Rölantide Devir Sorunu ve Yakıt Sorunsalı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan samil13 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,158

samil13

Yeni Üye
Mesajlar
17
Tepkime Puanı
0
ARKADAŞLAR HERKESE HAYIRLI GÜNLER DİLİYORUM.BEN ERZURUMDA YAŞIYORUM.İSMİM ŞAMİL.KASIM AYINDA ALDIĞIM 1998 MODEL SUZUKİ VİTARA 5K 1.6 16V AT ARACIMLA ALAKALI BİRKAÇ SORUM OLACAK YARDIMCI OLAN ARKADAŞLARA ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.
ARACIM ALDIĞIMDA 172000 KM DEYDİ ŞU ANDA 180000 KM DE.ARACIMI ALDIKTAN YAKLAŞIK 15 GÜN SONRA ARAÇTAN GARİP Bİ EGZOZ SESİ GELMEYE BAŞLADI.EGZOZCUYA GİTTİĞİMDE BANA SON SUSTURUCUNUN ÇÜRÜDÜĞÜNÜ VE DELİNDİĞİNİ GÖSTERDİ.ARAÇLA UYUMLU OLDUĞUNU SÖYLEDİĞİ BİR EGZOZ TAKILDI ARACA.O ANDA RAHATLAMIŞ GÖRÜNÜYORDU ANCAK ARACI Bİ SÜRE KULLANDIKTAN SONRA SANKİ ABART EGZOZ TAKILMIŞ GİBİ GAZ VERDİĞİM SIRALARDA EGZOZUN BAĞIRDIĞINI HİSSETTİM.TEKRAR GİTTİM EGZOZCUYA HERHANGİ Bİ KAÇAK OLMADIĞINI SÖYLEDİ.
DAHA SONRA ARALIK AYI BAŞINDA MEMLEKETİM İZMİRE GİTTİM ANCAK UZUN YOLDA ARAÇ OLDUKÇA UĞULTULU GELDİĞİ İÇİN BİR DE ORADA GÖSTEREYİM DEDİM.GİTTİĞİM EGZOZCU TAKILAN EGZOZUN UYUMLU OLMADIĞINI ONDAN YAPABİLECEĞİNİ SÖYLEDİ.BEN KENDİSİNE ARACIN ÇEKİŞTEN DE HAFİF DÜŞTÜĞÜNÜ SÖYLEDİĞİMDE O ZAMAN KATALİTİK KONVEKTÖRDEN OLABİLİR DEDİ.BEN DE ONU SÖKTÜRÜP YERİNE NORMAL Bİ SUSTURUCU TAKTIRDIM.O ANDA ARAÇ YİNE RAHATLAMIŞ GÖRÜNÜYORDU ANCAK YAKLAŞIK 1 HAFTALIK KULLANIMIMDA ARAÇ YİNE GAZA BASTIKÇA HAFİF UĞULTU YAPIYODU.Bİ DE MOTORDAN GIR GIR GIR DİZEL MOTOR GİBİ SES GELMEYE BAŞLAMIŞTI.GÖTÜRDÜĞÜM İNSANLAR ARAÇTA LPG OLDUĞU İÇİN BUNLARIN NORMAL OLDUĞUNU SÖYLÜYOLARDI HEP.NEYSE SONRASINDA FARKLI BİR EGZOZCUYA DAHA GİTTİM.HER SEFERİNDE FARKLI YERE GİTMEMİN SEBEBİ DİĞERLERİ PEK GÜVEN VERMEDİĞİ İÇİNDİ.SON GİTTİĞİM EGZOZCU ARACI LİFTE ALDI VE ERZURUMDA TAKILAN EGZOZUN DİZEL ARAÇ EGZOZU OLDUĞUNU VE ARAÇLA UYUMLU OLMADIĞINI SÖYLEDİ.KATALOGTAN BİZİM ARAÇ İÇİN OLAN EGZOZU GÖSTERDİ SONRASINDA EGZOZU CANLI OLARAK GÖRDÜĞÜMDE GERÇEKTEN FARKLIYDI ÖNCEDEN TAKILAN DAHA HACİMSİZ VE KISA Bİ EGZOZDU.BAĞLANTI YERLERİ DE UYUMLU DEĞİLDİ.NEYSE ONU SÖKTÜRÜP UYUMLU DEDİĞİNİ TAKTIRDIM.DAHA ÖNCEDEN SÖKÜLEN KATALİTİK KONVEKTÖRÜMÜ DE İNCELEDİ VE İÇİNİN TIKALI OLDUĞUNU YENİSİNİ TAKMAMIZI ÖNERDİ BEN DE TAMAM DEDİM VE ORDAN YAN SANAYİ ÜRETİM BİR KONVEKTÖR TAKTI.ARAÇ OLDUKÇA RAHATLAMIŞTI VE SADECE MOTOR SESİ GELİYORDU.EGZOZ RESMEN DUYULMUYODU.SONRASINDA O GÜN AKŞAM ŞEHİR DIŞINA ÇIKACAKTIM.50-60 KM YOL GİDİNCE Bİ BENZİNLİK GÖRDÜM VE YAKIT ALMAK İÇİN DURDUM.ANCAK ARACI PARK POZİSYONUNA ALDIĞIMDA DEVİR GÖSTERGESİ 2000 DEVİRE ÇIKTI.BOŞ VE PARKTA 200 DEVİR ANCAK VİTESE TAKINCA 1000 DEVİRE DÜŞÜYODU.ÇARESİZ ONU İZMİRE TEKRAR DÖNENE KADAR ÖYLE KULLANDIM.ZAMAN ZAMAN YAPIP BAZEN NORMALE DÖNÜYODU.SONRA İZMİRE DÖNDÜĞÜMDE Bİ MOTOR USTASINA GÖSTERDİM.BOĞAZ KELEBEĞİNİ TEMİZLEMEMİZ GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİ.ONU TEMİZLEDİ VE ARAÇ 2000 DEVİR OLMASA DA 1300-1400 LERDE ROLANTİ DEĞERİ GÖSTERİYODU.USTA ONUN NORMAL OLDUĞUNU BİRAZ DAHA DÜŞÜRÜRSEK ARAÇ STOP EDEBİLİR DİYE BENİ TESELLİ ETTİ.AMA ANLAMADIĞIM ARACI İLK ALDIĞIMDA BUNLARIN HİÇBİRİ YOKTU.BEN KISA SÜREDE BUNLARIN BAŞLAMASINI HEP EGZOZLA ALAKALI YAPILAN TADİLATLARA YORDUM.ÇÜNKÜ MOTORUMDA BİR PROBLEM YOKTU.ŞİMDİ SON DURUM ARAÇ RÖLANTİDE 1500-2000 DEVİRLERİ GÖRÜYO VE BAZEN DALGALANMALAR YAPIYOR.BU ARADA ÖNCEDEN KARADENİZ SAHİL YOLUNDA 35 LT LPG İLE 340 KM YOL GİDERKEN ŞU ANDA BU 270 KM LERE KADAR DÜŞTÜ.BİR DE ARACIM İLK ALDIĞIMDAN BERİ RAMPALARDA AŞIRI BAYILIYOR.

SİZLERE SORULARIMA GELELİM ŞİMDİ.
1) BU DURUM EGZOZ SİSTEMİNDEN KAYNAKLANIYOR OLABİLİR Mİ YANİ SON TAKILAN KONVEKTÖR UYUMSUZ OLUP O YAPIYOR MUDUR YOKSA TESADÜFİ OLARAK MOTOR ARIZA MI VERDİ?
2) KONVEKTÖRÜ SÖKTÜRÜP SUSTURUCU TAKTIRMAMI ÖNERİR MİSİNİZ?
3) YAKITTAKİ ARTIŞ NEDEN KAYNAKLANMIŞ OLABİLİR?
4) RAMPALARDAKİ BAYILMA DEBRİYAJ BASKI BALATADAN KAYNAKLANIR MI?

YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM ŞİMDİDEN HERKESE SONSUZ TEŞEKKÜRLER.
 

Etiketler
anladığım kadarıyla aracınız otomatik vites. herşeyden önce aracın lpg de 1300 devir olması normal. panik yapmayın. lpg bakımlarını yaptırtınız mı? yani enjektörleri temizletip lpg filtesini değiştirip gaz ayarını yaptırdınız mı? bu yakıtı da yokuşlarda çekişi de etkiler. hemen aklınıza motor arızası getirip de kendiniz panikletmeyin. motorda sıradışı birşey olsa izmirlere kadar gidip gelemezdiniz.
 

Rölanti dalgalanmasını
1- akışmetre arızalı ise
2- boğaz kelebeği ve egr kısmının kirli olmasından
yapabilir

lpg bakımlarını yaptırın eğer sorun devam ederse yukarıdaki 2 yöntemi deneyin
akışmetre arızası zor ihtimal
birde lpg sıralı sistem mi bazı araçlara yarım enjeksiyon lpg takanlar olabiliyor
yarım enjeksiyon tipi takılı ise o zaman akışmetre bozulmuş olabilir
 

akışmetre nin soketi vardır onu çıkartığınız da
çalışmaya normal şekilde devam ediyor mu?
eğer herşey yoluna girdiyse (ciklede çalışır gibi çalışan bir araç soket çıkınca raahatlıyor mu)
ayrıntılı anlatırsanız yardımımız olur
 

bu problemeleri sorunca eski aracım aklıma geliyor
1994 vitara 5 k ..:smiley:1.6 16v ömür törpüsü :smiley:
 



ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE TEŞEKKÜR EDERİM YARDIMLARINIZ İÇİN.ANCAK LPG AYARI 1 AY ÖNCE YAPILMIŞTI.AMA HERHANGİ BİR FİLTRE DEĞİŞİMİ YAPILMADI.LPG BEN SIRALI DİYE BİLİYORUM AMA YARI ENJEKSİYONLU TİP Mİ ONU SORMAM LAZIM.BOĞAZ KELEBEĞİ GEÇEN HAFTA TEMİZLENDİ.AKIŞMETRE İÇİN BİŞEY DİYEMİYCEM ONU DENEMEDİM.MOTOR ARIZASI BANA DA ZOR İHTİMAL GELİYOR.SANKİ DEDİĞİNİZ GİBİ HAVA AKIŞINI ENGELLEYEN Bİ DURUM VAR GİBİ GELİYO BANA DA.YARIN SUZUKİDEN ANLAYAN Bİ USTA VAR ONA TELEFONDA ANLATTIM DURUMU.BANA KATALİTİK KONVERTÖR DEĞİŞİNCE AYARLARI TIKALI KONVEKTÖRE ALIŞAN MOTOR TEMİZ KONVERTÖRLE AYARSIZ HALE GELMİŞ OLABİLİR Bİ AYARLARINI BAŞTAN YAPALIM DİYE BİŞEY SÖYLEDİ.AMA YİNE DE GÖSTERMEM GEREKECEK.LPG Lİ ARAÇTA 1300 DEVİR NORMAL DİYORSUNUZ ANCAK ARACI İLK ALDIĞIMDA BÖYLE BİR SORUN YOKTU.KALDI Kİ ARAÇ 172000 KM YE KADAR BÖYLE Bİ SORUN YAPMAYIP SON 8000 KM SİNDE BENDE BÖYLE Bİ SORUN YAPMASI CANIMI SIKTI.RESMEN SOĞUDUM ARAÇTAN :( Bİ DE MOTOR SESİNİN SANKİ DİZEL ARAÇMIŞ GİBİ HIRILTI OLUŞMASI DA BANA ACABA MOTORDA Bİ PROBLEM Mİ OLDU DİYE DÜŞÜNDÜRDÜ.GERÇİ BUNDAN 3 SENE ÖNCE KULLANDIĞIM İLK ARACIM 97 MODEL A3 ÜM DE AYNI ŞEKİLDE SESLİ ÇALIŞIYORDU.USTALAR LPG YE BAĞLI OLDUĞUNU SÖYLEDİLER.KİMİ USTA DA TRİGER KAYIŞININ RULMANINDAN YAPABİLİR DEDİ.KAFAM KARIŞMAKLA BERABER.ARTIK SORUNUN NE OLDUĞUNU Bİ TESPİT EDİP ONA GÖRE YOL İZLEMEK İSTİYORUM.
 


motor kaputunu aç ve hava filtresinin olduğu yerde
kapağında kabloları ve soketi göreceksin
aracı benzine al ve soketi çıkart
 





işte normali bu olmalı

08102012076.jpg
 

aracın çalışırken
egzost dan çiğ yakıt kokusu geliyor mu veya aşırı duman yapıyor mu?
 

ayrıca aracına uygulanan lpg nin
yarım enjeksiyon sistemi ise ;
lpg ciler genel kaputun içine hava filtresinin şöför kısmına doğru siyah
bir kutucuk koyarlar.Bu kutucuk aracın beynini kandırmak içindir.
gaz pedalına ara gazı verir gibi gaz verdiğinizde hemen lpg ye geçer(benzinde çalışmadan)
 

DIŞARIDA -20 YE RAĞMEN ÇIKIP ŞİMDİ SÖYLEDİKLERİNİZİ DENEDİM İLHAN BEY.İL ÖNCE ŞUNU BELİRTEYİM Kİ SOKETİ ÇIKARDIĞIMDA BİR DEĞİŞİKLİK OLMADI DEVİR 1600 LERDE ÇALIŞTI ARAÇ.ÇİĞ YAKIT KOKUSU VARDI ÇALIŞIRKEN BİR DE DUMAN OLUYOR ANCAK SONRASINDA MOTOR ISININCA AZALIYOR DUMAN.SORUN NE OLABİLİR?

BU ARADA EVET HAVA FİLTRESİNİN YAN TARAFINDA O SOKETİN BULUNDUĞU YERDE ÖYLE BİR SİYAH KUTU VAR.
 

DAHA ÖNCE USTA BANA ARACIN LPG YE ERKEN GEÇTİĞİNİ HATTA İLK ÇALIŞIRKEN LPG DE ÇALIŞMAK İÇİN ÇABA SARFETTİĞİNİ SÖYLEMİŞTİ.BELKİ DE BUNDAN DOLAYI
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,012
Mesajlar
1,527,246
Kayıtlı Üye Sayımız
166,760
Kaydolan Son Üyemiz
Stronger

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst