Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan actyon sports 4x4 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 221
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 134,786

Etiketler
Ynt: Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi

maceraavcısı' Alıntı:
fiyat olarak ne kadar mal oluyor yükseltme

ben parçaları kendim yaptım, tamirciye montaj için 70tl verdim. siz hepsini 250-300tl gibi yaptırabilirsiniz.
 

Ynt: Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi

Bu yükseltmeyi yaptığınız yerin tam adresini vermeniz mümkün müdür? Yoksa vardı da benim mi gözümden kaçtı. Beğendiğim iki araç var İstanbul'da eğer planlarımda bir aksaklık olmazsa ve araçta bir almama engel bir durum çıkmazsa Cuma günü almayı düşünüyorum. Alınca da bu sizin yükseltme yaptırdığınız ustaya götürüp yükseltme yaptırmak istiyorum. Tabi şimdilik plan halinde.

Bir de benim bildiğim kadarıyla kestamit sağlam bir malzeme. Polyamid tam bilmiyorum. Eğer elinizde teknik resime benzer resimler varsa ben malzemeyi hazırlatıp gelebilirim sanırım. Ben aracı aldığımda ilk mesajdaki gibi önleri 3 arkaları 5 cm yükseltmek istiyorum. Spacer filan takmayı düşünmemekteyim. Büyük ihtimalle 245 A/T lastik alırım. Sanırım bir sıkıntı çıkarmaz. Bazı yerlerde ayna/mahruti filan falan bir sürü anlamadığım detaylardan bahsetmişler kafam karışmadı değil.
 

Ynt: Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi

[table][tr][td]BOZO' Alıntı:
Selamlar

Her araziye giren araç sahibi gibi bende, arazide gerekli olan yükseltme çalışmanızı ilgiyle takip ediyorum. Gereken parçaları Türkiyede yaptıran kişileri ayrıca tebrik ederim.
Bu uygulamaları yapanlara kafama takılan bir kaç sorum olacak kendi çalışmama yön vermek amacı ile.

1- Yükseltmede kullandığınız get ler yay ve amortisörlerin çalışma mesafesini kısıtlıyor kısaltıyor. yay ve amortisör değişikliği yaptınızmı yada yapacakmısınız ?
2- Bu durumda aracın yere daha iyi tutunduğu yazılmış mekanik kurallara göre imkansız ya orjinal amortisör ve yaylarım tölerans üst seviyesini kullanıyorsunuz yada aracın atc yada sizdeki hangi adla mevcutsa o sistemlere çok iş düşüyor.
3- Burçları özellikle salıncak burçlarını daha güçlü olanlarla değiştirdinizmi ?
4- Salıncak açılarını kontrol ettirdinizmi ? camber lastiği pozitif negatif ayarlar salıncak açısı başka bir şeydir
5- Kulelere gergi koydurdunuzmu.?
6- spacer yerine offset jant daha iyi olmazmıydı hem iki takım jant, lastik A/T- M/T gibi yapma imkanı olurdu hemde 15" - 16 " offset jant alsanız lastik marka tip bulma oranı artar fiat düşerdi hemde ön akslara fazla yük binmezdi.
7- direksiyonunuzda amortisör varmı ? varsa değiştirdinizmi ?
8- En önemlisi - differansiyeller - yerden kaç cm. yükseldi ?

yaptığınız işlerde başarılar dilerim. bende düşünüyorum daha cesaret edemedim.

saygılar.
size çok önceden cevap vermek isterdim ama başkalarından daha iyi bir cevap gelir diye beklemiştim, bakıyorumda hala cevap gelmemiş ben dilimin döndüğünce izah etmeye çalışayım.
1- profesyonel olarak off-road yapmayacak araçlar için 2 çeşit yükseltmeden bahisler geçiyor biri get ile diğeri yay ve amortisör değişimi ile (orjinale göre daha uzun ve sert olanlar takılıyor)
(benim get ile bu aracı yükseltme sebebim ufak çaplı gezilerde ve pikniklerde yol dışında biraz daha rahat hareket edebilmek) onun için yükseltme setlerine ihtiyaç duymuyorum getler benim ihtiyacımı karşılıyor.
2- aracın stabilite artışının kaynağı getlerle biraz daha sıkışan yaylar haliyle biraz daha sertleşiyor buda orjinal haline göre otoyol sürüşünde makas ve virajlarda stabilite sağlıyor.
3- yine ilk maddeye yakın bir cevap olacak bu işi profesyonel yapmıyacağım için öyle bir değişime ihtiyaç duymadım zaten bu araçlar nihayetinde arazi aracı olarak üretilmişler.
4- 5-6 cm lik get'e kadar bu açılar bozulmuyor ben baktırmıştım. tölerans üst seviyesine geliyor sizinde dediğiniz gibi.
5- kule meselesine gelince bu araçlar tam şasi olduğu için kule tabir edilen kısım şasiye bağlı ve binek araçlardan farklı bu sebeple kule gergisi ihtiyacı olmuyor vede bu gergiyi takacak yerde yok zaten sistem farklı olduğu için.
6- iki takım jant elbette daha iyi olabilir ama bu araçların aplikasyonuna göre pek jant çeşidi yok. ayrıca orjinal jantları 16" çapında ve 6.5" genişliğinde; buna göre biz yine 16" çapında ve 8" - 9" veya 10" lik bir jant taksak (bulabilirsek) bu jantın bizim spacerli janttan akslara bindirdiği yük daha fazla olacaktır.
(16" lik bir çapta 2"-3" lik genişleme be buradaki metal artışı bu metalin merkezde değilde jantla lastiğin birleştiği noktada oluşu gibi faktörlerden ötürü bence spacer daha mantıklı.
7- direksiyonda amortisör yok haliyle değiştirmedik. (ve yine profesyonelliğe geliyor konu benim açımdan en azından)
8- difransiyellerin yerden yükselmesi meselesi ön ve arka olarak farklı arkalarda yükselme sadece lastik çapı büyütmekle sağlanabiliyorken önlerde salıncak ve aksların açısını bozmadan getler sayesinde rakamla belirtemesemde yükselme sağlanıyor.

sonuca gelirsek sorduğunuz sorular gerçekten gerekli ve göz ardı edilmemesi gereken şeyler ama benim kanaatime göre çoğu komple bir yükseltme kitinin içerdiği parçalar, bu araçlar için henüz piyasada yaygın olarak bu tip kitler bulunmamakta,
ve sadede gelirsek benim maksadım 1. şıkta da belirtiğim gibi profesyonel olarak yada ağır şartlarda off-road yapmak değil zaten sıfır aracı o şartlara sokmakta çok mantıklı değil, bence...

umarım açıklayıcı olmuştur, yanlış olan yerlerde üstadlar düzeltmeleri yapacaktır.
[/td][/tr][/table]
 

Ynt: Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi

actyon sports 4x4' Alıntı:
size çok önceden cevap vermek isterdim ama başkalarından daha iyi bir cevap gelir diye beklemiştim, bakıyorumda hala cevap gelmemiş ben dilimin döndüğünce izah etmeye çalışayım.
1- profesyonel olarak off-road yapmayacak araçlar için 2 çeşit yükseltmeden bahisler geçiyor biri get ile diğeri yay ve amortisör değişimi ile (orjinale göre daha uzun ve sert olanlar takılıyor)
(benim get ile bu aracı yükseltme sebebim ufak çaplı gezilerde ve pikniklerde yol dışında biraz daha rahat hareket edebilmek) onun için yükseltme setlerine ihtiyaç duymuyorum getler benim ihtiyacımı karşılıyor.
2- aracın stabilite artışının kaynağı getlerle biraz daha sıkışan yaylar haliyle biraz daha sertleşiyor buda orjinal haline göre otoyol sürüşünde makas ve virajlarda stabilite sağlıyor.
3- yine ilk maddeye yakın bir cevap olacak bu işi profesyonel yapmıyacağım için öyle bir değişime ihtiyaç duymadım zaten bu araçlar nihayetinde arazi aracı olarak üretilmişler.
4- 5-6 cm lik get'e kadar bu açılar bozulmuyor ben baktırmıştım. tölerans üst seviyesine geliyor sizinde dediğiniz gibi.
5- kule meselesine gelince bu araçlar tam şasi olduğu için kule tabir edilen kısım şasiye bağlı ve binek araçlardan farklı bu sebeple kule gergisi ihtiyacı olmuyor vede bu gergiyi takacak yerde yok zaten sistem farklı olduğu için.
6- iki takım jant elbette daha iyi olabilir ama bu araçların aplikasyonuna göre pek jant çeşidi yok. ayrıca orjinal jantları 16" çapında ve 6.5" genişliğinde; buna göre biz yine 16" çapında ve 8" - 9" veya 10" lik bir jant taksak (bulabilirsek) bu jantın bizim spacerli janttan akslara bindirdiği yük daha fazla olacaktır.
(16" lik bir çapta 2"-3" lik genişleme be buradaki metal artışı bu metalin merkezde değilde jantla lastiğin birleştiği noktada oluşu gibi faktörlerden ötürü bence spacer daha mantıklı.
7- direksiyonda amortisör yok haliyle değiştirmedik. (ve yine profesyonelliğe geliyor konu benim açımdan en azından)
8- difransiyellerin yerden yükselmesi meselesi ön ve arka olarak farklı arkalarda yükselme sadece lastik çapı büyütmekle sağlanabiliyorken önlerde salıncak ve aksların açısını bozmadan getler sayesinde rakamla belirtemesemde yükselme sağlanıyor.

sonuca gelirsek sorduğunuz sorular gerçekten gerekli ve göz ardı edilmemesi gereken şeyler ama benim kanaatime göre çoğu komple bir yükseltme kitinin içerdiği parçalar, bu araçlar için henüz piyasada yaygın olarak bu tip kitler bulunmamakta,
ve sadede gelirsek benim maksadım 1. şıkta da belirtiğim gibi profesyonel olarak yada ağır şartlarda off-road yapmak değil zaten sıfır aracı o şartlara sokmakta çok mantıklı değil, bence...

umarım açıklayıcı olmuştur, yanlış olan yerlerde üstadlar düzeltmeleri yapacaktır.

Teşekkürler Ediz Bey. Bu İstanbul'daki Ahmet usta duruyor mu hala? Sizin diğer konuda verdiğiniz telefonu aradım başka bir yer çıktı da. Bana kendisinin iletişim bilgilerini ya da adresini gönderebilir misiniz? Eğer almayı düşündüğüm araçta ekspertiz sorunsuz çıkarsa yükseltme yaptırıp öyle Kütahya'ya dönmeyi düşünüyorum. Yükseltme konusunda buradaki sanayiye pek güvenmiyorum.
 




Ynt: Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi

actyon sports 4x4' Alıntı:
Bi de dodikler olsa bence çok daha güzel. Geçen dükkanın önünde birisinin arabası duruyordu. Bi çay söyledim alıcı gözüyle 25 30 dk arabayı seyrettim. Aldığımda ne yapabilirim diye. Araba zaten güzel çok uğraş gerektirecek bi durum yok. Yükseltme,spacer ve dodikle çok daha güzel olacağını kanaat getirdim. L200 e taktıkları dodikler ya da zj cherokee lerde kullanılanlar da olabilir. Hiç snorker taktıran görmedim onu da bi görmek lazım. Yaptıran varsa fotolarını ve işin gelişme ve sonuç bölümlerini bizle paylaşsa fena olmaz
Saygılar...
 

Ynt: Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi

Başka araçların dodikleri uymaz,uysada güzel durmaz.Snorker konusunda arkadaşlarla görüştük Avustralyada orjinali var ama biraz pahalı.Bir tane getirtebilsek polyesterci ona göre kalıp hazırlayıp yapabilirdi ama şimdilik kaldı.Ben şahsen şnorker taktırmayı da düşünmüyorum hem aracı deldirmek istemiyorum hem de şnorkel takarak geçeceğim yükseklikte bir suya girmeyi düşünmüyorum.Bizim otomatik araçların şanzuman beyni şoför koltuğunun altında ve çok yüksek bir sudan geçersek ıslanma ihtimali oldukça fazla.Hızlı geçişlerde sorun olmuyor ben bir kaç kez geçtim ama suyun içinde kalırsanız ve aracın içine su girmeye başlarsa şnorker ancak motoru korur şanzuman beynini değil.:smiley:
 

Ynt: Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi

Su gecicleri hakkinda tecrubelerimden faydalanmanizi isterim arkadaslar ;)
 




Ynt: Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi

Resimler. Geliyor :smiley:)

Image


Image


Image
 

Ynt: Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi

Sizlere Kotu ornek olmak istemem sakin gaza gelip Dalmayin buldugunuz ilk dereye ..
 

Ynt: Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi

sabri yucel' Alıntı:
Sizlere Kotu ornek olmak istemem sakin gaza gelip Dalmayin buldugunuz ilk dereye ..


büyük cesaret
 

Ynt: Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi

Cesaret degil amac bu zaten ;) yani biryerlerde batmak camurda derede kumda vs ...AMA sakin suya girmeyin standard Bir ssang la yapilmasi gereken cok basit ve cok cok onemli Bir Takim teknik isler var ..
 




Ynt: Ssangyong Actyon Sports 4x4 Yükseltme İşlemi + Lastik Değişimi

Bu araçları çekik gözlü Güney Koreli'ler bile Sabri kadar test etmemiştir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,429
Mesajlar
1,517,860
Kayıtlı Üye Sayımız
172,076
Kaydolan Son Üyemiz
Fevzican

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst