LR Defender 110

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tango Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 392
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 80,042
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Ynt: LR Defender 110

BD 30 olduğunu belirttim zaten.. ewet duydum bunu yokmuş artık. ve motor bulunsada takmak için nazlanıyorlar. bizimkine motoruda süper oturtmuşlar.. kaRTepe yoLunda 2. vitese düşmeme gerek kalmıyo 3. vites her yeri sıyırıyo.. memnunum. bide geçenki kar yağışında motorunda arabanında kıymetini anladım..
 

Etiketler
Ynt: LR Defender 110

Hayırlı olsun;
kaportadan önce motor ve şanzımanın durumu nasıl? Bendede şağlık bakanlığında çıkma 110 ambulans vardı. Şuan 110 karavan yaptım. Bildiğim kadarıyla askeriyeden çıkanların motor ve şanzımanı çok sorunlu çıkıyor. Şimdiden kolay gelsin
 

Ynt: LR Defender 110

uzun bi aradan sonra selam defender dostları 2006 sonunda askeriyeden çıkartıp topladığım aracımı hala kullanıyorum şans herhalde motor ve şanzımanda(diflok kolu kırılması hariç) şu ana kadar uzun yolda yapmama rağmen bi sorun yaşamadım.motor yeni çok sıkıştırnca yeni yağ eksiltmeye yeni başladı.bence 2. şahıstan alıyorsanız göstermede yara var derim-selamlar
 

Ynt: LR Defender 110

arkadaşlar hepinize merhaba ben dr erdil topcu aksaraydan (68) aranıza katıldım yıllardır bu off -road hobisine kalben bağlı idim ancak nakdii ve vaktii sebebler hep engel ve ertelemeye neden olmuştu. ancak son 4 aydır artık kendime daha fazla zaman ayırmaya hobiler geliştirmeye karar verdim. gezmeyi özellikle de dağ bayır gezmeyi çok severim. ve bircok yere 2 çekerli standart araçlarla birazda risk alarak gittim. ancak ruhsatta 4x4 arazi taşıtı olupda asfaltdan inmeyenlere göre bir torosun arazide neler başarabileceğine de yakından şahidim. bu işte benden tecrubeli olan arkadaşlara nacizane bir kaç sorum olacak cevapların hepsi beni çok sevindirecektir. şimdiden çok teşekkurler.

sorularım: 1. 2006 model daihatsu terios sx imiz var bu araç arazide iş görürmü yoksa dedikleri şehir içi cipi mi (ağırlıklı olarak eşim kullanıyor ben ford cmax TDCİ kullanıyorum )
2.land rover defender 110 un ben de hayranıyım sizin yazdıklarınıza göre 87 -93 model arası düz dizel almak mantıklı geliyor acaba bu meretin iyisi nasıl anlaşılır 9000ytlden 30000ytl ye uzanan fiyatlarda.
3. yada tam hurdadan başlayıp (hurdasan) baştan toplamak kaça mal olur? ilk ulaşılmak istenen Seviye şu : marşa basınca çalışacak , araziye ulaşacak, arazi vitesleri sorunsuz olacak, alt takımlar iyi olacak, üşütmeyecek şekle gelecek
4. aksarayda ikamet ediyorum demiştim bu yörede kapadokya, ıhlara , hasan dağı, tuz gölü, doğu toroslar yörelerinde yapılacak olan faaliyetlerden nasıl haberdar olabilirim yakınlarda bununla ilgili kulübler vs nasıl irtibata geçebilirim
cok teşekkürler
 

Ynt: LR Defender 110

Öncelikle hoşgeldin..
1-daihatsu terios ile offroad olmaz. 1.3 motor sürekli 4x4 ama low range yok. Ayrıca her an devrilecek gibi geliyor.
2-Bence hazır almak daha ucuz ve mantıklı geliyor bana, iyi ve dürüst bir ustayla arkadaş olacaksın, o sana bulacak. Birde tam olarak ne için kullanacaksın onu iyi analiz etmen gerekiyor, benim gibi jeep e 25000 harcayıp, sonra ben ne yaptım dememek için.
4- Geziler Offroad gezilerimiz bölümünde devamlı olarak güncel. Ama aksaray yakınlarında pek denk gelmedim. Zannediyorum Tarsus lu arkadaşlar var. Onlarla irtibat kurabilrsin.
 



Ynt: LR Defender 110

göktuğun dediğine kısmebn katılıyorum eğer sanayi efradından iyi bir dostunuz yoksa makul ücrete alın benim iyi usta dostlaım var diyorsanız hurda alı kafanıza göre toparlayın tabi bazı işler elinizden geliyorsa.
 

Ynt: LR Defender 110

erdo37' Alıntı:
arkadaşlar hepinize merhaba ben dr erdil topcu aksaraydan (68) aranıza katıldım yıllardır bu off -road hobisine kalben bağlı idim ancak nakdii ve vaktii sebebler hep engel ve ertelemeye neden olmuştu. ancak son 4 aydır artık kendime daha fazla zaman ayırmaya hobiler geliştirmeye karar verdim. gezmeyi özellikle de dağ bayır gezmeyi çok severim. ve bircok yere 2 çekerli standart araçlarla birazda risk alarak gittim. ancak ruhsatta 4x4 arazi taşıtı olupda asfaltdan inmeyenlere göre bir torosun arazide neler başarabileceğine de yakından şahidim. bu işte benden tecrubeli olan arkadaşlara nacizane bir kaç sorum olacak cevapların hepsi beni çok sevindirecektir. şimdiden çok teşekkurler.

sorularım: 1. 2006 model daihatsu terios sx imiz var bu araç arazide iş görürmü yoksa dedikleri şehir içi cipi mi (ağırlıklı olarak eşim kullanıyor ben ford cmax TDCİ kullanıyorum )
2.land rover defender 110 un ben de hayranıyım sizin yazdıklarınıza göre 87 -93 model arası düz dizel almak mantıklı geliyor acaba bu meretin iyisi nasıl anlaşılır 9000ytlden 30000ytl ye uzanan fiyatlarda.
3. yada tam hurdadan başlayıp (hurdasan) baştan toplamak kaça mal olur? ilk ulaşılmak istenen Seviye şu : marşa basınca çalışacak , araziye ulaşacak, arazi vitesleri sorunsuz olacak, alt takımlar iyi olacak, üşütmeyecek şekle gelecek
4. aksarayda ikamet ediyorum demiştim bu yörede kapadokya, ıhlara , hasan dağı, tuz gölü, doğu toroslar yörelerinde yapılacak olan faaliyetlerden nasıl haberdar olabilirim yakınlarda bununla ilgili kulübler vs nasıl irtibata geçebilirim
cok teşekkürler


sevgili meslektaşım ben konya ereğlideyim elimde 3. araç olarak lr defender 110 var mükemel bir araç yalnız arazide şehir içi kullanım zor bir araç eyer seninde 2. veya 3. araç tercihin olacksa def enderden şaşma derim
lakin hem şehir içi hemde arazide kullanabilecegim bir araç olsundiyorsan 3 secenegin kalıyor geriye
1disco
2vitara
3niva
bunlardan birini seçe bilirsin vitara biraz daha konforlu ve 5 kapı nivaya göre biraz daha büyük bagajı var
birde lr alacaksan beni muhakkak bul sana yeniden yapılandırmanda çok yardımımolabilr bana Dr. fikri karacal la ulaşa bilirsin elin boş olursa gel bi landla gezelim aracın neler yapabilecegini gör
 

Ynt: LR Defender 110

ben 1.5 sene önce MKE dan alıp kendim toparladım o tarihten beri şehir içi şehir dışı arazi her yerde kullanıyorum.tabi trafikte küçük araç gibi değilsiniz ama yüzlerce aracın içinde dikkat çekmekte hoş olmuyor değil.bence onur beyin dediği gibi kullanım alanınızı belirleyin araç özelliklerini araştırın ve size en uygun aracı seçin derim ama defender başka bişey ona araç demek biraz yalnış olur o bir arazi uzmanı bence
 

Ynt: LR Defender 110

cevaplarınıza çok teşekkür ediyorum.
benim kullanım amacım şöyle olacak .Asfalt dan cıkıp köy yollarına girmek köy hizmetlerinin elinin değdiği yerlerde herhalde zorlanmadan ilerlemek. ancak güzel bir yayla yada orman servis yolu dedikleri genellikle traktörlerin kullandığı yollara da korkmadan girmek kamp yapmak ve salimen geri dönmek . başkaca CAMEL TROPHY parkurları gibi yoğun off road merakım yok
uygun olacak bir aracı 3cü araç olarak almak istiyorum . ( yani kamera kamera fotoğraf makinası fotoğraf makinası , cep telefonuda cep telefonu olarak kalmalı gibi düşünüyorum. ::smiley: )
bu aracı sadece hafta sonları hobi amaçlı kullanacağım için konfor hız vs çok önemli değil benim için
 

Ynt: LR Defender 110

discovery-V8' Alıntı:
Bizim çete gelmiş ,

evladım yaptığınız alıntı 2007 yılının 5 nisanından yani 1 yıl önce yazılmış, ozamanlar pumadan yeterince haberimiz yoktu, şimdi kesinikle göz önüne alınması gereken bir motor olduğunu düşünüyorum, TD5 in performansına hala bayılıyorm ama aracımın kaputunun altında olmasını istemem.

orjinal olsun dersen 300 tdi, en iyisi olsun bakımı parçası ucuz olsun dersen puma 2 kere 2 eder 4 , Kısacası başbakanımız gibi bende gelişerek değiştim ;D

Fakaaaaat direksiyona oturunca zevk almak istiyorsan V8 derim başka bişey demem,

Üstadlar bu motor konusunda ben iyice dagıldım. (Acemiligime verin)
Simdi Defenderin orjinal makinalarını bir kenara koydugumuzda, su Fordun yeni nesil motorlarına gelirsek, Ford un Transitlerde kullandıgı 4 tane motor var.
Sırasıyla :
2.2 ltr 140ps - 350 nm (4 silindir)
2.4 ltr 100ps - 245 nm (4 silindir)
2.4 ltr 120ps - 285 nm (4 silindir)
3.2 ltr 200ps - 470 nm (5 silindir)

Bu motorların hepsini Defender da kullanabilirmiyiz ?
2.2 ltr lik motor gayet mantıklı bir secenekmis gibi görünüyor. (mu ???)
Hadi biraz daha fantezi yapalım, bu makinaların hangilerine otomatik şanzıman uydurabiliriz ?
 



Ynt: LR Defender 110

3 gün öncesine kadar fort lr nin sahibiydi ve 2 yıldır puma comon rail 2.4 130 beygir gücündeki motoru kullanıyordu .şunuda unutmayalım fort transitteki motorun %100 aynısı değil bu motor ufak defek degişiklikleri olan bir motor
 

Ynt: LR Defender 110

dron' Alıntı:
3 gün öncesine kadar fort lr nin sahibiydi ve 2 yıldır puma comon rail 2.4 130 beygir gücündeki motoru kullanıyordu .şunuda unutmayalım fort transitteki motorun %100 aynısı değil bu motor ufak defek degişiklikleri olan bir motor
Hmmm tesekkürler,
Aslında kafamdaki dusunceyi daha acık ifade edersem daha net cevaplar alabilirim sanırım.
Düsüncem şu; sayet 9-10 liraya motoru bitmis, tercihen olmayan bir dizel defender bulabilirsem, 10-15 lira gibi bir masraflada 2.2 ltr lik motoru ve birde otomatik sanzıman uydurabilirsem, hem günlük hemde arazi kullanımı icin tek bir arac sahibi olabilirim. Kaporta, boya icinide ufak ufak toparlarım diye bir düsüncem var, ama harekete gecmeden öncede bunun realistik bir düsünce olup olmadıgından emin olmak istiyorum.
Tesekkürler
 

Ynt: LR Defender 110

TARIKK' Alıntı:
Üstadlar bu motor konusunda ben iyice dagıldım. (Acemiligime verin)
Simdi Defenderin orjinal makinalarını bir kenara koydugumuzda, su Fordun yeni nesil motorlarına gelirsek, Ford un Transitlerde kullandıgı 4 tane motor var.
Sırasıyla :
2.2 ltr 140ps - 350 nm (4 silindir)
2.4 ltr 100ps - 245 nm (4 silindir)
2.4 ltr 120ps - 285 nm (4 silindir)
3.2 ltr 200ps - 470 nm (5 silindir)

Bu motorların hepsini Defender da kullanabilirmiyiz ?
2.2 ltr lik motor gayet mantıklı bir secenekmis gibi görünüyor. (mu ???)
Hadi biraz daha fantezi yapalım, bu makinaların hangilerine otomatik şanzıman uydurabiliriz ?

Gönül 3.2 5 cyl motoru ister ama hem fiyatı uçuk hem elektronik makineyi uydurması zor, hemde torq çok fazla R380 şanzımanla kullanırsan en fazla kaldırabilceği torq 380 nm.

Yeni defenderda kullanılan motor aslen transitle aynı ama uzun süreli hareket edilen extrem açılarda yağsız kalmaması için yağlama özellikleri geliştirilmiş. örneğin 45 derece eğimde sürekli çalışabiliyor, araç yan yattığında hemen yağsız kalmıyor bir süre çalışabiliyor.

Bu çok önemli ben bir sürü hikaye duydum hemde mercedesin G serisinin yan yattığında yatak sarması, veya uzun süre yanal eğimde gitiğinde motorunun yağsız kalıp kilitemesi gibi bildiğim canlı tanıklarıda var.

Selamlar
 

Ynt: LR Defender 110

Otomatik şanzımana bence hiç girmeyin bunu uydurmak çok çok zor olacaktır.
 

Ynt: LR Defender 110

discovery-V8' Alıntı:
Otomatik şanzımana bence hiç girmeyin bunu uydurmak çok çok zor olacaktır.
Bu kötü haber oldu iste üstadım, :( . Yurtdısında, ZF sanzımanları takıyorlar bu makinalara ama motorlarda V8 elbette.
Hem günlük kullanalım hemde arazide kullanayım diyordum. Peki düz vites Defender Istanbul trafiginde cokmu üzer bizi ?
Birde bu 2.2 ltr lik motor icin ne diyorsunuz ? Hem tork hemde beygir gücü olarak 2,4 lerden daha iyi görünüyor. Her ikiside transitlerde kullanıldıgına göre, ve transitdeki motor Defender da kullanılabildigine göre sorun yok diye düz bir mantık yürütüyorum ama, haklımıyım ?
Simdi 12 lira civarında bir Defender buldum yarın bakmaya gidecegim. O yüzden boyle üsteliyorum kusura bakmayın.
 



Ynt: LR Defender 110

Tarık Bey;
Yukarıda listelediğiniz motorların tümü Common Rail ve de elektronik. arazide sorun çıkarabilir. bir önceki versiyon mekanik 2.4lt olanı kullanmanızı tavsiye ederim.
 

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,013
Mesajlar
1,527,266
Kayıtlı Üye Sayımız
166,761
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst