Ynt: Toyota Land Cruiser V8, Toyotaların En Güçlüsü
bykmyc' Alıntı:
Arkadaşlar,
LC V8 iyi hoş araba ama sadece araba olarak kullanılırsa ya da fazla çamur ve suya girilmezse iyi galiba. Yanlış bilmiyorsam, daha doğrusu bu sayfalarda sizlerden öğrendiğim ve yine internet üzerinde yabancı sayfalardan da takip ettiğim kadarıyla elektronik aksamı fazla makineler yani kemikten oluşmayanlar oluyor galiba bunlar, çok da makbul değil bu alemde... Örneğin ciddi çamurdan sonra aracı sanayide kanal üstüne çekip altını basınçlı suyla yıkatabilir miyiz???
erdinç bey , mekanikle ve elektronikle ilgili olmama rağmen vx80 alırken ,check lambası yandığında servise gitmek sorunu (servis olayını hiçbir zaman sevemedim)veya araca yerleştirilmiş sensörleri veya ECU leri arazide hoplayıp zıplarken bozmak fikri üzerine biraz düşündüğümü itiraf etmeliyim ..önceki aracım 4runner 2,4 mekanikti ve aracı tanımıştım,bi terslik olduğunda nerden olduğunu bilebilirdim.amaaa
elektronik aracın meğer ne güzel bişey olduğunu çoktan farketmiş durumdayım ,şöyleki:
-bir kere tüm alıcılar ve modüller öyle kusursuz noktalara tatbik edilmişki,çamura girmekle,arabayı yıkatmakla,sudan geçmekle bozulacak gibi kesinlikle değil.yani bazı markalar gibi ön tampona ana beyin koymamış TOYOTA..
-ve benim için en önemli faydası (servis sevmediğim için) herhangi bir hata ışığı (check light) yandığında ,internetnet almış olduğum hata okuyucu küçük aletle hatayı okuyabilmem,ve ona göre parça değişimi veya tamir ne gerekiyorsa biliçli bir şekilde sorunu çözebilmem..yani toyotanın yapmaya çalıştığı aslında aracı sürekli kusursuz işler halde tutmak için bolca sensor ve işlemciyle donatmış olması, ayrıca bir arıza meydana geldiğinde kara düzen motordan başlayıp şanzımana kadar sökmeyelim diye arac derdini bize anlatıyor daha ne olsun.
bu olayın ne kadar faydalı olduğunu bir örnekle açıklayayım:
aracı aldım lpg taktırdım ,2-3 günde bir check lambası yanıyor.bu arada aracın çekişinde veya başka bir konuda sorun gözükmüyor..titizimdir biraz o yüzden kafaya taktım.servise gittim yok efendim randevum yokmuş, yok efendim aracın VIN ilgilerine ulaşılamıyormuş birton prosedür.(arac lexus ve gümrükten girdiği için)
yabancı forumlarda biraz araştırmadan sonra herkesin önerdiği bir kod okuyucu alet aldım (cep telefonu boyutunda ve kargo dahil 100 dolar.bir servis muayne parası)
direksiyonun ordaki sigorta kutusunda okuyucu fiş yeri vardır taktım oraya ve kronik P0401 hatası verdi.kodun açılımına baktım EGR ile ilgili bir sorun.(amerika' da önem verilen egzos emisyon değerleriyle ilgili bir sorun)
bu aracların manueli de elimde olduğu için açtım egr ile ilgili ekipmana baktım ve benim araçla karşılaştırdım.baktım egr modülatör denen küçük parça bende yok iyeri var ama kendi yok önceki sahipleri ne mantaliteyle bilmem sökmüşler.(gerçi amerika forumlardan anladığım kadarıyla en fazla check light yakan sorunda buymuş)
burda servise sordurdum 250 tl civarında fiyat verdiler.buldum amerikada bir hurdacı kargo dahil 20 dolara yolladı ve taktım,bir dahada o kodu görmedim.
kısacası anlatmak istediğim biraz araştırma ,ilgi ve alaka ile bu araçları istediğiniz sürece, çokda hakim olarak kullanabilirsiniz.
çünkü araca anahtarı soktuğunuzda sistemi tarıyor ve aracı öyle çalıştırıyor varsa bir sorun size güzelce anlatıyor,daha ne diyim
BUNDAN İYİSİ ŞAMDA KAYISI

)