Yedek Parça Temini

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan citizen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,045

citizen

Ana Kamp
Mesajlar
33
Tepkime Puanı
0
Yer
İskenderun
Arkadaşlar merhaba,
Aracıma yaptırdığım bakım sonrası koydurduğum kırmızı antifriz in ardından araçta su eksiltme ve genleşme kabından su atma sorunları ne ticesinde radyatörümün tıkalı oldu varsayılarak yapılan temizlik neticesinde şimdilik bir sorun görünmemekte. Ama kurt içime bir defa düştü. Şimdi radyatörü değiştirmek istiyorum ve buna bağlı olarakta devirdaim, hararet müşürü ve termostatı da değiştirmek istiyorum. Bunun için öncelikli olarak Hatay ve Adana yöresinden; olmadı bu tür parçaların orijinallerini veya en yakın olanını bulabileceğim firmaların yada tel vererek yardımcı olabilecek arkadaşların yardımına ihtiyacım var. Saygılar....
 

Etiketler
Ynt: Yedek Parça Temini

Orjinal radyatör 1000 TL üzerinde.
Muadil Taiwan malı radyatör veya yerli Yetsan Üretimleri güvenle kulanabilirsiniz.
Araca kırmızı antifriz koyduysanız aracın su eksiltmesini takipte olun arasıra kaputu açarak ve sabah park ettiğiniz yerleri inceleyerek ve son olarak paspas altlarını kontrol ederek.
Kırmızı antifriz organik asit teknolojisiyle üretildiğinden hararet ve donma önleme özelliği diğerlerinden daha üstün fakat yıllarca bunu görmemiş araçlarda radyatör, kalorifer peteği, hortum ve kelepçelerden sırayla kaçırabilir.
Bahsettiğiniz parçaları bulabileceğiniz yerler:
Tez Oto - Ramazan Tez -ANTALYA 05373330054
http://www.akdenizjaponoto.com/
http://www.ajo.com.tr/suzuki-yedek-parca.html
http://www.ivgen.com.tr/iletisim.html
http://www.durmazlargrup.com/index.php?sayfa=iletisim
http://www.genctokel.com/
http://www.suzukiotoparca.com/
http://www.yetsan.com.tr/
 

Ynt: Yedek Parça Temini

ilginize teşekkür ederim. Bana gönderdiğiniz adresleri birer birer aradım.Hepsinden fiyat aldım.En kısa zamanda biri ile anlaşıp istediğim parçaları getirteceğim. Bu arada araba bayağı bir su eksiltmeye başladı. Kalorifer sistemini yeni yaptırdım oradan bir sorun yok sanırım Radyatör de tüm sorun. Saygılar.
 

Ynt: Yedek Parça Temini

citizen' Alıntı:
ilginize teşekkür ederim. Bana gönderdiğiniz adresleri birer birer aradım.Hepsinden fiyat aldım.En kısa zamanda biri ile anlaşıp istediğim parçaları getirteceğim. Bu arada araba bayağı bir su eksiltmeye başladı. Kalorifer sistemini yeni yaptırdım oradan bir sorun yok sanırım Radyatör de tüm sorun. Saygılar.
Orjinal radyatörün kazanını da değiştirtebilirsiniz.
 

Ynt: Yedek Parça Temini

Pazartesi sipariş ettiğim Radyatör, Su pompası ve devirdaim bu sabah itibari ile geldi. Sorunsuzca yerine takıldı ve arabamı aldım. Sadece Su pompasını değiştirmek için Triger kayışını da çıkarmak gerekiyor bu da tamir maliyetini azıcık artırdı. Bu arada Antalya ajo (Amerikan Japon otomotiv-Bekir Bey) e teşekkürler. Hızlı ve sorunsuzca istediğim parçalar tarafıma gönderildi. Saygılar
 



Ynt: Yedek Parça Temini

citizen' Alıntı:
ilginize teşekkür ederim. Bana gönderdiğiniz adresleri birer birer aradım.Hepsinden fiyat aldım.En kısa zamanda biri ile anlaşıp istediğim parçaları getirteceğim. Bu arada araba bayağı bir su eksiltmeye başladı. Kalorifer sistemini yeni yaptırdım oradan bir sorun yok sanırım Radyatör de tüm sorun. Saygılar.

Su sisteminde değişiklik öncesi veya sonrasında su eksiltmesinin nedenini bulabildiniz mi.
 

Ynt: Yedek Parça Temini

Yanıtta geciktiğim için kusura bakmayınız. Malum her zaman fırsatım olamıyor ama mümkün olan her fırsatta burayadım. Sorunuza gelince değişim sonrası su eksiltme tamamen durdu. Yapılan işlemleri sırasıyla size anlatmak istiyorum. Öncelikle kalorifer tesisatı ile bağlantıyı ayırdık ve kalorifere gidişi dönüşe bağladık. Radyatörden motor soğukken (Lütfen dikkat motor soğuk olmalı) basınç uygulaması yaptık.Kapak ağzından ve bazı hortumlardan sızıntılar belirdi.Kapak ve hortum kelepçeleri değiştirildi. Yeniden basınç verildi.Önceki sızıntılar kapandığı için bu sefer radyatör üst tırnakarından su çıkmaya başladı. Aracın daha önceki sahibi radyatörü şişletmiş sanırım zaten izleri vardı. Bu yüzden de radyatörü tamamen değiştirelim dedik. Bu değiştirme ile birlikte bu iş tam olsun diye devirdaim ve termostatı da değiştirdik. Bu arada basınç uygulamasında bujiler söküldü oaraya su sızıntısı varmı diye şükür temiz çıktı. Araç sarsılarak çalışıyormu diye kontrolü de yapıldı.Bu arada Devirdaimi değiştirmek için triger kayışıda söküldü maalesef. Yeni radyatör ile kalorifer bağlantısı yapılmadan yaklaşık 3 gün öyle bindim ve dün akşam itibariyle kalorifer bağlantısı da yapıldı yeniden basınç verildi. Herşey yolunda...:smiley:) Bu arada eski radyatör söküldüğünde gördükki alt tarafı tamamen çürümüş ve ilginçtir aşağıya, yere hiç su vermiyor, sızıntıyı göstermiyordu. Saygılar...
 

Ynt: Yedek Parça Temini

Bilgiler için teşekkür ederim. Motor soğukken basınç uygulamasını ben de yaptım ve açıkta, gözle görünür bir kaçak göremedim.

Her yol sonrası radyatördeki su seviyesi peteklere kadar iniyor, genleşme kabındaki su bir miktar yükseliyor. Genleşme kabındaki su fazlasını radyatöre geri aldığımda 50 km yol için yaklaşık 100 cc kadar eksilme olduğu görünüyor. Uzun yol olsa veya hava çok sıcak olsa buharlaşma kaybı olarak kabul edilebilir bir miktar ama şartlar öyle değil.

Kapak contası kontrolu için yol sonrası motor sıcakken gaz veriyorum, genleşme kabında herhangi bir gaz kaynaması görünmüyor. Chilton Manual'a göre kapak contası kaçağını ilk belirleyen bu işlemmiş. İkinci işlem de motor durduğunda basınçlı olan su tarafından silindire su geçişi olacağından marşa basıldığında egsozdan su atma kontroluymuş. Böyle birşey de yok.

Su eksilmesi sorununu hala çözemedim. Tek çare kaçağın kabul edilemeyecek ölçülere ulaşması halinde kapak contası üzerine yoğunlaşmak olacak sanırım.
 

Ynt: Yedek Parça Temini

Üst kapak contasının maliyeti ne kadar dır acaba? Tüm sorunları çözecekse bu kadar strese girmek gereksiz. Ben eğer radyatör değişimiyle bu sorun çözülmeyecek olsaydı üst kapak contasını da değiştirmeyi göze alacaktım. Ve hala da radyatör değişimden sonra kapağı açıp suyuna bakmadım. Yarın ilk işim su seviyesini kontrol etmek olacak. Bu arada ilk satırdaki Üst kapak contasının fiyatını bilen arkadaşlar var ise yazabilirlerse sevinirim. Firmalardan fiyat isterken bizde fiyatını bilelim de bazılarının uçmasını engelleyelim derim. Saygılar...
 

Ynt: Yedek Parça Temini

citizen' Alıntı:
Üst kapak contasının maliyeti ne kadar dır acaba? Tüm sorunları çözecekse bu kadar strese girmek gereksiz. Ben eğer radyatör değişimiyle bu sorun çözülmeyecek olsaydı üst kapak contasını da değiştirmeyi göze alacaktım. Ve hala da radyatör değişimden sonra kapağı açıp suyuna bakmadım. Yarın ilk işim su seviyesini kontrol etmek olacak. Bu arada ilk satırdaki Üst kapak contasının fiyatını bilen arkadaşlar var ise yazabilirlerse sevinirim. Firmalardan fiyat isterken bizde fiyatını bilelim de bazılarının uçmasını engelleyelim derim. Saygılar...

www.otomobilyedekparcalari.com 'dan takım olarak 105 TL'ye aldım(Suzuki Vitara G16B motor için). İşçilik ne kadar tutar bilmiyorum. CJ ve vosvoslarımda bu tür işleri kendim yapıyorum ama vitara'da gözüm yemedi. Kaput içi çok karışık ve rahat çalışma alanı yok. Üstelik kapak conta yüzeyinde kaçak nedeniyle oluşmuş hasar varsa yüzey düzeltme işlemini de (sanayi sitelerinde bu işlemi kapakcılar yapıyor) yaptırmak gerekiyor. Conta yedekte duruyor, hala yanık olduğundan emin olamadığım için değiştirme işini zamana bıraktım.
 



Ynt: Yedek Parça Temini

Buggy' Alıntı:
Bilgiler için teşekkür ederim. Motor soğukken basınç uygulamasını ben de yaptım ve açıkta, gözle görünür bir kaçak göremedim.

Her yol sonrası radyatördeki su seviyesi peteklere kadar iniyor, genleşme kabındaki su bir miktar yükseliyor. Genleşme kabındaki su fazlasını radyatöre geri aldığımda 50 km yol için yaklaşık 100 cc kadar eksilme olduğu görünüyor. Uzun yol olsa veya hava çok sıcak olsa buharlaşma kaybı olarak kabul edilebilir bir miktar ama şartlar öyle değil.

Kapak contası kontrolu için yol sonrası motor sıcakken gaz veriyorum, genleşme kabında herhangi bir gaz kaynaması görünmüyor. Chilton Manual'a göre kapak contası kaçağını ilk belirleyen bu işlemmiş. İkinci işlem de motor durduğunda basınçlı olan su tarafından silindire su geçişi olacağından marşa basıldığında egsozdan su atma kontroluymuş. Böyle birşey de yok.

Su eksilmesi sorununu hala çözemedim. Tek çare kaçağın kabul edilemeyecek ölçülere ulaşması halinde kapak contası üzerine yoğunlaşmak olacak sanırım.


Siz birde şu radyatörünüzü bi çıkarttırın ve alt kısmını gözden geçirtin derim. Bende de su eksiltme olduğunda gözle kontrolde hiçbir zaman alt taraftan akan suyu göremedik. Ne zaman ki radyatör çıkarıldı baktık ki alt tarafı kir pas ve ıslaklık içinde idi. Ne ilginçtir ki oradan akan suyu hiç bir zaman göremedik. Araç çalışırkende soğukken basınç altında bile. Saygılar.
 

Ynt: Yedek Parça Temini

aynı konuda banada yardımcı olabilirseniz bende 2.5 grand vitara katalitik arıyorum istanbul anadolu yakasında bilinen güvenilir yer bilen varmı?
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.

BENZER KONULAR



GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,839
Mesajlar
1,531,414
Kayıtlı Üye Sayımız
166,940
Kaydolan Son Üyemiz
acelyakaratas

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst