Cj İle Defender'ı Mukayese Edelim

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan safari2000 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 254
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 48,178

hangisi daha güzel

  • cj

    Kullanılan: 22 45.8%
  • defender

    Kullanılan: 26 54.2%

  • Kullanılan toplam oy
    48
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Etiketler
Ynt: Cj İle Defender'ı Mukayese Edelim

kendimi buluyorum orada..ankaraya her gittiğimde kesin uğrarım hurdacılar sitesine, milli parkta dolaşır gibi gezerim elimde makine ile. Bence dünyanın 7 harikası da hurdacılar sitesinde..
 

Ynt: Cj İle Defender'ı Mukayese Edelim

arkadaşlar ben bu işleri yaptım onu bulduk bunu bulduk onu taktık bunu taktık olmuyor işte öyle.
350 makina cj ye en uygun makina. 454 de takılabilir fakat gereksiz olur. 350 ye ne şanz takılacak hertürlü şanz takılırla ben yaptım oldu ile olmuyor. ya ara parça ithal edilecek başka arazi takılacak yada th350 şanz takılacak. buna arazi ne olacak ya orjinal np205 takılacak yada ara parça ithal edilecek istenilen arazi takılacak. hep orjinal kullansanız bu seferde ön ayna mah kutusunun yönü ters kalıyor. biri chevy biri crysl. wagoon yada dodge np205 ile kullanan varmı hiç? yok. sağlamlık olarak tamam olur. fakat v8 için olmaz. bi kere her v8 arazi aracı için olmaz. önce motor açılacak krank kaç yataklı bakılacak 2 yataklı ise tekrar kapatılacak 4 yataklı ise sekmanların kontrolu ıle işe başlanır. hadi motorunuz hayırlı olsun...bunlar chevy nin goodrange motor tipidir. falan falan eğer v8 bir cj sahibi olmak isteyen varsa azda olsa edindiğim tecrübeleri anlatabilirim. mesela ustamız v8 e cj5 3 ileri şanz takmayı tavsiye etti. tamam tak bakalım dedik. araya bir aparat yaptı. tamam iyi güzel. ben bir makina mühendisi olarak ölçü aletlerimi alıp kontrole gittim motor çıkış mili ile şanz mili ekseni arasında %7 mm salgı var. bunu sanayideki hangi ölçü aleti ölçer. olmaz yani habire rulman dağıtır. ondan sonra olmadı rulman dağıtıyo keçe yağ kaçırıyo deriz. bide tabi bunu ustaya anlatamayıp ara parçanın parasını vermek zorunda kalırız. vermeyiz reklam oluruz... olmuyo yani...
bu arada orjinal cj arazi şanz dana 300 ün 2.62 olan oranını 4.5 e yükseltiyorum. ihtiyacı olan denemek isteyen varsa yardımcı olabilirim...
 

Ynt: Cj İle Defender'ı Mukayese Edelim

ama arka diffler ve şanzıman aynı olduktan sonra iş motora kalıyor. motorun da görevi çevirmek, yeterli gücü verip çevirebiliyorsa şansımanla arasında yapılacak bağlantıya kalıyor iş. Altı üstü bir tane flanşa bakar, baskı balatayı randımanlı çalıştırdıktan sonra güzel bir flanş ile tepinip durursunuz arazide. Çok mu basit oldu acaba. ama şanzıman farklı difler farklı arazi şanzımanı farklı olursa ortalık karışır gibi..
 

Ynt: Cj İle Defender'ı Mukayese Edelim

ok abi doğru aslında çok basit.
fakat bu işlem tornada yapılacak.
parçanın bir yüzü motor için işlenir ve tornada aynadan alınır arkası çevrilip bu sefer şanz için işlenir. işte bu esnada merkez kaçar. e merkez kaçık olursa birbirine nasıl oturur? çözümü nasıl bulmuşlar
aradaki parçanın deliğini biraz büyük yaparsınız civata deliklerinide biraz büyük delersiniz olur :smiley: bunun kepenkli aynada kompretor ıle işlenmesi gerekirki ben bugüne kadar sanayide bunları görmedim. zaten çokda pahalı.
nasıl olur?
parça büyük işlenir ısıl işlem yapılır ve taşlamaya verilir oturma yüzeyleri taşlanır ve merkezlenir. çok biliyorumda niye ben yapmıyorum. çünkü ben olur demiyorum... bu işler ben yaptım oldu ile olmuyor. benim arazinin oranını 4 yaparken orjinal dişli kimyasal fiziksel çentik darbe ve çekme testine girip malzemesi tespit edildi daha sonra aynı malzemeden farklı oranlarda yapıldı. inşaat demirini torna edip pim yapan sağlam olsun diye az da kalın yapan ustalar var.
 



Ynt: Cj İle Defender'ı Mukayese Edelim

olayın malzeme kalitesi ve ölçülendirme işlerini iyi yapmak lazım. Sanırım bunu yapmakda zor. en iyisi en orijinali yani. Fabrikalardan sonra 2. bir arge ye gerek yok diyorsun. Peki hiç tölerans payları yokmudur. Mesela bilya bozulunca boşluk yapar ama o boşlukla 300 km daha gidersin?
 



Ynt: Cj İle Defender'ı Mukayese Edelim

tabiki en güzeli orjinali
ben arabaya 350 mot th350 şanz ve np205 arazi koydum. hepsi tahou nin ve benim motor 4 kep.
aaaaaaa bi baktık defransiyelin karpuzu solda arazi çıkışı sağda.
e napcaz şimdi. 2 ay 350 nin arazisini aradık. neyse ben kızdım tabi verin ben yapcam dedim. söktüm araziyi birkaç test ve araya flanş taşlama falan derken yaptık. hazır araziyi dağıtmışken oranınıda yükselttim.
aslında tahoe nin defleri koymak lazım ama çok uzun oluyor.
toleransa gelince salgı toleransı rulmanın toleransı kadar olması gerekir. o da 0.02 mm yi geçmez. rulman dağılırsa ne olur. tamam 300 de gider 500 de. rulmanın dış bileziğinin büyümesini piyasa aslında rulmanın dağılması olarak tabir ediyor. rulman bir dağılırsa bilya kırılmış demektir. allah korusun araç takla bile atabilir. rulmanda kolay dağılmaz ilk önce ses yapar hemen değişmesi gerekir.
benim favori kombinasyonum
350 v8 + th 400 şanz ( 4 ileri o.d.) dana 300 arazi 4:1 oran) dodge s100 kamyonet defransiyeli (koç kafa rot başları).
arkaya def lock yok. direk mil asfaltta gazlamamak kaydı ile ( atv misali)
lastiklerde jcb iş makinası ön lastikleri traction bar makas yok yay falan filan :smiley:
land cıların çok birşey olduğunu sanmıyorum onlar paraları gezmeye harcayabilirler.:smiley:
 

Ynt: Cj İle Defender'ı Mukayese Edelim

jcb ön lastikleri petlastan sanırım fakat onlarda hız limiti 30 yazıyor. Birde çok katlı olduğu için çok ağır. Bence lastikleri değiştirelim.
 



Ynt: Cj İle Defender'ı Mukayese Edelim

Defender sahibi arkadaşlar ne tartışıyorlar merak ettim. Biraz da jeepten uzaklaşıp land rover bölümüne göz attım. Madem konumuz defender jeep mukayesesi en yakın kaynağımız gezenbilir araçlar bölümü olmayacakmıdır. Edindiğim izlenim hakkında size yalnızca konu başlıklarını vereceğim. Yani LR ne tartışıyor Jeep ne tartışıyor. Buyurun konu başlıkları.. Önce defender yada Lr için..

Defender 2.5 lt Benzinli ( Reha Bey Yardım) « 1 2 ... 9 10
Defender Stepne Yeri ?
FreeLander Kalkışta Titriyor
Defender 110 V8 (Reha Bey Yardım)
Range Rover Acil Yardım; Kod Girilmesi
Defender'a Km/sa Göstergesi
Gülü Seven Dikenine Katlanır ; LR Defender « 1 2 ... 6 7
Defender 110, Renk Seçimi
Acil Yardım LR Ambulans Hakkında
Bu Land Rover Buradan Yardımsız Kurtulur mu?
LR Discovery ile Bir Şarj Dinamosu Hikayesi
Defender Kaporta Lütfen Yardım
Defender Şanzıman Sorunu ile İlgili Tavsiye İhtiyacı
Defender'ımla Ne kadar Off-Road Yapabilirim ?
LR Defender 110 Benzinli Kullanan Var mı?
Defender 110 Külbüratör Contası Patlıyor
Defender 110; Hurda Ambulans Aldım
Ben Cahile Yardım Lütfen « 1 2 3
Defender 110 İçin Uygun Port Bagaj İmalatı
Landcılar için "Discovery Channel" ...:!

Şimdi JEEP..

Bir Jeep CJ Nasıl Parçalanır?
CJ İçin İthal Roll Cage Bulunur mu?
Jeep CJ Serisi Amansız Bir Hastalık mı? Neden Bu Masraflar ?
Wrangler ; Yükseltme Kiti Montajı Sonrası Oluşabilecek Sorunlar?
Beter Böcek CJ « 1 2 ... 5 6
CJ'ler İçin Parabolik Makas Uygulaması
Grand Cherokee Almak İstiyorum, Yardım !... « 1 2
Jeep İçin Kaldırma Takımları (lift kit) Türleri ve Aralarındaki Farklar
Sizce Hangi Jeep Off-Road'a Hazırlanmalı ? « 1 2 »
CJ Şanzımanı ve Diferansiyeli Çeşitleri ile Genel Anlatımı
G.Cherokee ZJ ;Yükseltme Kiti Montajı Sonrası Oluşabilecek Sorunlar? « 1 2 »
Cherokee XJ ; Yükseltme Kiti Montajı Sonrası Oluşabilecek Sorunlar?
CJ ; Yükseltme Kiti Montajı Sonrası Oluşabilecek Sorunlar? « 1 2 »
Jeep Gladiator
Grand Cherokee 3.1 tdi (2000-2001) Nasıl Bilirsiniz ?
ZJ İçin Hangi Lift Kit ?
JK'i Gören Bilen Yardım Etsin Lütfen
Arkadaşlar Tekrar Selam XJ Hakkında... (Yarın Pazarlık Yapmaya Gidiyorum Yardım)
Headers..
Supercharger
CJ5 Hava Filtresi Modifikasyonu
ZJ'de Arka Diferansiyel Kilidi
Off-Road Şartlarında Dinamik Sürüş İçin ABS İptali
vs .... vs..

benim bu konudaki yorumum şu:
defender sahipleri araçlarının normal şartlarda yürümesi için mücadele ediyorlar ve köklü modifikasyonlara girmeden orijinale sadık kalarak abartmadan temiz temiz kullanıyorlar. Cj için ise ilk başlık herşeyi açıklıyor sanırım. :D
 



Ynt: Cj İle Defender'ı Mukayese Edelim

Ben koptum valla Göktuğ Bey muhaaaaa
 

Ynt: Cj İle Defender'ı Mukayese Edelim

Egemen Bey size bir iki tavsiyede bulunabilirim (dim) :smiley:
Bende epey araştırdım V8 meselesini,

Otomatik şanzıman, arazi şanzımanı meselesini ne kadar kısıtlasada ön diferansiyeli Cherokee serisi (karpuz sürücü tarafında) ile değiştirip ayna marutiyide ayarlayarak çözebilirdiniz.

Düz vites GM'in muhteşem şanzımanları var SM420 ve SM460 bunlar blazerlardan çıkar Ankarada bulmak mümkün konsept olarak bizim meşhur T18 ile aynı 1. vites low ve kemikli şanzıman... hadi bunlarıda bulamadık yada bunlarında arazileride ters... GM'in düz muhafazsına 2 tane delik açarak T18 küt diye yerine oturur arkasına Dana20 veya dana18 takılabilir (di)...
 



Ynt: Cj İle Defender'ı Mukayese Edelim

eger hakan bey yoruma katılmıssa goktug bey noktayı koymus demektır.
bu arada jeepcj7 tavsıyelerınız ıcın tesekkur ederım ınsallah sızın varyasyonuda uygulama sansım olur bır gun.
yanlız arkadaslar ben artık cj nın derın bır kuyu oldugunun farkına vardım.
artık ugrasmak deıl bır land alıp gezmek ıstıyorum....
haklı deılmıyım...
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,623
Mesajlar
1,530,736
Kayıtlı Üye Sayımız
166,922
Kaydolan Son Üyemiz
Temu Discount Code

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst