KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Ya Yavuz,lastiğe bağlı yükseltme sonrası camber pozitif camber yönünde değişime uğrar diye biliyorum ben ,alçaldıkça ise negatife döner
Buda dolayısıyla toe yi yani rotuda etkiler,buda azda olsa casteride etkiler.
Fakat bu arada casteri toe ile yada kamber ile karıştırma.
caster lastiğin ilerde yada geride olması gibi düşünebilirsin.
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu
Hani eskiden çapraz bacak skoda kamyonetler vardı leylek gibi
Bi onu gözünün önüne getir birde M serilerini yada AMG leri getir gözünün önüne ( UHP-HP araçları )
Skoda'da lastikler pozitif camber yani lastikler dışardan içeri doğru İNERKEN
Basık yada spor araçlarda dışardan içe doğru ÇIKAR,yani alt taraf üst taraftan daha dışardadır gibi düşün lütfen
Biz ciddi modifikasyonlara bağlı olarak,lastik desteğinin yanısıra,negatif kamber uygulamasıyla (tabi bununda bi sınırı var araca ve modele ve lastik jant kombinasyonuna bağlı olarak) tutuşta artı değer elde ederdik.
Tabi özellikle lastik ömründen feragat etmek kaydı ile,bu işleminde kendi içinde getirisi olduğu kadar farklı götürüsüde oluyor
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu
erkancım macperhson ve torsiyon çubuklu ve radius armlı araçlar için yapılan yükseltmelerde camber ve caster açısı değişir.Kabul.
Ancak makaslı sistemde makasın altına takoz koy altınada dingili koy (ben öyle yaptım) , yada makasın altına dingili al, orjinal makas sistemine hiç bir müdahale etmez isen ne camber nede kaster açısı değişmeyecektir.Sadece şaftla alakalı açılar değişir.
Kafayı karıştıran nokta burası.
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu
yavuz-çelikel' Alıntı:
erkancım macperhson ve torsiyon çubuklu ve radius armlı araçlar için yapılan yükseltmelerde camber ve caster açısı değişir.Kabul.
Ancak makaslı sistemde makasın altına takoz koy altınada dingili koy (ben öyle yaptım) , yada makasın altına dingili al, orjinal makas sistemine hiç bir müdahale etmez isen ne camber nede kaster açısı değişmeyecektir.Sadece şaftla alakalı açılar değişir.
Kafayı karıştıran nokta burası.
Yavuz valla yanlış anlama ama ;D
İşte böyle yok makas yok takoz koy,arayada iki odun koy arasınada iki çıra ve kibriti çak,makasın altına törpüyü yerleştır üstünede tırnak makasınıda koydunmu tamamdır ;D ;D durumlarında bilmiyorum ;D
zaten bu kadar işlemden sonra yürümesi olay ;D ;D
Şaka bi yana;
Tabi bu söylediklerim makaslı sistemde geçerlimi tam olarak yarın söylerim sana,çıkıcam şimdi
Erkan abi diferansiyeli orjinal pozisyonundan aşağı daya yukarı yönede çevirsek kamber açısı Negatif olur bu şekilde kullanılırsa aşaya yada yukarıya lastik iç yanaktan yer
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu
yunus bager' Alıntı:
Erkan abi diferansiyeli orjinal pozisyonundan aşağı daya yukarı yönede çevirsek kamber açısı Negatif olur bu şekilde kullanılırsa aşaya yada yukarıya lastik iç yanaktan yer
Yok yok Umut doğru yolda, araç bir çıksın ufak tefek aksaklıklar olacaktır mutlaka, onlar ozaman çözülür, şimdilik işlem doğru görünüyor bence, düzeltilemeyecek bişey yok henüz.