Ynt: Teleferik- Kadıyayla Uludağ Etekleri
Torsen LSD ünitesi tamamen mekanik bir tasarım olup viscous sıvısı, ara plaka veya elektronik yapılar olmadan çalışır. Bu alet solucan benzeri ve değişik seviyeli üç tane dişli kombinasyonu sayesinde çalışır, iki solucan dişlisi akslara bağlanmıştır ki bunlar normal differansiyellerdeki yan dişlilerin yerine kullanılabilir. Bu da normal versiyon ile benzer şekilde çalışır ama tekerleklerden biri taakatini kaybettiğinde solucan dişliler ana şaft ile aks bağlantılarını birbirine kenetleyip, onları birbirleriyle aynı hızda hareket etmeye zorlar. Buradaki anahtar rol iç dişlilerin özel şekilleri sayesinde tork oranını tespit edebilmesidir. Bu differansiyel çeşidi kuvvetli 4x4'lerde yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Torsen ismi de TORque SENsing (yani tork ayırt eden/hisseden) kelimelerinin baş hecelerinden gelir.
Teknik Trax LSD ünitesi çoklu plaka tasarımı üzerine kurulmuştur. bu tasarımda birden fazla friction plakası yan dişlilerle kam dişlileri, pinyon ve differetial casting (differansiyel salması) arasında yer alır. Bu yüksek torklu kullanım amacıyla kullanılan bir LSD çeşididir. Differansilerllerde dişliler genellikle yan akslara direkman bağlanır, hareket sırasında tek tarafta oluşan kuvvet pinyon ve kam dişlilerinden plakalara doğru bir basınç ve kuvvet oluşturur, bu şekilde akslar arasında tork farkı minimuma iner. T-TRAX ADVANCE sistemi iki tekerlekten çekişteki başarısı ile kendini kanıtlamıştır.
Açık Differansiyel (temel çalışma prensibi): Direksiyon araca, onu döndürecek bir yön verdiğinde dıştaki tekerlekler içtekilerden her zaman daha hızlı ve fazla dönerler. Uygun son dişli tek bi ünte gibi çalışır, özel birer şekle sahip dört dişliye aksların bağlı olduğu iki dişli (pinyon dişlileri olarak da bilinirler) bağlıdır. Otomobil hızlandığında ön-son dişli (ana şaft bağlantısını kastediyor sanırım) ve differansiyelin geri kalanı tek parça gibi hareket ederler, sağ ve sol aks aynı hızla döner. Fakat hızlanma, yavaşlama, sabit hız farketmeden meydana gelen dönüşlerde pinyonların dönüş hızları değişir, differansiyel de dış aksın hızlı, iç aksın yavaş dönmesine izin vererek kuvveti iletir.