Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BolbuzJack Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 160
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,953
Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

Düz vites 4.0L bulabilirseniz mutlaka alın.. AX-15 şanzıman Jeep'in kullandığı en iyi şanzımanlardandır... genelde 2.5L'den çıkan AX-5 adındaki şanzımanla tip olarak ve isim olarak benzemesinden dolayı çok karıştırılır. AX-5 ile araziye girilmez, zayıftır....

Otomatik 4.0L'den çıkan AW4'de her türlü zorlanma ve hırpalanmaya dayanan çok performanslı bir şanzımandır...

Kısaca 4.0L motorlu Cheeroke'den çıkacak şanzımandan korkmayın.

Avrupa versiyonlarında 2 tip dizel makine var, 2.1L ve 2.5L... 2.1L olan Renault motoru hararet problemi var ve tutulmuyor ama Renault halen aynı bloğu Traffic'de kullanıyor sanırım.... 2.5L olan Italyan VM motori marin motoru Jeep'e adapte edilmiş... Turkiye'de çok az parçası var... parçası bulunursa yürütülür.. silindir kapakları problemli (3parça) diye duymuştum...

Cherokee'ler de dikkat edilecek diğer bir konu eski Cherokee'ler de vacuumlu hub sistemi var... aracı 4x2 konumunda kullanırken ön akslar dönmez... yenilerde (90 sonrası sanırım) hub yok... vacummlu sistem ABD'de pek rağbet görmediği için kaldırıldı ... manuel hub'a çevirmek için ABD'de sistemler mevcut... özellikle ağırlıklı olarak asfaltta kullanılacak XJ'ler %15 civarı yakıt tasarrufu sağlar..............

serdaragdas' Alıntı:
araç dediğiniz gibi 2.5 dizel off road yapılır tabiki. ama arazide insan biraz beygir ve tork istiyor.bu şuna benzer
lada niva 1600 motor, cherokee xj 4000 motor. ikisi bir değil. ama ikiside arazi aracı. birisi arazide motoru bağarttırırken diğeri gaza az dokunmayla bile engellerden geçer.
ve bahsettiğiniz araçta AX15 şanzuman vardır. Ve düz vitestir. AX15 şanzumanlar için pek iyi demiyorlar. Formlarda okumuştum. Ama aracın 2.5 dizel oluşu arazide bir handikap. Düz yolda ve çok hafif off road a problem yok. zorlanmadan kullanılması gereken tam bir gezi arabası . saygılarımla.
 

Etiketler
Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

Cheeroke'lerle ilgili bildiklerimizi burada paylaşalım sonra hepsini derleyip konuyu kitleyelim...
 

Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

Jeepcj7' Alıntı:
Avrupa versiyonlarında 2 tip dizel makine var, 2.1L ve 2.5L... 2.1L olan Renault motoru hararet problemi var ve tutulmuyor ama Renault halen aynı bloğu Traffic'de kullanıyor sanırım.... 2.5L olan Italyan VM motori marin motoru Jeep'e adapte edilmiş... Turkiye'de çok az parçası var... parçası bulunursa yürütülür.. silindir kapakları problemli (3parça) diye duymuştum...

Orkun Konuyu şimdi gördüm, Dikkatimi birşey çekti, 2.5 litre İtalyan VM motorlar, bunları RR 38 de ve bazı Def130 larda kullandılar dediğin gibi silindir kapağı parçalı, hiç tutulmayan, parçası zor bulunan bir motor.

Bunun dışında konuyu ilgiyle izliyorum, yararlı olabilecek bildiğiniz ne varsa lütfen paylaşın.

Selamlar
 

Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

Bu arada arka diferansiyelden limited slip çıkması oy birliği ile "şans" işi olduğuna karar verildi... Bu konu ile ilgili belli bir istatistik yok... Ancak XJ'lerde araçların bazıları Amerikan, bazıları Avrupa versiyonu bununla ilgili olabilir... daha detaylı bilgisi olan paylaşsın lutfen...
 

Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

ya arkadaşlar ben bu hub, porya, diferansiyel çıkmazından kurtulamadım birisi bana anlatabilir mi net bir şekilde ne işe yarar, kullanım alanları vs. vs.
 




Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

BolbuzJack' Alıntı:
XJ tam şase değil derken, inanılmaz sağlam bir şasesi olduğunu belirteyim. En yapılmaması gereken hareketlere dahi en ufak bir olumsuz tepki vermiyor, vurdurarak çekilme ve çekme gibi. Şase ile kupa ayrı ayrı değil ama boydan boya uzanıyor şasesi.Kullanımı için ben pek bir yorum yapmak istemiyorum, güçlü ve atak olduğu muhakkak. Ancak bana HR-V.den sonra kamyon hissi veriyor, hoş Pajero.da otobüs hissi veriyor salınımlarıyla ;D Bu arada ne XJ.miş forumun her yerinde konuşuluyor...

Murat , Orkun bugün tam şase değil diyince , inanamadım gittim sanayiye , ahbaplara bir XJ buldurttuk, çektik kanala, evet şasi yok , tam hayal kırıklığı ve hüsran.

Bu ciddi bir konu, nekadar sağlam olursa olsun bükülüp puntalanmış saç ile şasi aynı şey değil, hele benim için prensip meselesi 15 yıldır şasisi olmayan araca binmedim binmem, Sevdiklerimide bindirmem, yakıtmış, konformuş, vergiymiş bunlar sonraki şeyler, Sonuçta bu aracın arka koltuğuna kızım binecek "keşke" demek istemiyorum.

Büyük şehirde yaşıyoruz maalesef etrafta öküz çok, Geçen gün yanımda giderken birden bire aniden önümden U dönüşü yapmaya kalkan birini frene bile basamadan altıma alıp metrelerce sürükledim Bu ondaki hasar durumu;

[attachment=1]

Benim tamponumda da sadece onun boyaları var.

Elbetteki bir araç alırken çarpışan araba mantığıyla almayacağız ama, bu trafikte bazen kaçınılmaz oluyor. Hiç değilse trafikteki araçların %90 ından daha güvenli olsun ki o oranda riski düşürmüş olalım.

Yanlış anlaşılmasın XJ güvenli değil demek istemiyorum, mutlaka çoğundan güvenlidir, ama dediğim gibi prensip meselesi. Şimdilik ben bu konudan çekiliyorum.

Verdikleri bilgiler, paylaşımlar ve vakit ayırdığı için Başta Orkun olmak üzere Tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.

Selamlar

g51.jpg
 

Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

Şase yok değil, şase olmasa benim araba yırtılır giderdi şimdiye kadar ;D Şase bir çok araçta olduğu gibi kasa ile komple tek parça. Sizin tabiriniz ile şasesiz Renault Espace ve şaseli Land Rover Discovery çarpışma testi, sanırım konuyu noktalayacak bir video. Espace.ın kapısı az bir şey yamulmuşken, şaseli Disco.nun düştüğü durum ortada...

http://www.youtube.com/watch?v=rIKu1UDoa6s

Bugune kadar Ncap'te alınan en yüksek puanı alan araç Nissan Qashqai, bir anlamda dünyanın en güvenli otomobili - SUV.u. Şase ve kasa tek parça ;)
 

Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

Şahsi almayın XJ e birşey demedim, Benim için prensip meselesi. Şasi konusunda Ben biraz eski kafalıyım.

Not: O videoda Disconun şasisinde çizik bile yok darbeyi çamurluğa vermişler. kafa kafaya bir test i görmek isterdim.
 

Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

Ben araçlar ile ilgili şeyleri şahsi almam, XJ.i ben yapmadım dilediğinizi söyleyebilirsiniz ;D

Disconun ön kısmında şase yok mu? İçeri kadar almış darbeyi, şase falan kalmamış bence. Hoş orada başka araç olsaydı ne olurdu orası ayrı, Range Rover - Honda Civic örneğine bakılabilir. Ama sonuçta şasenin ayrı olması o aracın sağlam olacağı anlamına gelmez. Gelseydi en iyisi Nissan Qashqai olmazdı...

dfsdfps0.jpg
 



Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

Konumuzun Disco ile alakası yok ,onun sağlamlığınıda tartışmıyoruz, Fakat aydınlatmak açısından discononun şasisi dış kenardan 56 cm kadar içeride, son fotoda gösterdiğiniz noktanın 20-30 cm gerisinde yanlara doğru açılan kupayı tutan kulaklar var, yani darbe o kulakta durmuş, önden ise şasiye deymiyor, sıyırarak geçiyor bu sayede bukadar geriye dayanabilmiş. Ezilense kupa. Bu test 1995 espace ile kafa kafaya yapılsaydı sonuçları görürdük. 2005 Espace bukadar dayanıklıda olsa benim alacağım araç 2005 model değil 91-98 arası olacaktı.

Konumuza dönersek, bunun XJ ile ilgisi yok, aynı şey Disco III de de var, RR sport ta da var, Yeni Grand vitarada da var, kim ne derse desin ben şasisiz araç almam prensip meselesi, beğenen farklı düşünen gider alır o onun seçimidir, beni bağlamaz.

Selamlar
 

Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

ABD de ki parçalayanbilir gurubu bizim için XJ yi test etmiş.
http://www.youtube.com/watch?v=gGFASxRPM10
 

Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

XJ sağlamdır, Disco değildir gibi bir yaklaşımım yok, arazi aracı için şase ve kupanın iki ayrı parça olmasının çok fazla avantajı vardır mutlaka, hatta XJ.inde öyle olmasını isterdim; ama bu avantajlar arasında güvenlik yok. Kaldı ki Jeep bu konuda son yıllara kadar oldukça kötü anılan firmalardan biri. Aşağıda ki linklerde Ncap test sonuçları var, iyi sonuç alan araçların çoğunda kupa ve şase ayrı ayrı değil.

http://www.euroncap.com/large_off_road_4_4.aspx

http://www.euroncap.com/small_off_road_4_4.aspx

Güvenlik konusunda son yıllarda Renault çok yol almış bir firma, modern kasa yaklaşımlarını canlı olarak gösterdikleri bir tanıtımda bulunmuştum. En ufak modellerinde bile şase ve kasanın farklı bölümlerinde farklı materyaller kullanarak güvenlik konusunda uçup gittiler. Zaten modern yaklaşımda bu artık, trafikte birisi yandan çarpmasın kafa kafaya girelim gibi bir beklentide olmak tuhaf olur. ;D Testte Espace gibi bir tank karşısında 2001 XJ olsa sonuç farklı olmazdı bence, Disco gibi hatta daha beter hüsrana uğrardı.

http://www.safercar.gov/portal/site/safercar/menuitem.db847bd57e3dc1f885dfc38c35a67789/?vgnextoid=c95df2905bf54110VgnVCM1000002fd17898RCRD

Daha acısı 1991 model ile 2001 model arasında geçen on yılda güvenliği geliştirmek için hiç bir çaba harcamamaları, 1991 modellerin sonuçlarıda pek farklı değil.

Aşağıda ki adreste bir çok araç için (özellikle Amerikanlar) sonuçlar var, Jeep'in eski modelleri kabus gibi, Çin malı araçlara fazla laf söylememek lazım ;D

http://www.safercar.gov/portal/site/safercar/menuitem.13dd5c887c7e1358fefe0a2f35a67789/?vgnextoid=4ecd2bc586d7a110VgnVCM1000002fd17898RCRD


XJ konusuna gelirsek, bence bayanlar için iyi bir seçim değil, tuhaf frenleri, arkadaki makaslardan dolayı garip davranışları, asfaltta ıslak zeminde sürekli dört çekerde kullanamamak ve sonucunda güçlü motor + rwd ikilisinin süprizleri bayanlar için pek iyi değil. Japonlar bu konuda çok daha iyiler bence.

Kerim, o XJ.in içindekiler kesin bel ve boyun fıtığı olmuşlardır ;D
 

Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

Güvenlik açısından ve çarpışma testi açısından tam şase araç sağlam gibi görünsede önemli olan darbe gücünün kaporta tarafından emilmesi ve yolculara yansıtılmaması. Yani tam şase araç çarpıştığında halen yürür halde olabilir ama darbe gücü yüzünden siz hala hayattaysanız (boynunuz kırılmadıysa) yürüyemeyebilirsiniz. Youtube'da Rubicon'un crash testine bakın duvardan seker ve hasar ön diferansiyele kadar bile gelmez... Ama Cherokeelerde araç paramparça olur içeriye doğru katlanır, ani durma ve sekme etkisi yok olur. NCAP'de dummy'lerle insan sağlığını test ettiği için tam şase araçlar başarılı olamaz.

Insanlarda genel olarak çevrelerinde gördükleri kazalardan yanlış anlamalar olur, Honda Uno'ya arkadan vurdu paramparça oldu diye konuşurlar esasında Honda ona göre tasarlanmıştır... içerdeki adam boynu bile ağırmadan iner araçtan..

XJ ile Disco zaten mukayese bile edilmez heralde...
 

Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

Evet ön taraf paramparça olup darbeyi emerken, yaşam kabini sağlam kalıyor. Aracın önü yok olurken kapıları açılıp kapanabiliyor. Otobanda bir A3 görmüştüm, motoru ve şanzımanı etrafa saçılmıştı ama aracın kapıları açılıp kapanabiliyordu, nerdeyse yamulmamışlardı bile. Bir çok marka artık bu doğruya doğru yol alıyor. LR da farklı değil, 2006 Disco 4 yıldız alırken, 2007 Freelander 5 yıldızlı. 2004 Jeep Grand Cheroke 3 yıldız alabilmişken, en ufak yeni modelleri Patriot ve Compass 5 yıldıza sahip.

Eski Nascar yarışlarıyla ilgili birisini anıları vardı. Kaza olur arabaya fazla bir şey olmaz, bir sonraki yarışa toplanırdı ama pilot beyin hasarından ölürdü diyordu, Orkun'un söylediklerine güzel bir örnek, darbe emilemiyorsa, aracın içindekiler beyin sarsıntısından ya da omurga kaymalarından ölüyorsa o araç tank olsa ne yazar...
 



Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?

Tamam haklısınız , ama bu söyledikleriniz şahirlerarası yollardaki büyük çarpışmlar için geçerli , yıldızlar dağıtılırken hasar alma yanında hasar vermemeye dayanıyor, cheroke nin yıldızları yaya güvenliğini sağlayamadığından bilmemneden kırılıyor, yok efendim 25 hava yasğından arttırılıyor, biz sıfır bir araçtan bahsetmiyoruz 91-98 arası araçların çoğunda tek hava yastığı bile lüx.

Hem piyasada bukadar çok güvenli ! araba doluyken onlar zaten darbeyi emebiliyorken, bırakalım emsinler, ufak tefek şehiriçi çarpışmalarında avantajlı duruma geçelim.

Ben XJ ile discoyu falanda kıyaslamadım, zaten evde disco zaten var onu kullanabilse ikinci arac başka bişey olurdu, ilk bakışta XJ daha ufak boyutu ve otomatik vitesiyle mantıklı gelmişti. kapalı otoparklara girebilsin diye lpg bile istememiştim, olanıda sökecektim.

Birde şu var ordaki materyaller " undestructable concrete block"diye geçiyor , duvara çarpıyorsanız zaten hiçbir 90 küsür modelde şansınız yok, ama çarptığınız araç sizden çok çok hafif bir araç ve "undestructable" değil, kaza anında büyük ihtimalle sürüklenmeye başlıyor. Tabi siz ezilmediğiniz sürece.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,989
Mesajlar
1,526,877
Kayıtlı Üye Sayımız
166,737
Kaydolan Son Üyemiz
Leb

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst