LR Defender 110

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tango Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 392
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 80,002
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Etiketler


Ynt: LR Defender 110

Satinsky' Alıntı:
Haftaya Ankara'ya gitme ihtimalim var. eğer edres veya tel verirseniz kendilerine uğrama fırsatını kollarım. Çok sevinirim.
Tayin işlerim nedeniyle birkaç ay sonra ancak araç alabileceğimi düşünüyorum.
İlginiz için teşekkürler

Büyük bir performans beklentim yok şimdilik. Bana özellikle 2.5 düz dizeli mi tavsiye edersiniz?
Sizin aracın motoru nedir?

Ankara hurdacılar sitesinde yanasip var, aşağıda linkleri olan araçları bu arkadaşlar satıyor. İsim ve tel i buradan alabilirsiniz.
http://www.sahibinden.com/1993_defender_110WQQaXQQ6596091WQQpXQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/defender_130_-_tdi_300WQQaXQQ6049459WQQpXQQdisplayitem

Bu linkteki aracı satan arkadaşın ismi Ahmet, bu arkadaşda ihalelere girip araç alabiliyor, şu an kendisi bir fabrikada çalışıyor, bu işleri ise ek iş olarak yapıyor, babası land rover eski servisi, yine tel i buradan alabilirsiniz,
http://www.sahibinden.com/defender_110WQQaXQQ6587645WQQpXQQdisplayitem

Her iki arkadaşı da iyi insan olarak bilirim. Gittiğinizde muhakkak uğrayın, yanasipte illaki bir kaç araç görebilirsiniz, sonra bu araçları piyadaki araçlar ile kıyaslayıp ona göre karar verirsiniz.

Dizel - benzin konusununu biraz daha araştırın derim, buradaki 16 sayfayı okuduysanız belli bir birikiminiz olmuş olmalı. benimkisi düz dizel, performans rampada çok düşüyor, benim için sorun yok ama eğer bir grupla yol alıyorsanız sorun olabiliyor. :smiley:

Benim kocaoğlanda aşağıda;
kartepe14.jpg
 

Ynt: LR Defender 110

Merhabalar, Sitenize yeni üye oldum,malum macera ve doga tutkusu. Arkadaşlar bende bir 92 model, .2.8 Toyota hilux kullanıcı olmamla birlikte LR 110 tutkunuyum. Bu günlerde aracımı degiştirmek gibi bir karara vardım. 93 model 300 tdi fakat aracın orijinali benzinliymiş sonradan degişime ugrayan bu araçlarda ne gibi sorunlar olur ve bu araçlar çok sorunlu araçlarmıdır,yedek parcaları cok pahalımıdır ? Tecrübeli arkadaşların cevapları için şimdiden tesekkürler.
 



Ynt: LR Defender 110

Cfe_07 Aramıza hoşgeldin.

LR haricinde bir araç için sorsaydın motor değişimi diye, incelemek lazım derdim , Fakat defender aynı şanzıman, arazi ve aktarma organlarıya tüm motorlarını kullanabiliyor, sadece arazi grup dişlisi değişiyor geri kalanlarda bir fark yok. 300 tdi defender için en sorunsuz motorlardan biri.

Parça sorunu en azından önümüzdeki 30 yıl boyunca olmayacak, Askeriyenin en çok sahip olduğu araç olması yerli üretim olması parçaların bulunabilirlik ve fiyat konusunda makul olmasını sağlıyor.

LR ların kronik sorunu yağ sızdırmasıdır bunun haricinde falza problem çıkarmazlar, 1945-1998 arası tüm landorverlerin, şanzıman, arazi, aks başları, direksiyon kutuları yağ sızdırır , gidermeye uğraşmayın en geç 1 ay yine başlar terlemeler. Sızıntılar genellikle çok çok azdır ama yağ olduğu için göze batar.

Selamlar
 

Ynt: LR Defender 110

Cevabınız için çok teşekkür ederim.
Az öncede bir başka konu gündeme geldi, Orjinali benzinli olan bir araca sonradan motor degişikligi yapılması 2005 yılından itibaren yasaklanmış eger o tarihten sonra yapılmışsa bu işlem ilerde bana ne gibi sorun çıkartır yada araç change katagorisine mi girer.Bu konu hakkında detaylı bilgi sahibiyseniz yanıtlarınız için şimdiden tesekkür ederim
 

Ynt: LR Defender 110

Yeni motorun bilgileri Ruhsatta yazıyorsa sorun yoktur muhtemelen,

Aslında öyle bir kanun yok , bir dayanakta yok tamamen keyfi , içinden çıkılamayacak bir durum olduğunda komple yasakla kurtul mantığıyla işleyen , yasal dayanağı olmayan bir durum. Bir kişi çıkıp TSE ye dava açsa sanıyorum başları büyük derde girecek.

Sorun TSE nin projeyi onaylamamasından kaynaklanıyor, ama geçen ay bile motorunu benzinden dizele yasal yollarla dönüştüren arkadaşlarım var. konu landrover olunca TSE onaylıyor, Mevcut motorun kullanılamayacağına ilişkin bilirkişi raporu ayrıca aracın üreticisinden alınan bir raporla (Burada OTOKAR) mevcut motorun yenisinin üretilmediği yerine 300 tdi ın kullanıldığına ilişkin bir rapor (alan kişiler var), ve motoru yetkili servisin takması koşuluyla işlenebiliyor.

2005 yılından önce işlendiyse zaten sorun yok demektir.

Selamlar
 

Ynt: LR Defender 110

Selamlar, Bu kadar hızlı cevap bulabilecegimi hiç sanmıyordum. Sitenize üye olmaktan cok mutluyum. Umarım aktivitelerinizde görüşüp tanışmakta nasip olur. İlgilerinizden dolayı cok tesekkür eder keyifli sürüşler dilerim.
 

Ynt: LR Defender 110

discovery-V8' Alıntı:
Evet en önemli şart aracını sevmek, bu olunca diğerleri insanın gözüne batmıyor.

Rehacım kullandığın aletin 3.9 v8 cross country ve yine 3.9 v8 motorlu Tomb Raider vede bowler wild cat i hiç saymıyorum modelleri var motorlar arasına v8 leri katmamışsında dikkatimi çekti ;D

300 tdi defenderler bile ancak 110 km yapıyor kendi göstergesi ibreyi sona dayıyor (150 km ) gps bakıyorum 109 km ;D ama yokuşlarda bayıldığına şahit olmadım evet biraz hız düşüyor ama bayılma seviyesinde değil.

TD5 Defender kullanmadım ama TD5 disconun performansına hayran kaldım belkide 2.5 litrelik en iyi dizel motor diyebilirim öle ayılma bayılma yok ne verirsen yiyiyor. Serdar daha iyi tarif edecektir TD5 performansını.

İleride bir defender alırsam tercihim benimde duz 2.5 dizel olacak , Rehanın bahsettiği problemsizlik ve daha çok hobi macıyla kullanmayı düşündüğüm için 2.5 dizelin yeterli olacağını düşünüyorum. Eğer v8 defender bulma imkanım olsaydı tercihim v8 den yana değişirdi.

Selamlar

Yavuzcum selam,

300Tdi defender rahatlıkla 120 km ile uzun yol yapabiliyor. (portbagaj, 235/85-16 BFG AT ve 1.41 Tdi grup dişlisi ile) Yokuş aşağı rahat 140 yapıyor. Benimki gibi dişli ve lastik ölçüsünde değişiklik yoksa gpsten kontrol ettiğinizde km.de fark görülmüyor.

(Not:140 la giderken güven verdiğini pek söyleyemeyecem:smiley: )
 



Ynt: LR Defender 110

Selam Umut,
fark etmemisim sevgili kardesimizin yine "bilgisi olmadan fikrinin" olmasini unutmusum...

Yavuzcugum,
cevap veriyorum.. Ford Puma motor ve 1.21 disli orani ile saat 170km. hiza (duz yolda tabii) cok rahat cikiyorum.. GPS'im 160km. yaziyor.. Umut hakli (hic mantikli degil, guvenli degil) , ama sana nispet yapabilmek icin yapmam gerekiyor idi.. Eger inanmiyorsan, sakallinin nasil Td5 ile beni ekEMEdigini sorabilirsin. Bu motor ile asla hiz ve guc problemim yok.. Ama tekrar yaziyorum.. Eger efsane motor diyorsaniz, 2.5Duz dizel hala senin V8 dahil butun arabalari cebinden cikarir.. Eger "yok/mok" diyeceksen, senin kuheylanin tatil fotograflarini tekrar yollayabilirim.

Not: Bu arada o cok bayildigin Td5 motordan Land Rover bile vazgecti.. ne de olsa tarihin en pahali parcasi olan nane/molla motorunu uzun sure satamaz idi nasilsa...
 


Ynt: LR Defender 110

Selamlar,
motorun teknik ozelliklerini sorabilir miyim? aman yanlis anlamayin, benim motorum/senin motorun olayi degil de (tabii Yavuz kapsam disi) , daha once Terrano motoru duymamistim.. nasil? memnun musunuz? ibre patlamasi icin de, zaten Land Rover'in herhangi bir parcasi patlasa hic sasirmam ;-) sevgiler, reha
 

Ynt: LR Defender 110

5 ileri terrono II motor.. 2.7 olduğunu söleyenler var.. ama motoru takan 3.0 dior. arasında bişe :smiley:
niisan BD 30 modeli.. bmc minibüslerde falan varmış... 130 beygir gibi bir güç üretiyor.. gayet memnunum 2.5 düz dizel ve2.5 LPG li Land ların çoğunun şansı yok karşısında... ibre patlamasına gelince kadran 140.. hız 150 km olunca doğal olarak patLadı.
 

Ynt: LR Defender 110

Selam,
motor nissan BD30 anladigim kadari ile.. evet, cok guzel bir motor, daha once takan arkadaslari duymustum.. atmosferik olmasi itibari ile basit bir motor.. tam working horse dedikleri gibi.. iyi gunlerde kullanmanizi dilerim.. reha

not: motorunuzun kiymetini biliniz, artik piyasada bulunmuyor
 



Ynt: LR Defender 110

Bizim çete gelmiş ,

evladım yaptığınız alıntı 2007 yılının 5 nisanından yani 1 yıl önce yazılmış, ozamanlar pumadan yeterince haberimiz yoktu, şimdi kesinikle göz önüne alınması gereken bir motor olduğunu düşünüyorum, TD5 in performansına hala bayılıyorm ama aracımın kaputunun altında olmasını istemem.

orjinal olsun dersen 300 tdi, en iyisi olsun bakımı parçası ucuz olsun dersen puma 2 kere 2 eder 4 , Kısacası başbakanımız gibi bende gelişerek değiştim ;D

Fakaaaaat direksiyona oturunca zevk almak istiyorsan V8 derim başka bişey demem,
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,257
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst