Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan takomistik Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 80
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 39,842
Ynt: Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

bberksan' Alıntı:
SON DURUM
Arkadaslar
Hususi ve ruhsatinda kamyonet yazan araclara bir istisna cikarilmis durumda . Hicbiseye ihtiyac yok. Yani ne K1-K2 ve SRC belgesi
Ama aracin ruhsatinda Kamyon yaziyorsa ister sahsiniza ister sirketinize kayitli olsun ister ruhsatindan hususi yazsin hic fark etmez mutlaka K1 belgesi gerekli. Dikkat edin K2'de degil. Yani 690 TL'ye alacaginiz K2 bile sizi kurtarmiyor. K1 belgesi 13 milyar ayrica 25 ton tasima kapasiteniz olmasi da lazim. Yani 1 kamyonun varsa o da yetmiyor. Yani ona da K1 alamiyorsun.
Benim kendi adima buldugum cozum simdilik Unimog'umu K1'i olan bir nakliyatci arkadasimin firmasinin uzerine gecirmek o da ne kadar dogru bir davranis tartisilir ama ne yapalim bilmiyorum
Engin biraz önce incelediğim Unimog Karavan forumunu okurken aklıma geldide karavanların ruhsatında ne yazıyor acaba..
karavan ruhsatı olduğunda kamyon muamelesi göreceğini sanmam projeyi zaten sen kendin çizebilirsin sanırım..
şehirlerarası yola çıktığında zaten sende karavan gibi kullanıyorsun içine birkaç malzeme daha atmak sorun olmaz diye düşünüyorum.. araştırmaya değer derim ::smiley:
 

Etiketler
Ynt: Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

Kamyonet panelvan'lari proje cizerek karavana donusturmek mumkun ama 3500 kg'i gecince de olabiliyormu bu degisim acaba? Engin beyin araba kapali kasa zaten sorun olmaz o kadar
 

Ynt: Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

Ertuğrul Açıkgöz' Alıntı:
Yeni Defender lar bile ruhsatda artik Kamyonet olarak geçiyor.. bunuda sanırım toplam ve veya yüklü ağırlığa getirdikleri limitlerle sağlıyorlar ..

avrupa birliğine uyum yasaları çerçevesinde trafikte de düzenlemeler yapıyorlar ama uygulamaya geçerken sorunlar oluyor.
avrupa birliğinde hangi aracın ne olduğu teknik özellikleri ne kadar yük taşıyabileceği sınıfı vb her şey belli madem öyle bu bilgilerin hepsini alın ona göre uygulayın.zaten kendimize has ürettiğimiz bir araç yok hepsi yabancı menşeyli.o ülkelerde statüsü ne ise onu uygulasınlar.
adamlar kendi ülkelerinde harika modifikasyonlar yapıyorlar,sorun da yaşamıyorlar.
üst bürokrasi belirliyor kanun çıkarıyor ama aşağıdaki sıradan bir memurun neyin ne olduğundan haberi yok.
bu sefer hata yapmamak için kraldan çok kralcı oluyorlar
kanunları yönetmelikleri yanlış uyguluyorlar.insiyatif kullanamıyorlar.
 

Ynt: Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

bberksan' Alıntı:
Kamyonet panelvan'lari proje cizerek karavana donusturmek mumkun ama 3500 kg'i gecince de olabiliyormu bu degisim acaba? Engin beyin araba kapali kasa zaten sorun olmaz o kadar

bu bir araştırayım
 

Ynt: Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

Ertuğrul Açıkgöz' Alıntı:
Engin biraz önce incelediğim Unimog Karavan forumunu okurken aklıma geldide karavanların ruhsatında ne yazıyor acaba..
karavan ruhsatı olduğunda kamyon muamelesi göreceğini sanmam projeyi zaten sen kendin çizebilirsin sanırım..
şehirlerarası yola çıktığında zaten sende karavan gibi kullanıyorsun içine birkaç malzeme daha atmak sorun olmaz diye düşünüyorum.. araştırmaya değer derim ::smiley:

