İklil bey, “Almanya'daki bir Türk Plakalı araca bir ''ALMAN ORTAK'' bulup da evrakları düzenlersek , sanırım bu kişi üzerinden Almanya'da TÜV Muayenesi de yaptırtmak mümkün olabilir” demişsiniz. Hukukçu olmadığım halde müsaadenizle düşüncenizde sorunlu gördüğüm noktalar şunlar.
* Alman noterinde, yabancı ülke ruhsatı sahibi bir aracın devri söz konusu ? Gerçi konsolosluk noteri çözüm sunsa da sonuçta Türk ruhsatında Almanya’da değişiklik yapamayacağınıza göre, işin esprisi kaçıyor bence.
* TÜV teknik beraberlikleri olsa da, iki ülke için 2 ayrı kuruluş. Sanırım bildiğiniz üzere normlarında bile farklılıklar var. Kontrollarının geçerliliği ülkeleri ile sınırlı. Teknik olarak beraber çalıştıkları halde, TSE ve DIN in iki ayrı kurum olması gibi.
Bilgisi olduğundan emin olanlar lütfen düzeltsin.
Burak bey, Almanya için 2. ülke (diğer AB ülkeleri) araçlarının kayıtsız kalış süresi, 6 ay. (AB ülkeleri arası vergi düzenlemesi)
Fakat, bu süre Türkiye gibi 3. ülkeler için yukarıda ve mesaj
#11 de yazdığım üzere 1 seneye kadar uzayabiliyor. Yalnız
yönetmelik Almanya’ya yerleşme ve turistik olarak bulunma (hangi aklı selim sahibi yalnızca Almanya’da bir sene turist olarak bulunur ?
) arasında bir ayırım yapmamış. Bu nokta boşlukta. Tabi kötüsü, yani 6 ay esas alınabilir.
Açıkcası dediğiniz üzere bu sürenin kesin olarak bilinmesinin, aslında konuya pratikte de zaten bir faydası olmamalı ? Uzun süre bile olsa, plakasını çıkardığınız ve yerinden kımıldatmadığınız aracınızın şikayet edilmesi gibi fantezi ve fazla uçuk şeyler zaten söz konusu olmamalı.
Üstelik gezecek o kadar çok yer var ki. İsteyen aracını farklı ülkelerde farklı zaman aralıklarında bırakabilir.
Bütün AB içinde yabancı araç bulundurulma süresi ile ilgili bir bilgiye ise AB nin ilgili sayfasından da ulaşamadım. İnsanın vakti çok olmasın, nelerle uğraşıyor ya Rabbim.
İklil beyin by-pass yaklaşımı açıkcası konuyu ekstra renklendiriyor.
Devamına bakalım....