Cooper STT'in Kış Performansı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan lynx255 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,323

lynx255

HUDOFF Off Road Club
Mesajlar
890
Tepkime Puanı
2
Yer
İstanbul
Bizim ufaklığı (Atıl Kurt) aldığımda üzerinde 2 inc yükseltme kiti ve 235/75/15 Cooper Discoverer STT lastik vardı. Yani bu, düşünülerek karar verilmiş ve yapılmış bir seçim değildi. Dolayısı ile kış geldiği zaman, aracın bu lastikler ile ne yapacağını çok merak ediyordum. İlk defa bu tarz bir araca sahip olduğumdan bilgi ve tecrübe sıfırdı. Bu lastikler ile ilgili bir kaç video izlediğimde ise resmen hayal kırıklığına uğradım. Videolarda lastik buzlu zeminde yaz lastiği gibi fırıl fırıl dönüyordu. Geçen haftalarda, sabahın beşinde bir Çorlu yolcuğunda, ufakta olsa bir kaç parça kar üzerinde aracı gördük. Sonuç hiçte fena değildi. Sonrasında ise, karın ve buzun henüz yerden kalkmadığı köy yollarına girdik. Çamur dolu çukurlardan falanda geçince keyfimiz iyice yerine geldi.
Bu sabah kalktığımda ise evimizin önünden geçen iki şeritli yokuşta bir çok aracın kaldığını gördüğümde, işte şimdi tam deneme zamanı dedim. Ve o yokuşta bir kaç defa durup kalkmama rağmen araç pati dahi çekmeden tıkır tıkır yürüdü. Bu lastikler buzda nasıldır bilemem ama karda harikalar. Hatta daha önce hiç araç geçmemiş karda daha da güzel ilerlemekteler.
 

Etiketler
Ynt: Cooper STT'in Kış Performansı

Bizim Atıl Kurt'ın sırtında taşıdığı yedek lastik orjinal lastiği idi. Yani kullanmamız gerektiğinde görevini yerine getiremeyecek kadar küçüktü. Değiştirmek için Aksaray'daki Cooper bayine gittiğimde satıcı markanın artık bu boyutta (çok küçük dedi) STT serisini üretmediğinden, dolayısı ile artık bulunamayacağından söz etti. Mecburen bizim aracın sırtına aynı ölçülerde BFGoodRich T/A lastik aldık. Üzerindekiler eskir ise artık yerlerini bunlar ile doldururum gibi geliyor.
 

Ynt: Cooper STT'in Kış Performansı

Bende de jmny 2 inc yükseltme ve 235/75/15 BFgoodrich T/A var.Dün karda deneme fırsatım oldu.Lastik kışa özel kar simgelilerden olmamasına rağmen arkadan itişte bile tüm yokuşları çıktı.Yokuş aşşağı firenlemelerde zemine bağlı kaydırmalar zaten kaçınılmaz.Sanırım BF ye geçeceksiniz bundan sonra.Çamur performansınız düşecek ama yüksek ihtimal kuru asfalt, ıslak asfalt, kar performansınız ve kuru offroad performansınız artacaktır. Çammur tahliye kanalı olmadığı için BF T/A çamurda kötü olmasa da orta ayar bir performans verebiliyor.Ama genele bakıldığında en başarılı yarı onroad yarı offroad lastik olarak gösteriliyor.Zaten asfaltta ve yol dışında bu kadar başarılı bir lastikten ağır çamurda harikalar yaratmasını beklemek mümkün değil.Stepneniz hayırlı olsun.Allah tamamına erdirsin:smiley:
 

Ynt: Cooper STT'in Kış Performansı

Teşekkür ederim. Artık bir kaza bela olmas ise inş. Benim bu lastikleri eskitmem bir kaç yılımı alır gibi. Dediğiniz gibi kış lastiği değil ama oldukça başarılılar. Hatta ezilmiş az karda değilde, daha önce ezilmemiş bir karış civarı karda daha güzel gidiyor gibi geldi bana. Bakalım yarım saat sonra eve doğru yola çıkacağız. Geçen sene binek Honda ile çıkamadığım bir yokuş var, bu sene düellonun ikinci roundunda sahnede Suzuki var, hadi hayırlısı diyoruz. :smiley:
 

Ynt: Cooper STT'in Kış Performansı

Jimny'nin ayağında ne olursa olsun karda çok başarılıdır.Ki daha bir kaç yıl ömrü olan bir Cooper var sizinkinde.Emin olun bu round eziceksiniz 8)
 



Ynt: Cooper STT'in Kış Performansı

Bende cooper stt kullanıyorum.2 yıldan beri kar performansından çok memnunum.
Fakat fren performansı karda kötü,arkadaşların buna çok dikkat etmesi lazım.
 

Ynt: Cooper STT'in Kış Performansı

Camdan çektiğim bu fotoğrafta görünen yolda 50 cm kar var

DSC_0187.JPG
 


Ynt: Cooper STT'in Kış Performansı

Maalesef o yokuşa gidemedim ve kar kalktı. Bir daha ki kara inşallah.
Dün akşam yağışın olduğu bir anda eski mahallemize gittim. Orada oldukça dik bir yokuş var. (Bir evvelki gün, ilk mesajı yazdığım akşam, yerde 5-10 cm arası kar varken çok rahatlıkla çıktığım yere.) Kar biraz daha birikmiş, araçtan indiğimde botların üzerine kaval kemiğimin ortalarına kadar geliyordu. (30 cm civarı tahmin ediyorum.) Rüzgar yokuştan topladığını yokuşun eteğinde biriktirmiş anlaşılan. 30-40 mt. kadar ilerledikten sonra araç olduğu yerde kaldı. Seri 4 çekerde bazı tekerlekler dururken bazıları patinaja düştü. Ağır 4 çekerde ise tüm tekerlekler patinaj yapmasına rağmen 1 cm bile ilerleyemedim. Sonrasında debelendiğim yere inip baktığımda tekerlerin altında yalnızca asfaltın olduğu gördüm. Karı süpürüp atmıştım ama araç bir türlü ilerlemiyordu. Geri döneyim dedim, yana manevra yapınca olduğum yerde yana doğru kaymaya başladım, Allah'tan 70-100 cm kaydıktan sonra durdu ama her denememde bir miktar kaydım. Sonrasında geri geri çıkmayı denedim olmadı, Hızlanıp geldim yine olmadı. Sanki yağ dökülmüş gibi o noktaya geldiğimde 1 cm bile ileri gidemedim. Mecburen oradan geri dönüp gittik.
Düşündüğümde şöyle bir sonuca vardım. Lastik kadar yağışın niteliğide çok önemli. Dün akşamki kar toz gibiydi. Hatta çoçuklarla kardan adam yapalım dedik bir türlü büyük bir yuvarlak yapamadık, hemen kırılıyor dağılıyordu. Ama ilk günkü daha bir sulu idi. Bir diğer hususta. Tekerlek havalarını 23'e düşürmüştüm. Debelendiğim yerde tekerlek dişleri resmen kardan kayboldu. Aynı yokuşu birde daha basınçlı lastiklerle denemek lazım. Şimdilik bu kadar. Yani anlıyacağınız bu karda biraz sevindik, biraz üzüldük. Hatta orada bizi izleyen biri ya adam gibi bir 4x4 jip alsaydınız ya bu ne, ne kilidi var ne çıkıyor falan dedi canımızı iyice sıktı. :-(
 




Ynt: Cooper Stt'in Kış Performansı

Evet bu sene Atıl Kurt ve STT'ler yine meydanda. Kar geliyormuş. Sevinç ile beklemekteyiz.
 

Ynt: Cooper Stt'in Kış Performansı

Maalesef o yokuşa gidemedim ve kar kalktı. Bir daha ki kara inşallah.
Dün akşam yağışın olduğu bir anda eski mahallemize gittim. Orada oldukça dik bir yokuş var. (Bir evvelki gün, ilk mesajı yazdığım akşam, yerde 5-10 cm arası kar varken çok rahatlıkla çıktığım yere.) Kar biraz daha birikmiş, araçtan indiğimde botların üzerine kaval kemiğimin ortalarına kadar geliyordu. (30 cm civarı tahmin ediyorum.) Rüzgar yokuştan topladığını yokuşun eteğinde biriktirmiş anlaşılan. 30-40 mt. kadar ilerledikten sonra araç olduğu yerde kaldı. Seri 4 çekerde bazı tekerlekler dururken bazıları patinaja düştü. Ağır 4 çekerde ise tüm tekerlekler patinaj yapmasına rağmen 1 cm bile ilerleyemedim. Sonrasında debelendiğim yere inip baktığımda tekerlerin altında yalnızca asfaltın olduğu gördüm. Karı süpürüp atmıştım ama araç bir türlü ilerlemiyordu. Geri döneyim dedim, yana manevra yapınca olduğum yerde yana doğru kaymaya başladım, Allah'tan 70-100 cm kaydıktan sonra durdu ama her denememde bir miktar kaydım. Sonrasında geri geri çıkmayı denedim olmadı, Hızlanıp geldim yine olmadı. Sanki yağ dökülmüş gibi o noktaya geldiğimde 1 cm bile ileri gidemedim. Mecburen oradan geri dönüp gittik.
Düşündüğümde şöyle bir sonuca vardım. Lastik kadar yağışın niteliğide çok önemli. Dün akşamki kar toz gibiydi. Hatta çoçuklarla kardan adam yapalım dedik bir türlü büyük bir yuvarlak yapamadık, hemen kırılıyor dağılıyordu. Ama ilk günkü daha bir sulu idi. Bir diğer hususta. Tekerlek havalarını 23'e düşürmüştüm. Debelendiğim yerde tekerlek dişleri resmen kardan kayboldu. Aynı yokuşu birde daha basınçlı lastiklerle denemek lazım. Şimdilik bu kadar. Yani anlıyacağınız bu karda biraz sevindik, biraz üzüldük. Hatta orada bizi izleyen biri ya adam gibi bir 4x4 jip alsaydınız ya bu ne, ne kilidi var ne çıkıyor falan dedi canımızı iyice sıktı. :-(

O canınızı sıkan adam var ya, onun önünden aynı yokuşta üzerinde kışlık lastikler olan bir fiat uno ile geçebilirsiniz. Yanlız aracın altı kara oturmayacak. Oturduysa yapacak birşey yok.
 

Ynt: Cooper Stt'in Kış Performansı

O canınızı sıkan adam var ya, onun önünden aynı yokuşta üzerinde kışlık lastikler olan bir fiat uno ile geçebilirsiniz. Yanlız aracın altı kara oturmayacak. Oturduysa yapacak birşey yok.

Ben bir düzeltme yapayım, bugün oldukça dik, karlı ve zemini hafif mıcırlı bir yokuşu önden çekişli bir araçla kışlık lastiklerle çıkarken araca baya patinaj yaptırdım. Sonuç: Evet bazen 4x4 gerekiyor ;) Bir an kaldık çekici çağırmak lazım dedim ama neyse ki sonra toparladı. İşin ilginci frenlerin yokuş aşağı inerken gayet güzel tutunabildiği biryerdi, ona güvenerek indim, çıkması biraz zor oldu.

Ama gel gelelim, sizin durumunuzda araç zaten kayıyormuş, önce lastik yolu olabildiği kadar tutacak, hala daha olmuyorsa ancak ondan sonra 4-çekerlik iş var.
 

Ynt: Cooper Stt'in Kış Performansı

kış lastiği asfaltın hafif çamurlu olduğu durumlarda buzdan beter kayıyor dikkatinize
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,028
Mesajlar
1,527,507
Kayıtlı Üye Sayımız
166,771
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst