Bu Kazada Motokaravancının Suçu Neydi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan RamizDAYI Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 50
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,144


Cekme karavan icin Avusturya’da ek vinyet alınıyor mu?
arac+cekme karavan icin mi 3500 kg sınır?
Sanırım transporter ve karavan toplasam 3500 sınırında çıkarım.

Çekici araç 3.5 tonun altında ise çekme karavan için ayrıca otoban ücreti hesaplanmıyor.
Alp tünellerinde ve geçitlerde durum farklı olabilir.

Bu linkte Avrupa‘daki durum açıklanıyor. Italya gibi ücret giṣelerde ödeniyorsa yanlıṣ yapacak bir durum yok. Giṣede gereken ücreti istiyorlar.

Maut & Vignette für Wohnmobil und Caravan in Europa | ÖCC
 
Son düzenleme:

.
* Avusturya hükümeti 2024 yılında otoyollar için bir günlük vinyet uygulamaya karar verdi. 10 günlük geçiş ücreti ise daha pahalı hale gelecek.
Bir günlük geçiş ücreti 8,60 Euro
10 günlük vinyetin fiyatı da 11,50 avroya yükselecek. Dönüş tekrar Avusturya’dan olacaksa aylık olarak almak daha uygun olabilir.
Vinyeti sınırı geçtikten sonr ilk benzin istasyonlarındaki resmi ASFINAG kulübesinden alın. Koydukları otomatlar biraz karışık çalışıyor, uğraşmayın.
E-Vinyet ise geri verme hakkı yüzünden ancak 18 gün sonra geçerli olmakta. Akıllarını sevsinler. Sakın almayın..
* Almanya ve Avusturya’da ~ 50 Cent daha az vermek isteyen yakıtını otoban dışından almalı. (Eylül 2023)
* Macaristan vinyetini mutlaka resmi sayfasından alın. Sınırda daha pahalı.
3500 kg altı karavan da olsa D1*
* Belgrad’ı dolaşan transit yol artık tamamen bitti. Geçiş artık çok daha rahat.
* Selanik ve Makedonya üzerinden orta Avrupa yolculuğu Niş’in güneyindeki otobanın bitmesi yüzünden Sırbistan geçişini artık daha da rahatlattı.


*Araç ruhsatının "J" bölümünde M1 veya M1G yazıyorsa ve izin verilen azami brüt ağırlığı 3,5 ton olan, 7 kişiye kadar taşımaya uygun taşıt ve bunların römorkları için Macaristan’da D1 vinyeti seçilmekte.
 
Son düzenleme:

...


Aslında ben motokaravanlardan ziyade çekme karavanlar üzerinde fikir yürütüyordum.

Haklısınız.

Sizin yaptığınız karavanın, terasın ve terasta olanların ağırlığını taṣıyabilmesi sandviç yapı ile mümkün olmaz sanırım.

Avrupa’da üretimi etkileyen önemli faktorlar arasında iklim, emisyon değerlerini düṣürmek, çekme karavanlar genellikle kampingte kalacak düṣüncesi var. Türkiye’deki geliṣmenin de büyük ölçüde bu yönde olacağını düṣünüyorum.

Bu linktei resimler kazaya uğrayan çekme karavanları gösteriyor.

Wohnwagenunfall -Fotos und -Bildmaterial in hoher Auflösung – Alamy
 





Bu videoda bir motokaravanın kazadan sonraki durumunu gösteriyor. Felaket!

Bir TIR duran motokaravana arkadan çarpmıṣ.

Karavanı kullanan kazada hayatını kaybetmiṣ, eṣi ağır yaralı hastaneye kaldırılmıṣ.

Hallo Niedersachsen: Tödlicher Unfall auf A1: Lkw fährt auf Wohnmobil auf | ARD Mediathek
 
Son düzenleme:


Motokaravan sol arka köşeden aldığı darbe sonucu dengesini kaybediyor.
Motokaravan sürücüsünün aldığı darbeye ne tür refleks verdiğini bilmiyoruz, muhtemelen direksiyona ve frene müdahale etti. Bu darbeyi arka tam ortadan alsaydı sonuç farklı olurdu. Denge bozulması çok küçük temaslarla çok büyük kütlelerin devrilmesine yol açar. Aikido yapanlar ne demek istediğimi bilir.

Çekme karavan "içinde seyahat edilmeyen" sabit barınma amaçlı bir araçtır. Güvenlik öncelikleri farklıdır. İçinde yolcu olmadığından can güvenliğine yönelik önlemler yolcu taşıyan araçlardaki gibi düşünülmez. Tıpkı TIR dorsesi gibi. Yürüyen aksam, fren tertibatı ve içinde taşınan yükün sabitliği önceliklidir.

Çekme karavan projesinde rijit bir karkas planlarken en hafif en dayanıklı yapı elemanlarına odaklanmakta yarar var. Mesela honeycomb kompozit panel amaca uygun malzeme olarak düşünülebilir.
 

.
* Avrupa Birliğinin çekme karavanların güvenliği ve kalitesi için üreticilerinin uyması gereken standartları, yasa ve yönetmeliklerle düzenlediğini yazmıştım.
Fakat üretilecek motorlu taşıtlara yapılması zorunlu olduğu gibi zaten yollarda içinde kimsenin olmadığı ve hafif olması beklenen çekme karavanlar için de çarpışma testi gerektiren bir yasa veya yönetmelik ise anlamlı ve gerekli görülmemiş durumda.
Yoksa AB’nin her şeyi en küçük detayına kadar düzenlediğini biliyoruz.
Bu yüzden değil birliğe kızanlar, herşeye karışıyor diye onu terkederler bile var.

* Unutmayalım kazadan daha az hasarlı çıksın diye daha ağır yapılmak zorunda kalınan çekme karavanın ağırlığı, bu sefer de kaza riskini arttırma çelişkisini doğurmakta.
Bu teorik bulunsa da yadsınamayacak bir faktör.

* Çekme karavanlar hangi yapıda olursa olsunlar ufak hasarları zaten pek farklı sorun yaratmamakta.
Fakat orta ve yüksek şiddetteki kazalarda kabuk stabilizesi için yapılan karkastan, bu ödevi üzerinde motorlu araç sütunları değerinde bir kaza güveni beklemek, sıfatlamamı lütfen mazur görün, naif bir iyimserlik olmalı..

Tabi kaçınılmaz ağırlığı kabul edilerek sadece duvarların ayakta durması hedeflenecekse neden karşı olunsun ki ?
Yani gerekçelerinin sınırları aşılmadan yapılacak her şey, makul sayılmalı.

* Diğer taraftan hiç bir yasal zorunluluk olmadığı halde tüketim ekonomisinin başarılı bir sektörü olan çağdaş marka karavan üreticileri de eğer çekme karavanların kazaya dayanıklılıklarını savunmayı götürülerine rağmen akla uygun bulsalardı, böyle araçları daha pahalı sunarak gelirlerini maksime etmekte bir dakika bile geri kalmazlardı.
Az buçuk alakalı şeyleri bile hangi heyecanla satmak istediklerini biliyoruz zaten.

Üreticilerin böyle çekici arkasında salınımdaki bir oluşum için rasyonel buldukları tek hedef, haklı ve gerçekçi olarak sadece kaza olasılığını düşürmek üzerine.
Bu açıdan da şaseler için sunulan güvenlik kurulumları var.

Evet, kazanın şiddetine göre çekme karavanın kullanılamaz hale gelmesi baştan kabul edilmekte. Bu eşiğin daha yüksek olsa da çekici araçlar için de söz konusu olduğu atlanmamalı. Hakkıyla yapılacak tersi bir oluşum ise beklenen ağırlık sınırlarını aşmalı. Böyle bir yapının kaza tablosu için sanı yerine mutlaka deneylerle ispatlanmış verilere gereksinim var.
Böyle karşılaştırmalı bir araştırmanın bu güne kadar yapılmamış olması da, beklentinin gerekliliğiyle ilgili olmalı.



Kıssadan hisse:
Çağdaş marka çekme karavanlardan zaten iddia etmedikleri bir şey için şüphe etmek adil değil.

Gerçi konu Arab’ın yallelisine döndü ama bir de bu karavanların kullanıcılarına sormak lazım.
Acaba onlar kendilerini aldatılmış mı hissediyorlar ?
 
Son düzenleme: