Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sharkhunter Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,337

sharkhunter

Ana Kamp
Mesajlar
81
Tepkime Puanı
1
Yer
istanbul
95-97 balzer ile explorer arasında kararsız kaldım. Yaptğım araştırmalar sonucunda aşağıdaki sonuçlara vardım

Explorer daha yüksek ve geniş iç hacmi ve balzer'den bir gömlek üstün karoseri sağlamlığına sahip. Ayrıca Amerikada ençok satıan SUV.

Blazer yakıt açısından daha ekonomik ve konforlu. Bir sitedeki yoruma göre arazide explorer'dan daha iyi.

Sizin yorumlarınız nedir?

Yardımlarınıza şimdiden teşekkür ederim.
 

Etiketler
Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

Bence Blazer; cunku modifikasyon ile ilgili parcalarını rahatlıkla bulabilirsiniz. Parca fıyatları da bildigim kadarı ile Blazer dan daha uygun.
 

Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

ben ikisinide kullandım ikisinin konfor, yakıt, arazi açısından farkı yok şayet ağır arazide kullanacaksan ikisinide önermem hem maliyeti yüksek olur ağır araziye girecek hale getirmek için hemde sonrasında yıpratır sorun çıkınca ki ağır araziye girince kırılmayan araç yok mühim olan bu sorunları sıyrıkla atlatmak ekonomik olarak ama dersenki benim param var ben bu iki araçtan birini mutlaka offroad haline getiricem dersen içine bindiğinde kendini mutlu hissettiğin aracı seç explorer daha iridir rahattır kullanması çok keyiflidir ama blazerinde menevrası, süratlenmesi daha iyidir bu farklar büyük değildir.şimdiden hayırlı olsun... ;) ;) ;)
 


Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

explorer hakkında daha fazla bilgi alabilir miyim. bu araç gerçenten çok güzel. hata yapmak istemiyorum. :smiley:
 



Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

ben de beğeniyorum Explorer'ı ama parça sıkıntısı yaşarsın yazmışlar bir forumda, ayrıca anlayan ustası da az dediler o yüzden tırstım.

Ekleme:

Şu güzelliğe bakın ya :D
http://www.netcarshow.com/ford/2003-explorer/800x600/wallpaper_04.htm
 

Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

bu fotoğraf fotoshopla işlenmiş. araç gerçekten o manzaranın içinde yok. aracın yerle tamas eden kısımlarına ve gölgesine bakmak yeterli. ayrıca aracın üzerindeki ışığın renk değeri de mekanla farklılık gösteriyor.
 


Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

alırsın ford olursun lord sözünü de düşün chevrolet almadan önce... :smiley:
 

Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

Bir çok aracı test ettikten sonra kararımı verdim ve Alman montajı, 1997 4.0L V6 SOHC Ford Explorer Limited aldım. İlk iş lastikleri değiştirmek oldu ama sırada yapılacak bir sürü iş var. Bu aracı tercih etme sebeplerim; Yol tutuşu (özellikle virajlarda) inanılmaz stabil ve güven veriyor olması, emsallerinden daha geniş bagaj hacmi, aracın altındaki stepne bölmesi sayesinde LPG tankı bagajda yer işgal etmiyor. Son olarak yüksek oturuş pozisyonu sayesinde aracın her noktasına ve yola hakim hissediyorsunuz.

explorer_logo_sml.jpg
 



Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

Geçtiğimiz hafta İstanbul, Afyon, Konya, Bursa, İstanbul şeklinde iş amaçlı bir gezi yaptık. Malum bölünmüş yollarda hız sınırı 110+11km. Bende navigasyonu baz alarak hızımı 119 km.'ye ayarlayıp yolun %80'ini cruise kullanarak katettim.

İstanbul içi ve İst. Çorlu arası (140-150km/h hızda) yolculuklarda 0,42 - 0,50 TL/KM. Lpg sarfiyatım varken,geçen haftaki geziden dönüş yolunda bir depoyu 0,268 TL/KM diğer depoyu da 0,330 TL/KM. şeklinde harcadım. Uzun yolda sabit hızda bu kadar az yakması beni şaşırttı. Acaba kış lastiklerinin etkisi var mıdır? Zira yola çıkarken Scorpion ATR'leri çıkarıp Michelin Alpine Lattitude kış lastikleri taktırdım.
 

Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

Bu aletlerle 120km bile cok. En iyisi 90-100km de gitmek. 140-150km ile kullanmak icin cok cilgin olmak lazim. Explorer zaten lastik patladigi zaman tabuttan farksiz, taklalar atmaya baslayacak.

Explorerlar hakkinda hic bir sey okumadiniz mi?
http://www.fordexplorerrollover.com/

sharkhunter' Alıntı:
Geçtiğimiz hafta İstanbul, Afyon, Konya, Bursa, İstanbul şeklinde iş amaçlı bir gezi yaptık. Malum bölünmüş yollarda hız sınırı 110+11km. Bende navigasyonu baz alarak hızımı 119 km.'ye ayarlayıp yolun %80'ini cruise kullanarak katettim.

İstanbul içi ve İst. Çorlu arası (140-150km/h hızda) yolculuklarda 0,42 - 0,50 TL/KM. Lpg sarfiyatım varken,geçen haftaki geziden dönüş yolunda bir depoyu 0,268 TL/KM diğer depoyu da 0,330 TL/KM. şeklinde harcadım. Uzun yolda sabit hızda bu kadar az yakması beni şaşırttı. Acaba kış lastiklerinin etkisi var mıdır? Zira yola çıkarken Scorpion ATR'leri çıkarıp Michelin Alpine Lattitude kış lastikleri taktırdım.
 

Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

Asagidaki link'e bakin, karsilastirma yapmislar. Benim tercihim, Range Rover olurdu, zaten oyle aldik. Turkiyede servisi ve parcasi bol bol var, arzi da cok,
fiyatlari cok daha hesapli.

Illa ki Amerikan alacaksaniz, Jeep Cherokee'e de bakin derim.

Bu aletler ABD de sport utility vehicle denen bir sinif vasita. Benzinin galonu 99cent iken yapilmislar. ABD'de OPEC Petrol kartelinin yarattigi arz kitligindan
sonra binek otomobiller icin fuel economy standard getirmisler. Benzin ucuzlasa da arabalari eskisi gibi yapamadiklari icin Corporate Average Fuel Economy
kanunlarini delmek icin bunlari yapmislar.

Bunlar ile romork cekebilirsiniz, ABD'de cogu yerde tekne, at tasiyicisi, yuk romorku (mesela Harley Davidson motorsikletinizi Sturgis, SD daki her yilki etkinliklere
California'dan goturmek isterseniz) kullanilir. Otomobiller monokok kasa, ve arkada esneyecek sekilde (guvenlik icin) yapildigi icin romork cekmek icin ideal degildir.
Bunlariin 4 tekeri mesela tekneyi rampada (islak) cekerken cok faydali olur. Turkiyede oyle tekne rampasi var mi?

Romork cekmeyecekseniz, bu aletlerin off roadi (Jeep disinda) fazla yok. Belki karda kisda gitmek icin iyidir. Ama onden cekisli bir araba ve kar lastigi ile de o kadar
gidersiniz, hele simdi tractio control, ESP filan var yeni vasitalarda.







http://books.google.com/books?id=EzktJTiKxFIC&pg=PA82&lpg=PA82&dq=popular+science+tahoe+explorer+range+rover&source=bl&ots=eP-6AWQMw1&sig=KWOgOuBZbpECaC8pv6ZwWow_GaM&hl=en&ei=sAzTTfSoBuXL0QHl7qj6Cw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CBYQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false

marmariscj7' Alıntı:
her ikisinden vaz geç al bir tahoe istediğin gibi kullan
 

Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

p38nut' Alıntı:
Bu aletlerle 120km bile cok. En iyisi 90-100km de gitmek. 140-150km ile kullanmak icin cok cilgin olmak lazim. Explorer zaten lastik patladigi zaman tabuttan farksiz, taklalar atmaya baslayacak.

Explorerlar hakkinda hic bir sey okumadiniz mi?
http://www.fordexplorerrollover.com/

Explorerlar hakkında çok şey okudum, zaten hangi aracı almalıyım diye karar verene kadar bir sürü markayı inceledim bazılarını test ettim. O linkini verdiğiniz siteyi de biliyorum, buna rağmen aldım. Eğer en çok satan SUV olursan haliyle kazaların daha çok ses getirir. Tıpkı Toyota’nın basit bir imalat hatası yüzünden ipinin çekilmeye çalışılması gibi. Eğer her okuduğumuza körü körüne inanırsak doğru ile yanlış diye bir kavram kalmaz.
Evet Firestone lastikler yüzünden 10 yıl içinde 49 ölümlü kaza yaşanmış, peki yüksek hızda seyrederken diğer markaların arka lastikleri Firestone gibi parçalandığında ne olurdu? Herhangi bir SUV markasını yazıp sonuna rollover yazdığınızda google size bir yığın sonuç getirir.

Ancak Ford Explorer ile ilgili gözardı edilen bir gerçek var o da bu devrilme probleminin 4x2 modellerde görüldüğü. özellikle 1999-2002 arasında üretilen 2 kapılı ve 4x2 explorer'lar riskli seriler olarak geçmekte.

http://www.consumeraffairs.com/news04/nhtsa_rollover_tests.html bu sitede otomobiller dahip bir çok aracın yol tutuşu testlerinin yapıldığı ve bu devrilme sorunun binek araçlarda dahi olduğu belirtiliyor. Ayrıca testte 4x2 exploerer 2 tekerlerk üzerine yatma eğilimi göstermesine rağmen 4x4 modelinde böyle bir sorun görülmüyor.


Bu konuyla ilgili yanlı yayım yapan sitelerde Explorer'ların tavanlarının yeterince sağlam olmadığı yazlıyor. Aynı yazıda ABD ulusal otoyol güvenliği ajansının tavan sağlamlığı konusunda belirlediği kriterler de var. Bu kritere göre tavanın araç ağırlığının 1,5 katına kadar dayanacak sağlamlıkta olması gerekiyor. Ford testlerden 1.875 katsayısıyla geçse de sonradan yapılan iki ayrı testlerde 1.63 ile 1.72 arasında değerler elde edilmiş. Sonuça standartları karşıladığı açıkça ortada ama yazıyı hazırlayanlar buna da bir kulp buluyorlar “ yeterli emniyet marjı yok” ama mukayese için diğer markaların ne kadar emniyet payı var bunu belirtmiyorlar.
Firestone kendini aklamak için Ford'a çamur atıyor ve başka lastik olsaydı bile araç takla atardı , tasarım hatası var diye savunma yapıyor ancak bu iddia ispatlanamıyor. Venezüella’daki mühendisler arka süspansiyonun böyle bir durumda aracın dengesini bozduğunu iddia ediyorlar ve değiştirilmesi gerektiğini belirtiyorlarsa da Ford ABD içinde böyle bir geri çağrı gerçekleştirmiyor. Sadece Venezüella’ya (orada bu araçlarla yük taşındığı ve yollar kötü olduğu için) farklı tip amortisör gönderiyor.

Ağırlık merkezi yukarıda olan her araç lastik patlaması sonucu devrilebilir veya devrilmeyebilir; bunu aracın hızı, yolun durumu ve araçtaki yük dağılımı belirler.
Gönderdiğiniz linkteki mukayese tablosunda slalom testlerine bir bakın Explorer’ın 6 araç arasında en iyi 2. Dereceyi yaptığını göreceksiniz. Madem bu kadar dengesiz, tabutvari bir araç nasıl oluyor da bu kadar iyi değerler gösteriyor.

Araç alacaklar mutlaka bu karşılaştırmayı incelemeliler.

P38 benimde beğendiğim bir araç ancak ben ayda 4000+ km. yol yapıyorum, bu durumda aradaki yakıt maliyeti farkıyla her sene bir araç daha alırım.
 

Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

Geçen ay 65-70 km hızla parke taşlı, aşağı eğimili bir yolda seyrederken, hatalı üretilmiş yağmur oluğunun kapağı arka lastiğimin yanağına saplandı. Ne olduğunu dahi anlayamadım, bir patlama duydum ve araç hızla savruldu. Bu esnada frene bastım ve durduk. Yaklaşık 150-160 derece döndükama devrilmedik.

bu kapak yerinden kalkmış ve yol kapanı gibi lastik yanağına saplanarak lastiği yarmış;
[attachment=1]

O günün sabahında arka makasları ayarlatmış, takviye yaprak ekletmiş ve arkayı 7,5 cm kadar yükseltmiştim. Aracın dengesini bozmuş olabilirim ama daha önceden altını vuduğu yerlerden hiç takılmadan geçiyor artık. Darbe sıonucu differansiyel ile makasları bağlayan civata kopmıuş, differansiyel 10 cm kadar geri kaymıştı. Resimde de görülüyor.
[attachment=2]

Tüm bu hasara ve dengeyi bozucu kusurlara rağmen araç devrilmedi.

IMG_0633.jpg


IMG_0637.jpg
 



Ynt: Chevy s-10 Blazer mı Yoksa Ford Explorer mi?

Verilmis sadakaniz varmis. Merak ettim, nasil yollardan gidiyorsunuz da explorerin alti vuruyor...

Ben ozellikle cevreyolunda ani sol ve takip eden sag tipi, sollama icin yapilan "lane change" denen manevralari dusunuyorum.


Explorer ile 150-160km yapmak dogru degil, yukseltilmis ilie hic dogru degil. Siz benzin/lpg ekonomisi icin 90km'ded sasmayin.




sharkhunter' Alıntı:
Geçen ay 65-70 km hızla parke taşlı, aşağı eğimili bir yolda seyrederken, hatalı üretilmiş yağmur oluğunun kapağı arka lastiğimin yanağına saplandı. Ne olduğunu dahi anlayamadım, bir patlama duydum ve araç hızla savruldu. Bu esnada frene bastım ve durduk. Yaklaşık 150-160 derece döndükama devrilmedik.

bu kapak yerinden kalkmış ve yol kapanı gibi lastik yanağına saplanarak lastiği yarmış;
[attachment=1]

O günün sabahında arka makasları ayarlatmış, takviye yaprak ekletmiş ve arkayı 7,5 cm kadar yükseltmiştim. Aracın dengesini bozmuş olabilirim ama daha önceden altını vuduğu yerlerden hiç takılmadan geçiyor artık. Darbe sıonucu differansiyel ile makasları bağlayan civata kopmıuş, differansiyel 10 cm kadar geri kaymıştı. Resimde de görülüyor.
[attachment=2]

Tüm bu hasara ve dengeyi bozucu kusurlara rağmen araç devrilmedi.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,249
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst