YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan suziki jimny Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,902

suziki jimny

çok okuyan değil gezenbilir..!
Mesajlar
158
Tepkime Puanı
2
Yer
Istanbul
Tüm site kurucularına ve üstadlara selamlar, 2 gün önce ilk suzikime sahip oldum ve en güncel topluluk olduğunu düşündüğüm gezenbilir e katıldım.. Sormak istediğim, tecrübe ve fikrinizden yararlanmak istediğim bazı sorularım olacak;

1)Aracım 2007 jimny manuel siyah 97 binde değişen boya yok ilk sahibinden, denilene göre offroad görmemiş bakımlı temiz. Sıfır Kumho asfalt lastiği, cam yan rüzgarlıkları, tavan yan tutacakları, rüzgarlık, ün tampon krom görünümlü koruma barı var extra. 20 TL ye aldım, fiyat piyasa değerlerine göre uygun mu?
2)Araç *2 de ve *4 de km de ne yakıyor? (genelde sakin ve rolantide araç kullanırım)
3) *4 den *2 ye hemen geçmiyor, bir rivayete göre 1-2 mt geri gidip tık sesinden sonra *2 ye alınıyormuş dogrumu?
4)*2 den *4 yada tersine geçişleri max. kaç km hızlayden yapmalıyım yada durup mu yapmak en sağlıklısı?
5)Kronik sorunu varmı vede dikkat etmem gereken huyu suyu? :smiley:
**resim henüz çekemedim o yuzden ekleyemıyorum.

şimdiden çok teşekkürler, hayranı olduğum bu grubun yorumlarına güveniyorum, tarzı olan yaşamdan zevk almayı bilen insanlar olduğunuzu düşünüyorum.. Saygılar..
 

Etiketler
Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

Merhabalar aracınız hayırlı olsun, güzel günlerde sağlıkla kullanmanızı temenni ederim. Öncelikle konuyu açtığınız yerdeki diğer konuları incelerseniz bütünsorularınızın cevabı bulunmakta. Ben kendi izlenimlerimi size aktarayım.

1) Aracınızı güvendiğiniz 4X4 ler konusunda işini ehli birine baktırıp içinize sindikten sonra aldıysanız motorunda yürüyeninde çok ekstrem bir durum olmadıkça sorun çıkarmayacaktır. Fiyat aracın niteliklerinden çok satıcının insiyatifinde bir konu maalesef ona yorum yapamayacağım.
2)Standart fabrikasyon hali ile 2WD 100 km de 9-10 lt yakıt yakıyor 4WD modunda ise tahminen yaklaşık bir sayı vermek gerekirse 11-12lt 4L konumunda ise 15 lt leri bulabilir bu bnim yaklaşık gördüğüm değerler sizde daha düşük olabilir. (Bakımlarını ihmal etmemenizi öneririm, zira yakıt tüketimine faydası tartışılmaz.)
3)Bu söylediğiniz konu vitaralar için geçerli Jimny de eğer vites geçişlerinde sorun yaşıyorsanız
a)çok soğuk kış günlerinde aracı çalıştırıp hemen denemeyin
b)arada sırada geçip takılmalar oluyor yada geçikmeler yaşanıyorsa aktarma motoru kabloları hasar görmüştür değiştirmelisiniz. alttaki bu kısma bir koruma yaptırmanızı şiddetle tavsiye ederim. Şayet o kısım zarar görürse hangi modda iseniz o modda kalabilirsiniz, tadsız bir durum :smiley:
4) 2WD dan 4WD a 90 km yi geçmeden herhangi bir hızda geçebilirsiniz fakat burada bir küçük dipnot seyir halinde iken eğer 4WD a bir rampada geçirirseniz bir ikisn ayağınızı o sırada gazdan çekmeniz daha rahat ve konforlu geçmesini sağlar aksi takdirde "ÇAT" diye bir sesle birlikte bir kasılma hissedersiniz. 4L konumuna ise araç 4WD konumunda iken durup boş vitesde otomatik ise P veya N konumunda 4L düğmesine basın 1 saniye "BİP" sesini duyunca ekranda sarı 4L ışığı yanar.
5)Kronik bir sorunu yok ben rastlamadım duymadım ama yukarıda bahsettiğim hususlara dikkat ederseniz size sorunsuz senelerce hizmet eder.

Benim aklıma gelenler şimdilik bunlar yinede bir sorunuz olursa çekinmeden sorabilirsiniz yardım edeceğim imkanlarım bilgim doğrultusunda yardımcı olmaya çalışırım. Tekrardan hayırlı olsun kazasız belasız güzel günlerde kullanmanız dileği ile. Resimleride eklerseniz bir ara merak ettik aramıza hoş geldiniz. ;D ;D ;D
 

Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

çok teşekkürler bu yorumlar şimdilik bana yeterli, yakıt konusunda beni üzmezse sanırım uzuuun yıllar birbirimizden kopamayacağız bu ufak canavar ile :smiley: resimleri 1-2 gune paylasırım.. tekrar teşkler hoşbulduk,
 

Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

5)Kronik sorunu varmı vede dikkat etmem gereken huyu suyu?


Ağır başlı efendi şöför ister. Yeni Pejo'su ile üniversitede fırlamalık yapmayı sefen gençlerin eline verilmemesi gereken arabalardan.
 

Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

sakyuz' Alıntı:
5)Kronik sorunu varmı vede dikkat etmem gereken huyu suyu?


Ağır başlı efendi şöför ister. Yeni Pejo'su ile üniversitede fırlamalık yapmayı sefen gençlerin eline verilmemesi gereken arabalardan.

:smiley: yaş 30 doğru karar olmuş ozaman..
 



Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

yaş 30 doğru karar olmuş ozaman..

Evet yeni aracınız hayırlı olsun güzel günlerde kullanın..
 

Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

Ben çekişi hep durup değiştiriyorum hiç ses falan da çıkmıyor yalnız tekerler düz konumdayken.
 

Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

arabamı çok sevdim çok keyifli, yakışıklı, 1.3 olmasına ragmen benı sasırtan hızlanması ve gucu ıle dodge 16 v motoru ve sesı şahhane.. Şimdilik tek sıkıntım binek araçtan ınıp bu tıp arazı tasıtının duz yoldaki hafif eşref sallantıları ve virajlarda suratlı gırınce takla atacakmıs hıssı vermesı. Şimdi..;

Uzerınde standart kant ve alfalt tipi kumho 205/70/15 lastık var, ben bu aracı h.sno kır bayır orman vs h.içi işe gel git de kullanacagım yazında uzun yol yapacağım kısmetse (%80 asfalt otobanda kullanacagım) uzerındekı ebat ve tıp lastıkler idealmidir, sallantı lastıklerle baglantılı degılse min a ındırmem ıcın ne yapılabılır? tşkller,
 

Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

h.içi işe gel git de kullanacagım yazında uzun yol yapacağım kısmetse (%80 asfalt otobanda kullanacagım)


Araç o şartlar için pek ideal olmamasıyla ünlüdür, ama düzgün kullanılırsa idare eder. Konu hakkında ilave bilgi burada http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_v._Consumers_Union (sonradan bahsi geçen aracın adı değişti jimny oldu) tercüme lazımsa http://translate.google.com.tr/ Yine de bence süspansiyonu ve viraj denge çubuğunu bir anlayana kontrol ettirin, normal olmayan bir durum da olabilir.

Bu konuyu kafanıza takıp ta aracınızdan soğumanıza gerek yok ben ankara bilkent(*) yolunda takla atmış bir honda crv de gördüm, ki yol tutuşu en iyi suvlardan biridir.. önce şöförlük lazım.

(*) Bilmeyenler için not düşeyim burası arabayla artistlik yapmayı seven gençleri bolca görebileceğiniz bir yol.
 

Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

sakyuz' Alıntı:
h.içi işe gel git de kullanacagım yazında uzun yol yapacağım kısmetse (%80 asfalt otobanda kullanacagım)


Araç o şartlar için pek ideal olmamasıyla ünlüdür, ama düzgün kullanılırsa idare eder. Konu hakkında ilave bilgi burada http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_v._Consumers_Union (sonradan bahsi geçen aracın adı değişti jimny oldu) tercüme lazımsa http://translate.google.com.tr/ Yine de bence süspansiyonu ve viraj denge çubuğunu bir anlayana kontrol ettirin, normal olmayan bir durum da olabilir.

Bu konuyu kafanıza takıp ta aracınızdan soğumanıza gerek yok ben ankara bilkent(*) yolunda takla atmış bir honda crv de gördüm, ki yol tutuşu en iyi suvlardan biridir.. önce şöförlük lazım.

(*) Bilmeyenler için not düşeyim burası arabayla artistlik yapmayı seven gençleri bolca görebileceğiniz bir yol.

tşkler arabadan soğumak ıcın henz erken bılınclı aldım netıcede sadece 100 km hızda eşimle çoluk çocukla ani manevra gerektıren extrem durumlarda taklaya gelmek ıstemıyorum.. farklı bır sıtedeyol tutuşu ve yana yatmayı minimize edecegı ıddıa edılen şu aşağıdaki yazıyı buldum 2 yıl oncesıne ait yorum ne derece dogrudur yeni bişeyler varmıdır ilgili ve deneyimli arkadaslara sorum_?

OfsetMutlaka olumlu etkisi olur. Zira yükseltilmiş araçlarda kesinlikle oluyor. Eğer gerçekten offset istiyorsanız bu işin en geri dönülebiliri (jantları bozmadan) spacer takmak, yada daha önceden yapılmış bir jant bulup denemek, yada başka bir kendinden offsetli çelik/alüminyum alaşım jant bulup denemek.

4 adet offsetli Alüm alaşım Jant 650-700 TL
4 adet Spacer 200 Euro = 420 TL
1 set 2,5 cm Jant offsetleme 250 TL

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=37066.60#ixzz2IdlzTsvA
 



Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

O spacer denen şeyler yükseltme kiti. Faydası değil zararı olur. Offsetli jant nedir bilmiyorum. Bilen arkadaşlar açıklar sanırım.
Az bir fayda getirebilecek tek şey biliyorum o da belki biraz daha sert bir süspansiyon olabilir, tabi o da sadece kusursuz yollarda fayda sağlar. Asıl problem ise aracın iki teker aralığının biraz az olması, o da jantla genişletilebilecek birşey gibi görünüyor ama tabi öyle bir jant varsa. Ofsetli janttan belki onu kastediyorlardır. Netice itibari ile o da çirkin görünür.
 

Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

Spacer yukseltme kiti degildir. Benim aracımda spacer mevcut 1 inch yani 2.5 cm yol tutuş gözle görülür şekilde arttı. Aracınıza standart lastik ebatları ile taktırıp kullanabilirsiniz, fakat size tavsiyem jimny nizi standart hali ile tepkilerine alışarak kullanmak. Jimny yi sedan bir araç gibi düşünmeyin sürüş dinamikleri çok farklı bir araçtır bunlara reğmen aslında dengeli bir araçtır sadece onun sınırlarını iyi bilmek gerekir. Yükseltme kitinin faydasından çok zararı olup olmadığı ayrı bir tartışma konusudur.
 

Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

Spacer yukseltme kiti degildir.

Tekerlek aralığını genişletme kiti herhalde o zaman... bir yere boşluk eklediği belli yüksekliğe eklemiyorsa o zaman genişliğe ekliyordur. O iş düzgün yapılabilirse elbet bir faydası olur.

Yükseltme kitinin faydasından çok zararı olup olmadığı ayrı bir tartışma konusudur.


Konuyu açan arkadaşın amacına bir faydası yok, başka amaçlara elbet faydalıdır..
 

Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

Merhaba,aracinizla olaganustu seyler yapmayi planlamiyorsaniz oynamayin.
Coluk cocuk binilecek,hafta sonlarinda daga,bayira gidilecekse standart kalsin.
Yok ben kudurmak istiyorum,yarisa girmek,drift bile yapmak istiyorum ise baska.
Binek aractan arazi aracina gecince zaten surus tercihiniz degisecektir.
Bu ister yirmi,ister yuzyirmi binliralik arac olsun illa ki fark edecektir.
Ne kadar yukselirseniz belli oranda da genislemeniz gerekecektir.
Araziye uygunlasan arac,asfalttan uzaklasir,bu konunun beylik laflaridir.
Siz yukseltmeden(spacer)genislemek isterseniz bu mumkundur.
Zarari nedir?Donus yari capiniz artar.Zor hesaplanacak oranda bir yipranma olur.
Hayati bir zarari yoktur.Faydasi ise nispeten daha iyi yan egime girebilirsiniz.
Asfaltta ise bir parca daha viraj emniyeti kazanmis olursunuz.
Yani ani bir harekette taklaya gelmeyelim demissiniz ya onu biraz iyilestirirsiniz.
Yukselme size daha cok sallanma,daha az yan egimlere girme,kolay devrilme getirir.
Virajlarda da savrulma artar.Arti yanlari ise aracin altini artik daha az surtersiniz.
Yaklasma aciniz artar,dik inis ve cikislarin baslangic noktalarina kolay yaklasirsiniz.
Butun bunlarin alt takim ile oynanmadan yapilabilecek makul oranda sinirlari vardir.
Yine makul oranda lastiklerin ebatlariyla da oynanarak belli yukselme olabilir.
Yuzde uc gibi bes gibi oranlardir.Fazlasinda aktarma ve suspansiyon sisteminde oynamak sarttir.
Yoksa dislilerin,suspansiyon ve tasima sistemlerinin plastik gibi kirildigini gorursunuz.
Baska araclar icin yapilmis calismalara iliskin yazilari da okuyun,cok bilgi vardir.
Araciniz standart hali ile yeterince dovusken,saglam,maharetli,tutulan bir aractir.
Gorsel olarak bir seyler isterseniz belki kabul edilebilir sinirda lastik degistirebilirsiniz.
Birde sik sik araziye giderim derseniz hele yalniz,vinc taktirin olsun bitsin.
Genelde mumkunse yalniz gitmeyin,gittiginiz yerde kalirsaniz,sizi kurtarici bile bulamayabilir.
Aracinizi surekli bakimli tutun,bakimi eksik veya basit problemi varsa araziye obur hafta gidin.
Macera ariyorsaniz,ekip olun,aileyi sefil etmeyin.Araciniz tekse,is ve ev araci ise dusunun.
Kudurmak icin kirilinca uzulmeyeceginiz ikinci bir arac edinin,parcasi tamiri ucuz olan.
Bilincli biri oldugunuza gore artik bu aracla yavaslama donemine girdiginizi kabul edin.
Hem yakittan,parcadan tasarruf edin,hemde her yere daha emniyetli gitmeyi kazanin.
Arazi araclarinda kazalar daha cok asfaltta olmaktadir.Arazideki dokunuslar sayilmaz.
Ama sonucta hepsi tamircide son bulur.Saglikli,zevkli,huzurlu surusler dilerim.
Araciniz son derece keyifli,park sorunu olmayan,vergisi,yakiti uygun bir arac.
Iyi gunlerde kullanmanizi temenni ederim.
Sahsi tecrube ve degerlendirmelerimdir.
 

Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

Merhaba,aracinizla olaganustu seyler yapmayi planlamiyorsaniz oynamayin.
Coluk cocuk binilecek,hafta sonlarinda daga,bayira gidilecekse standart kalsin.
Yok ben kudurmak istiyorum,yarisa girmek,drift bile yapmak istiyorum ise baska.
Binek aractan arazi aracina gecince zaten surus tercihiniz degisecektir.
Bu ister yirmi,ister yuzyirmi binliralik arac olsun illa ki fark edecektir.
Ne kadar yukselirseniz belli oranda da genislemeniz gerekecektir.
Araziye uygunlasan arac,asfalttan uzaklasir,bu konunun beylik laflaridir.
Siz yukseltmeden(spacer)genislemek isterseniz bu mumkundur.
Zarari nedir?Donus yari capiniz artar.Zor hesaplanacak oranda bir yipranma olur.
Hayati bir zarari yoktur.Faydasi ise nispeten daha iyi yan egime girebilirsiniz.
Asfaltta ise bir parca daha viraj emniyeti kazanmis olursunuz.
Yani ani bir harekette taklaya gelmeyelim demissiniz ya onu biraz iyilestirirsiniz.
Yukselme size daha cok sallanma,daha az yan egimlere girme,kolay devrilme getirir.
Virajlarda da savrulma artar.Arti yanlari ise aracin altini artik daha az surtersiniz.
Yaklasma aciniz artar,dik inis ve cikislarin baslangic noktalarina kolay yaklasirsiniz.
Butun bunlarin alt takim ile oynanmadan yapilabilecek makul oranda sinirlari vardir.
Yine makul oranda lastiklerin ebatlariyla da oynanarak belli yukselme olabilir.
Yuzde uc gibi bes gibi oranlardir.Fazlasinda aktarma ve suspansiyon sisteminde oynamak sarttir.
Yoksa dislilerin,suspansiyon ve tasima sistemlerinin plastik gibi kirildigini gorursunuz.
Baska araclar icin yapilmis calismalara iliskin yazilari da okuyun,cok bilgi vardir.
Araciniz standart hali ile yeterince dovusken,saglam,maharetli,tutulan bir aractir.
Gorsel olarak bir seyler isterseniz belki kabul edilebilir sinirda lastik degistirebilirsiniz.
Birde sik sik araziye giderim derseniz hele yalniz,vinc taktirin olsun bitsin.
Genelde mumkunse yalniz gitmeyin,gittiginiz yerde kalirsaniz,sizi kurtarici bile bulamayabilir.
Aracinizi surekli bakimli tutun,bakimi eksik veya basit problemi varsa araziye obur hafta gidin.
Macera ariyorsaniz,ekip olun,aileyi sefil etmeyin.Araciniz tekse,is ve ev araci ise dusunun.
Kudurmak icin kirilinca uzulmeyeceginiz ikinci bir arac edinin,parcasi tamiri ucuz olan.
Bilincli biri oldugunuza gore artik bu aracla yavaslama donemine girdiginizi kabul edin.
Hem yakittan,parcadan tasarruf edin,hemde her yere daha emniyetli gitmeyi kazanin.
Arazi araclarinda kazalar daha cok asfaltta olmaktadir.Arazideki dokunuslar sayilmaz.
Ama sonucta hepsi tamircide son bulur.Saglikli,zevkli,huzurlu surusler dilerim.
Araciniz son derece keyifli,park sorunu olmayan,vergisi,yakiti uygun bir arac.
Iyi gunlerde kullanmanizi temenni ederim.
Sahsi tecrube ve degerlendirmelerimdir.

Doğru söze ne nedir ;)
 



Ynt: YENİ JİMNY SAHİBİYİM ÜSTADLARA SORULARIM-ARAÇ HAKKINDAKİ FİKİRLERİNİZ?

ttogan' Alıntı:
Merhaba,aracinizla olaganustu seyler yapmayi planlamiyorsaniz oynamayin.
Coluk cocuk binilecek,hafta sonlarinda daga,bayira gidilecekse standart kalsin.
Yok ben kudurmak istiyorum,yarisa girmek,drift bile yapmak istiyorum ise baska.
Binek aractan arazi aracina gecince zaten surus tercihiniz degisecektir.
Bu ister yirmi,ister yuzyirmi binliralik arac olsun illa ki fark edecektir.
Ne kadar yukselirseniz belli oranda da genislemeniz gerekecektir.
Araziye uygunlasan arac,asfalttan uzaklasir,bu konunun beylik laflaridir.
Siz yukseltmeden(spacer)genislemek isterseniz bu mumkundur.
Zarari nedir?Donus yari capiniz artar.Zor hesaplanacak oranda bir yipranma olur.
Hayati bir zarari yoktur.Faydasi ise nispeten daha iyi yan egime girebilirsiniz.
Asfaltta ise bir parca daha viraj emniyeti kazanmis olursunuz.
Yani ani bir harekette taklaya gelmeyelim demissiniz ya onu biraz iyilestirirsiniz.
Yukselme size daha cok sallanma,daha az yan egimlere girme,kolay devrilme getirir.
Virajlarda da savrulma artar.Arti yanlari ise aracin altini artik daha az surtersiniz.
Yaklasma aciniz artar,dik inis ve cikislarin baslangic noktalarina kolay yaklasirsiniz.
Butun bunlarin alt takim ile oynanmadan yapilabilecek makul oranda sinirlari vardir.
Yine makul oranda lastiklerin ebatlariyla da oynanarak belli yukselme olabilir.
Yuzde uc gibi bes gibi oranlardir.Fazlasinda aktarma ve suspansiyon sisteminde oynamak sarttir.
Yoksa dislilerin,suspansiyon ve tasima sistemlerinin plastik gibi kirildigini gorursunuz.
Baska araclar icin yapilmis calismalara iliskin yazilari da okuyun,cok bilgi vardir.
Araciniz standart hali ile yeterince dovusken,saglam,maharetli,tutulan bir aractir.
Gorsel olarak bir seyler isterseniz belki kabul edilebilir sinirda lastik degistirebilirsiniz.
Birde sik sik araziye giderim derseniz hele yalniz,vinc taktirin olsun bitsin.
Genelde mumkunse yalniz gitmeyin,gittiginiz yerde kalirsaniz,sizi kurtarici bile bulamayabilir.
Aracinizi surekli bakimli tutun,bakimi eksik veya basit problemi varsa araziye obur hafta gidin.
Macera ariyorsaniz,ekip olun,aileyi sefil etmeyin.Araciniz tekse,is ve ev araci ise dusunun.
Kudurmak icin kirilinca uzulmeyeceginiz ikinci bir arac edinin,parcasi tamiri ucuz olan.
Bilincli biri oldugunuza gore artik bu aracla yavaslama donemine girdiginizi kabul edin.
Hem yakittan,parcadan tasarruf edin,hemde her yere daha emniyetli gitmeyi kazanin.
Arazi araclarinda kazalar daha cok asfaltta olmaktadir.Arazideki dokunuslar sayilmaz.
Ama sonucta hepsi tamircide son bulur.Saglikli,zevkli,huzurlu surusler dilerim.
Araciniz son derece keyifli,park sorunu olmayan,vergisi,yakiti uygun bir arac.
Iyi gunlerde kullanmanizi temenni ederim.
Sahsi tecrube ve degerlendirmelerimdir.

çok teşekkürler, çok açıklayıcı ve faydalı şeyler yazmışsınız, binek araçtan arazi taşıtına geçmenin yalpalamasını yaşıyorum sanırım. Bu durumda standardı bozmadan ilerlemek en dogrusu olacak sanırım.. saygılarımla.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,838
Mesajlar
1,531,402
Kayıtlı Üye Sayımız
166,939
Kaydolan Son Üyemiz
Madafak

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst