Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan umutcelikel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 221
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 63,551
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

inşallah ....
anladık o kadarınıda yanlış tercüme ediyosun.Diyorki dikine pancalossss....
 

Etiketler
Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

yavuz-çelikel' Alıntı:
türkçe konuşun ulennnn

dikine pancoloss çevirisi ;D ;D

şaka bi yana işi düzgün yaptıysanız 120-130 güvenli gidersiniz eskiye göre daha bile iyi olur demiş özetle.

37 lastikli 4,88



 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

birde şunu çok beğeniyorum, asi .





 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu


Şükrü,negatif kamberde viraj kabiliyeti artar
Pozitifte ise haklısın,viraj kabiliyeti azalıyor
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

camber açısı yükseltme sonrasında değişmezki.
caster değişir.Ondaki durum ne olur erkan.
 



Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

yavuz-çelikel' Alıntı:
camber açısı yükseltme sonrasında değişmezki.
caster değişir.Ondaki durum ne olur erkan.

Ya Yavuz,lastiğe bağlı yükseltme sonrası camber pozitif camber yönünde değişime uğrar diye biliyorum ben ,alçaldıkça ise negatife döner
Buda dolayısıyla toe yi yani rotuda etkiler,buda azda olsa casteride etkiler.
Fakat bu arada casteri toe ile yada kamber ile karıştırma.
caster lastiğin ilerde yada geride olması gibi düşünebilirsin.
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

Hani eskiden çapraz bacak skoda kamyonetler vardı leylek gibi
Bi onu gözünün önüne getir birde M serilerini yada AMG leri getir gözünün önüne ( UHP-HP araçları )

Skoda'da lastikler pozitif camber yani lastikler dışardan içeri doğru İNERKEN
Basık yada spor araçlarda dışardan içe doğru ÇIKAR,yani alt taraf üst taraftan daha dışardadır gibi düşün lütfen

Biz ciddi modifikasyonlara bağlı olarak,lastik desteğinin yanısıra,negatif kamber uygulamasıyla (tabi bununda bi sınırı var araca ve modele ve lastik jant kombinasyonuna bağlı olarak) tutuşta artı değer elde ederdik.
Tabi özellikle lastik ömründen feragat etmek kaydı ile,bu işleminde kendi içinde getirisi olduğu kadar farklı götürüsüde oluyor
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

erkancım macperhson ve torsiyon çubuklu ve radius armlı araçlar için yapılan yükseltmelerde camber ve caster açısı değişir.Kabul.
Ancak makaslı sistemde makasın altına takoz koy altınada dingili koy (ben öyle yaptım) , yada makasın altına dingili al, orjinal makas sistemine hiç bir müdahale etmez isen ne camber nede kaster açısı değişmeyecektir.Sadece şaftla alakalı açılar değişir.
Kafayı karıştıran nokta burası.
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu


Yavuz valla yanlış anlama ama ;D
İşte böyle yok makas yok takoz koy,arayada iki odun koy arasınada iki çıra ve kibriti çak,makasın altına törpüyü yerleştır üstünede tırnak makasınıda koydunmu tamamdır ;D ;D durumlarında bilmiyorum ;D
zaten bu kadar işlemden sonra yürümesi olay ;D ;D

Şaka bi yana;
Tabi bu söylediklerim makaslı sistemde geçerlimi tam olarak yarın söylerim sana,çıkıcam şimdi
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

CDM-SUBARU' Alıntı:
Şükrü,negatif kamberde viraj kabiliyeti artar
Pozitifte ise haklısın,viraj kabiliyeti azalıyor

Erkan abi diferansiyeli orjinal pozisyonundan aşağı daya yukarı yönede çevirsek kamber açısı Negatif olur bu şekilde kullanılırsa aşaya yada yukarıya lastik iç yanaktan yer
 



Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

yunus bager' Alıntı:
Erkan abi diferansiyeli orjinal pozisyonundan aşağı daya yukarı yönede çevirsek kamber açısı Negatif olur bu şekilde kullanılırsa aşaya yada yukarıya lastik iç yanaktan yer

Yunus,tam olarak ne demek istediğini anlamadım,sabah sabah daha kendime gelemedim
 

Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

hayırlı olsun umutcum yakışıklı olmuş ;D
 


Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

cihanülker' Alıntı:
umut attın kuyuya bir taş 40 kişi çıkaramıyor ulennn


landrover mantığıyla düşünüyorlarda ondan iş karışıyor.yok metrik yok inch.))

dünya gider sağdan ben giderim soldan.)))(land mantığı)
 




Ynt: Toyota Landcruiser BJ60 SOA Yükseltme Modifikasyonu

yavuz-çelikel' Alıntı:
landrover mantığıyla düşünüyorlarda ondan iş karışıyor.yok metrik yok inch.))

dünya gider sağdan ben giderim soldan.)))(land mantığı)

Yok yok Umut doğru yolda, araç bir çıksın ufak tefek aksaklıklar olacaktır mutlaka, onlar ozaman çözülür, şimdilik işlem doğru görünüyor bence, düzeltilemeyecek bişey yok henüz.