Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Volk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 78
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,953
Ynt: Off-Road Arac? Dizel mi Benzinli mi Olmal??

Anlatmaya gerek yok :smiley:
Fizik kanunlarina gore ayni devirde ayni gucte ki motordan daha fazla guc alabilmek icin devirden vaz gecmek gerekir.
Vinc tek halatla 3 ton cekebiliyorsa makarayla 2 halata cevirdigimizde hiz yariya duser guc iki kat artar.
Bu tur ornekler gercekten cok fazladir.
:smiley:
 

Etiketler
Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

konu saptı o yüzden uzatmak istemiyorum, program yukarıda linkte, kullanabileceğin dişlilerde belli yaz yaz dene seni tatmin edecek bir sonuç mutlaka bulursun. Acaba diye düşünmektense masraf etmeden simüle edip yapmak istediğine karar verirsin. Yapacağın masrafı ve gerekli parçalarıda çıkartıp mali analizde yapabilirsin ;D

Ben daha ne yapayım . ;D
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

vosdost' Alıntı:
Anlatmaya gerek yok :smiley:
Fizik kanunlarina gore ayni devirde ayni gucte ki motordan daha fazla guc alabilmek icin devirden vaz gecmek gerekir.
Vinc tek halatla 3 ton cekebiliyorsa makarayla 2 halata cevirdigimizde hiz yariya duser guc iki kat artar.
Bu tur ornekler gercekten cok fazladir.
:smiley:
Nası anlatayım şimdi
kullandığım makinadan örnek vereyim (bohorverk)
224 deviri sağlayabilmek için kaplumbağa konumunda en yüksek devir 224 tavşan konumunda en düşük devir 224
ama kaplumbağa konumunda çokdaha fazla güç var tavşanda yok
hani fizik kuralıydı aktarma sistemiyle alakalı bir durum
biraz anlattım galiba
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

vosdost' Alıntı:
Anlatmaya gerek yok :smiley:
Fizik kanunlarina gore ayni devirde ayni gucte ki motordan daha fazla guc alabilmek icin devirden vaz gecmek gerekir.
Vinc tek halatla 3 ton cekebiliyorsa makarayla 2 halata cevirdigimizde hiz yariya duser guc iki kat artar.
Bu tur ornekler gercekten cok fazladir.
:smiley:

yanlış örnek

yazmayacaktım ama dayanamdım,

güç 2 katına çıktığında çevirdiğin lastiğin çapıda 2 katına çıktımı?

lastik her bir turunda 2 misli yol aldımı?

yani daha büyük lastiği daha az çevirdin ama aracın eskisi ile aynı hızda gidiyor.

Bu son du başka yazmayacağım.

Selamlar
 

Ynt: Off-Road Arac? Dizel mi Benzinli mi Olmal??

Capi iki kat olan lastigi cevirebilmek icin iki kat guc gerekir.
Bu gucu devirden kayip olmadan elde etmek imkansizdir. Kaybedilen devir sayisi lastikteki cap farkiyla ayni olursa olabilir.
Lastik capindaki farki goz ardi etmisim :smiley:
Fakat benim anlatmak istedigim gucle hizin ayni devir ve gucteki motorla ayni captaki lastikle elde etmenin imkansiz olacagidir.
Low =az hiz cok guc
High = cok hiz az devir
Lastik capi, motor guc, motor devri ayni oldugu surece low daki guc hic bir zaman high konumunda alamazsiniz
 



Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

yavuz abi sizin defenderda ne motor var çeviriyo o lastikleri?
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Volk' Alıntı:
yavuz abi sizin defenderda ne motor var çeviriyo o lastikleri?

Yahu Volkan çatlaymayın beni ;D ;D ;D

Diyorum ya motor mühim değil , hepsi çevirir, çevirmez diyen getirsin istediği motoru söz ben çevirticem ;D ;D
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Volk' Alıntı:
yavuz abi sizin defenderda ne motor var çeviriyo o lastikleri?
discovery-V8' Alıntı:
Yahu Volkan çatlaymayın beni ;D ;D ;D

Diyorum ya motor mühim değil , hepsi çevirir, çevirmez diyen getirsin istediği motoru söz ben çevirticem ;D ;D

Yİne de V8'i tercih ettiler ;D
 


Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

nkurtkaya' Alıntı:
Yİne de V8'i tercih ettiler ;D

;D ;D

Dişli sisteminde oynayıp olan birşeyi koruyarak daha büyük lastiğe geçebilirsin, V8 normal haliyle yüksek hız yapabiliyor, 2,5 benzinde Dizelde normal halleriyle zaten çok süratli değiller, oyüzden onlarla uğraşmak istemedim. ama 2,5 benzinlimde bile 35 inch lastik var hiç zorlanmadan çevirebiliyor onları. ;D
 






Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

bir de offset jant takınca spacer takmaya gerek kalıyormu
 

Ynt: Off-Road Aracı Dizel mi Benzinli mi Olmalı?

Volk' Alıntı:
bir de offset jant takınca spacer takmaya gerek kalıyormu
Eğer çamurluklara sürtmüyorsa sürtmeyecek kadar spacer takılabilir araç nekadar geniş olursa yanlamalarda aracın daha az razar görmesini sağlar
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,028
Mesajlar
1,527,503
Kayıtlı Üye Sayımız
166,771
Kaydolan Son Üyemiz
feryboatcom

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst