Ynt: Cherokee XJ Alırken Dikkat Etmem Gereken Noktalar Nelerdir ?
Düz vites 4.0L bulabilirseniz mutlaka alın.. AX-15 şanzıman Jeep'in kullandığı en iyi şanzımanlardandır... genelde 2.5L'den çıkan AX-5 adındaki şanzımanla tip olarak ve isim olarak benzemesinden dolayı çok karıştırılır. AX-5 ile araziye girilmez, zayıftır....
Otomatik 4.0L'den çıkan AW4'de her türlü zorlanma ve hırpalanmaya dayanan çok performanslı bir şanzımandır...
Kısaca 4.0L motorlu Cheeroke'den çıkacak şanzımandan korkmayın.
Avrupa versiyonlarında 2 tip dizel makine var, 2.1L ve 2.5L... 2.1L olan Renault motoru hararet problemi var ve tutulmuyor ama Renault halen aynı bloğu Traffic'de kullanıyor sanırım.... 2.5L olan Italyan VM motori marin motoru Jeep'e adapte edilmiş... Turkiye'de çok az parçası var... parçası bulunursa yürütülür.. silindir kapakları problemli (3parça) diye duymuştum...
Cherokee'ler de dikkat edilecek diğer bir konu eski Cherokee'ler de vacuumlu hub sistemi var... aracı 4x2 konumunda kullanırken ön akslar dönmez... yenilerde (90 sonrası sanırım) hub yok... vacummlu sistem ABD'de pek rağbet görmediği için kaldırıldı ... manuel hub'a çevirmek için ABD'de sistemler mevcut... özellikle ağırlıklı olarak asfaltta kullanılacak XJ'ler %15 civarı yakıt tasarrufu sağlar..............
Düz vites 4.0L bulabilirseniz mutlaka alın.. AX-15 şanzıman Jeep'in kullandığı en iyi şanzımanlardandır... genelde 2.5L'den çıkan AX-5 adındaki şanzımanla tip olarak ve isim olarak benzemesinden dolayı çok karıştırılır. AX-5 ile araziye girilmez, zayıftır....
Otomatik 4.0L'den çıkan AW4'de her türlü zorlanma ve hırpalanmaya dayanan çok performanslı bir şanzımandır...
Kısaca 4.0L motorlu Cheeroke'den çıkacak şanzımandan korkmayın.
Avrupa versiyonlarında 2 tip dizel makine var, 2.1L ve 2.5L... 2.1L olan Renault motoru hararet problemi var ve tutulmuyor ama Renault halen aynı bloğu Traffic'de kullanıyor sanırım.... 2.5L olan Italyan VM motori marin motoru Jeep'e adapte edilmiş... Turkiye'de çok az parçası var... parçası bulunursa yürütülür.. silindir kapakları problemli (3parça) diye duymuştum...
Cherokee'ler de dikkat edilecek diğer bir konu eski Cherokee'ler de vacuumlu hub sistemi var... aracı 4x2 konumunda kullanırken ön akslar dönmez... yenilerde (90 sonrası sanırım) hub yok... vacummlu sistem ABD'de pek rağbet görmediği için kaldırıldı ... manuel hub'a çevirmek için ABD'de sistemler mevcut... özellikle ağırlıklı olarak asfaltta kullanılacak XJ'ler %15 civarı yakıt tasarrufu sağlar..............
serdaragdas' Alıntı:araç dediğiniz gibi 2.5 dizel off road yapılır tabiki. ama arazide insan biraz beygir ve tork istiyor.bu şuna benzer
lada niva 1600 motor, cherokee xj 4000 motor. ikisi bir değil. ama ikiside arazi aracı. birisi arazide motoru bağarttırırken diğeri gaza az dokunmayla bile engellerden geçer.
ve bahsettiğiniz araçta AX15 şanzuman vardır. Ve düz vitestir. AX15 şanzumanlar için pek iyi demiyorlar. Formlarda okumuştum. Ama aracın 2.5 dizel oluşu arazide bir handikap. Düz yolda ve çok hafif off road a problem yok. zorlanmadan kullanılması gereken tam bir gezi arabası . saygılarımla.