Ynt: vitara'da buji değişimi
NGK BKR6E Benzinli -LPG siz orjinal buji.
Dörtlü takımı 25 TL civarı.
Bunu LPG li aracınızda kullanırsanız ömrü kısa olur. Yaklaşık 10 bin km'de değiştirmek veya en azından tırnak aralığını kontrol ettirmek gerekir.
Bildiğiniz gibi bujilerin görevi; kıvılcım sıçratarak havA-yakıt karışımını tutuşturmaktır.
Orjinal buji; benzine göre daha yüksek oktanlı olan ve daha zor tutuşan LPG nin yanması-patlaması için ve/veya sırasında oluşan yüksek ısı, yüksek voltaj.... vs gibi koşullar karşısında yetersiz kalacak, ömrü kısalacaktır. Sonuçta tırnak aralığı büyüyecek ve yanma yeterince olmayacak veya hatalı yanma oluşacak dolayısıyla çekiş düşüp-yakıt sarfiyatı artacaktır.
Ayrıca voltajın olması gerekenden çok artması ateşleme sisteminde de arızalar meydana getirebilir. LPG li araçlara özel bujiler yüksek voltaja ihtiyaç duymadığından ateşleme sistemi arıza riskinin yükselmesini de önlemiiş olur.
NGK 'da LPG li Vitara için öneri:
http://www.ngk.com.tr/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/PKW/ZK_LPG/SUZUKI/VITARA/LPG%201/21892/
BKR 6EIX ya da daha zor koşullar için BKR 7EIX
Benim araç benzinli, bu nedenle kişisel tecrübem yok, fakat üreticiler bu bujilerin LPG koşulları için uygun daha ağır şartlara karşı ek koruma sağlayan özel bir gövde kaplamasına sahip olduğunu bildirmekte ve kullanan arkadaşlarım orjinal bujiden 4-5 kat uzun ömürlü ve aracın da daha performanslı olduğunu söylüyorlar.
Ayrıca konu ile ilgili LPG li araçlar için özel buji üreten NGK firması, aracın LPG li hale dönüştürlmesinden sonra bujilerle birlikte buji kablosunun LPG için uygun olanıyla değiştirilmesini ve lambda sensörünün de LPG ye göre okuma yapmasını sağlayacak bir regulatör kullanılmasını tavsiye ediyor.