Yeni Toyota LC' ciden Sorular

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 07gokhanlc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 183
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 35,282

Etiketler
Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

gokhanlro' Alıntı:
??? :eek: ???

Ciddimi ..... ben tamamen açık olarak biliyordum.. lsd ler in çok memnun etmediğini biliyorum... Son cümleyi biraz açabilirmisiniz,bu kilitleme low yada hi de gitmeyele nasıl alakalı ? kaymaya başlayınca kilitlenmiyormu?
Özür dilerim kontrol ettim. Haklısınız...
K 29 2 açılımı şöyle
K Ring Gear Size 9.5"
29 Pinion Gear Ratio 4.1
2 Open Diff. with 2 Pinion
Yani sizin diferansiyel açık. Limited slip isterseniz benim elimde var. Ama bütçeniz varsa parayı ARB'ye yatırmanız daha mantıklı.
ARB tamamen sizin kontrolunuzda olan bir düzenek.
Örneğin 40cm çamur olan 2km uzunluğunda bir yokuş düşünün. Low Range ile giderseniz eninde sonunda ilerlemeniz mümkün olmayacaktır. Ama Hi Range'de sadece arkayı kilitleyip tam gaz çıkabilirsiniz. (Ben denedim ayrıca çok da eğlenceli :smiley: Rodeo gibi oluyor)
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

seco7' Alıntı:
Arkadaşlar selam,
Ben kendi problemim için sizden destek rica ediyorum;Aracımı ilk aldığımda 235 ile başlayan 16 jant BFG lastik vardı,arazi için hazırlamaya başlarken lastikleri ve jantları değiştirerek ölçüleri büyüttüm(33X12,5X15)
Araçda hız kaybı yaşadım fakat aşırı rahatsız edici değildi.2 hafta önce lastiklerim eskidiği için yeniden değiştirdim ve bu defa 35''e yükselttim.Şu an aracımdaki vites değiştirme aralıkları uzadı,araç ilk kalkışta vites değiştirmek için çok efor sarfediyor ve yığılıyor.Sanki yere güç basıyor gibi.
Yorumlarınızdan anladığım kadarıyla ayna mahruti oranlarımı değiştirmem gerekiyor galiba,yada ne yapmalıyım.Beni bu konuda yönlendirebilirseniz çok mutlu olurum.Ayna mahruti oranlarım 37,10 aracımın rahatlaması için kaç olması gerekiyor

3:70 olduğundan eminmiyiz peki.??
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

seco7' Alıntı:
Arkadaşlar selam,
Ben kendi problemim için sizden destek rica ediyorum;Aracımı ilk aldığımda 235 ile başlayan 16 jant BFG lastik vardı,arazi için hazırlamaya başlarken lastikleri ve jantları değiştirerek ölçüleri büyüttüm(33X12,5X15)
Araçda hız kaybı yaşadım fakat aşırı rahatsız edici değildi.2 hafta önce lastiklerim eskidiği için yeniden değiştirdim ve bu defa 35''e yükselttim.Şu an aracımdaki vites değiştirme aralıkları uzadı,araç ilk kalkışta vites değiştirmek için çok efor sarfediyor ve yığılıyor.Sanki yere güç basıyor gibi.
Yorumlarınızdan anladığım kadarıyla ayna mahruti oranlarımı değiştirmem gerekiyor galiba,yada ne yapmalıyım.Beni bu konuda yönlendirebilirseniz çok mutlu olurum.Ayna mahruti oranlarım 37,10 aracımın rahatlaması için kaç olması gerekiyor
Bu konuda teorik bilgi şöyle :
Mahruti oranı kısaldıkça daha büyük lastiği daha kolay çevirisiniz. Oranın kısalması rakamın yükselmesi demektir. Ama aracın son sürati düşer. Turbo Dizel ya da Benzinli 80 Kasada 33" idealdir. 35" i de idare eder ama debriyajda sorunlar başlar. Oranı 4.1'in bir kısası ile çözersiniz. Max. sürat 130 km/h lere düşer.
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

Ayna Mahruti Oranınızı kontrol etmeniz için VIN Numarasında bakabilirsiniz...

http://www.off-road.com/trucks-4x4/tech/toyota-land-cruiser-axle-information-19409.html
 




Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

CDM-SUBARU' Alıntı:
Bu araçlar için 33" optimum ölçü.
Fazla kurcalamayın derim ben ;)
Erkan'a katılıyorum. En çok offroad yapanımız bile %5 arazi %95 asfaltta gidiyor. İki araba yapacaksanız o başka o zaman bir tanesini Heytem'in 70'i gibi yapasınız olur biter. 37" Super Swamper la müthiş olur.
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

çağlar' Alıntı:
3:70 olduğundan eminmiyiz peki.??
Geçmiş bir tarihde arkaya Lsd takmak için tamircim difransiyeli açtığında saymıştı.37 büyük 10 küçük diye.Emin olmak için başka metod varmı peki?
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

OffRoader-EB' Alıntı:
Bu konuda teorik bilgi şöyle :
Mahruti oranı kısaldıkça daha büyük lastiği daha kolay çevirisiniz. Oranın kısalması rakamın yükselmesi demektir. Ama aracın son sürati düşer. Turbo Dizel ya da Benzinli 80 Kasada 33" idealdir. 35" i de idare eder ama debriyajda sorunlar başlar. Oranı 4.1'in bir kısası ile çözersiniz. Max. sürat 130 km/h lere düşer.
Aracım 80 kasa otomatik vites.Araçlarla bu kadar oynadıktan sonra açıkçası aşırı hızlı olmasını istemem zaten.Uzun yolda 90-100 yeter bana :smiley:
siz deneyimliler o kadar çok 33'' dedinizki,eski lastiklerimi yeniden takmayı bile ciddi ciddi düşünür oldum.Ancak aracım aşırı yüksek ve bu halini çok seviyorum,33''leri takdığımda orantısız görüntü oluyor.35''ler hani derler ya cuk diye,tam öyle oldu.Sizlerden alacağım bilgi-yönlendirme sayesinde bişeyler yapmaya çalışacağım...
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

Makaslı, manuel vitesli, düz mekanik dizel Toyotamın gözünü seveyim ;D ;D ;D

SH102659.jpg
 



Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

OffRoader-EB' Alıntı:
Erkan'a katılıyorum. En çok offroad yapanımız bile %5 arazi %95 asfaltta gidiyor. İki araba yapacaksanız o başka o zaman bir tanesini Heytem'in 70'i gibi yapasınız olur biter. 37" Super Swamper la müthiş olur.
Erkan aracımı kışın Antalya'da 33 lerle gördü.Oda benim aracıma 35 lerin tam ideal olacağı(görüntü olarak) yorumunda bulunmuştu.Ben aracımı tüm hafta sitede yatırıp,bazen hafta sonları kullanıyorum.
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

umutcelikel' Alıntı:
Makaslı, manuel vitesli, düz mekanik dizel Toyotamın gözünü seveyim ;D ;D ;D

SH102659.jpg
Aynen katılıyorum.Otomatik ve beyinli arabanmı var,derdin var :smiley: :smiley:
Bir kezdaha söylemek gerekirse süper olmuş araç,güle güle kullanın
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

seco7' Alıntı:
Erkan aracımı kışın Antalya'da 33 lerle gördü.Oda benim aracıma 35 lerin tam ideal olacağı(görüntü olarak) yorumunda bulunmuştu.Ben aracımı tüm hafta sitede yatırıp,bazen hafta sonları kullanıyorum.

Ohoo,görüntü bazlı olursa, Serdar 37 bile olur valla ;D
Ama hani optimum işlevsellik dediğimizde ise 33" bir adım öne çıkıyor. ;)
 

Ynt: Yeni Toyota LC' ciden Sorular

CDM-SUBARU' Alıntı:
Ohoo,görüntü bazlı olursa, Serdar 37 bile olur valla ;D
Ama hani optimum işlevsellik dediğimizde ise 33" bir adım öne çıkıyor. ;)

:D :D Hala 33 diyor ya ;D ;D ;D ;D ;D
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,111
Mesajlar
1,528,851
Kayıtlı Üye Sayımız
166,840
Kaydolan Son Üyemiz
sametcan2025

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst