Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tugsan75 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 157
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,411
Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

Öndercim birdahakine seni ve serpme zincirlerinide alırız onlarıda denemiş oluruz :smiley: Benim lastiklerim A/T idi,diğerleride M/T ve mahmuzlu tip dediğimiz lastiklerdi.Yami hertip lastik vardı.Şahsım adına şunu söyliyim,kar açmada çok başarılı deyildim ama İğneada gezisinde olduğu gibi,aracımın Lc oluşundan dolayı A/T lastiklerle heryerde yürüdüm.
 

Etiketler
Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak

her zaman seve seve katılırım...
Lc arazide gerçekten amiral gemisi gibi duruyor...
Jimny ler ise ufağım ama canınızı yakarım cinsinden...
görüşmek dileğiyle...
 

Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

Çok güzel ve zorlu bir gezi olmuş
Bilgiler çok işimize yarayacak, fotoğraflar için teşekkürler emeğinize sağlık
 

Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

Bizim defenderler kar ilk yagdıgı zaman 10 cm karda asfalt zeminde AT OK144 cok başarılıydı hatta 30-35derecelik 200mt yokuşta ortasında vides bile düşürebildik ama MT lastikli sanki silik lastikgibi ne gidiyor nede duruyor çamurdada tam tersi
Verdiginiz bilgiler için tesekkur ederim
 

Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

Değerlendirme ve yorumumu içinde bulunduğumuz şartlara göre yapayım...

1) Hiç iz açılmamış yani araç geçmemiş yerlerde (Soğucak tırmanışının son 1 km'si ki Tuğsan'ın birinci ve ikinci sayfalarda verdiği fotoğraflar buraya aittir) zeminin en altında 40-50 cm arası sertleşmiş kar, onun üzerinde gene 40-50 cm civarı taze kar var. Toplamda 80-100 cm karda yol açmaya çalışıyoruz (yolun büyük çoğunluğunu açan Mehmet Becce arkadaşımıza teşekkür ediyorum). Benim yol açma denemem, Mehmet'in yorulduğu son bölümde ve çok kısa oldu. Çok başarılı olduğumu da düşünmüyorum. Belki araçlara acımayıp, sürekli patinaj halinde biraz daha zorlamak gerekir...

- Aracın ilerleyebilmesi için, üstteki 40-50 cm'lik kar tabakasını açmak ve aynı zamanda alttaki 40-50 cm'lik kar tabakasını da kontrolsüz patinaj yaparak oymamak gerekiyor. Araç yürürken tekerlerin altında belli kalınlıkta bir kar tabakası kalmalı. Yoksa araç tamamen gömülerek gövde üzerine oturabilir ve dört teker de boşa çıkar. Bunu engellemek için, ilk kalkışta çok hafif, araç yürümeye ve hızlanmaya başladıkça artırılan gaz verme işlemi gerekiyor. Kalkışta araç kesinlikle patinaj yapmamalı, yürümeye başladıktan sonra gazı artırdıkça yavaş yavaş patinajlarda başlayacaktır fakat araç ta yürümektedir. Başlarda %10-20 patinaj yapan araç % 80-90 da yol almaktadır. Belli bir süre sonra bu oranlar tersine dönecek % 80-90 patinaj yapan araç ancak %10-20 yol alıyor hale gelecektir. Patinaj oranı arttıkça ve yol alması azaldıkça araç, aynı zamanda zemindeki kara gömülmektedir de... Zamanlamayı çok iyi belirleyip, araç hiç hareket edemeyecek kadar gömülmeden durmak, yeterli mesafe kadar geri gelip yeniden kalkış yapmak gerekir. Yani; 8 metre ileri git 4 metre geri gel, 9 metre git 3 metre geri gel ve bu böylece devam ediyor.

- Bu şartlarda yol alabilmek için, hava basınçları normal (düşürülmemiş) ince MT lastik ve hafif araç avantaj diye düşünüyorum.
Benim aracım Cherokee (XJ) ile Mehmet'in Suzuki'sini karşılaştırdığımızda; Her ikimizde de ince MT lastik var, önlerde kilidimiz yok. Benim arkada Limited Slip, Mehmet'de %100 kilit var. Benim aracım 2 ton, Mehmet'in Suziki ise yaklaşık yarısı ağırlıkta... Sonuçta Benim Cherokee, Mehmet'in Suzuki kadar rahat yol alamıyordu... Doğal olarak deneyim kaynaklı sürüş farkını da gözardı etmemek gerekir.

2) Daha önce araçların geçtiği (tekerlek izi olan) fakat zeminde gene kar olan diğer bir yol karakteri (tırmanış): Kar lastiği özellikli AT ve tüm MT lastikler yol alabilir diye düşünüyorum. Kalın lastik daha avantajlı zannediyorum çünkü, lastik havalarını indirdiğimde daha rahat hareket edebildim. Araç ağırlığı önemli değil herhalde, ben bu zeminlerde hiç zorlanmadım. Diferansiyellerin kilitli olması ve aracın dört çeker sisteminin yetenekli olması çekiş üstünlüğü sağlamakta. Sürücü becerisi ve deneyim çok önemli. Kalkışta gaz verme dozunu çok iyi ayarlamak, devamında ise çok fazla dikkat ve kararları tam zamanında ve yerinde vermek gerekiyor...

Önder zincir kullanmadık çünkü bu bir keyif ve deneme gezisi idi. Amacımız ne olursa olsun bir hedefe ulaşmak değildi.

Benim için çok keyifli bir aktivite idi. Fotoğraflar için Tuğsan'a, verdikleri tat için tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.
 



Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

tebrikler çok güzel bir gezi olmuş
karda federallermi daha iyi yoksa ınsa turbo mu
 

Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

Güzel bir gezi olmuş
 

Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

Evet arkadaşlar kaldığımız yerden devam ediyorum.Dünkü geziden sonra bugünde kamp yaptığımız bölgeye doğru,yani kuzuyaylaya doğru çıkan yol ve kamp görüntülerini yükliyeceğim.

Bu yol dünküne nazaran daha açık bir yoldu,çünkü o yöredekiler bilir insanlar yürüyerek yaylaya(helal olsun)çıkıyorlar ama gene bizim tarzımızdaki araçların (4x4) dışında araç ilerlemesi imkansız.

Daha öncede bahsetmiştim ekibimizde her yaş grubundan insanlar vardı ve özellikle eşlerini yalnız bırakmamış bayan hanfendileri birkez daha o soğukda bizlerle vakit geçirdiği için tebrik ediyorum.

Kartepe89


Kartepe90
 





Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

Co-pilotum olmadığı için resimler tarafımdan araç hareket halindeyken çekilmiştir onun için fazla kaliteli görüntü olmadı idare edin :smiley:

Kartepe 2009 010


Kartepe 2009 011
 



Ynt: Kartepe'de -12º de Kamplı Off-Road ve Soğucak Yaylası Tırmanışı (10-11 Ocak 2009)

Şimdi kamp yapacağımız alanın fotoğraflarına geldi.Burası birkaçresim önce Uğur abinin jeep inin yanında duran ufak sarı şey :smiley: tarafından manevra alanı olarak birklaç gün önce açılmış ama ilerisi gene kapalıydı ve burada kamp atmaya karar verildi.

Kartepe 2009 021


Kartepe 2009 022
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,455
Mesajlar
1,518,136
Kayıtlı Üye Sayımız
172,108
Kaydolan Son Üyemiz
desiredesire

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst