Motorsiklet Taşıma Aparatı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan atakanözbaki Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,519

atakanözbaki

Yeni Üye
Mesajlar
12
Tepkime Puanı
3
Arabanın arkasına vida ile monte edilen, çeşitli modelleri olan bir aparattır.

Ağırlığı 35-55 kğ arası olan modeller vardır. 35 kg olan 130 kilo , 55 kg olan 200 kg kadar motor taşıyabilir.

Bu aparatın yasal olabilmesi için

- Plaka ve ışık montajı olmalıdır

- Yük, römork çekme kapasitesinin % 10 -15 civarında ağırlığı geçmemelidir. ( Aparat + motorsiklet+ Motorsiklet yakıtı) . Bu maddeyi yurt dışı sitelerde araştırırken buldum. İngilizce çevirilerden anladıgım çıkarımlarda böyle yazıyordu. Normal bir otomobilin römork çekme kapasitesi 1600 kg civarı ise , bağlanacak aparatın motorla beraber agırlığı 160 - 200 kg olması gekekir .
Fakat bazı yazılarda şunu gördüm çeki demirinin üreticinin belirlediği yük miktarından yüksek olmamalı şeklinde yazanlar var. Bunlar otomobillerde 60-80 kg arası kapasitede , fakat bu kapasiteyi gz önüne alırsak hiç bir motorsiklet aparatını bağlayamayız. En hafif scoter bile 80 kg civarıdır.

-CE belgeli çeki demiri ve ruhsata işli olmalıdır. ( Otomobiller için satıcı gerekli oldugunu söyledi)

-İple bağlantılarının güvenle bağlanması

-- CE belgeli olup, ruhsata işli olmalıdır. ( Ülkemizde CE belgeli ve ruhsata işli model yoktur. TSE böyle bir proje olmadıgı için onaylayamayız demiştir. Ayrıca AB ülkerinde rahat kullanım için CE belgeli üretim yapan bizim ülkede yok sanırım.)


Kendi aracıma düşünügüm için kendi araştırmalarımı buraya yazmak istedim. İlave etmek isteyen, düzeltmek yapmak isteyen olursa sevirinir.m
 

-CE belgeli çeki demiri ve ruhsata işli olmalıdır. ( Otomobiller için sa

Arabanın arkasına vida ile monte edilen, çeşitli modelleri olan bir aparattır.

Ağırlığı 35-55 kğ arası olan modeller vardır. 35 kg olan 130 kilo , 55 kg olan 200 kg kadar motor taşıyabilir.

Bu aparatın yasal olabilmesi için

- Plaka ve ışık montajı olmalıdır

- Yük, römork çekme kapasitesinin % 10 -15 civarında ağırlığı geçmemelidir. ( Aparat + motorsiklet+ Motorsiklet yakıtı) . Bu maddeyi yurt dışı sitelerde araştırırken buldum. İngilizce çevirilerden anladıgım çıkarımlarda böyle yazıyordu. Normal bir otomobilin römork çekme kapasitesi 1600 kg civarı ise , bağlanacak aparatın motorla beraber agırlığı 160 - 200 kg olması gekekir .
Fakat bazı yazılarda şunu gördüm çeki demirinin üreticinin belirlediği yük miktarından yüksek olmamalı şeklinde yazanlar var. Bunlar otomobillerde 60-80 kg arası kapasitede , fakat bu kapasiteyi gz önüne alırsak hiç bir motorsiklet aparatını bağlayamayız. En hafif scoter bile 80 kg civarıdır.

-CE belgeli çeki demiri ve ruhsata işli olmalıdır. ( Otomobiller için satıcı gerekli oldugunu söyledi)

-İple bağlantılarının güvenle bağlanması

-- CE belgeli olup, ruhsata işli olmalıdır. ( Ülkemizde CE belgeli ve ruhsata işli model yoktur. TSE böyle bir proje olmadıgı için onaylayamayız demiştir. Ayrıca AB ülkerinde rahat kullanım için CE belgeli üretim yapan bizim ülkede yok sanırım.)


Kendi aracıma düşünügüm için kendi araştırmalarımı buraya yazmak istedim. İlave etmek isteyen, düzeltmek yapmak isteyen olursa sevirinir.m
Birde sigorta onaysız aparatdan dolayı kaza olursa ödeme yapmayabilir böyle bir risk var.
 

Arabanın arkasına vida ile monte edilen, çeşitli modelleri olan bir aparattır.

Ağırlığı 35-55 kğ arası olan modeller vardır. 35 kg olan 130 kilo , 55 kg olan 200 kg kadar motor taşıyabilir.

Bu aparatın yasal olabilmesi için

- Plaka ve ışık montajı olmalıdır

- Yük, römork çekme kapasitesinin % 10 -15 civarında ağırlığı geçmemelidir. ( Aparat + motorsiklet+ Motorsiklet yakıtı) . Bu maddeyi yurt dışı sitelerde araştırırken buldum. İngilizce çevirilerden anladıgım çıkarımlarda böyle yazıyordu. Normal bir otomobilin römork çekme kapasitesi 1600 kg civarı ise , bağlanacak aparatın motorla beraber agırlığı 160 - 200 kg olması gekekir .
Fakat bazı yazılarda şunu gördüm çeki demirinin üreticinin belirlediği yük miktarından yüksek olmamalı şeklinde yazanlar var. Bunlar otomobillerde 60-80 kg arası kapasitede , fakat bu kapasiteyi gz önüne alırsak hiç bir motorsiklet aparatını bağlayamayız. En hafif scoter bile 80 kg civarıdır.

-CE belgeli çeki demiri ve ruhsata işli olmalıdır. ( Otomobiller için satıcı gerekli oldugunu söyledi)

-İple bağlantılarının güvenle bağlanması

-- CE belgeli olup, ruhsata işli olmalıdır. ( Ülkemizde CE belgeli ve ruhsata işli model yoktur. TSE böyle bir proje olmadıgı için onaylayamayız demiştir. Ayrıca AB ülkerinde rahat kullanım için CE belgeli üretim yapan bizim ülkede yok sanırım.)


Kendi aracıma düşünügüm için kendi araştırmalarımı buraya yazmak istedim. İlave etmek isteyen, düzeltmek yapmak isteyen olursa sevirinir.m

Tebrik ederim, yararlı bilgiler vermişisiniz.
 

Arabanın arkasına vida ile monte edilen, çeşitli modelleri olan bir aparattır.

Ağırlığı 35-55 kğ arası olan modeller vardır. 35 kg olan 130 kilo , 55 kg olan 200 kg kadar motor taşıyabilir.

Bu aparatın yasal olabilmesi için

- Plaka ve ışık montajı olmalıdır

- Yük, römork çekme kapasitesinin % 10 -15 civarında ağırlığı geçmemelidir. ( Aparat + motorsiklet+ Motorsiklet yakıtı) . Bu maddeyi yurt dışı sitelerde araştırırken buldum. İngilizce çevirilerden anladıgım çıkarımlarda böyle yazıyordu.
Anladığım kadarıyla, bu bilgileri yurt dışı sitelerden bulduğunuza göre, yerli bir kaynak bulamadınız. O zaman bunların ülkemizde bir kuralı yok demek ki. Kuralı olmayan şeyin denetimi de olmaz. Tabi, kişisel güvenlik için herhangi birilerinin koymuş olduğu kurallara uymak hiç yoktan iyidir ama uymazsak, bunun yasal olmadığından da bahsedemeyiz.
Ah Türkiye'm!
 




Anladığım kadarıyla, bu bilgileri yurt dışı sitelerden bulduğunuza göre, yerli bir kaynak bulamadınız. O zaman bunların ülkemizde bir kuralı yok demek ki. Kuralı olmayan şeyin denetimi de olmaz. Tabi, kişisel güvenlik için herhangi birilerinin koymuş olduğu kurallara uymak hiç yoktan iyidir ama uymazsak, bunun yasal olmadığından da bahsedemeyiz.
Ah Türkiye'm!
Yasada genel ifade kullanılmış, daha sonradan eklenenler ruhsata işlenmelidir yazıyor. O yüzden kuralsız diyemeyiz. Ceza ve kaza halinde sigortadan faydalanamama riskleri var.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,957
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst