atakanözbaki
Yeni Üye
- Mesajlar
- 12
- Tepkime Puanı
- 3
Arabanın arkasına vida ile monte edilen, çeşitli modelleri olan bir aparattır.
Ağırlığı 35-55 kğ arası olan modeller vardır. 35 kg olan 130 kilo , 55 kg olan 200 kg kadar motor taşıyabilir.
Bu aparatın yasal olabilmesi için
- Plaka ve ışık montajı olmalıdır
- Yük, römork çekme kapasitesinin % 10 -15 civarında ağırlığı geçmemelidir. ( Aparat + motorsiklet+ Motorsiklet yakıtı) . Bu maddeyi yurt dışı sitelerde araştırırken buldum. İngilizce çevirilerden anladıgım çıkarımlarda böyle yazıyordu. Normal bir otomobilin römork çekme kapasitesi 1600 kg civarı ise , bağlanacak aparatın motorla beraber agırlığı 160 - 200 kg olması gekekir .
Fakat bazı yazılarda şunu gördüm çeki demirinin üreticinin belirlediği yük miktarından yüksek olmamalı şeklinde yazanlar var. Bunlar otomobillerde 60-80 kg arası kapasitede , fakat bu kapasiteyi gz önüne alırsak hiç bir motorsiklet aparatını bağlayamayız. En hafif scoter bile 80 kg civarıdır.
-CE belgeli çeki demiri ve ruhsata işli olmalıdır. ( Otomobiller için satıcı gerekli oldugunu söyledi)
-İple bağlantılarının güvenle bağlanması
-- CE belgeli olup, ruhsata işli olmalıdır. ( Ülkemizde CE belgeli ve ruhsata işli model yoktur. TSE böyle bir proje olmadıgı için onaylayamayız demiştir. Ayrıca AB ülkerinde rahat kullanım için CE belgeli üretim yapan bizim ülkede yok sanırım.)
Kendi aracıma düşünügüm için kendi araştırmalarımı buraya yazmak istedim. İlave etmek isteyen, düzeltmek yapmak isteyen olursa sevirinir.m
Ağırlığı 35-55 kğ arası olan modeller vardır. 35 kg olan 130 kilo , 55 kg olan 200 kg kadar motor taşıyabilir.
Bu aparatın yasal olabilmesi için
- Plaka ve ışık montajı olmalıdır
- Yük, römork çekme kapasitesinin % 10 -15 civarında ağırlığı geçmemelidir. ( Aparat + motorsiklet+ Motorsiklet yakıtı) . Bu maddeyi yurt dışı sitelerde araştırırken buldum. İngilizce çevirilerden anladıgım çıkarımlarda böyle yazıyordu. Normal bir otomobilin römork çekme kapasitesi 1600 kg civarı ise , bağlanacak aparatın motorla beraber agırlığı 160 - 200 kg olması gekekir .
Fakat bazı yazılarda şunu gördüm çeki demirinin üreticinin belirlediği yük miktarından yüksek olmamalı şeklinde yazanlar var. Bunlar otomobillerde 60-80 kg arası kapasitede , fakat bu kapasiteyi gz önüne alırsak hiç bir motorsiklet aparatını bağlayamayız. En hafif scoter bile 80 kg civarıdır.
-CE belgeli çeki demiri ve ruhsata işli olmalıdır. ( Otomobiller için satıcı gerekli oldugunu söyledi)
-İple bağlantılarının güvenle bağlanması
-- CE belgeli olup, ruhsata işli olmalıdır. ( Ülkemizde CE belgeli ve ruhsata işli model yoktur. TSE böyle bir proje olmadıgı için onaylayamayız demiştir. Ayrıca AB ülkerinde rahat kullanım için CE belgeli üretim yapan bizim ülkede yok sanırım.)
Kendi aracıma düşünügüm için kendi araştırmalarımı buraya yazmak istedim. İlave etmek isteyen, düzeltmek yapmak isteyen olursa sevirinir.m