araç proje tadilat imalat montaj (AİTM) yetki belgem var.daha önce TSE ye de kaydımı yaptırmıştım.SMM li bir büromda olduğu içini proje çizmeye bir engelim yok.proje işini çok düşük fiyatlara yaptıklarından ve uğraştığına değmediğinden yapmıyorum.makina mühendisleri odasına proje onaylatılıyor.2 kez organizedeki TSE ye gidiliyor.red olursa tekrar çiziliyor götürülüyor falan yani uğraştığına değmiyor.
karavan ruhsatı çıkarmak için neler gerekiyor bilmiyorum.belirli bir ağırlık sınırlaması falan varmı bilmiyorum ama araştıracağım.
dün ticaret odasına sordum ruhsat bu haliyle K2 belgesi çıkarılamıyor.K1 belgesi çıkarman lazım diyorlar o da 6600 TL :(
 



Ynt: Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

Bugün öğrendiğim bilgilere göre 2008 yılından sonra AB uyum yasalarına göre araç fabrika çıkışı olarak Karavan yapımına uygun kapalı kasası yok ise bu araçlara proje yaptırılarak dahi karavan ruhsatı çıkartmak mümkün değilmiş (ayrıca bu forumda sözkonusu olan arkadaşımızın Unimogu fabrikasyon kapalı kasa )
Gerekli prosedür uygulanarak ve proje yapılarak MOTOKARAVAN a dönüştürülen araçlarda ise Karavan tanımına uyacak şekilde içinde yaşanılır bir alanın ( Mutfağı,Yatağı,WC sı,lavabosu,yüksekliği gibi ) sürekli olması gerekiyormuş .. yani sadece tespit sırasında değil sıradan bir kontrolde bile bunların kontrol edilmesi ve eksikliğinde ceza kesilmesi mümkün imiş..
 

Ynt: Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

Arkadaslar bizim 82 model Unimog 1300L aracimizin muayenesi geldi. Ruhsatlarimizda (J) SInıfı hanesinde M2 , (D.5)Cinsi hanesinde Kamyon yaziyordu. Muayenede herşey tamamken memu bu arac sinifi M2 olamaz yanlis demis. Ben de arastirdim M2 2-12 ton arasi 8 ve daha fazla kisi tasiyan araclarmis. gercekten de yanlis yazilmis ve muayene'yi ek1 belgesi ile ozel muayene yapmamiz gerekitigini soylemis. Neyse bayagi bi arastirdik ve aracin gercek sinifinin N2G (Yani N2= 2-12 ton arazi yuk tasiyan kamyon , sonda ki G=Arazi araci.) olmasi gerektigi sonucuna vardik. EK1'ini bu sekilde gecirdik. Muayene raporunu muamelecime gonderdim insallah gelecek ruhsatlar N2G ve D.5 hanesinde de 4x4 Arazi taşıtı - kamyon yazacak. bu sayede K1'den yirtabilecegimi dusunuyorum. Asagida arac siniflandirmasina yonelik bulabildigim tanimlalamar var (Asagidaki kisim alintidir)


ARAÇ SINIF VE TİPLERİNİN TANIMI

A. Araç sınıfları, aşağıdaki uluslararası sınıflandırmaya göre tanımlanır:


(Aşağıdaki tanımlarda kullanılan “azami kütle” ifadesi ile Ek I Madde 2.8’de açıklanan “teknik açıdan izin verilen azami yüklü kütle” belirtilmektedir.)

1. M Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yolcu taşıma amaçlı araçlar

M1 Sınıfı: Sürücü dışında en fazla sekiz kişilik oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik motorlu araçlar.

M2 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşmayan, motorlu araçlar.

M3 Sınıfı: Sürücü dışında sekizden fazla oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik ve azami kütlesi 5 ton'u aşan, motorlu araçlar.

M1 sınıfı ile ilgili gövde tipleri ve kodlamalar bu Ekin C Kısmı’nda, o kısımda belirtilen amaçlar için kullanılmak üzere tanımlanmıştır.

2. N Sınıfı: En az dört tekerlekli, motorlu yük taşıma araçları.

N1 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.

N2 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşan, 12 ton'u aşmayan, motorlu yük taşıma araçları.

N3 Sınıfı: Azami kütlesi 12 ton'u aşan, motorlu yük taşıma araçları.


3.O Sınıfı: Römorklar (yarı römorklar dahil).
O1 Sınıfı: Azami kütlesi 0,75 ton'u aşmayan römorklar.
O2 Sınıfı: Azami kütlesi 0,75 ton'u aşan, 3,5 ton'u aşmayan römorklar.
O3 Sınıfı: Azami kütlesi 3,5 ton'u aşan, 10 ton'u aşmayan römorklar.
O4 Sınıfı: Azami kütlesi 10 ton'u aşan römorklar.
Bir yarı römork veya merkezi dingilli römorkta, aracın sınıflandırılmasında kullanılacak azami kütle, çekici araca bağlı ve azami yükte iken, yarı römork veya merkezi dingilli römorkun dingili (/dingilleri) tarafından yere uygulanan statik dikey yüke tekabül eder.

4. Arazi tipi araçlar (G sembollü)

4.1. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi 2 tonu aşmayanlar ve M1 sınıfındaki motorlu araçlar, aşağıdaki koşullara uygun iseler, arazi tipi araç olarak kabul edilir.
- En az bir ön dingili ve en az bir arka dingili eşzamanlı tahrikli olarak tasarlanmış, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil.
- En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması varsa ve tek araç için hesaplanan % 30'luk bir eğimi tırmanabiliyorsa.
Ek olarak, aşağıdaki 6 koşuldan en az beşini de yerine getirmesi gerekir:
- Yaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
- Uzaklaşma açısı en az 20 derece olmalıdır.
- Rampa açısı en az 20 derece olmalıdır
- Ön dingil altında, alt açıklık en az 180 mm olmalıdır.
- Arka dingil altında, alt açıklık en az 180 mm olmalıdır.
- Dingiller arasında, alt açıklık en az 200 mm olmalıdır.

4.2. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi iki tonu aşanlar ile N2, M2 veya M3 sınıfı araçlardan azami kütlesi 12 tonu aşmayanların arazi tipi araç sayılabilmesi için, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil olmak üzere ya bütün tekerleklerinin eşzamanlı tahrikli olması veya aşağıdaki 3 koşulu yerine getirmesi gerekir:
- Bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil en az bir ön dingili ve en az bir arka dingili eşzamanlı tahrikli olarak tasarlanmış,
- En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması olan,
- Tek araç için hesaplanan % 25'lik bir eğimi tırmanabilen.

4.3. M3 sınıfı araçlardan azami kütlesi 12 tonu aşanlar ile N3 sınıfı araçların arazi tipi araç sayılabilmesi için, bir dingilinin tahriki ayrılabilen araçlar dahil olmak üzere ya tekerleklerinin eşzamanlı tahrikli olması veya aşağıdaki koşulları yerine getirmesi gerekir:
- Tekerleklerin en az yarısı tahrikli olan,
- En az bir diferansiyel kilit mekanizması veya buna benzer işlevde en az bir mekanizması olan,
- Tek araç için hesaplanan % 25'lik bir eğimi tırmanabilen.
- Aşağıdaki altı koşuldan en az dördünü yerine getiren:
-Yaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
-Uzaklaşma açısı en az 25 derece olmalıdır.
-Rampa açısı en az 25 derece olmalıdır.
-Ön dingil altında, alt açıklık en az 250 mm olmalıdır.
-Dingiller arasında, alt açıklık en az 300 mm olmalıdır.
-Arka dingil altında, alt açıklık en az 250 mm olmalıdır.
4.4.Yük ve kontrol koşulları.

4.4.1. N1 sınıfı araçlardan azami kütlesi iki tonu aşmayanlar ve M1 sınıfı araçlar, soğutma sıvısı, yağlar, yakıt, stepne, avadanlıklar ve sürücü (Bkz. Ek I dipnot (o) ) dahil olmak üzere çalışabilir durumda olmalıdır.

4.4.2. Ek.II Madde 4.4.1'in kapsamı dışındaki motorlu araçların, imalatçısı tarafından belirtilen teknik açıdan izin verilen azami kütleye göre yüklenmesi gerekir.

4.4.3. İstenen eğimi (% 25 ve % 30) tırmanabilme yeteneği, basit hesaplamayla doğrulanır. Ancak istisnai hallerde, teknik hizmetler kuruluşları, sözkonusu tipteki araca fiili bir deney uygulanmasını talep edebilir.

4.4.4. Yaklaşma açısı, uzaklaşma açısı ve rampa açısı hesaplanırken, çarpmaya karşı koruma tertibatları gözönüne alınmaz.

4.5. Alt açıklığın tanım ve çizimleri. Yaklaşma açısı, uzaklaşma açısı, rampa açısı tanımları için Ek I (na), (nb) ve (nc) dipnotlarına bakınız.)

4.5.1. “Dingiller arasındaki alt açıklık”, durma düzlemiyle aracın en alçak sabit noktası arasındaki en kısa mesafedir.

4.5.2. “Bir dingil altındaki alt açıklık”, aracın bir dingilinin tekerlek (çift olan tekerleklerde içte kalan tekerleklerin) izlerinin merkezinden geçen ve aracın tekerlekler arasında kalan en alçak sabit noktasına temas eden dairesel yayın yerden (durma düzleminden) azami yüksekliğidir.
Aracın hiçbir sabit bölümü, aşağıdaki şemada gösterilen taranmış bölümün içine taşmamalıdır. Uygunsa, dingillerin her birinin yerden yüksekliği konumlarına göre belirtilir; örneğin 280/250/250.

4.6. Birleşik isimlendirme
“G” sembolü, “M” sembolü veya “N” sembolü ile birleşik kullanılmalıdır. Örneğin arazi tipi kullanıma uygun N1 sınıfı bir araç N1G olarak belirtilir.


5. Özel amaçlı araç: M, N ve O sınıflarından, yolcu veya yük nakletme ve özel bir işlevi yerine getirmek için özel gövde düzenlemeleri ve/veya techizatlar gerektiren araçlardır.
 



Ynt: Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

Arkadaslar
Havaalani yanindaki Ulastirma bakanligina 3.gidisimizde sifahen K belgesine gerek olmadigi bilgisini aldik. simdi dilekce ile muraacatta bulunup resmi yazi almaya calisiyorum.
Burada
1.kural aracin sirkete ait olmamasi. Bugun sirket adina kayitli olan yuk tasimayan bir Palio Van icin bile en az K2 belgesi ve surucu icin de SRC gerekiyor.
2. Kural aracin ruhsatinda sadece Kamyon yazmamasi. Araclarimiz kanuna gore 3500 kg'dan agir ise kamyon arazi taşıtı = N2G . 3500 kg'dan hafif unimog varsa (Bilmiyorum) kamyonet arazi taşıtı N1G . N2 3500 kg'dan agir , N1 3500 kg'dan hafif demek. G ise arazi araci oldugunu belirliyor. Ben bu kanuna dayanarak daha once N2 olan arac sinifimi full kanuni olarak TUV'den N2G olara gecirdim ve dosyasina her yerine islettim. Ve arac sahsim uzerine. Yani ticari faaliyette bulunmuyorum ve kamyon arazi araci melezi olmasi hasebi oldugundan sifahen gerekmeyecegi yanitini aldim. Dedigim gibi yazili olarak da yanit alacagim insallah.

En ONEMLI SEY : Aracin sirket uzerinde olmamasi.
 




Ynt: Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

bberksan' Alıntı:
Arkadaslar
Havaalani yanindaki Ulastirma bakanligina 3.gidisimizde sifahen K belgesine gerek olmadigi bilgisini aldik. simdi dilekce ile muraacatta bulunup resmi yazi almaya calisiyorum.
Burada
1.kural aracin sirkete ait olmamasi. Bugun sirket adina kayitli olan yuk tasimayan bir Palio Van icin bile en az K2 belgesi ve surucu icin de SRC gerekiyor.
2. Kural aracin ruhsatinda sadece Kamyon yazmamasi. Araclarimiz kanuna gore 3500 kg'dan agir ise kamyon arazi taşıtı = N2G . 3500 kg'dan hafif unimog varsa (Bilmiyorum) kamyonet arazi taşıtı N1G . N2 3500 kg'dan agir , N1 3500 kg'dan hafif demek. G ise arazi araci oldugunu belirliyor. Ben bu kanuna dayanarak daha once N2 olan arac sinifimi full kanuni olarak TUV'den N2G olara gecirdim ve dosyasina her yerine islettim. Ve arac sahsim uzerine. Yani ticari faaliyette bulunmuyorum ve kamyon arazi araci melezi olmasi hasebi oldugundan sifahen gerekmeyecegi yanitini aldim. Dedigim gibi yazili olarak da yanit alacagim insallah.

En ONEMLI SEY : Aracin sirket uzerinde olmamasi.

tşkler
benim araç şirketim adına kayıtlı ama K belgesi almamak için kendi üstüme alabilirim
aracı N2G olarak tescil edince ruhsata tam olarak ne yazıyorlar
eğer arazi aracı olarak yazıyorlarsa K belgesine zaten gerek kalmıyor
 

Ynt: Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

öncelikle geçmiş olsun.....

benim anladığım kadarıyla ruhsatta kamyon yazmadığı sürece araç şahıs adına ve hususi kullanım ise k belgesine ve src belgesine gerek yok....

ama şirket adına olur ve kullanım amacı ticari olursa herşekilde belge isteniliyor....
 

Ynt: Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

selamlar baya geç farkettim ama size yardımcı olmaya çalışayım.Aracınız açık kasalı unimog ise muhtemelen ruhsatta hususi kamyon olarak işlenmiştir, bu durumda altı bin küsür liraya K-2 belgesi almalısınız o zaman nereye isterseniz gider ve kendi yükünüzü şehir içerisinde taşıyabilirsiniz.Aracınız Hususi Kamyonet olarak ruhsata işlenmiş ise yine K-2 belgesi almanız gerekiyor ama kamyonet sınıfındaki araçlara ulaştırma bakanlığının K-2 belgesi alımında %90 indirimi vardı yani 600 tl civarına alabilirsiniz tabi 2011 de bu fırsat kalkacaktı artık kalktımı bilemiyorum sormak lazım.NOT: Eğer mahkemeye vermek gibi bi niyetiniz varsa vermeyin davayı kaybeder 2044 liralık cezanın yanı sıra 500 tl de hazine avukatı ücreti ödemek zorunda kalırsınız nereden biliyorsunuz diye soracak olursanız aynı olay başıma geldi ve cezayı anlattığım şekilde ödemek zorunda kaldım. Eğer başka bir sorunuz olursa mesaj atabilirsiniz saygılar.
 

Ynt: Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

Merhaba, benim Dodge S100 hususi, açık kasa ve kamyonet görünüyor. bu durumda benim de belge almam gerekecek mi? Muayenesine bile götüremiyorum, o kadar belge ile nasıl uğraşacağız. Tevekkeli her tarafta tüm polisler arabaları bırakmış kamyon kamyonet çevirme peşindeler, demek ondanmış!!
cs
 



Ynt: Unimog K Belgesi Yüzünden Ceza Yedi. Yardımlarınıza İhtiyacım Var.

Ceza'yı yiyen arkadaş aracının ticari olup olmadığını yazmamış...ben mi görmedim..
benim aracımda kamyonet ancak ruhsatta hususi.
hususi araçlara böyle bir uygulama yok biliyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,955
Mesajlar
1,526,477
Kayıtlı Üye Sayımız
166,717
Kaydolan Son Üyemiz
bbbea

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst