyrılmış, ekli kablo bırakmadım. Üstelik tutuşmayan türde kablo kullandım, çıplak alevle bile yanmıyor, sadece eriyor.

Tüm araçların elektrik devrelerinde üç tür akım seçeneği vardır. Her zaman devrede (hot at all times), Kontak açıldığında devrede (hot at on), Motor çalışırken devrede (hot in run). Jeep'lerde her zaman devrede olan cihaz oranı neredeyse %70 ve aracı kullanmadığınız zaman her yerde akım olmasının da mantığı yok. Araç içine koyacağınız bir şalter en az 3 metre minimum 35mm2 kesitli kablo demektir. Elektrikçi olmadığım için direnç nedeniyle kaybı hesaplayamam ama hem marş için, hem de akünün yeniden dolması için pek verimli olmayacağını söyleyebilirim.
 

Ynt: Tesisat Yenileme Çalışmaları

Buggy' Alıntı:
İlginize teşekkürler Caner bey. Kablo ne kadar uzun olursa direnç o kadar artar. Devre kesme şalterinin konulabileceği en uygun yer akünün kutup başıdır. O zaman elimde yoktu, yeni sipariş verdim, geldiğinde takacağım.

 

Ynt: Tesisat Yenileme Çalışmaları

Buggy' Alıntı:
Caner bey, şalter kullanmaktaki amacım aracı sık aralıklarla kullanmadığım için aküyü dolu tutmak. Radyonun istasyon hafızası bile uzun vadede aküyü zayıflatabiliyor. Emniyet amaçlı bir şalter değil çünkü tesisatımdan kuşkum yok. Tüm kabloları elden geçirip kurumuş, sıyrılmış, ekli kablo bırakmadım. Üstelik tutuşmayan türde kablo kullandım, çıplak alevle bile yanmıyor, sadece eriyor.

Tüm araçların elektrik devrelerinde üç tür akım seçeneği vardır. Her zaman devrede (hot at all times), Kontak açıldığında devrede (hot at on), Motor çalışırken devrede (hot in run). Jeep'lerde her zaman devrede olan cihaz oranı neredeyse %70 ve aracı kullanmadığınız zaman her yerde akım olmasının da mantığı yok. Araç içine koyacağınız bir şalter en az 3 metre minimum 35mm2 kesitli kablo demektir. Elektrikçi olmadığım için direnç nedeniyle kaybı hesaplayamam ama hem marş için, hem de akünün yeniden dolması için pek verimli olmayacağını söyleyebilirim.
babamın yüksek kaput wıllısınde şartel aynen sııznkı gıbı bısey. yalnız gögse delinmiş küçük bi delikten sadece kumanda kısmı ıceriye geçirilmiş kablolar kaput ıcınde kalıyor.tabi sizin orada akü var ama akünün biraz sagından ufak bı delik açıldııgında olabılırdi. en fazla 20 cm kadar uzun olurdu kablonuz. zaten sizin gibi lpg kullanılmayan bi cj ne bılım ama 2 sanıye ıcersınde motorun çalısması lazım:smiley: fazla bi elektrik düşümü olcagını düşünmüyorum.bizim kademedeki reo - 40 derecede 2 sanıyede alıyo valla çalsımasına hastaydım o kamyonun.
 



Ynt: Tesisat Yenileme Çalışmaları

birde söylemeyi unuttum eger muayne falan yaptırırken , artı kutup basına koruma lastıgı takın hafif kusur olarak geçiyor ama neden haff kusur olsunkı 2 krusluk şey.
 

Ynt: Tesisat Yenileme Çalışmaları

caner_tee' Alıntı:
birde söylemeyi unuttum eger muayne falan yaptırırken , artı kutup basına koruma lastıgı takın hafif kusur olarak geçiyor ama neden haff kusur olsunkı 2 krusluk şey.

Caner bey, bahsettiğiniz koruma lastiği bunlar sanırım. 3.sayfadaki fotoğraflarda var, gözünüzden kaçmış.

Yine de ikazınız için teşekkürler.

CJ7-207.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,099
Mesajlar
1,528,620
Kayıtlı Üye Sayımız
166,832
Kaydolan Son Üyemiz
kal9090t

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst