Çekme Karavan ve Kar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yugun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,402
Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Yücel,aslında çekme kafasında stabilizatör,römorkta fren sistemi +kar lastiği olması sorunları en aza indirir görünüyor.zaten iki takım zincir bulunduracağından bahsediyorsun bunuda ihtiyaca göre ya aracın arka lastiklerine,yada karavana takarsan ,resimdeki boş ve nispeten açılmış demirci ye çıkarsın diye düşünüyorum.
 

Etiketler
Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Stabilizatör de araştırmam gereken bir konu,
Daha ona gelmedim, Nasıl olacak? Nasıl takılır nereden bulunur?
Yapılabilir mi? Nasıl? Bunlar daha şekillenmedi.
Demirci'ye kuzeyden bu şartlarda çıkabilen bir araç Türkiye'de her yere çıkar.
Bazı yerlerde eğimi oldukça artan kesintisiz 17-18 km lik bir rampadır.
Akçakerdik geçidinde sonlanır ve iniş başlar. Muhteşemdir.
Ben yine de ilk ciddi rampa deneylerini önce burada Dalbahçe,
Sonra Kemalpaşa Ovacık ve en son da Bozdağ'da yapmayı planlıyorum.
Zaten önümüzdeki ay bir İzmir yolculuğu da yapacağım, Bu da rampa performansı konusunda daha detaylı bilgi sahibi olmamı sağlayacaktır.
İzmir'den dönerken Belkahve'ye nasıl tırmanacağız bakalım.
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Stabilizatör,avrupa çekme karavanlarda ,römorktaki kafa nın içinde,yani römorkuna taktığın kafanın yerine,stabilizatörlü kafayı takıyorsun.ancak birde makaslı tabir edilen sistem var bu topikten inceleyebilirsin her ikisini de http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=38175.0
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Yücel Beyin kışın dahi olsa kar kış demeden karavanla dağ bayır aşma ve kamp yapma azmini anlayabiliyorum.
Ancak yine de Enver Abi ve Cem Beyin dediği gibi kış aylarındaki bu maceracılığın yaşla doğrudan ilgili olduğunu düşünüyorum.
Genç yaşlarda dünyaya bakış açınız ve olaylar karşısındaki risk alma sınırınız çok daha yüksekken yaşınız ilerledikçe bakış açınız farklılaşıyor.
Yaklaşık 15 sene önce kızımız daha 13 aylıkken motor kiralamış eşim arkada kızımız ortamızda 50 kilometre uzaklıktaki başka bir şehire gitmiştik. Şimdi geriye dönüp baktığımda böyle bir deliliği nasıl yaptığıma şaşırıyorum. Başımızda kask bile yokken 13 aylık bebeğimizle 3 kişi bir motorun üzerinde. Şimdi olsa milyonlar verseler yapmayacağım bir davranış ama 30’lu yaşların başında eşimle birlikte hiçte bugünkü gibi düşünmemişiz.
Hepsinden önemlisi ruhunuz genç kalsa bile fiziksel durumunuz buna izin vermeyecek hale geliyor.
Örneğin kış şartlarında kar yağışı altında aracınıza zincir takmak durumunda kaldığınızda 30’lu yaşlarda bunu yapmakla 50’li yaşlarda bunu yapmak arasında dağlar kadar fark olacağı inkar edilemez bir gerçek.
Ya da arabayı itmek zorunda kalıp kan-ter içerisinde kaldığınızda, 20’li yaşlarda bir şey olmayabilir ama 50’li, 60’lı yaşlarda zatürre olup 1 ay hastanede yatma riskini hiçte yabana atmamak lazım.
Bence bu hayat tarzını ömrümüz elverdiğince sürdürmek istiyorsak asla sınırları zorlamadan her yaşın kendi sınırları içerisinde kalmak ve yapılabilecekleri yapmak şartına dikkate almak en doğrusu gibi geliyor.
70 ve 80’li yaşlarda onlarca yabancı karavancıyla karşılaştım. Büyük bir keyif ve heyecanla bu yaşlarda hala karavanla gezdiklerini, bunun teknik anlamda kendileri için zor olup olmadığını sorduğumda hemen hepsi “sınırları asla zorlamadıklarını” söylemişlerdi.
En basit örnekle çekili karavancıların hepsi karavanlarındaki elektrikli manevra motorlarını veya yaşamlarını kolaylaştırıcı diğer ekipmanları örnek gösteriyorlardı.
Bu karavancıların çoğu da ya kışı İspanya veya Fas’ta ılıman iklim altında geçirdiklerinden yada karda kışta evlerinin yakınlarındaki termal merkezlere sıcak sular ve saunalara gittiklerinden bahsediyorlardı.
Kampinglerde kalan karavanlarda kar yağışı başlayınca pek oradan oraya dolaşmadan kışı kar altında geçirip hareketlenmek için havaların düzelmesini beklemektedirler.
Özün sözü 70 ve 80’li yaşlarda da karavanın direksiyonunda olmak istiyorsak bence Uludağın karını karavanın değil, otel penceresinden seyretmenin 50’li yaşlara merdiven dayamış bir çekili karavancıya göre daha mantıklı bir hareket olacağı görülüyor.
Selam ve sevgilerimle
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Hello from Finland.

Yes we have used our tear in winter a few times. One thing is important. Not to exceed the speed limit that has been set for caravans, at least in our country. Which is 80 km/hour. This is important especially in winter.

Also I dont know if your tear will have brakes or not? If it is with brakes at least here, it is required to use studded tires the same as on the tow vehicle. Or if the tow vehicle has radials then radials are required on the tear.

If Unbraked under 750 kg it is not necessary but recommended. In our case or situation we use them even though its not required. Ok thats the law here.

But also in winter extra care with speed must be practiced and the distance of the next vehicle should be taken into consideration.

Other than that its a lot of fun. Here the winter weather can change without notice so were always ready for the cold.

Even though we have good matress, a good ceramic heater and a well maintained battery we also include a few reindeer skins for extra warmth and sleeping bags. Also a 1st aid case is always good to have handy with flashlights and extra batteries.

Its an experience that we have enjoyed since winters are so long and dark here. People have called us crazy but were used to the name. Laughing Laughing Go for it and have fun. Wink

On the highways or roads here you can find the black ice which can be very dangerous even without a caravan or tear. Use extra caution. We have a Mazda 3 that we used last winter for a crazy mid winter weekend and it went fine. Inside it was nice n cozy but it was cold doing some cooking outside but we loved it. Also the food and coffee sure tasted mighty good outdoors. Thumbs Up

PS Check the laws in your country for your tow vehicle and caravan or tear tires for winter use before you decide to go. And if you are not experienced in towing, especially in winter make a short practice run before you set out farther and into the mountains. Be safe.
_________________
Royal Teardrop Society Scandinavian Bureau Chief of Staff
 



Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Yücel bey,ingilizcem yok tercüme etmediğinize göre,arkadaşlar verdiğiniz yanıtlar bana bu sizin okuduklarınız gibi geliyor mu demek istediniz :D :D :D
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Yücel Bey,
Tabii ki kışın karavanla dışarı çıkılmaz diye bir şey yoktur ve bu kişilerin tercihlerine bağlıdır.
Ayrıca bu seyahatleri her ülkenin kendi coğrafi şartlarını dikkate alarak değerlendirmekte fayda vardır.
Finlandiya; göller ve ovaların topraklarının neredeyse tamamını kapladığı bir ülke olup, ülkenin ortalama yüksekliği 120 metredir.
Ülkenin en yüksek yeri ise Norveç, İsveç ve Finlandiya sınırlarının kesiştiği noktadaki Haltitunturi Dağı olup 1324 metre yüksekliktedir.
120 metre ortalama yüksekliğe sahip bir ülkede, çevrenizdeki insanlar sizi ne kadar çılgın bulsalarda, bazen kışın karavanla dolaşmak çok eğlenceli olabilir ama Türkiye gibi arkanızı dönseniz 900-1000 metrelik geçitlerin olduğu bir ülkede bu seyahatler Finlandiya’daki gibi eğlenceli sonuçlanmayabilir.
Bilemiyorum belki fazla sağlamcıyım, ya da bana yaşlanmakta olan fazla vesveseli bir karavancı da diyebilirsiniz.
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Hayır sizlere cevaben vermiyorum bunları,
Amacım konuyu biraz genişletmek ve yabancıların da görüşlerini ve deneyimlerini aktarmak
Tabii ki bu konudaki görüşler kişiden kişiye değişiyor, Bu da çok normal
Olumsuz düşünenler de var aralarında gerekirse onları da paylaşırım.
Benim esas düşüncem zaten bunların bir senteziyle kendi denemelerimden sonra edindiğim kendi yaşantılarımla oluşacaktır.
Aslında kimin ne söylediğinden ziyade en çok görüşe ve deneyime ulaşabilmektir bu aşamada aslolan.
Ama bir şeye dikkatinizi çekmek istiyorum ki,
Yapacak olan yapabiliyor.
Bir de daha önce yazdıklarımı sallamıyorum ben,
Öyle demek istemeseniz de okuyucularda Avrupalılar asla çekme karavanla kışın dolaşmaz,
Hep termallerde yatarlar anlayışı doğabilir yazdıklarınızdan. Bu yanlış bir intiba uyandırabilir.
Ama gezecek olan pekala Ocakta da Şubatta da çıkıp eğer karla karşılaşırsa içinden bir şekilde geçebiliyor.
Daha önceki yazdıklarımda anlattıklarım practical caravan isimli sitenin forumundan çoğu ingilizlerin yaşadığı olaylar. Adamlar yazmış.
İsteyen siteyi bulup bakabilir.

Siz elbette ki kendi hareketlerinizin sorumluluğunu kendiniz alırsınız, Riskli olduğunu düşünüyorsanız yapmazsınız. Sağlamcılık da olsa ki bu da kişiden kişiye değişir.- herkesin kendi kararıdır.
Bireysel kararlara ve tercihlere itiraz edilmemeli

Ama 50'sini aşan karavancılar adına genelleme yaparak konuştuğunuz 70'leri görme konusunda bir itiraz noktam var,
Çünkü burada 50'sini aşanlar için genelleme yaparak ifade ediyorsunuz. Ve sadece kendinizi aşıp 50leri geçenlerin 70 leri yaşamak için ne yapmaması gerektiğini söylüyorsunuz. Bireysel görüşlere ve sonucu olan davranışlara itiraz etmem ve tartışmam, Bu demokrasinin gereğidir. ama öznel genellemeler farklıdır.

Bir de Maceracılık... Çok göreceli ve geniş bir kavram.

Mesela siz karavanla kocaman kıtaları dolaşıyorsunuz,
Bunu yaparken kabul ettiğiniz bir sürü risk var, Hırsızlık, yangın, kundaklama, Aracın çalınması, yurtdışında hastalanma, kazalar, listeyi uzatmak mümkün.
Üstelik ölümlü kazaların çoğunluğu da yaz aylarında yaşanıyor.
Kampta domates biber yetiştirenler dolaşmıyor ve bu riski almıyor o zaman onlar sizden daha sonrasını (örneğin 90ları) görecekler (mi?)
Onlara göre siz de bütün bu yukarıda saydığım riskleri aldığınız için maceracı olmuyor musunuz?

Keşke bir gün zaman ve imkanlar uygun olup ben de o riskleri alabilsem de hiç değilse karavanımla Venedik'e kadar gidebilsem. Bu konular kişiden kişiye çok göreceli. Genellemeler yapmak çok doğru değil herkesin kendi kararı, kendi riski, kendi macerası. Bazıları için macera sadece yazı bir kampta geçirmektir bunu da anlayabilmeliyiz.

Ben burada kimseye bir şey yapmasını veya yapmamasını öneremem, Bu konuda henüz bir fikrim de yok. Sadece bir tür beyin jimlastiği ve bilgi toplama çabasındayım. Henüz bir sonuca varmanın çok uzağındayım. Ama çekme karavanla karda yola çıkmış insanlar var, ve bir şeyler anlatıyorlar, İşte onları anlayarak kendimde kullanım ve denemeler öncesi fikirleri ve bilgileri olgunlaştırmaya çalışıyorum.

Elbette ki bunu yaparken her zamanki gibi Neden olmasın? düsturuyla haraket ediyorum. Zaten Kesinlikle olmaz düsturuyla çıkan birisi bir şeyleri araştırmaz bile, Dolayısıyla siz beni karda karavan çekecek maceracı bir insan gibi görüyorsunuz. Hayır buna karar vermedim, çünkü denemiş ve kendi fikrimi oluşturmuş değilim, henüz bunu savunmuyorum. Ama kesinlikle olmazı şimdiden kabullenemem daha araştırma ve sorgulama aşamasında olan, Bunu deneyime geçirememiş birisi için doğru değil. Bunu anlamalısınız. Dolayısıyla kendim kesinlikle olmaz sonucuna varana kadar neden olmasın'ı savunmak zorundayım.

Elbette ki bu yolda müspet ve menfi bütün görüşlerin bu bulmacada bir yeri olacak, Ve hepsine teşekkürler. Hiçbirine de karşı görüşü savunmuyorum henüz. Sizden fikir ve tecrübelerinizi paylaşmanızı ben istedim. Sizin tecrübeniz karda kullanmamayı gerektiriyorsa ve bunu söylüyorsanız bu elbette benim için çok değerlidir.
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Sn Tifa bence yaşlanmıyorsunuz.
Bu göreceli bir kavram, bence yaşlılar kahveden başka bir yere gitmeyenlerdir.

Classic Finn sonraki mesajında aşağıdakileri de eklemiş,

Hey Yugun (can you make your photo a bit smaller please) Embarassed

From the photo it looks like your terrain and landscape especially in this photo is much the same as we have here in Finland. I havent seen chains used but I know some used but very rarely.

In our country as in Sweden people use their caravans in winter as they do their motorhome as well.

The caravan named Polar and Solifer are made for winter use in our countries. As I said before use common sense and do a practice run before going on a longer journey.

Us Finns and Swedes in general have a lot of experience in winter driving.
Nowadays its required to take the 2nd half of the drivers license training in winter conditions. Without it you cant get your permanent license.

Beauracracy again for certain but its also good training. Thumbs Up
_________________
Royal Teardrop Society Scandinavian Bureau Chief of Staff
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Bahsettiği özel olarak dört mevsim özellikli! üretilen solifer'in sitesinde şu ifade yer alıyor:

The world's most northerly caravan factory
Solifers are designed for Scandinavian conditions. There is no need to look for demanding conditions, we have them at home! At its worst, the temperature drops to below -40 degrees.
Burayı Türkçeleştirmeye çalışayım, Ufak hatalarım olabilir mazur görün...
Solifer'ler Finlandiya koşulları için tasarlanmıştır. İstenen koşulları aramaya gerek yok, biz onlara en iyisiyle kendi evimizde sahibiz. Sıcaklık -40a kadar düşer

Finlandiya fazla yüksek olmasa da bizden çok daha uzun süre kar yağışı yaşandığı, Ve 0 derece altında gerçekleşen gece ve gündüz sayısının bizimkinden çok daha fazla olduğu da bir gerçek sanırım.
 



Ynt: Çekme Karavan ve Kar

ben bu yolculuğa çıkarken İstanbulda hava güllük gülistanlıktı ve bayram tatilini değerlendirmek istemişdim, ama tedbirimide alıp yola çıkmıştım, battaniye,tüp,çaydanlık,yiyecek ve depomuda devamlı dolu tutmuştum, 12 saat mahsur kalmamıza rağmen bir sıkıntı çekmedim, yolculuklarda neyle karşılaşacağınızı bilemezsiniz, yağmura razı gelip doluya tutulabiliyorsunuz, normal yağmış ve basılmış karın üstünde araç sürmek çok zor değil, fakat yolda tipiye yakalanırsanız doğayla başedemiyorsunuz, yandan esen rüzgarla arkandaki karavanın şarampole doğru kaydığını sadece dikiz aynasından seyredersin elinden bir şey gelmez, umarım gezilerinde böyle bir havaya denk gelmezsin, tipi nedeniyle rüzgardan yana yatmış çok tır görürsünüz, benim sileceklerimin donduğunu bilirim, sileceklerin çalıştığı halde üzerindeki biriken kardan dolayı silmeden boşa çalıştığı zamanlarda yolu göremediğiniz için olduğunuz yerde kalmak zorundasınız, farlarınız bile kardan kapanıp işe yaramaz hale geliyorlar, ben bu yolu nasıl aştım tabiki mücadele ederek, her bir km.de bir silecekleri ve farları temizleyerek, durmadım çünkü durmak daha tehlikeli idi arkadan gelen size duramayıp çarpabilirdi, çekme karavan normal araçlardan daha geniş olduğundan kardan daralan yolda durması daha da tehlikeli, böyle bir durumda mutlaka güvenli bir yer bulana kadar durmaman gerekiyor

neticede bu havalarda araç kullanarak bu tecrübeleri yaşadık, sıra sende Yücel kardeşim, sende kullanarak bu tecrübeleri edineceksin, biz sana ne tavsiye edersek edelim bunu yaşamadan tadmadan anlayamazsın,
yola çıkmadan evvel bir B planın olsun, yoldada kendinden korkma, hiç bir tecrübesi olmadan karda gitmeye çalışan diğer sürücülerden kork ona göre tedbirini al,
yolun açık kazasız belasız gezmeler dilerim, selamlar :smiley:
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Bugüne kadar karavanımın tekerleğine kar değmediğnden dolayı karda karavan kullanma teknikleri konusunda herhangi birşey söyleme şansım yok.
Kışın karlı havalarda yapılacak seyahatlerle, maceracılık ve risk alma konularında iki görüş belirmiş gibi görünüyor. Diğer karavancı dostlar da düşüncelerini paylaşırlarsa bu konuda karavan camiasının nasıl bir tercih içerisinde olduğu açıklığa kavuşabilir.
Ortaya çıkacak görüşler ileride yapılacak ya da yapılması planlanan karavan buluşmalarının mevsimsel seçeneklerine bir altlık bile oluşturabilir.

Not: Sevgili Yücel;
Bu mesajları biraz daha yayınlarsan hiç hesapta olmadığı halde İskandinav ülkelerini gezi programıza aldıracaksın. Ancak oralarda kara mara saplanıp yada yoldan çıktığımızda yardıma gelmezsen karışmam :D
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Bu resim tarafımdan çekilmiştir burası Ardahan,Posof Ilgar dağı 2540 m yüksekliği var Türkgözü sınır kapısının ve Gürcüstan'ın tek yolu buradan devamlı tırlar geçiyor ve bu resmin çekildiği zaman yolun en düzgün olduğu zamanlardan biriydi 8 ay kışı var o yolları görseniz belki yazın bile geçmeye korkarsınız ama yörenin insanları ve tır şöförleri en az 20 ton yükle o yoldan geçiyorlar, çoğunlukla kış dönemi asfaltı hiç görmüyorsunuz .
Tırlar çekici tekerleğe ve dorsenin tekerleklerine zincir takıyorlar o şekilde iniyorlar sonuçta karavanı çektiğiniz araca güveniyorsanız kış lastikleriniz ve zinciriniz varsa neden olmasın. Selamlar
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Bir sorun oldu resmi gönderemedim.[attachment=1]

Captured 2006-3-13 00002.jpg


Captured 2006-3-13 00001.jpg
 

Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Bu fotoğrafları görünce ve yazıyı da okuyunca aklıma eskiden Discovery'deki
Kanada'da kışın Buz tutan göller üzerinde çalışan tırların ve şöförlerin hikayesini anlatan program geldi.
İzleyen var mıdır bilmiyorum, Onlar da çok ağır koşullarda çalışıyorlar ve doğrudan buz üzerinde gidiyorlar,
Ama donanımları buna müsait. Kazalar yaşadıkları da oluyor, Hatta buza gömülenler de ama sonuçta her gün seferlerini yapabiliyorlar.
Yani sürekli kaza yapmıyorlar.

Rüzgarın kaç süratte estiğinde bir metrekareye kaç kg uygulayacağını aradım ama bulamadım. Böyle bir tablo belki yelken hesabı için denizciler tarafından yapılmış olabilir. Neyse yarın bakacağım. Rüzgar konusu önemli,
 



Ynt: Çekme Karavan ve Kar

Yücel arkadaşımın açtığı bu başlığı dikkatle takip edenlerdenim çünki bende karda çekme karavanımı kullanmadım. Umarım sonuç olarak güzel tecrübelere ulaşılır.
Benim konuya müdahil olma sebebim şu ana kadar sıkça vurgu yapılan TIR'larla çekme karavanların sürüş tekniği benzerlikleri üzerinedir.
TIR olarak adlandırılan araçların fren sistemleri karavanlarla mukayese edilemeyecek seviyededir. TIR sürücüsü aracı yavaşlatmak yada durdurmak istediğinde araçtan
bağımsız çalışan römork frenini devreye sokmakta yani önce römorku yavaşlatmakta daha sonra aracın frenine basmak suretiyle katarı istediği şekilde kontrol etmektedir.
Çekme karavanlarda bağımsız kontrol edilebilen fren sistemi olmadığından önce araç freni devreye giriyor ve karavanın frenleri bu harekete bağlı olarak devreye giriyor
buda katar emniyeti açısından risk oluşturuyor. Bu anlamda aslında karavanımızın fren ayarıda önemli bir faktör haline geliyor. Genellikle çok düşük ayar yaptırdığım
karavanımın karlı havalarda ayarını hangi seviyede yaptırmalıyımıda konuşabiliriz.
Levent
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,054
Mesajlar
1,528,055
Kayıtlı Üye Sayımız
166,798
Kaydolan Son Üyemiz
VifoOBB

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst