Klimalı araçlarda kışın benim kullandığım yöntem şöyle:
Aracın ön camına dışardan müdahale etmeye çoğunlukla gerek yok. Eğer aşırı kar varsa, onlar süpürülebilir ancak buz kazıyıcılarla camı kazımak, camı çizebilir.
1. Araç çalıştırılır.
2. Klima (A/C) açılır: Motor suyunun ısınması çok uzun süreceği için klimanın ısıtma fonksiyonunu kullanmak zamandan ve yakıttan tasarruf sağlıyor. Aksi takdirde motoru ısıtmak için yüksek devirlerde uzun süre çalıştırmak gerekiyor. Sabahları bu motor sesi komşuları da rahatsız eder. Motor soğukken yüksek devirlere çıkmak motorun sağlığı açısından da riskli bir durum.
3. Hava başlangıçta soğuk olacağı için fan en düşük kademeye alınır. (Fanı açmadan klima devreye girmez)
4. Dışardan taze hava almayı kapatıp, içerdeki havayı sirküle eden düğmeye basılır. Klima açık değilse bu şekilde içerde buğu oluşur, ancak klima açıksa sorun olmaz. Gerekirse camlar bir kaç cm açılabilir.
5. Otomatik sıcaklık ayarı olmayan araçlarda sıcaklık ayar düğmesi en sıcak konuma alınır.
6. Hava klapesi, havayı sadece ön cama yönlendirecek şekilde ayarlanır.
7. Arka cam rezistansı devreye alınır. Varsa dış dikiz aynalarındaki rezistanslar da genelde aynı düğmeye bağlıdır. Yine varsa ön camdaki rezistans devreye alınır.
8. Dış hava sıcaklığına göre menfezden ılık hava 3-10 dakika arasında gelmeye başlar. Bu durumda fanın hızı artırılır, hatta en yüksek seviyeye ayarlanır.
9. Ön camdaki menfezden çıkan havanın, ön camdaki sirkülasyonunu kolaylaştırmak ve üst tarafların ısınmasına fayda sağlamak için her iki taraftaki güneşlikler açılır.
Sıcak hava gelmeye başladıktan kısa süre sonra buzlar, hava menfezinin vurduğu ilk yerden başlayarak çözülmeye başlar. Bir iki dakika sonra yukarıdan aşağıya doğru buzların kaydığını görürsünüz. Dışarı çıkıp sileceklerin yapışmadığını ve silecek çalışma alanındaki buzların camdan ayrıldığına emin olduktan sonra silecekleri çalıştırabilirsiniz.
Aracın ön camına dışardan müdahale etmeye çoğunlukla gerek yok. Eğer aşırı kar varsa, onlar süpürülebilir ancak buz kazıyıcılarla camı kazımak, camı çizebilir.
1. Araç çalıştırılır.
2. Klima (A/C) açılır: Motor suyunun ısınması çok uzun süreceği için klimanın ısıtma fonksiyonunu kullanmak zamandan ve yakıttan tasarruf sağlıyor. Aksi takdirde motoru ısıtmak için yüksek devirlerde uzun süre çalıştırmak gerekiyor. Sabahları bu motor sesi komşuları da rahatsız eder. Motor soğukken yüksek devirlere çıkmak motorun sağlığı açısından da riskli bir durum.
3. Hava başlangıçta soğuk olacağı için fan en düşük kademeye alınır. (Fanı açmadan klima devreye girmez)
4. Dışardan taze hava almayı kapatıp, içerdeki havayı sirküle eden düğmeye basılır. Klima açık değilse bu şekilde içerde buğu oluşur, ancak klima açıksa sorun olmaz. Gerekirse camlar bir kaç cm açılabilir.
5. Otomatik sıcaklık ayarı olmayan araçlarda sıcaklık ayar düğmesi en sıcak konuma alınır.
6. Hava klapesi, havayı sadece ön cama yönlendirecek şekilde ayarlanır.
7. Arka cam rezistansı devreye alınır. Varsa dış dikiz aynalarındaki rezistanslar da genelde aynı düğmeye bağlıdır. Yine varsa ön camdaki rezistans devreye alınır.
8. Dış hava sıcaklığına göre menfezden ılık hava 3-10 dakika arasında gelmeye başlar. Bu durumda fanın hızı artırılır, hatta en yüksek seviyeye ayarlanır.
9. Ön camdaki menfezden çıkan havanın, ön camdaki sirkülasyonunu kolaylaştırmak ve üst tarafların ısınmasına fayda sağlamak için her iki taraftaki güneşlikler açılır.
Sıcak hava gelmeye başladıktan kısa süre sonra buzlar, hava menfezinin vurduğu ilk yerden başlayarak çözülmeye başlar. Bir iki dakika sonra yukarıdan aşağıya doğru buzların kaydığını görürsünüz. Dışarı çıkıp sileceklerin yapışmadığını ve silecek çalışma alanındaki buzların camdan ayrıldığına emin olduktan sonra silecekleri çalıştırabilirsiniz.